Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dan krijg je antwoord, wellicht dat dat komt door die inhouding. Jij wijst er daarna op dat dat inhouden van loon tegen de wet is, en dat ze jou dat geld verschuldigd zijn, en het dus nog uit moeten betalen. Daarna volgt het gewone traject om achterstallig loon op te eisen. Je maakt daarbij als drukmiddel gebruik van Artikel 625 BW waarin is vastgelegd dat je op den duur recht hebt op meer geld dan alleen het achterstallig loon. Dat kan oplopen tot 50% erbij. Ik heb al eerder een dergelijke zaak uitgevochten waar een ex-werkgever op basis van een onwettige bepaling weigerde uit te betalen. Het is een simpele zaak, want ze hebben geen poot om op te staan. Zodra het bij de werkgever uit handen van de incompetente zetbaas en in handen van een jurist werd gegeven waren ze om. Die man wist dat ze voor de rechter als een gieter af zouden gaan. Uiteraard bewaar je in dat hele traject een kopie van alles dat je hen stuurt.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Arbeidstijdenwet VeGs | 13 | 03-03-2006 20:52 | |
Werk, Geld & Recht |
Volgens mij doet mijn werkgever iets wat helemaal niet mag... ~~dolce~~ | 6 | 17-10-2005 14:17 | |
Werk, Geld & Recht |
deel van loon inhouden..? EaSy-M3 | 20 | 31-07-2005 11:16 | |
Werk, Geld & Recht |
Terugbetalen SoMeBoDy | 74 | 28-05-2004 15:14 | |
De Kantine |
Wat staat er onder jouw CTRL - V part II Bruut | 500 | 14-12-2003 15:56 |