Hey, ik heb zelf ook vliegangst, dus ik weet hoe moeilijk het kan zijn. Nu kan iedereen wel roepen dat vliegen veel veiliger is, en ik heb zelfs studieboeken waar dat instaat, maar dat is een argument die de angst voor mij niet minder maakt.
Je reisschema helpt niet echt mee moet ik zeggen. Ik probeer vliegreizen zo simpel mogelijk te houden, omdat ik weet dat ik toch al supergestressd ben als ik moet vliegen.. Wat voor mij wel een beetje helpt is er ruim op tijd zijn en dan een tijd lang gaan kijken naar hoe alles op het vliegveld gaat. Dus hoe vliegtuigen aan komen vliegen, mensen er uit komen, de bagage uitgeladen wordt en hoe ze dan weer ingeladen worden en opstijgen. Het ritme en de rust waarin alles gebeurt maakt mij ook rustiger.
Als je denkt dat het echt niet zal gaan kun je ook altijd nog naar de huisarts om te vragen naar de mogelijkheden van lichte slaapmiddelen of kalmerende middelen. Verder zijn er een aantal websites die cursussen tegen vliegangst aanbieden (ik geloof via onder andere de klm), dat zou je ook nog kunnen proberen.