Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2009, 21:12
stefan9876
stefan9876 is offline
ikzelf ; 14 jaar - Rond 10 uur half 11.. is dat laat?

Peace!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2009, 21:17
Verwijderd
Niets is laat, het hangt er vanaf hoelaat je de volgende dag opstaat en wat voor jou noodzakelijk is. Ik probeer om tussen half elf en elf in bed te liggen en tussen half elf en half twaalf te slapen maar dat lukt sowieso op dinsdag niet want dan heb ik dispuutsavond en op woensdag/donderdag is het vaak ook iets later.

Ik heb wel veel slaap nodig, dus als ik de volgende dag vroeg op wil staan (eigenlijk sta ik iedere dag om 08.00 op) ga ik vaak nog iets eerder naar bed. Ik ben overigens 20.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2009, 21:58
Verwijderd
ik ga om half 11 naar bed normaal gesproken als ik de volgende dag naar school moet. Ik slaap dan rond half 1. Ik heb veel slaap nodig, maar krijg het niet genoeg. In het weekend ga ik later naar bed. Ik weet niet meer hoe laat ik naar bed ging toen ik 14 was. ik geloof rond 11 uur. Maar er is geen vroeg of laat zoals evatjuhhhh al zei. Dat hangt heel erg van de persoon af.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2009, 22:02
Balance
Balance is offline
Ik vind jouw tijdstip niet laat voor jouw leeftijd. Denk dat het best een normaal tijdstip is, zeker als je merkt dat je je daar goed bij voelt.

Ikzelf ga meestal rond 22.30/22.45 in bed liggen en kijk dan nog televisie tot 23.00/23.30 uur. Dat is doordeweeks als ik de volgende dag op tijd op moet.
In het weekend ga ik meestal rond 0.00 naar bed als ik vrij ben en rond 1.30 als ik heb gewerkt.
Oud 04-10-2009, 22:03
marrel
marrel is offline
Doordeweeks, meestal rond half 11, soms wat eerder, soms ook wat later maar dat liever niet. Moet altijd om 6 uur op en heb wel wat slaap nodig. Weekend wisselt heel sterk.
Oud 05-10-2009, 09:00
Verwijderd
Ik ga meestal rond 22/23 uur naar bed, afhankelijk van hoe laat ik de volgende dag weer op moet (en hoe vroeg ik de dag zelf op moest).
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 10:30
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ligt er aan of het zomer of winter is, helaas

Maar mijn ideale tijd zou 22.30-23.00u zijn, wat ik met gemak in de zomer haal, maar wat in de winter heel veel moeite kost
Oud 05-10-2009, 11:13
Hawahaai
Hawahaai is offline
Als je het idee hebt dat je genoeg slaapt en dus niet meer moe bent als je op moet staan, lijkt het me prima.

Ik moet zelf iedere doordeweekse dag om 6 uur mijn bed uit, dus probeer altijd tussen 21.30 en 22.00u in bed te liggen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 11:57
Verwijderd
Pff, wat gaan jullie allemaal vroeg slapen!
Ik lig nooit in bed voor 00.00,ook al zou ik dat wel graag willen .
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 12:32
*oma*
*oma* is offline
Ik ook niet hoor, ik ga meestal tussen 01.00 en 02.00 naar bed. Maar dan slaap ik ook direct.
Oud 05-10-2009, 12:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
Tijdens mijn studie deed ik dat ook, maar nu ik werk trek ik dat echt niet meer.
Of ik zit in een vergadering voortdurend te gapen en te staren, maar dat vind ik echt niet kunnen.
Oud 05-10-2009, 12:49
Verwijderd
Citaat:
't Went, ik ging eerst ook altijd pas rond middernacht naar bed en dan nog even tv kijken etc, maar nu sta ik gewoon iedere ochtend rond 7 uur op (en soms om 5 uur al) en zorg ik dat ik rond half elf echt in bed lig (meestal eerder), dan nog beetje tv kijken en slapen. Na een week was ik al helemaal aan 't ritme gewend
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 13:15
GroeneDag
GroeneDag is offline
Klaarmaken (tanden poetsen drinken,...): 22u00
In bed: 22u30
Slapend: 23u00
Wekker: 6u40
Ontwaken: 7u00
Opstaan: 7u15

Weekends & Vakanties: Alles (behalve het stukje na slapen) een halfuurtje later
Ontwaken ergens rond 8-9 uur en dan blijf ik nog een uurtje liggen...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 13:51
Noddy
Noddy is offline
Eerst ging ik bijna altijd rond 1:00 slapen. Ben net een weekje terug uit Amerika, dus mijn ritme is nu helemaal in de war. Ben om 23:00 ook echt kapot. Maar dat vind ik best een mooie tijd om te gaan slapen, dus ik ga mijn best doen om dat zo te houden.
Oud 05-10-2009, 14:04
stefan9876
stefan9876 is offline
Dankjewel allemaal voor jullie reactie's!
Tja ik zelf vind het ook wel een normaal tijdstip.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 15:42
dennis018
dennis018 is offline
ik 21, meestalrond 10.30 savonds
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 16:13
$moky
$moky is offline
heel verschillend ,maar tussen 23.30 en 01.00 u en ik moet elke dag om 5.30 opstaan ,want me school begint al om 7u. in het weekend slaap ik heel veel.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 17:18
wup
wup is offline
Ik ga meestal 7 of 8 uur voor ik er weer uit moet op bed. Maar als ik vroeg moet, red ik dat niet. Meestal een uur of half 12.
Als ik moet werken wordt het vaak 5 uur, maar dan zorg ik wel dat ik om 12 uur er weer uit ga.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 17:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik probeer tussen 22.00 en 22.30 uur naar bed te gaan en dan slaap ik daarna ook wel binnen tien minuten. 's Ochtends gaat de wekker dan weer om 6.15/6.30 uur, vaak ook eerder. Dat elke doordeweekse dag. In het weekend wisselt het heel erg.
Oud 05-10-2009, 17:41
Verwijderd
Ik ga vaak rond 23.00 richting bed, om vervolgens pas na 01.00 te slapen. Zoals altijd. Als ik wéét dat ik vroeg op moet, slaap ik extra slecht. Wanneer ik moet werken bijvoorbeeld, slaap ik de nacht ervoor slechts 1 uur. Ik heb veel slaap nodig maar kom er niet aan omdat ik altijd wel iets te doen heb savonds. Ik leef graag 's avonds.Met huiswerk ga ik liever savonds langer door dan dat ik de volgende ochtend vroeger mn bed uit kom om het te doen. Ik heb vrienden aan de andere kant van de wereld dus als ik met hen wil spreken, moet ik tot savonds wachten. Maar: slecht slapen betekent voor mij gewoon vaak veel lichamelijk gezeur. Maar liever beul ik altijd maar lekker door. Oh, en in de winter gaat mijn lichaam ook echt over op winterslaapstand, want het heeft nóg meer slaap en warme dekens nodig dan gewoon
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 17:57
Verwijderd
ik wil wel es vroeg op bed gaan maar voor 12 uur snachts slaap ik toch niet. dus meestal ga ik rond 12 uur me nest in.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 17:58
:DELICIOUS
:DELICIOUS is offline
Doordeweeks probeer ik zeker rond half 10, 10 uur in bed te liggen. Anders hou ik het niet vol.
Vorig jaar was het bij mij zo dat ik ook vaak na twaalven in bed lag, en dan om 6 uur weer eruit. Dat heeft m'n weerstand geweten.
Maar nou heb ik m'n rust gigantisch hard nodig, vooral voor m'n rug. Daar heb ik regelmatig last van. Meestal slaap ik rond 12 uur.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 22:50
Vice
Vice is offline
Als ik moe ben.
Oud 05-10-2009, 23:00
Verwijderd
Ik werk voor uitzendbureau's in de zorg dus heb onregelmatige werktijden.
Als ik dagdienst heb, ga ik tussen 22 en 23 uur naar bed, als ik late dienst heb moet ik werken tot 23 uur en ga ik meestal tussen 1 en 2 naar bed. Bij nachtdienst ga ik meestal 2 uur nadat ik ben thuisgekomen naar bed, rond een uur of 10.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 23:50
Verwijderd
Toen ik 14 was, lag ik echt ruim voor 10 uur in bed.

Ondertussen is mijn 'normale' ritme 12 uur naar bed, 8 uur op, maar omdat ik op het moment veel reistijd heb naar m'n studie, moet ik eerder naar bed en uiterlijk 7 uur op. En dat nekt me nogal, want het klopt niet met mijn standaardritme
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 06:30
kous
kous is offline
6:00-7:00 bed in, 14:00-15:00 eruit
Oud 06-10-2009, 15:02
Verwijderd
ligt eraan hoelaat ik op moet staan.
Ik probeer wel minimaal 7 uur te slapen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 18:33
Rivka
Rivka is offline
Ik ben 13 en lig vaak om 22.15-22.30 in mijn bed en sta om 6.30 op. Ik vind het zelf wel oké, hoewel ik in het weekend zeker tot elf uur in bed lig.
Oud 07-10-2009, 15:20
stefan9876
stefan9876 is offline
Citaat:
6:00-7:00 bed in, 14:00-15:00 eruit

Werk je ergens speciaal ofzo?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2009, 15:36
J-Stylez
J-Stylez is offline
Ik heb helaas vaker last van slaap stoornissen ofzo,
Ik heb eigenlijk nooit slaap slaap ook meestal maar van 2 uur 's nachts tot 10 uur 's morgens.

