Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2009, 21:38
Kimstarr.
Kimstarr. is offline
Hee!

Ik ben Kim en ik ben 19 jaar. Ik volg momenteel de opleiding Directiesecretaresse/Managementassistant BOL 4.
Ik wil graag wat meer informatie over toneelscholen verkrijgen.

Dit lijkt me echt heel gaaf om te doen, maar heb nooit wat aan dramalessen etc. gedaan. Verder heb ik ook nooit geen zanglessen gevolgd.

Ik heb wel heel mijn leven gedanst maar ben nu sinds een tijdje gestopt. Ik vind het super om te dansen en het is echt mijn ding en wil er dus ook graag wat mee doen.

Ik weet alleen niet wat voor stappen ik moet gaan ondernemen als ik op een toneelschool aangenomen wil worden.

Zouden jullie mij hier misschien mee kunnen helpen?
Ik hoor het graag!

Groetjes,
Kim
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2009, 13:28
Verwijderd
O jee de kans dat je dan wordt aangenomen is behoorlijk klein. En de vooruitzichten zijn geloof ik ook niet zo heel geweldig. Maar als je goed kunt dansen, waarom probeer je dan niet eens een dansopleiding? Theater is veelzijdig, je moet er veel voor kunnen en ik vraag me af hoe realistisch dat is. Op een dansopleiding maak je meer kans.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 16:07
MizZoo
MizZoo is offline
Als je baanvooruitzichting belangrijk vindt heb je met theater meer kans dan met dans. Maar dat terzijde. Verder moet je voor de toneelacademie gewoon talent, artistieke aanleg, creativiteit e.d. hebben. Wat betreft toelating moet je zelf maar gewoon even rondkijken op de website van de theaterschool waar je heen wilt. Hier is dat van amsterdam iig: http://www.theaterschool.nl/nl/oplei...g-en-selectie/

Mocht je het echt graag willen maar niet toegelaten worden kun je altijd nog een vooropleidingsjaar doen, Nadat je eerst je MBO hebt afgerond, of havo aan het volwassenenonderwijs. Dat is misschien sowieso wel verstandig.. het lijkt me met alle respect sterk dat je zeker kunt weten dat dit je ding is terwijl je nog nooit een dramales gevolgd hebt.

Laatst gewijzigd op 22-10-2009 om 16:13.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 12:11
T_ID
T_ID is offline
Grotendeels is dat opleiding voor de werkeloosheid. Je moet je afvragen of je dat moet willen.
Oud 24-10-2009, 11:44
East
East is offline
Een goede vriend van me heeft vorig jaar meegedaan aan de selectie voor toneelschool Amsterdam. Hij heeft praktisch zijn hele jeugd op Rabarber gezeten en is echt steengoed (onbevooroordeeld als ik ben ) maar zelfs hij is niet toegelaten.

Elk jaar zijn er duizenden aanmeldingen, en elk jaar worden er maar zo'n 20 mensen toegelaten. Als je nog nooit iets met drama hebt gedaan, lijkt mij de kans dus zeer klein dat je wordt aangenomen. Maar succes

zzzzzoek en vind!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 14:47
Verwijderd
Citaat:
en is echt steengoed (onbevooroordeeld als ik ben ) maar zelfs hij is niet toegelaten.

[/URL]
dan kunnen we niet anders dan concluderen dat hij niet "echt steengoed" is... Anders was hij wel toegelaten.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 16:07
East
East is offline
Hij is echt steengoed. Ik bedoelde juist de illustreren dat het zo'n selectieve opleiding is dat ook 'steengoed' soms niet goed genoeg is, dat echt allen de aller-allerbesten worden toegelaten en dat de topicstartster dus misschien eerst twee keer moet nadenken voordat ze zich inschrijft (met de bijkomende kosten).
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 10:38
Verwijderd
Kortom, niet doen want in dat geval kun je er zeker van zijn dat je wordt afgewezen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2009, 16:15
MizZoo
MizZoo is offline
Je kunt altijd toelating doen natuurlijk, weer een ervaring erbij. Maar bereid je voor op teleurstelling.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten