Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2009, 17:29
Joyyyke
Joyyyke is offline
Heeii allemaal
ik zit nu in havo 3 en ik wil graag de alo doen alleen die toelatingstest dat lijkt me echt
heel erg moeilijk en bijna niemand word aangenomen hoe kom je daar dan doorheen?
Ik wil dit echt heel erg graag maar dadelijk kan ik het helemaal niet en dan...
Ik weet het is nog vroeg om te kiezen maar I LOVE SPORT zou iemand mij please wat
meer info er over kunnen geven
(ik wil graag docent LO worden)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2009, 20:27
Verwijderd
gewoon goed blijven trainen alle mensen die ik kende die toelating hebben gedaan zijn er doorheen gekomen. Als je nu al zo gemotiveerd bent komt het vast wel goed! En licht je gymleraar alvast in dat je dat wil doen, soms stellen ze dan een trainingsprogramma of zo voor je op
Met citaat reageren
Oud 16-01-2009, 20:38
Joyyyke
Joyyyke is offline
heeii

Ja die weten het al en ik ga er ook mee praten..
ik moet dit jaar ook profielen kiezen daar twijfel ik ook super erg over tussen E&M en N&G
maar als ik sport wil dan kan ik gewoon veel beter N&G doen ...
ik wil dit wel echt heel erg graag
maar kan iemand mijn misss nog meer info geven (A)
thanx
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 06:38
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Het belangrijkste is dat je aanleg hebt voor les- en leidinggeven in de sport. Als je toegelaten wilt worden kan je daarom het beste misschien de nodige uurtjes aan lesgeven in de benen hebben zitten. Zit je op een vaste sport? Ga eens een trainer observeren en geef een warming up of een ( deel ) van de kern van de les om daarna eens een gehele les te geven. Het belangrijkste is immers om lesmateriaal te kunnen overbrengen.

Daarnaast is het handig om een goede intervalconditie te hebben, de shuttle-run ken je wel neem ik aan. Als je daar goed op scoort dan heb je al een aardig streepje voor. Turnen is misschien ook wel belangrijk, dus oefen nog eens een keertje met die ringen en de koprol, etc.
Oud 19-01-2009, 18:56
honkballertje
honkballertje is offline
ik zit zelf in 3VWO en wil later ook mischien LO docent worden. ik zit ook een beetje met het probleem welk profiel ik moet kiezen ik moet ook kiezen tussen of NG of EM. in allebei de profielen zitten vakken waar ik goed in ben. maargoed ik zit dus met hetzelfde probleem over wat ik moet kiezen.

ik verwacht dat je minstens 1 sport doet als je LO docent wilt worden. als dat een teamsport is ben jij daar dan iemand die daar de leiding inneemt binnen het team of niet? ik denk dat dat wel belangrijk is omdat je dan iets aan leiderschap hebt wat je ook ongeveer zult moeten gebruiken als docent. (als je denkt niet goed genoeg te zijn voor die test nu kan je altijd extra oefeningen doen) en zoals RHCP_NAC al zegt het is altijd handig als je al hoog scoort bij de shuttle-run. (ik weet dat dat hardlopen is maar ik ben vergeten of dat die test is dat je rondjes moet rennen of van de ene muur naar de andere in de gymzaal. welke is het ook al weer??????) als het die is met rondjes rennen is uithoudingsvermogen erg belangrijk en als je daar dus niet erg hoog op scoort moet je meer aan conditie doen. en als het van de ene naar de andere muur in de gymzaal rennen is heb je voor een gedeelte te maken met conditie maar zeker zodra de piepjes sneller gaan (bij ons noemen ze het piepjestest ik weet niet hoe ze dat op andere scholen noemen) is het ook belangrijk om veel kracht in je benen te hebben.

ik ben van mezelf meer een lange afstandsloper maar zoals je aan mn naam kan zien honkbal ik nu (heb al vele andere sporten gedaan) en voor honkbal kan ik lekker veel trainen op pure kracht (is nogal een explosieve sport zowel voor slaan als honklopen)

en turnen is natuurlijk een belangrijk onderdeel maar dat moet je gewoon veel doen tijdens de gymlessen en kan je weinig zelf oefenen (tenzij je natuurlijk naar een turnvereniging gaat )

zo dat was weer een heel verhaal. maar ik vind het leuk dat ik eindelijk iemand van mijn leeftijd ben tegengekomen met zelfde intresses en belevingen voor de profielen
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 19:41
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
Hoi, ik doe nu zelf de ALO in groningen.
Hartstikke leuke school ! moeten jullie allemaal zeker gaan doen.
Ik ben ook toegelaten door middel van de toelatingstest.
dit valt allemaar reuze mee.
Op de site van de alo ( weet zo niet welke dat is ) staat een hele lijst met dingen die ze kunnen vragen op de toelatingstest.
Je hebt op die test dat zelf, verschillende onderdelen.
ik had dans, turnen, zwemmen, judo, ateltiek, sport en spel.
Bij dans ging het voornamelijk over hoe creatief je was, en of je in de maat kon dansen ( je leert ook een dansje)
bij turnen gingen we radslagen doen, handstanden handstand doorrol en als je iets anders kon mocht je dat laten zien. hee lveel konden het niet, maar zijn toch toegelaten. ook moesten we trampoline springen ( streksprongen etc.
nou de rest moet je maar even kijken op die lijst ( indien niet vind paar PM mij even ofzo)
Het valt allemaal reuze mee hoe streng die test is dus.
Je kunt wel aan de hand van de lijst even op school aan je gymleraar vragen of die je wil helpen met oefenen van bepaalde onderdelen.
En leiding geven? nou veel word daar niet naar gekeken tijdens zo'n test!
Je moet wel goed kunnen samenwerken , dat kijken ze wel. zo moet je soms via een kijkwijzer er achter komen hoe je een oefening moet uitvoeren op de testdag zelf.
Je hoeft op die dag echt niet les te gaan geven.

Verder heb je ook nog een medische keuring. deze hoef je pas te doen wanneer je de toelatingstest hebt gehaald.
en de meesten komen hier ook door.

Ohja, en in Groningen op de alo ( waar ik zit )
kun je ook toegelaten worden door loting.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 20:02
honkballertje
honkballertje is offline
moet je zoveel onderdelen doen? ik vind dans turenen zwemmen judo ateltiek sport en spel nogal veel dingen. ik vind het wel knap van je dat je zoveel verschillende dingen kan ik kan bijvoorbeeld wel redelijk dansen ben goed in alteltiek sport en spel (vooral in sport) maar turnen en zwemmen kan ik totaal niet (zwemmen laat ik wel aan mn broertje over die doet dat als sport (waterpolo) en kan dat ook nog is erg goed maar ik ben daar totaal niet voor gebouwd ik ben niet echt zo super gespierd als mn broertje maar kan wel weer met honkbal in 1x een explosie uit mn lichaam laten komen)

aangezien jij die opleiding doet kan je mij uitleggen hoe ik op het gebied van honkbal erg explosief kan zijn maar als je me gaat vergelijken met andere mensen van mijn leeftijd (14) ik totaal niet super gespierd ben ofzo? (en zo ik nog explosiever kunnen worden als ik bepaalde spieren ga trainen? en zo ja welke?) mischien weet je er antwoord op mischien niet. maar ik wil het graag weten en vraag het daarom maar hier
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 20:09
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
ja, maar je hoeft echt niet op alle onderdelen goed te zijn!
ik had zelf uit eindelijk op alles een goed gehaald.
Waren ook mensen van middelbare school die de test ook dededn, die bijvoorbeeld op turnen onvoldoende hadden, en de rest voldoende en zijn ook toegelaten.
dus dat maakt niet uit.

Uhm, ik zit nu in 't eerste jaar van de opleiding. zijn nu wel bezig met explosieve sporten enzo. maar op deze vraag weet ik zo snel niet een antwoord.
ik denk dat je bij honkbal ook niet direct super gespierd hoeft te zijn. tuurlijk het is een voordeel voor je kracht.
Je kan de bal harder slaan harder gooien etc. je weet denk ik beter dan ik welke spieren jij veel gebruikt bij honkbal. deze spieren zou je kunnen gaan trainen. verwacht armspieren,schouder spieren vooral. ik denk dat je dit het beste aan je trainer kan vragen.
verder kan ik je niet echt een duidelijk antwoord geven nog
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 20:21
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
ja, maar je hoeft echt niet op alle onderdelen goed te zijn!
ik had zelf uit eindelijk op alles een goed gehaald.
Waren ook mensen van middelbare school die de test ook dededn, die bijvoorbeeld op turnen onvoldoende hadden, en de rest voldoende en zijn ook toegelaten.
dus dat maakt niet uit.

Uhm, ik zit nu in 't eerste jaar van de opleiding. zijn nu wel bezig met explosieve sporten enzo. maar op deze vraag weet ik zo snel niet een antwoord.
ik denk dat je bij honkbal ook niet direct super gespierd hoeft te zijn. tuurlijk het is een voordeel voor je kracht.
Je kan de bal harder slaan harder gooien etc. je weet denk ik beter dan ik welke spieren jij veel gebruikt bij honkbal. deze spieren zou je kunnen gaan trainen. verwacht armspieren,schouder spieren vooral. ik denk dat je dit het beste aan je trainer kan vragen.
verder kan ik je niet echt een duidelijk antwoord geven nog
in ieder geval bedankt. ik kan wel een paar spieren vertellen die je veel gebruikt en mischien weet jij dan hoe ik die het best kan trainen (als je dat bij jezelf vaak doet weet je vast wel hoe je die speieren kan trainen met bepaalde oefeningen) het gaat vooral om de spier in je onderarm. ik weet de naam niet precies maar als je je arm recht op je schoot zou leggen met je handpalm naar beneden dan ligt die spier bovenop je onderarm. voor de rest gebruik je volgens mij een klein beetje biceps en triceps (of hoe je dat ook schrijft) veel mensen zeggen dat je daarvoor moet opdrukken maar ik heb onder andere op een basketbalforum gelezen dat dat juist niet voor je armspieren werkt. en voor de rest beenspieren (heb geen idee hoe ik die echt kan trainen op explosieviteit) de benen gaat dus om het ff snel een rondje rennen als ik de bal goed heb geraakt

als je ooit nog vragen hebt over softbal/honkbal moet je die gewoon stellen want ik ken ze allemaal wel (je zei ergens dat je die sporten bezig was. ik denk dat je alle regels en alles wel kent maar als je vragen hebt kan je ze altijd aan mij stellen (dan kan ik mezelf ook nuttig maken ))
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 20:47
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
hmm oke, nou arm spieren zijn makkelijk te trainen door bijvoorbeeld gewicht heffen, zijn verschillende oefeningen wel op internet te vinden. ook kun je natuurlijk naar de fitness gaan, hier heb je goede begeleiding en die kunnen je precies vertellen hoe jij die spieren kan trainen. als jij wil trainen op snel kunnen lopen, kun je gewoon het beste conditie gaan trainen lijkt mij, hoe beter je conditie, hoelanger je rennen volhoud, en ten tweede train je dan ook meteen je been spieren.

Als ik die heb zal ik ze stellen
Zelf heb ik wel softbal op school gehad het eerste deel van 't school jaar.
Heb nu alleen de sporten bewegen op muziek, klimmen, turnen, zwemmen, judo en atletiek.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2009, 09:26
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
hmm oke, nou arm spieren zijn makkelijk te trainen door bijvoorbeeld gewicht heffen, zijn verschillende oefeningen wel op internet te vinden. ook kun je natuurlijk naar de fitness gaan, hier heb je goede begeleiding en die kunnen je precies vertellen hoe jij die spieren kan trainen. als jij wil trainen op snel kunnen lopen, kun je gewoon het beste conditie gaan trainen lijkt mij, hoe beter je conditie, hoelanger je rennen volhoud, en ten tweede train je dan ook meteen je been spieren.

Als ik die heb zal ik ze stellen
Zelf heb ik wel softbal op school gehad het eerste deel van 't school jaar.
Heb nu alleen de sporten bewegen op muziek, klimmen, turnen, zwemmen, judo en atletiek.
mn conditie zit wel goed maar het gaat erom dat ik in een hele korte tijd een hoge snelheid moet kunnen halen met rennen. naar de fitness kan natuurlijk altijd maar ik heb meestal niet heel erg super veel tijd om daar helemaal heen te gaan. (en het nivo softbal is op scholen gewoon veel te laag wij hadden vorig jaar een softbaltoernooi en onze klas heeft in het hele toernooi 1 puntje tegen gekregen zelfs de docenten bij ons op school kan je met gemak als je honkbalt/softbalt nog verbeterpunten bij zien. mischien is het voor jou (als je daar tijd voor hebt) een keer leuk om naar een honkbal/softbal vereniging in de buurt te gaan. er loopt op elke club wel een trainer rond die je altijd nog iets extra`s kan leren wat je kan gebruiken bij het lesgeven in softbal (wat je toch ook ging doen? want je wou toch docent LO worden of heb ik niet goed gelezen?) (oh ja alvast 1 tip van dingen die je vaak verkeerd wordt aangeleerd op de middelbare school (en wat jou mischien ook zo is aangeleerd) is de ellebogen omhoog houden tijdens het aan slag staan. dat moet je eigenlijk gelijk weer vergeten want dat doen ze om te zorgen dat kinderen un handen niet laten zakken als ze aan slag staan maar je kan beter aanhouden dat ze hun handen op oorhoogte moeten houden maar niet dicht bij de oren (in ieder geval niet te dicht bij de oren) en de knuppel een beetje schuin omhoog (en niet recht omhoog wat ze bij ons opschool ooit probeerde aan te leren) ik eb geen idee of je die techniek van het slaan een beetje onder de knie hebt maar dat zijn een paar dingen waar heel veel LO docenten de fout zijn ingegaan (elke LO docent die ik heb gezien deed dat namelijk) en op die manier kan je een hele ongemakkelijke houding weglaten en lijk je niet een of ander maf eendje (want zo ziet het er meestaal uit (waar ik het heb gezien dan he dus je moet niet direct reageren dat dat bij jou niet zo is het is iets wat ik heb meegemaakt en probeer te delen met mensen ))

