Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Misschien kun je die dingen zelf niet veranderen, maar wel met hulp van anderen. Het is alweer even geleden dat ik op een ander topic van jou reageerde, waarna we e-mailcontact met elkaar gehad hebben. Ik sta nog steeds tot je beschikking, dus als je er met mij over wilt praten, dan weet je hoe je me kunt bereiken.
||
Citaat:
wel het lijkt mij niet zo'n prettig gezicht als ik iemand aan een boom zie hangen wanneer ik aan het fietsen ben int bos, snap je waar ik heen wil met dit? Juist ja: Trauma's...
||
Citaat:
![]() Het begon net weer een beetje goed te gaan. Maar deze keer is het erger, voel ik me zo down. Ik kan haast niet meer. het vreet aan me ook ligamelijk. Ik voel de krachten steeds minder worden in me lichaam. Ik zie gewoon geen uitweg meer. Hoe lang zal ik het nog volhouden? Hoelang zou ik er nog tegen kunne vechten. een jaar 2 jaar meschien 3? wie zou het zeggen? ![]() |
![]() |
|
Waar een wil is, is een weg. Het alles-of-niets-zeggende spreekwoord/gezegde.
Als jij bereidt bent er voor te vechten, waarom wil je dan opgeven? Ben je niet bereidt om te vechten ervoor, dan heeft het inderdaad weinig zin. En zo zal je er niet uitkomen omdat je negatief blijft denken.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() misschien is het topic van Snow White iets hiervoor?? http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=161993 *hoopt dat de link werkt*
||
Citaat:
![]() Maar als je weet dat je je eigen wilt helpen weet je ook vast wel waarvoor je dat wilt.
|
mmz
maar denk ook aan jezelf zou ik zeggen ik heb er respect voor als je het wil doen maar er is zoizo nog iets waar je voor leeft iets waarom je nog door gaat al is het iets klein een vriend, vriendin als dat niet zo was dan had je het al lang gedaan probeer te zoeken wat dat iets is |
![]() |
|
![]() |
'k beken dat ik zelf met 1 beentje over de grens van zelfmoord gestaan heb... en nu ik daar weer uit teruggehaald ben sta ik weer een stukje steviger in het leven.
het grootste probleem van mensen die zelfmoord willen plegen is dat je niet meer helder nadenkt. ga es na waarom je zelfmoord wilt plegen.. omdat het leven geen zin heeft ? wie zijn wij als mens zo nietig en klein om daar antwoord op te vinden. kijk naar 3e wereld landen..daar zijn geen of heel weinig mensen die zelfmoord plegen hoor. daar geldt de menselijke drang naar overleven nog zoals het hoort. zelfmoord is een luxe probleem. wij mensen uit de westerse cultuur hebben te veel vrije tijd waardoor we te veel gaan nadenken en plekjes in onze geest gaan verkennen waar we moeilijk of zelden en misschien zeker niet in ons eentje uit kunnen komen. ik geloof best dat er mensen zijn die er echt wel redenen voor hebben.. zo zijn er ook een paar mensen in mijn naaste omgeving aan onderdoor gegaan. maar daar heb ik meer begrip voor dan mensen die denken.. het leven is kut het heeft toch allemaal geen zin ik stap er maar uit. de makkelijkste weg.... het is zo definitief en je bereikt er niets mee. absoluut niet. het blijft een luxe probleem. ga iets zoeken wat je interesseert en bezig houdt. er is genoeg te doen hier hoor.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Je kunt wel dood willen, maar waarom zou je niet proberen om iets van de rest van je leven te maken? In een ander topic van je beschouwde je de 18 jaar dat je nu leeft als weggegooid, maar dat betekent niet dat dat ook voor de rest van je leven op hoeft te gaan. Het leven is de moeite waard om geleefd te worden, ook door jou, en er zijn vast wel mensen te vinden die bereid zijn om er voor te zorgen dat dat de moeite waard blijft.
|
![]() |
Hey Tatoo,
(als ik het mis heb moet je het hele stukkie maar ff vergeten) Ik heb ongeveer hetzelfde als jij gehad, alleen dan een paar graadjes minder erg. Ik weet hoe je je voelt. Je wilt niet bijven vecht. Je wilt niet in de aanval blijven gaan. Het is een oorlog die je niet kunt winnen. Ik had hetzelfde, sociaal ging het zo kut. Ik had wel vrienden, maar geen echte vrienden. Ik had wel vriendinnen, maar niemand vond me 'leuk leuk'. En het enige meisje waar ik 1x mee had gezoend heeft me onsterfelijk voor schut gezet tegenover mn klas. Mn ouders gingen uit elkaar, pa met drankprobleem. Toen had ik echt zoiets van 'neem mij maar mee,ik ben klaar hier'. Ik heb nooit daadwerkelijk het touw klaargehangen, maar ik heb er wel over gepeinsd. Maar op de een of andere manier wist ik ergens kracht vandaan te halen. Niet door god (althans niet voor zover ik weet) maar door vertrouwen te hebben in het leven. Ik ging kijken van 'goh, daar loopt wel een enorme loser, maar hij heeft wel een leuke vriendin' en als zelfs hij het kan, moet ik het toch ook wel kunnen. Ik ken een paar ouders van vrienden van me wiens vader een veel erger drankprobleem had, en daar is het ook goed mee gekomen. TOen wist ik dat ik het ook moest kunnen. En jij kan dat ook. Zoek eerst iets wat je leuk vind, voor mij zijn dat dan computergames omdat ik me daar in kan afzonderen, een soort eigen wereld creeren waar ik weer op krachten kan komen. Zoek ook zoiets, ga voor mijn paart geld tellen. Doe iets wat je leuk vindt. Daar kun je zelfvertrouwen en/of kracht uit putten om de rest van de problemen op te lossen. Mijn problemen zijn nog niet helemaal opgelost, maar ik weet dat het op den duur wel gebeurt. En zo ook bij jou........ Ik heb even met je ge-mnsd, dus ik weet in wat voor moeilijke situatie je zit. Maar ga naar een psychiater, ga hulp zoeken. Heb ik ook gedaan, en daar heb ik een hele goede 'gewone' vriendin aan overgehouden...... Ik hoop dat dit een beetje helpt, sterkte, en niet opgeven!!! [edit] En jij denkt dat je niemand pijn doet als je zelfmoord pleegt? ik had hetzelfde, en van een paar mensen weet ik ook dat ik ze geen pijn doe, maar mijn familie zou ik veel pijn doen, en je hebt ALTIJD wel vrienden of kenissen, altijd, ook jij......
Laatst gewijzigd op 25-07-2002 om 23:32. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nja.. neej, je kunt dingen die gebeurt zijn niet veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je er mee omgaat of erop reageert..
ff naar mijzelf kijkende.. Ik heb ook op het punt gestaan waar jij nu staat, maar verlangen naar de dood, me nergens meer mee bezig houden, alles maar negatief omkeren.. hoever kom ik daarmee??? Helemaal nergens!! Dus.. jij hebt je leven in eigen handen, jij kan bepalen hoe je met de dingen die je overkomen omgaat.. verdrinken in je zelfmedelijden? Denk je echt dat je daar gelukkiger van wordt? Ikzelf heb op een gegeven moment echt heel duidelijk gezegd van HO, zo wil ik niet meer verder.. Er zijn echt wel dingen die jou interesseren, die jij graag wil doen, graag zou willen doen.. naast doodgaan.. Onderneem actie!!!! Ik heb me ongeveer een maand terug beseft dat mn leven stilstond.. dat ik nergens naartoe werkte dat niet in de hele verre toekomst was, dat ik op dit moment niets deed wat ik eigenlijk wil.. Dus, ik heb een paar serieuze beslissingen genomen, zo heb ik het uitgemaakt met mn vriend.. Omdat ik voelde dat hij me belemmerde, hij een makkelijk excuus was om al die dingen niet te doen... want ja, geloof het of niet, het is heel moeilijk iets voor jezelf te doen.. Ik ben net terug van vakantie, een week buitenkunst waar je allerlei workshops in de categorien: Beeldend, Theater, Dans, Muziek en Schrijven kon doen.. Hier ben ik erachter gekomen dak moet gaan dansen, dat ik daar zoveel van mezelf in kwijt kan!!! Het voelt zo goed dat te weten!! Daar kan ik iets mee, en daar ga ik ook iets mee doen.. Zo moet jij voor jezelf uit gaan vinden waar jij je frustraties in kwijt kan, waarmee jij die malende gedachten kan stopzetten en kan omzetten in handelingen waardoor je ze los kan laten.. Al zou ik leven om te dansen, dat is dan wel iets heel erg fijns wat ik heb, als houvast, waar ik altijd in terug kan vallen, zodat ik nooit alleen ben.. want dansen, kan overal en altijd.. Dat jij dit post laat zien dat je nog kracht hebt, dat je nog wil vechten.. als je echt dood wou, was je dr al lang niet meer geweest.. Iets in jou wil dus nog verder, houdt jou nog in leven.. ga op zoek naar dat iets.. En je zegt, hoe lang kan ik nog vechten, 2/3 jaar? Euhm.. als je vecht, echt vecht.. zul je dat ook merken hoor, en zal het minder moeilijk worden.. Dan slaat het om van hoe kom ik van dit nare gevoel af naar hoe behoudt ik dit fijne gevoel etc. Geef niet op, je kan nog.. zoek dat ene.. zoek dat ding |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
En hoe lang ik het gevecht vol hou is het gevecht met me ziekte. |
![]() |
|
![]() |
Als je er niet bovenop kunt komen, vind ik dat best zwak..
