Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2009, 11:59
DiarY
DiarY is offline
Ik zit dus met een bizar probleem, en ik vroeg me af of er iemand hier is die mij kon helpen. Ik had namelijk een paar weken geleden een keylogger van refog geinstalleerd op mijn pc gewoon zomaar om te kijken hoe het programma werkte enzo, deed er niks mee. Maar vandaag toen ik het op startte kwam ik erachter dat iemand anders, dus mijn moeder waarschijnlijk een andere keylogger op dezelfde pc heeft geinstalleerd (kon dus zien op mijn keylogger) nou ja, ik schrok me dood! Toen kon ik dus ook makkelijk het wachtwoord van die keylogger eruit halen, ben ik dus naar die keylogger geweest en elke keer als ik achter mijn pc zit, ga ik er als eerste naar die keylogger toe om alles op stop te zetten zodat dat ding zo lang ik erop zit niks onthoudt! Maar is dit wel veilig? Of kan zij nog steeds door die keylogger op de een of ander manier zien wat ik allemaal typ? Ik wil graag help..Ik doe niets verkeerds ofzo op internet maar vind mijn privacy hartstikke belangrijk.
Oud 23-10-2009, 12:39
T_ID
T_ID is offline
Dan deïnstalleer je die keylogger toch gewoon? Of je pleurt een paar essentiële bestanden ervan weg zodat het ding niet meer werkt.
Oud 23-10-2009, 17:16
Verwijderd
Een keylogger kan ook middels spyware je pc binnendringen, om naar creditcardgegevens te vissen. Dat lijkt me veel waarschijnlijker dan de optie van een ongezond achterdochtige moeder. Vraag haar anders voor je gemoedsrust eens of zij er iets mee te maken heeft. En haal daarna eens een goede virus- en spywarescanner door je systeem. De mensen in het centrale spyware, adware en virussen-topic kunnen je daar wel mee helpen.

Als ze er wel iets mee te maken heeft dan is het natuurlijk een andere zaak, maar hoogstwaarschijnlijk is ze net zo verbaasd als jij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten