Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2010, 10:32
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 28-02-2021 om 17:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2010, 11:26
Verwijderd
verschilt, ik koop wel vaak items ook zo van oh dat is leuk hebben!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 11:45
Verwijderd
Zo nu en dan haal ik me in mijn hoofd dat ik een of meerdere kledingstukken nodig heb, dan ga ik naar de stad en loop ik drie rondjes te dubben door een kledingwinkel. En dan koop ik wat ik nodig denk te hebben en/of wat ik leuk vind, meestal een hele stapel want dan hoef ik de komende tijd niet weer. Ik haat SHOPPEN en ik erger me altijd dood aan winkelend volk.

Boodschappen doen vind ik eigenlijk nog leuker, hoewel dat ook een bron van ergernissen kan zijn. Ik ga meestal om de dag naar de supermarkt, soms met een lijstje, soms niet.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 12:09
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Tijdens de koopjes ga ik amper shoppen! Ik heb een hekel aan files aan de kassa en een massa mensen in een winkel. Ik kies dan maximaal twee voormiddagen uit. Dan is er minder volk en slapen de -18 pubers nog.

Als ik iets mooi vind, koop ik het meestal gewoon. Ik houd ook rekening met de prijs. Van sommige producten weet je dat je hetzelfde elders goedkoper kan vinden.

Passen doe ik niet graag in de winkel zelf, dus meestal pas ik het gewoon thuis.
In een winkel houd ik het niet langer dan 20-30min vol (hangt af van hoe groot het is).

Ik koop soms dingen waarvan ik weet dat ik het niet zal dragen totdat ik iets anders vind om ermee te combineren... en dat kan soms even duren. Dan ligt t kledingstuk soms maanden in mijn kast
Impulsaankopen is een zeldzaam fenomeen, maar het kan wel eens gebeuren
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 12:50
Volk
Volk is offline
Als ik een paar honderd euro over heb las ik een middagje shoppen in. Zo'n middag duurt max. 3 uur. Ik ga het liefst alleen omdat ik dan ook thuis kom met was IK mooi vind en niet met wat iemand vind dat mij goed staat. Ik kan ook niet tegen die mensen in de winkel die achter je aan lopen om je te helpen. Meestal heb ik al lang van te voren gezien waar ik wat wil halen. Ik houd er niet van om lang in winkels te staan want dan heb je weer last van die mensen die je komen 'helpen'.

Ik heb thuis een kladblok liggen. Zodra iets op is, of bijna op, schrijf ik dat op in het kladblok. Dat is mijn boodschappenlijstje en daar houd ik me ook aan. Tenzij ik in de winkel echt iets zie wat ik op dat moment echt wil hebben. Denk aan een gourmetstel, roze koeken of een vers sapje. Ik kan heel lang doen over boodschappen doen. Ik vergelijk producten op prijs en inhoud. Ik vind het niet erg geld uit te geven aan kwaliteit. Zeker niet als het om eten gaat. Ik besteed dus wel flink wat geld aan boodschappen (80-120 p/w) maar ik voel me een stuk gezonder sinds ik dat doe en mijn vriend ook. Eten is zo'n beetje het belangrijkste in mijn leven
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 14:23
Verwijderd
Meestal ga ik eens in de zoveel tijd, en haal ik een hele boel. Dat vind ik namelijk heerlijk, en dat voelt goed een ber nieuwe kleding. Tussen die periode's door moeten sommige dingen ook écht vervangen worden voor iets nieuws vind ik, alhoewel het niet echt noodzakelijk is koop ik het toch. Impulsaankopen wat betreft kleding heb ik niet. Verder vind ik iets mooi of ik vind iets niet mooi.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 15:20
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik ga eigenlijk nooit echt winkelen met de intentie om allerlei nieuwe kleren te kopen enzo.
Af en toe struin ik de stad door als ik me verveel en af en toe kom ik dan wat leuks tegen. Het meeste van mijn kleren koop ik overigens online, want dan kan ik beter kijken en vergelijken en doe ik minder snel onzin aankopen.
De laatste keer dat ik in een grote stad heb gewinkeld was dan ook lang geleden. Meestal als ik de stad in ga met een vriendin is dat vooral om in een cafeetje te hangen en koffie te leuten.
Oud 17-03-2010, 16:47
Verwijderd
Ik gfa eigenlijk alleen berekend schoppen als het solden zijn.
vooral dure stukken dan, zoals pakken, schoenen en design hemden.
En dan ben ik meestal wel hele middag van huis.

Buiten de solden, zijn het vooral impulsaankopen die ik doe toch.
Als ik eens iets zie dat ik echt wil hebben bvb.
Ik maak graag na les eens wandeling door winkelcentrum.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 17:05
Nonaj
Nonaj is offline
Ik ga meestal elke week wel een keer de stad in. Als ik dan wat leuks zie koop ik het vaak niet direct. Als het de hele week in mn hoofd blijft zitten koop ik het de keer erna als het budget het toe laat, vaak zie ik toch wel weer iets leukers en ga ik erover zitten dubben of ik dat dan moet gaan kopen. Impulsaankopen doe ik zelden. Vaak shop ik ook via internet, veel via Esprit (vind de site overzichtelijker en meer keus dan in de winkel hier). Omdat die terrrrrgend langzaam bezorgen zie ik vaak tussendoor ook wel iets leukers en dan kan ik het weer terug sturen...

Wat betreft boodschappen koop ik standaard elke week grotendeels hetzelfde en dat lijstje heb ik wel zo ongeveer in mn hoofd zitten.

Soms koop ik ook wat op marktplaats maar aan tweedehands winkeltjes heb ik dan weer een hekel.

Ik shop vaak alleen want dan kan ik tenminste doelgericht direct naar de winkels waar ik van plan ben heen te gaan, anders moet ik weer wachten totdat de ander uitgekeken is naar iets wat ik uberhaupt niet interessant vind.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 17:48
Verwijderd
Ik ga eigenlijk nooit winkelen behalve als ik écht nieuwe schoenen nodig heb. Voor de rest bestaat mijn winkelen voornamelijk uit toevallig ergens langs lopen, iets zien wat ik dig en dan kopen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 19:27
Verwijderd
Ik ga 1 x per seizoen winkelen. Dan haal ik altijd dezelfde type dingen (bv. elke winter een lange broek, twee longsleeves en een trui). Voordat ik ga winkelen kijk in in mijn kast naar welke kleuren ik op zoek ben. Vaak heb ik in de weken daarvoor al wel wat blikken in etalages geworpen en aan de hand daarvan bedenk ik naar wat voor stijl ik op zoek ben. De bedoeling is dat de dingen die ik nieuw koop sowieso bij elkaar passen. Daar maak ik dan een lijstje van.

Ik winkel meestal in de stad waar ik woon, maar koop op vakantie ook wel eens wat. Het liefst ga ik naar 1 winkel en haal ik daar alles wat ik zoek, maar dat lukt nooit. Ik heb een hekel aan pashokjes.

Ik heb een richtlijn-budget, als iets daar ver buitenvalt koop ik het sowieso niet en als het er binnenvalt en het is leuk en past goed dan sowieso wel, dus ik denk nooit lang na. Nadat ik nieuwe kleren gekocht heb doe ik vergelijkbare oude kleren in de container van kringloopwinkel of leger des heils.

In de supermarkt werk ik volgens een vergelijkbaar principe: ik bedenk van te voren waar ik trek in heb, zorg dat de ingrediënten bij elkaar passen (ik kook meestal volgens een recept), maak een lijstje en ga het liefst maar naar 1 winkel. Soms zou ik willen dat ik voor kleding ook gewoon een recept kon volgen (op zich zou dat natuurlijk wel kunnen, ik zou een modetijdschrift kunnen kopen en een outfit daaruit na-apen)

