Citaat:
ben terug thuis van operatie
gelukkig maar 2 dagen in het ziekenhuis moeten blijven na operatie
zijn inderdaad 3 sneetjes geweest, die niet zo'n grote littekens gaan geven vermoed ik (hoop dat alles snel terug weg is)
in het ziekenhuis waren ze inderdaad heel vriendelijk toen ze me kwamen halen. Ik moest volledig naakt onder zo'n operatiehemdje dat vanachter helemaal open was. Toen ik eenmaal op de operatietafel lag en nog niet in slaap was, hebben ze dat hemdje weggenomen. Paar minuten later was ik in slaap, maar heb dus wel tijdje open en bloot gelegen terwijl ik nog niet in slaap was (hoe is dit gegaan bij andere mensen bij operaties?). Dat vond ik een beetje vervelend, maar al bij al viel het dus goed mee.
|
Ik had dus ook zo'n operatiehemd aan dat aan de achterkant open was, maar ik kreeg ook een soort papierenbroekje dat ik aan kon doen. Ik lag in de OK in eerste instantie nog helemaal onder warme dekens met m'n operatiehemd aan, toen werd ik onder narcose gebracht en toen ik weer een beetje wakker werd, werd ik overgetild op een echt bed terwijl dat operatiehemd los over me heen lag, daarna kreeg ik meteen weer allemaal warme dekens op me. Het broekje was wel weg. Ik ben dus niet wakker geweest terwijl ik bloot was, ze hebben de dekens etc pas van me afgehaald toen ik al onder narcose was.
Ik heb wel een katheter gekregen in m'n blaas toen ik half wakker was, maar dat deed me eigenlijk helemaal niet veel; de verpleegkundigen vond ik zo aardig en deden zelf ook alsof alles volledig normaal was, dus ik schaamde me geen moment eigenlijk. Zij zien dat écht dagelijks en zien zoveel verschillende mensen dat ze echt niets meer raar vinden (en soms zelfs vergeten dat de patient het wel ongemakkelijk kan vinden).
Fijn dat je weer thuis bent