Ik weet natuurlijk niet hoe jij je precies voelt, maar wat je beschrijft heb ik ook meegemaakt.. En ik ben er ook gewoon bovenop gekomen.. Dat moet je gewoon zelf doen, zoals al eerder is gezegd : het leven is wat je er zelf van maakt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je had het over een ziekte die je hebt. Wat is dat voor ziekte als ik vragen mag?
|
mmmz
zelfmoord daar verstaat iedreen natuurlijk iets anders onder dan andere maar ik geef je wel gelijk andere pijn doen bwaah na een paar jaar ben je nog enkel een verhaal dat de ronde gaat niet meer en niet minder iemand waar over gesproken wordt alsof het een sprookje is je gaat zoizo al niet direct zelfmoord plegen als er veel mensen om je geven zo zie ik het toch |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar euh, ik begrijp dan dus dat je een ziekte hebt die dodelijk is? of niet? Ik kan me voorstellen dat dat ontzettend deprimerend moet zijn, dat je het gevoel hebt te moeten vechten voor een toekomst die je misschien niet eens hebt.. De dingen die je graag wil zijn inderdaad niet teveel gevraagd, maar die komen dus niet zomaar uit de lucht vallen. Wat ik opmaak uit je verhaal hou je van kinderen, misschien kun je daar iets mee doen.. Oppassen op kinderen, dergelijke dingen.. Ze zijn dan misschien niet van jou, maar ze zijn ook blij met liefde die je hen kan geven. Zo moet je op zoek gaan naar dingen die je geluk kunnen geven, je bent dan misschien nog niet gelukkig, maar wel gelukkiger, en dat is altijd een stapje vooruit.. Heel veel sterkte |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Toen ze zelfmoord pleegde, had ik zoiets van: damn, zij heeft het zwaar moeilijk gehad en nu is ze eindelijk van die pijn verlost.. Manisch depressief zijn is iets waar je moeilijk iets tegen kan doen en als zelfmoord voor haar de beste uitweg was, wie ben jij dan om te zeggen dat zoiets laf is?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet van een ander forum een meisje dat echt niet meer verder wou met leven.. Ze had alle vormen van hulpverlening geprobeerd, maar niets hielp.. Elk ding dat je aanvoerde had ze al geprobeerd.. Maar zij wou dus euthanasie, het niet zelf zomaar op een manier doen.. Zij dacht er echt heel veel over na, en ging het dus aanvragen... wat uiteraard niet lukte.. Daarom wou ze het uiteindelijk dan niet meer, omdat ze wel een mooie dood wou zeg maar.. niet op de manier van zelfmoord.. Maar er zijn maar heel weinig gevallen waarbij er echt geen andere optie of uitweg meer is.. En je kan aan de dingen die in je leven gebeuren niets veranderen, maar je hebt wel zelf invloed op hoe je ermee omgaat.. en dan kan je het je mee laten sleuren en verdrinken in zelf medelijden.. of je kan besluiten het je niet onderuit te laten schoppen maar ertegenaan te gaan etc.. daar heb je wel invloed op.. |
![]() |
|
![]() |
nooit doen..
je weet nooit wat er na de dood is. life can be so wonderfull. ![]() je moet gwoon proberen om er met iemand over te kunnen praten.. ik weet nie precies wat je problemen zijn maar ik wil je graag helpen maar dat kan alleen als jij dat zelf ook wilt en dan ook positief blijft denken. |
![]() |
||
Citaat:
maar als op het punt staat om je zelf van kant te maken is het niet makelijk om door te gaan . voor mij is die stap heel moeilijk om te zetten het is eng en zal ook pijnlijk zijn. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Zelfmoord Negrotiator | 162 | 04-01-2004 14:59 | |
Psychologie |
Opmerkingen/grapjes over zelfmoord raken me... ~~dolce~~ | 42 | 27-06-2003 21:17 | |
Psychologie |
mun vriendin pleegde zelfmoord, nu haaaaat ik mensen die zelfmoord plege.. Verwijderd | 8 | 17-10-2002 19:06 | |
Psychologie |
Zelfmoord als je op je best bent.. Verwijderd | 16 | 23-08-2002 17:13 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Is zelfmoord zwak??? TMLWKY | 49 | 12-08-2002 14:33 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
zelfmoord is in vandaag Buzzzfuzzz.vs | 7 | 26-07-2002 14:00 |