Laatst gewijzigd op 17-03-2010 om 19:36.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 21:05
Giles
Giles is offline
Ik slaag graag in één keer goed, dus gewoon een dag er voor uit trekken en dan met minimaal vier tassen terug naar huis. Ik kan ook vrij chagrijnig worden als ik niets leuks vind wanneer ik geld wil uitgeven.
Oud 19-03-2010, 21:32
Verwijderd
Ik winkel meestal alleen, alleen kan ik tenminste 3 keer terug een winkel in en nog eens kijken en nog eens kijken.
Dan shop ik meestal wel flink. Daarom kan ik ook maar beter niet te vaak gaan.
Sowieso vind ik t dan ook kut als ik iets wil hebben en ik het dan niet kan vinden.
Zoals een goede donkere spijkerbroek, en dan koop ik meestal iets anders.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 21:47
Wammus
Wammus is offline
Ik ben niet echt van het winkelen en koop alleen kleding of schoenen als ik ze nodig heb. Ik ga dan gericht op zoek naar dat wat ik nodig heb en meestal slaag ik na 2 of 3 winkels wel. Ik neem een bedrag in m'n hoofd wat ik maximaal kan uitgeven en daar probeer ik zo veel mogelijk leuke dingen van te kopen. Meestal haal ik voor 100 euro 2 broeken, een trui en een t-shirt ofzo. Aan schoenen geef ik iets meer uit omdat ik die lang en vaak gebruik en ze dus gewoon goed moeten zijn.

Boodschappen doe ik samen met m'n vriendin en we maken bijna altijd een lijstje met wat we nodig hebben. Vaak bedenken we er in de winkel nog wat dingen bij die we graag willen voor bijvoorbeeld het avondeten of snoep, chips en dergelijke.

Verder koop ik eens in de zoveel tijd iets leuks maar alleen als ik geld over heb. Ik geef dan ongeveer 20 euro uit aan bijvoorbeeld een boek, cd of dvd die me leuk lijkt.
Oud 20-03-2010, 13:18
*oma*
*oma* is offline
Ik winkel weleens meerdere keren per week. Maar dan ga ik niet uitgebreid winkelen, maar gewoon naar 1, 2 of 3 winkels. Dan ben ik ook niet langer dan een half uur bezig, maar wel weer wat centjes lichter. Meestal koop ik kleding. Ik heb een zwak voor sneakers, spijkerbroeken en vestjes. Mijn kast puilt dan ook uit, maar ik heb wel altijd iets om aan te trekken .

Boodschappen doe ik elke dag en soms twee keer per dag (ik ga dan apart voor ontbijt en dan nog een keer voor avondeten). Ik gebruik geen lijstje, maar kom zelden met veel te veel terug.
Oud 20-03-2010, 13:22
*oma*
*oma* is offline
@ Sarah: Ik kan mij er echt niets bij voorstellen dat je zo kunt shoppen
Oud 20-03-2010, 14:44
Giles
Giles is offline
Ik vind windowshoppen vaak leuker dan echt winkelen trouwens. Dat gedoe met uitkiezen en maten controleren paskamerrijen, bah.
Oud 20-03-2010, 15:20
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Wat is windowshoppen?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2010, 15:28
Verwijderd
Citaat:
@ Sarah: Ik kan mij er echt niets bij voorstellen dat je zo kunt shoppen
ik doe het noodgedwongen, anders koop ik namelijk helemaal geen nieuwe kleren
Met citaat reageren
Oud 20-03-2010, 15:29
Volk
Volk is offline
Citaat:
Wat is windowshoppen?
Door de ruiten naar binnen kijken.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2010, 15:50
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
ik doe het noodgedwongen, anders koop ik namelijk helemaal geen nieuwe kleren
Dat kan ik mij al helemaal niet voorstellen
Oud 20-03-2010, 20:14
Verwijderd

ik ook niet hoor, gat in hand dicht
Met citaat reageren
Oud 21-03-2010, 11:19
Giles
Giles is offline
Citaat:
Wat is windowshoppen?
Kijken, kijken, niet kopen.
Oud 21-03-2010, 11:23
ragdoll
ragdoll is offline
shock & awe tactiek en altijd als ik geen geld meer heb (nooit dus wegens precies deze koopzucht).
creditcard is mijn beste homie.
Reageren

Regels voor berichten