Weekenden krijg ik helemaal geen slaap maar ben toch altijd fit e.d
Oud 07-10-2009, 19:34
vosje16
vosje16 is offline
Ik moet om 8u opstaan 's morgens, dus dan probeer ik ten laatste om 23u in bed te liggen en ten laatste om 23u30 te slapen, maar soms ga ik ook al om 22u in bed...
Normaal heb ik 9u slaap nodig.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2009, 22:57
Verwijderd
Ik lig er meestal rond half 11 in en kijk dat wat "That 70's Show" en ga vervolgens slapen. 'S ochtends sta ik om 8 uur op.

In het weekend slaap ik gewoon ietsje langer.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 04:58
kous
kous is offline
Citaat:

Werk je ergens speciaal ofzo?
Nope, ik werk niet.
ik geniet, ik lees veel, sport veel, slaap wanneer ik zin heb om te slapen, reis wanneer ik zin heb(geen planning), ik wandel ( genieten van het "zijn" ), moet me aan niemand verantwoorden ( iedereen moet zich aan iemand verantwoorden ik bedoel niet rechtstreeks ), heb geen plichten, dus ik hoef ook niet opstaan op een bepaald uur. Wakker zijn als iedereen slaapt geeft me ook een speciaal gevoel xD.

Soms heb ik ook maanden waar ik me een strikt schema opleg, voorbereiden op bepaalde competities in het buitenland enz, wennen aan een bepaald uur waarop je op je top moet zijn en niet "moe"

Dat begon bij mij al vroeg, maar extremer toen ik afstudeerde.
Just living my zenlike life. Zal ik ook wel ooit willen veranderen indien ik de meest geschikte vrouw tegenkon waar ik een gezin mee wil, aan een ratio van één per week kom ik er hopelijk ooit wel xD

have fun!

PS: heb net een prachtig boek uit, nu eten en dan m'n nest in xD
Good morning to you xD
Oud 08-10-2009, 08:45
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Zeg kous, hoe kom jij dan aan je geld?
Oud 08-10-2009, 13:05
Verwijderd
ik val als ik gewerkt heb om 10u ofzo in slaap op de bank en daarna ga ik rond 11 uur/half 12 echt mn bed in... maar als ik alleen ben slaap ik meestal veel later omdat ik geen zin heb om richting bed te gaan...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 17:17
gurl19
gurl19 is offline
Ik ga altijd om half 11 naar bed. In de winter soms zelfs nog wel eerder! Dan kan ik altijd zo slecht mijn bed uitkomen. Ik slaap meestal ook binnen een kwartier in.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 17:25
Miekje*
Miekje* is offline
Als ik moe ben, slaap ik om kwart over 9.
Oud 08-10-2009, 17:30
justhanna
justhanna is offline
De afgelopen maandag had ik weinig daginvulling en ging ik vaak ergens tussen half 1 en half 2 naar bed. Nu moet ik er elke dag weer vroeg uit en probeer daarom tussen half 11 en 11 uur naar bed te gaan. Helaas lukt dat nog niet altijd omdat ik voor mijn gevoel dan maar zo'n korte avond heb en weinig tijd voor mezelf. Maar als ik later dan dat naar bed ga ben ik de volgende dag helemaal gebroken.
Oud 08-10-2009, 17:41
kous
kous is offline
Citaat:
Zeg kous, hoe kom jij dan aan je geld?
it's in tha family, geld op spaarrekening, en jaarlijks plaats ik m'n intresten over nr een zichtrekening waar ik ruimschoots mee toekom.
Oud 08-10-2009, 18:33
duivelaartje
duivelaartje is offline
23.00/24.00 naar bed en meestal 7.30 weer op. Eigenlijk wel iets te weinig slaap voor mij denk ik, maar ik krijg mezelf ook niet echt eerder naar bed. Ook ben ik 's avonds vaak weg (commissie, kroeg, uitgaan), dus het wordt nog wel eens later dan 24.00. In het weekend probeer ik bij te slapen. En ik ben 19.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 22:21
patricia15
patricia15 is offline
Ik meestal tussen 23.00 en 0.15 naar bed en 07.00 weer op.
ik heb niet veel slaap nodig.
ook al heb ik soms overdag het gevoel dat ik wel kan slapen,
maar dan lig ik s'avonds in bed en kan ik niet slapen haha.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2009, 18:03
voussavez?
voussavez? is offline
Een tijdje terug ging ik om verschillende tijden naar bed, meestal rond 2/3 uur of later. Maar ik merkte dat mijn 'dagritme' in de war raakte. Ik versliep me ook heel vaak daardoor. Nu ga ik rond half 12 naar bed, en kijk nog wat TV totdat ik me slaperig voel. Mijn dagritme is nu weer ok gelukkig.
Oud 11-10-2009, 09:22
Verwijderd
Doordeweeks probeer ik voor elf uur in bed te liggen, wat meestal we lukt, en dan lees ik nog een halfuurtje. In het weekend slaap ik zo rond twaalf uur, half een. Behalve als ik op een feestje ben dat tot later duurt natuurlijk.
Ik moet doordeweeks om kwart voor zeven opstaan.

Toen ik 14 was had ik nog een bedtijd waar ik me aan moest houden, namelijk tien uur, en dat was ook echt het tijdstip waarop het licht uit moest. Ik stond toen ook om kwart voor zeven op denk ik.
Ik vind tien uur à half elf dus ook geen rare tijd voor een veertienjarige. Zo lang je 's ochtends je bed nog uit kunt komen
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 09:21
Verwijderd
Citaat:
Doordeweeks probeer ik voor elf uur in bed te liggen, wat meestal we lukt, en dan lees ik nog een halfuurtje. In het weekend slaap ik zo rond twaalf uur, half een. Behalve als ik op een feestje ben dat tot later duurt natuurlijk.
Ik moet doordeweeks om kwart voor zeven opstaan.

Toen ik 14 was had ik nog een bedtijd waar ik me aan moest houden, namelijk tien uur, en dat was ook echt het tijdstip waarop het licht uit moest. Ik stond toen ook om kwart voor zeven op denk ik.
Ik vind tien uur à half elf dus ook geen rare tijd voor een veertienjarige. Zo lang je 's ochtends je bed nog uit kunt komen
Toen ik 14 was stond ik gerust om 8 uur op als ik om 8.10 uur moest beginnen (En dat haalde ik dan ook nog, vijf minuten onder de douche springen & aankleden, 3 minuten naar school racen )
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 15:46
igfy
igfy is offline
Ik probeer voor 24.00 uur in bed te liggen door de week, maar dit lukt echter niet altijd, omdat ik me altijd nog dingetjes bedenk die ik moet doen als ik naar bed wil gaan. Meestal sta ik rond 7.30 op en heb ik dus te weinig slaap. In het weekend slaap ik dus bij...

Toen ik op de middelbare school zat had ik niet echt een vaste bedtijd. Ik had altijd weinig slaap nodig en lag als kind al iedere avond tot heel laat te lezen. Mijn ouders hadden wel als regel dat om 11 uur de muziek uit moest (en dat ik dan eigenlijk ook moest slapen, maar ik heb het raam boven mijn deur verduisterd, zodat ze dat niet konden zien van buitenaf).
Oud 12-10-2009, 18:53
Sweety-x
Sweety-x is offline
Citaat:
ikzelf ; 14 jaar - Rond 10 uur half 11.. is dat laat?

Peace!
Nee niet echt laat, normaal!
Ik ga veel te laat naar bed, probeer nu vroeger te doen
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 16:13
Diamera
Diamera is offline
Ik rond 10 uur, maar helaas slaap ik meestal pas na elven.
Ik moet er 7:30 alweer uit, dus hoop ik elke dag zo vroeg mogelijk in slaap te vallen..

In het weekend meestal rond dezelfde tijd naar bed, maar ik kom er dan rond 10 uur uit
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 16:45
miekmuis
miekmuis is offline
Zelf ben ik rond 23.00 wel toe aan slapen, maar als ik wacht op mijn vriend is dat al snel een uur later.
Oud 14-10-2009, 16:06
dianaotten
dianaotten is offline
Ik ga tegen kwart voor 10 op bed.. en dan slaap ik pas om 11 uur..vraag me niet hoe,maar ik lig dan gewoon bijna 1 uur wakker,terwijl ik wel moe ben..
Gister ging ik om 11 uur naar bed,ik dacht misschien helpt dat..maar nee. kwart over 12 sliep ik toen pas En waar ligt het aan ?

En ik moet er om 7:00 weer uit ..
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 02:08
Madness212
Madness212 is offline
Ben 15
Doordeweeks ga ik rond een uur of half 11
In het weekend rond een uur of 2-3 snachts
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten