Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
hmm oke, nou arm spieren zijn makkelijk te trainen door bijvoorbeeld gewicht heffen, zijn verschillende oefeningen wel op internet te vinden. ook kun je natuurlijk naar de fitness gaan, hier heb je goede begeleiding en die kunnen je precies vertellen hoe jij die spieren kan trainen. als jij wil trainen op snel kunnen lopen, kun je gewoon het beste conditie gaan trainen lijkt mij, hoe beter je conditie, hoelanger je rennen volhoud, en ten tweede train je dan ook meteen je been spieren.
Als ik die heb zal ik ze stellen ![]() Zelf heb ik wel softbal op school gehad het eerste deel van 't school jaar. Heb nu alleen de sporten bewegen op muziek, klimmen, turnen, zwemmen, judo en atletiek. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() (ik typ wel steeds erg lange verhalen ![]() |
![]() |
|
![]() |
heeii allemaal
die lange berichten maakt helemaal niet uit hoor ![]() ik vind echt super dat er zoveel over gepraat word want ik ben echt zo aan het twijfelen iets meer over mezelf dan ![]() Ik zit op hockey B1 dus die teamsport zit wel heel erg goed met softbal begin ik het spel aardig te snappen alleen gaat soms nogal sloom het slaan met softbal gaat echt super maar dat komt denk ik ook wel een beetje door het hockeyen ![]() hopelijk kom ik door de selecties maar dat horen jullie dan nog wel ![]() ik lees nou echt heel veel verschillende dingen over de test de een zegt moeiljk de andere makkelijk maar een ding is gelijk bij sommige testen is het loting maarja als je nou heel de tijd niet uitgekozen word enzow ? Ik mag nou (misschien) ook mee trainen met 4de en 5de jaars die voor de toelating test trainen of ja voor de opleiding dat zou echt geweldig zijn maar dat is nog niet zeker omdat er dan nog gymleraren beschikbaar moeten zijn en er is echt heel veel vraag naar.... hopelijk kunnen jullie er iets mee en please iedereen die advies heeft of ervaring reageer aub ![]() nou ook lang verhaal zocht geen hoofdletters te doen ![]() oja en met leiding geven dat is zit wel goed ![]() |
![]() |
|
mooi dat het met leiding geven goed zit
![]() en tja het softbal op scholen moet ik toegeven dat dat erg sloom gaat ja. ik zit nu dus in de 3de en er zijn nog steeds mensen die niet alle regels snappen *zucht* (ik heb ook iemand bij mij in de klas die op hockey zit en dat wel aardig doet met slaan. volgens mij heb je er wel iets aan voordeel aan maar hoeveel weet ik niet) ik vind het in ieder geval wel leuk dat ik een 'lotgenoot' ben tegengekomen ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Softbal op de alo is gewoon van goed niveau, je leert hier op school alle sporten gewoon goed van een trainer. je hebt dus eigenlijk gewoon training in elke sport van zwemmen tot atletiek , van turnen tot hockey.
maak je daar maar geen zorgen over. De test valt echt mee geloof mij maar. gewoon goede inzet tonen, en natuurlijk wel wat aanleg hebben voor sport. dan komt et volges mij gewoon goed! over welk profiel handig is voor de alo ? Nou het maakt in principe niet echt wat uit. biologie vindi k wel handig dat ik dat heb gehad. ik heb nu minder moeite met het vak sportgezondheid. maar er zijn ook genoeg die geen biologie hebben gehad, en de toetsen ook met 8en halen. nog vragen ? (A) |
![]() |
|
![]() |
ja welk profiel het jij gekozen ?
i LOVE biologie echt waar mij leraar word echt helemaal gek van mij ik vuur vragen op hem af nie normaal en ik ben er ook best goed in ![]() voor mijn advies kreeg ik aanraden en iets van goede leerling ![]() niet dat ik studje van de klas ben hoor ![]() ik vind ook leuk om jullie te ''ontmoeten'' echt fijn om er over te praten ... maar ik woon in brabant jullie (A) ik kies geen n&t ik kan geen wi b ... en natuurkunde ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik had op de middelbare Natuur en gezondheid.
Had hierbij gewoon wiskunde b1 , natuurkunde 1 scheikunde en biologie. Ja en de rest van de vakken nederlands enzoo. Helaas hebben wij op school geen LO2 als keuze vak kunnen kiezen. daarom had ik informatica ( niet dat ik zo goed met computers ben, maar dit is gewoon een te makkelijk vak waar je niets voor hoeft te doen bij mijn oude school). ik kom uit Leeuwarden. er word volges mij wel aangeraden om biologie te kiezen in je pakket, maar het is niet verplicht. |
![]() |
||
Citaat:
en ik heb alleen maar tot nu toe cultuur en maatschappij laten afvallen. ik zit een beetje te twijfelen of ik iets met NG of EM wil gaan doen. ik wil namelijk of iets in de economie gaan doen of iets met sport maar als je kijkt naar de vakken waar ik het best in ben kom ik weer uit op NT ![]() |
![]() |
|
![]() |
ja irritant is dat he al dat getwijfel
wij hebben gewoon 2 uur LO that's it als ik sport wil doen kan ik beter n&g doen maar ik vind op basisonderwijs lesgeven ook heel leuk en dan is weer beter e&m maar ik wil zozo bio dat vind ik echt heel leuk en wiskunde ec ook wel alleen ben er niet zo goed in en ik heb er niks mee sk vind ik eigenlijk niet echt boeiend en snap er niet veel van terwijl ik wel een 7,5 op me rapport sta vertel me echt niet hoe maarja... ik weet het echt allemaal niet mensen ![]() en andere mensen die nog info hebben over de toelatingstest laat je horen (HOPPA ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
lol
![]() ik zou gewoon hetl liefst met allemaal mensen zoals ons in 1 klas willen zitten dat zou echt super leuk zijn met gym ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
whahahah lol
mijn conditie is ook niet alles maar 10 min dat hou ik nog wel vol ![]() ik ga ook op fitness dus dat komt wel goed ... bij ons doen ze wel goed mee met gym alleen als ze dan mogen kiezen gym of uitval dan weten ze wel snel het antwoord op .... dus morgen maar 5 uur ![]() maarre wie weet komen we elkaar ooit tegen bij een toelatingstest ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
6/7 uur hoe relaxt is dat !
![]() Ik heb nou niks te doen bij informatica dus ik dacht even op forum kijken.. heel veel mensen uit mijn klas hebben het wel gelezen ![]() ze vonden het heel leuk ![]() maarre tartaarsaus hoe is het verder daar op school wat zijn de verschillen tussen voortgezet onderwijs en de ALO ? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik had vandaag ook nog informatica ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
haha oke mooi zo
![]() wat had je gedaan ? ![]() ik heb het wel gemist vandaag maar aan de andere kant morgen pw natuurkunde kon ik goed gebruiken zo vroeg uit ![]() ja informatica is saai he hoeft niks te doen in exel werken pfff zoooo saai maarja wil ik een onvoldoende op me rapport staan moet ik een 1 halen dus... ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Leuk spel,
hoe het verder op school is? nou ik vind de sfeer die er hangt gewoon heel erg goed! Het zijn allemaal ( de meeste dan ) heel erg spontane mensen. Ze zijn allemaal makkelijk om met onbekende om te gaan. ook zijn het heel behulpzame mensen. verder vind ik het gewoon super leuk! al zijn de toetsen nog best pittig. Het sporten zelf vind ik wel het leukst ja. Maar de theorie vind ik ook intressant. En dat is ook belangrijk, want als je de theorie niet intressant vind, houd het al snel op. Wel is het zo, dat het 1ste jaar heel veel mensen stoppen met de opleiding. ( uitmijn klas nu al een stuk of 10 ?) Meestal is de reden omdat ze dachten dat het op school alleen maar sporten was. of sommige vinden de theorie niet intressant. |
![]() |
|
![]() |
leuk spel ga ik voorstellen aan mijn gymdocent
![]() onze docenten hadden een eigen spel bedacht 5 teams ofzow (ligt met aantal man) 2 in het veld ruggen naar elkaar toe en naar de over kant rennen de gym docent gooit een bal in het midden en dat spel moet je gaan spelen hoog uit 3 min als je goal maakt is het meteen over het team dat wint mag blijven staan (hooguit 3 keer) het kan een hockeybal zijn voetbal basketbal en de joker trefbal als die bal komt iedereen er heel snel in en dan wie er overblijft de 2 huidige teams die er in stonden mogen nog een keer omdat iedereen geweest was... wat is de theorie dan bij jullie op school bio of gewoon normaal zoals voortgezet onderwijs ? ![]() |
![]() |
|
![]() |
Theorie.. uuhm bij ons hebben we bijvoorbeeld sportgezondheid. dat gaat over gezondheid zoals het woord al zegt ( over overgewicht, groei, dat soort dingen, gezondbewegen enzoo en eten).
Sportontwikkeling, dat gaat over het lesgeven, over gedrag van kinderen/mensen, over lichaamstaal en dat soort dingen Sportmanagement gaat over managen, over projecten, over nieuwe sporten bedenken enzoo. producten op de markt brengen. en dan hebben we sportkunde, gaat over de geschiedenis van de sport en sportfilosofie ( lastig vak!) Bewegen en trainen, dat gaat over het efficient trainen en bewegen. ik vind het allemaal wel leuk. |
![]() |
||
Citaat:
je moet 3 van die dikke matten hebben (eentje rechtop precies op de middelijn van de gymzaal (als je die hebt) en dan nog 2 die tussen die rechtopstaande mat (die op zn lange kant ligt) en de trampoline (minitramp heten die dingen ofzo) die mat moet weer vanaf waar je aan komt rennen voor de minitramp met het grote stuk voor je liggen. (in de lengte dus) als je de bal tegen de mat aan gooit ben je af en als je met een bal op de minitramp springt en je gooit niet ben je ook af (je kan wel eens vergeten te gooien als er van 2 partijen spelers in de lucht vliegen ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
heeii honkballertje
hoeveel ballen zitten er in het spel ? en wat doen de anderen die niet springen ... want mensen die beetje verlegen zijn of niet goed meedoen weet je wel die springen nooit dan zijn het dadelijk heel de tijd dezelfde ... en kun je het teken misschien of zoiets ... ![]() via hyves sturen ... ofzow ![]() ![]() want mijn lijkt het echt superleuk spel maar moet wel precies weten hoe het werkt anders krijg je allemaal van die vragen en dan je hmmm tjaa weet ik ook niet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
(weet je hoe grappig het is dat er gemiddeld wel 5 mensen hier altijd lezen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
ff kijken of ik hier een soort van tekeningetje kan maken
| | ____ ____ | | zo vanaf bovenaf gezien. die vertical streepjes zijn de matten waar je op land en de horizontale zijn de mat waar je overheen moet gooien. die verticale streepjes daar staat de mat rechtop. (met de lange kant van de mat op de grond dus de maat komt zo laag als mogelijk als hij op zn kant staat |
![]() |
|
ja zo liggen de matten inderdaad en dan heb je de minitramps (geen springplanken kom je niet hoog genoeg mee
![]() minitramp1 I------------------ i i i i i i i i i i-------------------i --------------------------------------------- --------------------------------------------- i----------------i i i i i i i i i i----------------i minitramp2 die minitrams die staan zeg maar zo dat als je aan komt rennen vanaf de muur je gewoon zo springt als normaal met een minitramp over de kast ofzo. gewoon zo dat je het Xje kan zie op de minitramp. en dan land je op een platte mat ja ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Tip: gebruik de code-tag. Quote anders mijn bericht om te zien hoe.
Code:
I------------------ i i i i i i i i i i-------------------i --------------------------------------------- --------------------------------------------- i----------------i i i i i i i i i i----------------i |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
ALO voetbalsport95 | 2 | 10-02-2012 15:01 | |
Studeren |
Alo sportopleiding berryy | 3 | 07-02-2011 16:48 | |
Vrije tijd |
Leraaropleiding Sport Fontys Tilburg AnneKoek | 5 | 19-01-2009 19:51 | |
Studeren |
Leraar Lichamelijke Opvoeding Eerstegraads (HBO) Go active! | 7 | 15-11-2004 17:44 |