(ik typ wel steeds erg lange verhalen
Met citaat reageren
Oud 20-01-2009, 14:20
Joyyyke
Joyyyke is offline
heeii allemaal

die lange berichten maakt helemaal niet uit hoor
ik vind echt super dat er zoveel over gepraat word want ik ben echt zo aan het twijfelen
iets meer over mezelf dan

Ik zit op hockey B1 dus die teamsport zit wel heel erg goed
met softbal begin ik het spel aardig te snappen alleen gaat soms nogal sloom
het slaan met softbal gaat echt super maar dat komt denk ik ook wel een beetje door het hockeyen ik heb me trouwens ook ingeschreven voor het school hockey toernooi
hopelijk kom ik door de selecties maar dat horen jullie dan nog wel

ik lees nou echt heel veel verschillende dingen over de test de een zegt moeiljk de andere makkelijk maar een ding is gelijk bij sommige testen is het loting maarja als je nou heel de tijd niet uitgekozen word enzow ?

Ik mag nou (misschien) ook mee trainen met 4de en 5de jaars die voor de toelating test trainen of ja voor de opleiding dat zou echt geweldig zijn maar dat is nog niet zeker omdat er dan nog gymleraren beschikbaar moeten zijn en er is echt heel veel vraag naar....

hopelijk kunnen jullie er iets mee en please iedereen die advies heeft of ervaring reageer aub

nou ook lang verhaal zocht geen hoofdletters te doen

oja en met leiding geven dat is zit wel goed
Met citaat reageren
Oud 20-01-2009, 15:57
honkballertje
honkballertje is offline
mooi dat het met leiding geven goed zit

en tja het softbal op scholen moet ik toegeven dat dat erg sloom gaat ja. ik zit nu dus in de 3de en er zijn nog steeds mensen die niet alle regels snappen *zucht* (ik heb ook iemand bij mij in de klas die op hockey zit en dat wel aardig doet met slaan. volgens mij heb je er wel iets aan voordeel aan maar hoeveel weet ik niet)

ik vind het in ieder geval wel leuk dat ik een 'lotgenoot' ben tegengekomen ik blijf twijfelen tussen economie& maatschappij of natuur& gezondheid en mischien wil ik zelfs nog wel natuur& techniek gaan doen. alleen cultuur & maatschappij is echt afgevallen ik wil of iets met economie gaan doen of iets met sport maar in natuur & techniek zitten veel vakken waar ik goed in ben. de beste combinatie voor mij zou gewoon een eigen sportschool starten zijn
Met citaat reageren
Oud 20-01-2009, 19:57
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
Softbal op de alo is gewoon van goed niveau, je leert hier op school alle sporten gewoon goed van een trainer. je hebt dus eigenlijk gewoon training in elke sport van zwemmen tot atletiek , van turnen tot hockey.
maak je daar maar geen zorgen over.
De test valt echt mee geloof mij maar. gewoon goede inzet tonen, en natuurlijk wel wat aanleg hebben voor sport.
dan komt et volges mij gewoon goed!

over welk profiel handig is voor de alo ?
Nou het maakt in principe niet echt wat uit. biologie vindi k wel handig dat ik dat heb gehad. ik heb nu minder moeite met het vak sportgezondheid.
maar er zijn ook genoeg die geen biologie hebben gehad, en de toetsen ook met 8en halen.

nog vragen ? (A)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2009, 20:40
Joyyyke
Joyyyke is offline
ja welk profiel het jij gekozen ?

i LOVE biologie echt waar mij leraar word echt helemaal gek van mij
ik vuur vragen op hem af nie normaal en ik ben er ook best goed in
voor mijn advies kreeg ik aanraden en iets van goede leerling
niet dat ik studje van de klas ben hoor

ik vind ook leuk om jullie te ''ontmoeten'' echt fijn om er over te praten ...

maar ik woon in brabant jullie (A)

ik kies geen n&t ik kan geen wi b ... en natuurkunde dus als ik n&g kies kies ik er ak bij ..
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 06:17
honkballertje
honkballertje is offline
ik vind bio best wel leuk om te doen maar ik bombardeer mijn docent nou niet met vragen

ik woon in Utrecht
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 07:44
Joyyyke
Joyyyke is offline
'whahaahah ja ik heb dan een vraag en dan kan ik dan ook best op internet opzoeken ofzow hahah

maarre welke vakken hebben jullie allemaal bij de profielen?

en tartaarsaus welk profiel heb jij dan gekozen ?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 14:30
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
Ik had op de middelbare Natuur en gezondheid.
Had hierbij gewoon wiskunde b1 , natuurkunde 1 scheikunde en biologie. Ja en de rest van de vakken nederlands enzoo. Helaas hebben wij op school geen LO2 als keuze vak kunnen kiezen. daarom had ik informatica ( niet dat ik zo goed met computers ben, maar dit is gewoon een te makkelijk vak waar je niets voor hoeft te doen bij mijn oude school).
ik kom uit Leeuwarden.

er word volges mij wel aangeraden om biologie te kiezen in je pakket, maar het is niet verplicht.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 15:33
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik had op de middelbare Natuur en gezondheid.
Had hierbij gewoon wiskunde b1 , natuurkunde 1 scheikunde en biologie. Ja en de rest van de vakken nederlands enzoo. Helaas hebben wij op school geen LO2 als keuze vak kunnen kiezen. daarom had ik informatica ( niet dat ik zo goed met computers ben, maar dit is gewoon een te makkelijk vak waar je niets voor hoeft te doen bij mijn oude school).
ik kom uit Leeuwarden.

er word volges mij wel aangeraden om biologie te kiezen in je pakket, maar het is niet verplicht.
wij hebben volgens mij ook geen LO2

en ik heb alleen maar tot nu toe cultuur en maatschappij laten afvallen. ik zit een beetje te twijfelen of ik iets met NG of EM wil gaan doen. ik wil namelijk of iets in de economie gaan doen of iets met sport maar als je kijkt naar de vakken waar ik het best in ben kom ik weer uit op NT
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 15:48
Joyyyke
Joyyyke is offline
ja irritant is dat he al dat getwijfel
wij hebben gewoon 2 uur LO that's it
als ik sport wil doen kan ik beter n&g doen
maar ik vind op basisonderwijs lesgeven ook heel leuk en dan is weer beter e&m
maar ik wil zozo bio dat vind ik echt heel leuk en wiskunde
ec ook wel alleen ben er niet zo goed in en ik heb er niks mee
sk vind ik eigenlijk niet echt boeiend en snap er niet veel van terwijl ik wel een 7,5 op me rapport sta
vertel me echt niet hoe maarja...
ik weet het echt allemaal niet mensen

en andere mensen die nog info hebben over de toelatingstest laat je horen (HOPPA)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 16:59
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
ja irritant is dat he al dat getwijfel
wij hebben gewoon 2 uur LO that's it
als ik sport wil doen kan ik beter n&g doen
maar ik vind op basisonderwijs lesgeven ook heel leuk en dan is weer beter e&m
maar ik wil zozo bio dat vind ik echt heel leuk en wiskunde
ec ook wel alleen ben er niet zo goed in en ik heb er niks mee
sk vind ik eigenlijk niet echt boeiend en snap er niet veel van terwijl ik wel een 7,5 op me rapport sta
vertel me echt niet hoe maarja...
ik weet het echt allemaal niet mensen

en andere mensen die nog info hebben over de toelatingstest laat je horen (HOPPA)
wij hebben 3 lesuren in de week LO. maar bij ons duurt een lesuur 45 minuten dus eigenlijk hebben we 135 minuten LO maar daar zit dan ook omkleden enzo bij. ik zou het liefst gewoon 6 a 7 uur in de week LO hebben nu maar ja dat kan natuurlijk niet. ik heb wel altijd heel erg zin in LO. maar een geedeelte van onze klas vind sommige dingen totaal niet leuk waardoor ze die les een beetje verzieken. mn mentor is mn LO docent
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 17:59
Joyyyke
Joyyyke is offline
ooo das kei relaxt als mentor
kun je ook altijd praten enozw...
ja wij hebben 2 weken geen gym wou ik regelen dat we wel gym hadden
kreeg de halve klas op want dan hadden we uitval XD
ik heb ook graag zoveel uur gym maarja ...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 18:23
honkballertje
honkballertje is offline
lol

ik zou gewoon hetl liefst met allemaal mensen zoals ons in 1 klas willen zitten dat zou echt super leuk zijn met gym nu zit ik met van die figuren die amper normaal een stukje kunnen hardlopen [zucht] was de laatste honkbaltraining ook al zo we moesten een half uur van te voren aanwezig zijn voor de warming up. gingen we stukje hardlopen en er waren na 10 minuten al mensen die afhaakte en we renden nou totaal niet hard ofzo. dus op een gegeven moment rende we met een groepje van 5 man (van de 15) nog achter de hoofdtrainer en toen keek de trainer ff achter zich en zag hij alleen nog ons rennen de rest rende bij de andere trainer (we hebben nu dit jaar 3 trainers dat is wel chill (ik zit daarvoor wel in het hoogste team van mijn leeftijd)) 10 minuten aflopen en dan al afhaken sorry hoor maar dat vind ik nou niet echt goed. we waren bijna alleen nog maar heuveltje op en heuveltje af gerend en daarna een stuk rechtdoor. waren ze moe! maargoed als je kijk naar die profs enzo zijn het ook niet altijd de beste afstandslopers. maar die zijn dan weer heel erg sterk bijvoorbeeld. als iemand van de middelbare school vind ik het best slecht als je maar 10 minuten rustig kan rennen. toen we terug gingen richting de trainingsruimte vroeg er 1 van de afgehaakt 'kunnen we nog sprintjes doen?' werd gelijk dat hele team boos op hem (maar we moesten wel sprintjes bergop doen (die ik allemaal had gewonnen ))
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 19:17
Joyyyke
Joyyyke is offline
whahahah lol

mijn conditie is ook niet alles maar 10 min dat hou ik nog wel vol
ik ga ook op fitness dus dat komt wel goed ...
bij ons doen ze wel goed mee met gym alleen als ze dan mogen kiezen gym of uitval
dan weten ze wel snel het antwoord op ....
dus morgen maar 5 uur
maarre wie weet komen we elkaar ooit tegen bij een toelatingstest
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 19:28
honkballertje
honkballertje is offline
zou wel grappig zijn ja ik heb morgen het 1ste uur lekker gym en omdat ik op onze andere gymdag ziek was heb ik er extra veel zin in
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2009, 19:46
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
goed teken dat jullie gym leuk vinden.
ik heb nu op school.. zo'n 6/7 uur sport. maar het is echt niet allemaal sporten op school! dat dacht ik eerst wel een beetje,
maar je bent ook heel veel bezig met theorie enzoo. en projecten opzetten, en lesgeven zelf natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 19:53
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
goed teken dat jullie gym leuk vinden.
ik heb nu op school.. zo'n 6/7 uur sport. maar het is echt niet allemaal sporten op school! dat dacht ik eerst wel een beetje,
maar je bent ook heel veel bezig met theorie enzoo. en projecten opzetten, en lesgeven zelf natuurlijk.
maar het sporten zelf is veel leuker of niet?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 09:32
Joyyyke
Joyyyke is offline
6/7 uur hoe relaxt is dat !
Ik heb nou niks te doen bij informatica
dus ik dacht even op forum kijken..
heel veel mensen uit mijn klas hebben het wel gelezen
ze vonden het heel leuk

maarre tartaarsaus hoe is het verder daar op school wat zijn de verschillen tussen
voortgezet onderwijs en de ALO ?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 14:37
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
6/7 uur hoe relaxt is dat !
Ik heb nou niks te doen bij informatica
dus ik dacht even op forum kijken..
heel veel mensen uit mijn klas hebben het wel gelezen
ze vonden het heel leuk

maarre tartaarsaus hoe is het verder daar op school wat zijn de verschillen tussen
voortgezet onderwijs en de ALO ?
laat ze lekker lezen wat boeit jou dat

ik had vandaag ook nog informatica stom vak zeg. het gym was wel super leuk
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 15:36
Joyyyke
Joyyyke is offline
haha oke mooi zo
wat had je gedaan ?
ik heb het wel gemist vandaag maar aan de andere kant morgen pw natuurkunde kon ik goed gebruiken
zo vroeg uit
ja informatica is saai he hoeft niks te doen in exel werken pfff zoooo saai maarja wil ik een onvoldoende
op me rapport staan moet ik een 1 halen dus...(nou weet je hoe saai die lessen zijn dat ik dat zelfs uitreken XD )
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 16:26
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
haha oke mooi zo
wat had je gedaan ?
ik heb het wel gemist vandaag maar aan de andere kant morgen pw natuurkunde kon ik goed gebruiken
zo vroeg uit
ja informatica is saai he hoeft niks te doen in exel werken pfff zoooo saai maarja wil ik een onvoldoende
op me rapport staan moet ik een 1 halen dus...(nou weet je hoe saai die lessen zijn dat ik dat zelfs uitreken XD )
we gingen trampoline trefbal doen. 2 teams met allebei een eigen trampoline (zo n klein ding weet ff niet hoe het heet) en een grote mat rechtopstaand in het midden. en 2 grote matten op de grond waar je op lande als je had gegooid. de bal moest over de mat heen die rechtop stond en zo moest je proberen het andere team af te gooien. als er 4 mensen af waren en er kwam een 5de bij mag de eerste weer weg snappie?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 16:41
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
Leuk spel,
hoe het verder op school is?
nou ik vind de sfeer die er hangt gewoon heel erg goed!
Het zijn allemaal ( de meeste dan ) heel erg spontane mensen. Ze zijn allemaal makkelijk om met onbekende om te gaan. ook zijn het heel behulpzame mensen.
verder vind ik het gewoon super leuk! al zijn de toetsen nog best pittig.
Het sporten zelf vind ik wel het leukst ja. Maar de theorie vind ik ook intressant.
En dat is ook belangrijk, want als je de theorie niet intressant vind, houd het al snel op.
Wel is het zo, dat het 1ste jaar heel veel mensen stoppen met de opleiding. ( uitmijn klas nu al een stuk of 10 ?)
Meestal is de reden omdat ze dachten dat het op school alleen maar sporten was. of sommige vinden de theorie niet intressant.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 17:12
Joyyyke
Joyyyke is offline
leuk spel ga ik voorstellen aan mijn gymdocent
onze docenten hadden een eigen spel bedacht
5 teams ofzow (ligt met aantal man)
2 in het veld ruggen naar elkaar toe en naar de over kant rennen de gym docent gooit een bal in het midden
en dat spel moet je gaan spelen hoog uit 3 min als je goal maakt is het meteen over
het team dat wint mag blijven staan (hooguit 3 keer)
het kan een hockeybal zijn voetbal basketbal en de joker trefbal als die bal komt iedereen er heel snel in en dan wie er overblijft de 2 huidige teams die er in stonden mogen nog een keer omdat iedereen geweest was...

wat is de theorie dan bij jullie op school bio of gewoon normaal zoals voortgezet onderwijs ?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 17:35
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
Theorie.. uuhm bij ons hebben we bijvoorbeeld sportgezondheid. dat gaat over gezondheid zoals het woord al zegt ( over overgewicht, groei, dat soort dingen, gezondbewegen enzoo en eten).
Sportontwikkeling, dat gaat over het lesgeven, over gedrag van kinderen/mensen, over lichaamstaal en dat soort dingen
Sportmanagement gaat over managen, over projecten, over nieuwe sporten bedenken enzoo. producten op de markt brengen.
en dan hebben we sportkunde, gaat over de geschiedenis van de sport en sportfilosofie ( lastig vak!)
Bewegen en trainen, dat gaat over het efficient trainen en bewegen.

ik vind het allemaal wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 17:53
Joyyyke
Joyyyke is offline
en dan heb je praktijk maar je hebt niet als bij ons op school bio wiskudne en die dingen
ik weet echt niet wat ik me van de alo moet voorstellen ,..
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 18:30
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
leuk spel ga ik voorstellen aan mijn gymdocent
onze docenten hadden een eigen spel bedacht
5 teams ofzow (ligt met aantal man)
2 in het veld ruggen naar elkaar toe en naar de over kant rennen de gym docent gooit een bal in het midden
en dat spel moet je gaan spelen hoog uit 3 min als je goal maakt is het meteen over
het team dat wint mag blijven staan (hooguit 3 keer)
het kan een hockeybal zijn voetbal basketbal en de joker trefbal als die bal komt iedereen er heel snel in en dan wie er overblijft de 2 huidige teams die er in stonden mogen nog een keer omdat iedereen geweest was...

wat is de theorie dan bij jullie op school bio of gewoon normaal zoals voortgezet onderwijs ?
klinkt ook als een leuk spel. als je dat spel van ons voor wilt stellen aan je gymdocent moet je dus een paar dingen in de gaten houden.

je moet 3 van die dikke matten hebben (eentje rechtop precies op de middelijn van de gymzaal (als je die hebt) en dan nog 2 die tussen die rechtopstaande mat (die op zn lange kant ligt) en de trampoline (minitramp heten die dingen ofzo) die mat moet weer vanaf waar je aan komt rennen voor de minitramp met het grote stuk voor je liggen. (in de lengte dus) als je de bal tegen de mat aan gooit ben je af en als je met een bal op de minitramp springt en je gooit niet ben je ook af (je kan wel eens vergeten te gooien als er van 2 partijen spelers in de lucht vliegen ) je mag alleen mensen afgooien als je op de minitramp hebt gesprongen (niet langs de mat gooien dus. je mag ook niet als je in de lucht 'hangt' langs de mat gooien. hij moet er overheen. ik vind het echt een super cool spel. maar je moet wel die 3 matten hebben
Met citaat reageren
Oud 23-01-2009, 16:51
Joyyyke
Joyyyke is offline
heeii honkballertje
hoeveel ballen zitten er in het spel ?
en wat doen de anderen die niet springen ...
want mensen die beetje verlegen zijn of niet goed meedoen weet je wel die springen nooit
dan zijn het dadelijk heel de tijd dezelfde ...
en kun je het teken misschien of zoiets ...
via hyves sturen ... ofzow (als je dat hebt)
want mijn lijkt het echt superleuk spel maar moet wel precies weten hoe het werkt anders krijg je allemaal van die vragen en dan je hmmm tjaa weet ik ook niet
Met citaat reageren
Oud 23-01-2009, 19:16
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
heeii honkballertje
hoeveel ballen zitten er in het spel ?
en wat doen de anderen die niet springen ...
want mensen die beetje verlegen zijn of niet goed meedoen weet je wel die springen nooit
dan zijn het dadelijk heel de tijd dezelfde ...
en kun je het teken misschien of zoiets ...
via hyves sturen ... ofzow (als je dat hebt)
want mijn lijkt het echt superleuk spel maar moet wel precies weten hoe het werkt anders krijg je allemaal van die vragen en dan je hmmm tjaa weet ik ook niet
ja ik heb hyves. maar ik neem alleen uitnodigingen aan van mensen die ik echt vertrouwen (niet dat ik je niet vertrouw maar ik ken je verder niet ofzo. ik neem allen goeie vrienden aan vanwege dingen die op hyves zijn gebeurd die ik wil voorkome) hoeveel ballen er in het spel zijn. tja dat ligt eraan hoeveel je wilt. maar op zn minst denk ik wel 3 ballen. wij beginnen altijd met 3 ballen en doen er dan later nog 3 bij. dan heb je er dus 6. dan kan je lekker met zn allen achter elkaar heel snel ballen gooien. de mensen die niet springen ontwijken de ballen van de tegenstander die ze gooit (of vangt ze en dan is de gooier af) en omdat je met maar 4 mensen op de bank kan zitten (omdat ze af zijn) heb je nooit altijd dezelfde er in (de betere kunnen namelijk af gaan doordat ze gevangen worden) stuur mij ff een PM dan kan ik altijd dingen extra uitleggen.

(weet je hoe grappig het is dat er gemiddeld wel 5 mensen hier altijd lezen
Met citaat reageren
Oud 23-01-2009, 19:37
Joyyyke
Joyyyke is offline
hahah ja
voor ons is het gewoon praten maar iedereen geniet mee
en van hyves maakt niet uit hoor snap ik wel
maar wou ff precies weten hoe het eruit zag daarom (niks denken hoor )
Met citaat reageren
Oud 23-01-2009, 20:19
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
hahah ja
voor ons is het gewoon praten maar iedereen geniet mee
en van hyves maakt niet uit hoor snap ik wel
maar wou ff precies weten hoe het eruit zag daarom (niks denken hoor )
nee ik snap het wel dat je wilt weten hoe het eruitziet maar is een beetje moeilijk te zeggen/maken. vertel ff zonder te kijken naar de tekst hoe het spel volgens jou nu moet. als ik dan dingen mis vul ik je wel aan ok?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2009, 16:48
Joyyyke
Joyyyke is offline
ja het spel snap ik maar hoe de matten moeten liggen enzow dat snap ik niet helemaal
Met citaat reageren
Oud 24-01-2009, 20:18
honkballertje
honkballertje is offline
ff kijken of ik hier een soort van tekeningetje kan maken

| |
____
____
| |

zo vanaf bovenaf gezien. die vertical streepjes zijn de matten waar je op land en de horizontale zijn de mat waar je overheen moet gooien. die verticale streepjes daar staat de mat rechtop. (met de lange kant van de mat op de grond dus de maat komt zo laag als mogelijk als hij op zn kant staat
Met citaat reageren
Oud 24-01-2009, 20:25
honkballertje
honkballertje is offline
snappie?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2009, 20:46
Joyyyke
Joyyyke is offline
dus je hebt 3 matten 3 ballen (wanneer het spel vordert miss meer)
in het midden staat een mat rechtop op zijn kant? toch
daarvoor ligt een mat en daarachter ligt een mat (gewoon plat toch) en de springplanken staan ? voor of achter die matten die op de grond liggen ...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2009, 20:51
Joyyyke
Joyyyke is offline
I------------------ i
i i
i i
i i
i i
i-------------------i

---------------------------------------------

i----------------i
i i
i i
i i
i i
i----------------i
Met citaat reageren
Oud 24-01-2009, 20:52
Joyyyke
Joyyyke is offline
Ja hij veranderd het maar zo ongeveer alleen die itjes naar links dat je een rechthoek krijgt
Met citaat reageren
Oud 25-01-2009, 07:11
honkballertje
honkballertje is offline
ja zo liggen de matten inderdaad en dan heb je de minitramps (geen springplanken kom je niet hoog genoeg mee )

minitramp1
I------------------ i
i i
i i
i i
i i
i-------------------i

i----------------i
i i
i i
i i
i i
i----------------i
minitramp2

die minitrams die staan zeg maar zo dat als je aan komt rennen vanaf de muur je gewoon zo springt als normaal met een minitramp over de kast ofzo. gewoon zo dat je het Xje kan zie op de minitramp. en dan land je op een platte mat ja
Met citaat reageren
Oud 25-01-2009, 10:24
Joyyyke
Joyyyke is offline
oke mooi zo nou kijken of het leuk is ik volgende week donderdag pas weer gym
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 10:45
Verwijderd
Tip: gebruik de code-tag. Quote anders mijn bericht om te zien hoe.

Code:
           I------------------ i
           i                   i
           i                   i 
           i                   i
           i                   i
           i-------------------i

i----------------i  
           i                i
           i                i