Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik word nooit nagefloten door bouwvakkers, maar ik kom ook nooit onder kantooruren op bouwterreinen. Wel word ik soms nageroepen door hangjongeren. Afhankelijk van hoe beleefd ze daarbij zijn roep ik 'bedankt' of negeer ik ze.
Ik ben vrij positief over mensen en probeer ze dat ook te laten merken door complimentjes te geven, maar omdat ik niet zo uitbundig ben doe ik dat toch weinig. Of ik zeg het zo subtiel dat ze niet door hebben dat het een compliment is. Eigenlijk is dat ook het beste want zo geef ik ze een goed gevoel over zichzelf zonder de gene van het complimentje-moeten-ontvangen. Als ik zelf een compliment krijg zeg ik 'dankjewel' want zo hoort dat. Maar ik ben geneigd om 'jij ook' te zeggen, dat voelt beter dan een eenzijdig dankjewel, maar het is niet altijd van toepassing. Dus vaak verzin ik in ruil een nieuw compliment à la ''Dankjewel, en wat een leuke schoenen heb je aan'. Een compliment ontkennen doe ik alleen als ik objectief weet dat het niet klopt. Bv. als iemand zegt dat ik alles weet, dan antwoord ik dat dat maar zo lijkt omdat ik rare dingen weet. Ik krijg graag complimenten over karaktereigenschappen, maar dan wel subtiel. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Word je wel eens nagefloten door bouwvakkers?
Gelukkig niet. Hoe reageer je daarop? NVT Geef je een gevatte opmerking terug of zwaai je? NVT Vind je het een compliment of heb je echt zo iets van ![]() NVT Geef je zelf vaak complimenten? Nee, af en toe. Meen je ze ook echt? Ja. Waarover geef je complimenten? The usual: kleding, uiterlijk, iets kunstzinnigs, tekenwerk, etc. Tegen wie? Wie het ook maar verdient. Krijg je ook complimenten? Ja hoor. Hoe reageer je op complimenten? Opgewekt 'dank je' zeggen. Wat vind je leuke complimenten om te krijgen? Over mijn teken of animatiewerk (en dan liefst met onderbouwing, dus niet standaard 'mooi' of 'wat kun je dat goed', maar iets specifieks benoemen wat er dan zo mooi of goed aan is. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh ja.
Ik ben nog nooit nagefloten door een bouwvakker, maar er is er wel eentje geweest die 'Picasso!' naar me riep. In mijn middelbare schooltijd liep ik regelmatig met doeken van mijn huis naar school en weer terug, en hij had me voorbij zien komen. Dat vond ik wel grappig. ![]() |
![]() |
|
nu ik er zo over nadenk geef ik vrij vaak complimenten maar meen ik ze niet altijd echt eigenlijk. "he! tijd niet gezien, je ziet er goed uit" of "he gave schoenen/jas/whatever".
een compliment vermomd als een belediging is eigenlijk de beste. "jézus wat zie jij er ongelooflijk kut uit zeg" als het duidelijk is dat mevrouw moeite heeft gedaan om er leuk uit te zien. maar natuurlijk wel met een sarcastisch toontje. complimenten krijgen reageer ik eigenlijk altijd overdreven arrogant op. dat komt veel minder arrogant over dan (valse) bescheidenheid.
|
Ja soms wel, ik zie alleen niet zo vaak bouwvakkers ![]() Hoe reageer je daarop? Nah niet echt, keertje kijken en hoi roepen ofzo, en stiekem vind m'n ego het wel leuk maar dat hoeven hun niet te weten. Geef je een gevatte opmerking terug of zwaai je? Naja niet echt gevat dus, keer zwaaien of hoi en daar mogen ze het mee doen Vind je het een compliment of heb je echt zo iets van ? Vind het wel grappig mits het bij een keer fluiten blijft, dat hey schatje etc. hoef ik niet zo Geef je zelf vaak complimenten? Mja soms wel, maar wel naar bekende en niet naar iedere willekeurige knappe kerel op straat Meen je ze ook echt? Ja. Waarover geef je complimenten? Standaard dingen, uiterlijk/kleding etc. of als iemand iets goed heeft gedaan/geregeld/gereageerd Tegen wie? Voornamelijk bekenden of mensen waar ik direct mee in contact ben, zal niet zomaar iemand aan spreken waar ik geen enkele binding mee heb Krijg je ook complimenten? Ja hoor. Hoe reageer je op complimenten? Dankje ofzoiets he Wat vind je leuke complimenten om te krijgen? Persoonlijke dingen. Als je aan komt in een nieuwe jas ist fijn als mensen hem mooi vinden maar iets over je karakter of daden zeggen veel meer en zijn vaak ook gemeender.
|
Ik kreeg vandaag een compliment over mijn presentatie, terwijl ik me er van tevoren nogal druk over had gemaakt en ik tijdens de presentatie ook nog erg zenuwachtig was. Dus dat deed me echt heel goed
![]()
|
Geef je zelf vaak complimenten?
Ligt eraan. Meen je ze ook echt? Altijd. Waarover geef je complimenten? Uiterlijk, gedrag, ownen in games ![]() Tegen wie? Vrienden, klasgenoten, etc Krijg je ook complimenten? Af en toe Hoe reageer je op complimenten? Meestal bescheiden Wat vind je leuke complimenten om te krijgen? Uiterlijk, gedrag, ownen in games, etc ![]()
|
Verwijderd
|
Vaak is een groot woord. Meen je ze ook echt? Nee. Niet altijd. Maar soms hebben mensen het blijkbaar nodig ![]() Waarover geef je complimenten? Uiterlijk, slimheid, muziek(smaak), hoe mensen tegen me doen Tegen wie? Mensen die ze al dan niet verdienen Krijg je ook complimenten? Weet ik niet, denk het wel Hoe reageer je op complimenten? Hangt van het compliment af, ik vind het wel leuk om "ja dat weet ik zelf ook wel" te zeggen. Wat vind je leuke complimenten om te krijgen? uiterlijk, gedrag, skils, slimheid. |
![]() |
|
Hmm, wel vrij regelmatig. Zou wel vaker kunnen, denk ik. Meen je ze ook echt? Ik lieg in elk geval niet dat ik zeg dat iets mooi is als ik het lelijk vind, maar ik zeg wel eens dat ik iets mooi vind terwijl ik eigenlijk het niet echt bijzonder ofzo vind. Om leegte te vullen of beleefd te zijn. Waarover geef je complimenten? Wat andere mensen maken, wat ze aanhebben (soms), hoe ze iets aanpakken. Tegen wie? Vage kennissen en vrienden. Krijg je ook complimenten? Jawel. Hoe reageer je op complimenten? Ik zeg 'dankjewel' of ik (glim)lach erom. Wat vind je leuke complimenten om te krijgen? Over als ik ergens muziek heb zitten maken of heb zitten zingen, over mijn Engels, mijn tekeningen, over mijn persoonlijkheid.
Laatst gewijzigd op 13-11-2009 om 22:41. |
![]() |
|
![]() |
Soms Hoe reageer je daarop? Niet Vind je het een compliment of heb je echt zo iets van ? Ik vind het niet echt een compliment en heb het liever niet ![]() Geef je zelf vaak complimenten? Soms Meen je ze ook echt? Ja Waarover geef je complimenten? Kleding, haar en andere dingen Tegen wie? Mensen die ik aardig vind.. Krijg je ook complimenten? Ja Hoe reageer je op complimenten? Door gewoon dankje te zeggen Wat vind je leuke complimenten om te krijgen? Alle
|
Verwijderd
|
Nee maar wel door bejaarde dames en nichten in leren pakjes, why? ![]() Hoe reageer je daarop? Ik kan er wel om lachen. Geef je zelf vaak complimenten? Ja want ik hou van attent gedrag. Meen je ze ook echt? Niet altijd, in het kader van de etiquette kan ik wel eens overdrijven dat een maaltijd ontzettend lekker heeft gesmaakt of dat die persoon er leuk uit ziet. Tegen vrienden kan ik gelukkig wel eerlijk zeggen dat hij/zij terug naar de Efteling moet ofzo. Waarover geef je complimenten? Uiterlijk, gedrag, intelligentie. Tegen wie? Voornamelijk kennissen want bij echte vrienden hoeft het complimenteren er niet zo dik bovenop te liggen. Dat uit zich ook in andere dingen. Krijg je ook complimenten? Gelukkig wel. Hoe reageer je op complimenten? Ik neem het compliment graag in ontvangst. Niets is zo ergerlijk als mensen het compliment schaapachtig gaan nuanceren of zelfs ontkennen. Wat vind je leuke complimenten om te krijgen? Uiterlijk want dat maakt je dag net iets vrolijker. Al moet het geen Amerikaanse routine worden want daar zeggen ze iedere ochtend 'oh you look gorgeous' want dan is het effect nogal snel verdwenen. Complimenten over mijn karakter, humor en intelligentie doen het meestal ook wel goed. In ieder geval alles wat oprecht gemeend is want ik vind complimenteren meer een vorm van retoriek om de communicatie te verbeteren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Ik weet niet of ik veel complimenten geef. Ik denk het wel; ik ben nooit zuinig met mijn mening, negatief danwel positief. Als ik het zeg, dan meen ik het wel ja. Ik ben heel slecht in zeggen "Wat een leuke broek!" als die er echt niet uitziet, dan wordt het wel iets van "mijn smaak is het niet..." Dus bij een compliment van mij kun je er altijd vanuit gaan dat ik het ook meen. Ik krijg met enige regelmaat complimenten, maar daar staat tegenover dat ik ook met enige regelmaat kritiek krijg ![]() Leuke complimenten... god ik vind het altijd leuk om te horen dat ik er leuk uit zie, want ik ben heel lang heel onzeker geweest over mijn uiterlijk, en stiekem ben ik dat nog wel. Maar nog fijner is het om te horen dat ik iets goed heb gedaan. Maar ik moet zeggen, als ik bijvoorbeeld een illustratie heb gemaakt en ik vind 'm zelf niet echt goed, en iemand zegt dat die 'm heel leuk vind, dan neem ik dat véél minder serieus dan wanneer ik een illustratie heb gemaakt die ik zelf ook leuk vind. Het is dus heel erg afhankelijk van mijn eigen mening, of ik iemand serieus neem of niet. |
![]() |
|
Van een docent, vers in de mailbox
![]() Ik vind het zeer mooi en sterk hoe je ons deelgenoot maakt van jouw levenstocht – jij bent een van die creatievelingen van wie je plotseling een echte uitvinding kan verwachten (omdat je er zo systematisch mee omgaat – je goed thuis bent in een aantal verschillende domeinen – omdat je de rust en discipline lijkt te hebben die nodig is. Complimenten.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat is het leukste compliment dat je ooit gehad hebt? Verwijderd | 167 | 19-08-2008 17:22 | |
De Kantine |
nationale complimenten dag Verwijderd | 33 | 03-03-2008 22:23 | |
Liefde & Relatie |
het geven van complimenten..... missjackie | 54 | 23-11-2005 13:12 | |
Liefde & Relatie |
complimenten Mute | 35 | 17-12-2003 10:08 | |
Psychologie |
compliment karamba | 11 | 13-02-2003 08:51 | |
De Kantine |
De mooiste complimenten? Welmoed | 28 | 04-02-2003 13:04 |