Citaat:
okee bedankt  !
en hoe ging jou toelatingsgesprek? hoe 'streng' zijn ze daarin?
wat ik me dus afvraag is wat voor vakken je ong. krijgt en wat je dan doet. Het klinkt misschien stom, maar je hebt toch een beetje het beeld dat Illustratie vooral beeld maken is.. en dan vraag ik me af wat voor lessen daar bij komen kijken, hoe de variatie is zeg maar.
ik weet niet of ik naar de open dag ga, Arnhem is best ver vanaf mijn woonplaats en de WdkA sprak mij al heel erg aan! Maarja, wie weet.
|
Beetje geduld
Vakken in het 2e jaar:
-redactionele illustratie
-tekenen naar de waarneming (ook schilderen trouwens

)
-typografie
-boek-illustratie
-kunstgeschiedenis
-filosofie
-storytelling (letterlijk verhalen leren schrijven)
-perspectief (experimenteer, ontdek wat je zelf het leukste vindt)
-keuzevak webdesign/fotografie/animatie
-film! audiovisueel
Maar in Arnhem hebben ze geen illustratie, wel grafisch ontwerpen volgens mij. Illustratie moet je bekijken in Zwolle.
Wat het toelatingsgesprek betreft; ik heb er 2 gehad... Over het algemeen laten ze niks merken van wat ze goed vinden of niet. In principe maakt het niet uit of je wel of niet kan tekenen oid, het gaat erom of je beeldende kwaliteiten hebt en je fantasie en handen kunt gebruiken, en dingen kunt léren. Maar het helpt wel als je bijvoorbeeld goed naar de waarneming kunt tekenen, want dat is altijd een goeie basis. Ze schijnen redelijk streng te zijn; 1/3e van de toelatingsdeelnemers wordt ook daadwerkelijk aangenomen, ongeveer.