Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2009, 13:29
Missy
Missy is offline
Word je wel eens nagefloten door bouwvakkers? Hoe reageer je daarop? Geef je een gevatte opmerking terug of zwaai je? Vind je het een compliment of heb je echt zo iets van ?

Geef je zelf vaak complimenten? Meen je ze ook echt? Waarover geef je complimenten? Tegen wie? Krijg je ook complimenten? Hoe reageer je op complimenten?

Wat vind je leuke complimenten om te krijgen?

Tell us.
Oud 06-11-2009, 13:36
Verwijderd
Complumenten geven:

Ik geef regelmatig complumenten, zoals vandaag gaf ik Jasper een complumentje omdat hij voorstaat op de wedstrijden tussen hem en mij. Beetje onzin, ik doelde op dat hij het netjes deed kwa revalideren.
De maatschappelijk werker met z'n kunstwerkje. Hij had een leuk effect gebruikt, het ding zelf vond ik vresenlijk.
Nienke met d'r eigengemaakte tas, geheel terecht.

Ik geef graag complumenten, ik strooi er niet mee.

Complumenten krijgen:

Soms, vooral om wat ik maak. Ook wel om wat ik doe kwa mezelf te helpen.

Complumentjes krijgen vind ik lastig.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 14:22
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Complumenten

complumenten complumentje complumenten

Complumenten

Complumentjes spellen vind ik lastig.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 14:27
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
hihi Panda toch

Ik word regelmatig nagefloten en ik heb ook weleens een lift gekregen van een man die halverwege de reis begon te insinueren dat hij weleens vreemd wilde gaan en toen begon hij over hoe hij zich dingen voorstelde zoals dat hij met een mooie zeventienjarige in de auto zat... hm... Voor één keer beschouw ik het maar als een compliment, maar de keer erna verwijder ik zijn ballen.
Een vriendinnetje zegt elke keer dat ze me ziet iets liefs over wat ik aanheb. en ik krijg vaak complimentjes over mijn haar. Dat vind ik heel leuk, complimentjes krijgen. Ik weet alleen nooit goed of ik dan wat moet terugzeggen. Dus zeg ik dankjewel en de keer erna denk ik er dan aan om zelf een complimentje te geven.
Complimentjes geven vind ik moeilijker dan complimentjes krijgen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 15:46
Verwijderd
Als bouwvakkers fluiten voel ik me niet gevleid want die fluiten zowat naar alles met tieten en een kut. Net als bepaalde types vieze mannetjes, die willen alleen maar pussy en ik kan me niet voorstellen dat ze me echt een lekker wijf vinden want dat ben ik niet en zo kleed ik me ook niet.
Ik negeer dat dan ook als het gebeurt.

Ik geef niet vaak complimentjes, ik ben er niet zo goed in.
Complimenten ontvangen ben ik ook niet zo goed in, ik kan het alleen waarderen als ik zelf ook vind dat ik dat verdiend heb. Je hebt complimenten die vallen in de catagorie 'maatschappelijk werker complimenten' dat zijn altijd hele gemaakte complimentjes over dingen die iedere mongool kan, daar hebben maatschappelijk werkers nogal een handje van, dan word ik boos.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 15:50
Geel
Geel is offline
Ik krijg complimenten omdat ik Nederlands enigszins grammaticaal correct kan spreken.
Complimenten krijgen vind ik maar vreemd.
Complimenten geven doe ik alleen in m'n vriendenkring, aan vreemde mensen geef ik geen complimenten. Mijn complimenten zijn meestal erg subtiel. Dingen zoals 'OMG Wat doe je dat goed! Dat je dat kan!!!' zeg ik niet.
Oud 06-11-2009, 16:08
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik krijg graag complimenten, maar weet aan de adere kant ook niet goed hoe ik moet reageren. Ik voel me altijd een beetje opgelaten. Soms trek ik het compliment in twijfel.

Ik geef regelmatig complimenten, meestal kleding-, uiterlijk-, of studiegerelateerd. Ik merk bij mezelf dat ik vaak positieve dingen over mensen wel denk, maar niet uitspreek. Ik probeer me daar meer bewust van te zijn en het dan juist wél uit te spreken, want een welgemeend compliment kan je dag best goed maken .

Wat betreft bouwvakkers: ik heb er altijd een beetje een dubbel gevoel bij. Ik weet nog goed dat als ik met bepaalde vriendinnen was vroeger, zij altijd veel (ook zulke) aandacht kregen en dat ik me dan vaak erg lelijk voelde. Ergens zie ik het dus inderdaad als compliment als ik word nagevloten, omdat het iets van de laatste jaren is dat ik op die manier wordt opgemerkt. Aan de andere kant kan ik ook heel feministisch reageren en met opgetrokken neus doorlopen, want 'omg wat denigrerend'.

Het is erg afhankelijk van in wat voor bui ik ben, en hoe het op dat moment staat met m'n eigenwaarde, op welke manier ik iets opvat en reageer.
Oud 06-11-2009, 16:15
Verwijderd
Word je wel eens nagefloten door bouwvakkers?
Er zijn weleens manspersonen die iets zeggen of roepen ja. Dan denk ik soms , maar ik ben ook wel weer blij ermee, want zodra ze het niet meer roepen heb je ook een probleem.

Geef je zelf vaak complimenten?
Nee, niet vaak. Als ik ze geef meen ik ze dus wel echt.

Waarover geef je complimenten?
Over iemands uiterlijk, kleding of prestaties.

Tegen wie?
Vriendinnen, vriendjes, zusje, whatever

Krijg je ook complimenten? Hoe reageer je op complimenten?
Ik krijg vast weleens complimenten ja. Dan reageer ik meestal niet met 'dankje' als het bijvoorbeeld over mijn uiterlijk gaat, want dan ben ik bang om arrogant ofzo te worden gevonden. Meestal zeg ik zoiets als: Nee man.

Over mijn uiterlijk uiteraard, maar nog leuker misschien wel over dat ik slim of grappig ben.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 16:53
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Waarom is het arrogant om 'dank je' te zeggen als je een compliment krijgt? Je kan het natuurlijk op een arrogante toon zeggen, maar als je het echt waardeert dat iemand je een compliment geeft kan je dat toch gewoon zeggen? Ik vind die meisjes altijd vervelend die een complimentje krijgen en dan heel stellig gaan beweren dat ze echt niet zo mooi zijn en dat hun haar en kleren er ook ECHT niet uitzien of dat de presentatie die ze hebben gegeven echt ZOOOO kut ging, zodat de mensen eromheen nóg meer gaan complimenteren om die persoon van haar ongelijk te bewijzen.
(Dat is niet persé op jou gericht hoor Stef.)

Aaaanyway...Ik krijg wel eens complimenten en dat vind ik leuk en ik zeg dan 'oh, dank je wel '
Complimenten om m'n uiterlijk doen me niet zo heel veel, want ik doe m'n best er nooit echt voor om er ok uit te zien. Al voel ik me natuurlijk wel gevleid als iemand iets zegt. Het doet me meer als ik een compliment krijg op m'n prestaties en dat kan meteen m'n hele dag goed maken.

Ik ben vaak ook wel gul met complimentjes geven, maar alleen als ik het echt meen. Ik ben dan ook niet bang om iets tegen wildvreemden te zeggen als ik vind dat ze er cool uitzien.
Oud 06-11-2009, 16:59
AzN
AzN is offline
"Dat staat je leuk!" is toch wel 't complimentje dat ik 't meest van anderen hoor en ook zelf 't meest gebruik. Ik reageer dan vaak heel lomp met "ja, echt?" .
Oud 06-11-2009, 17:08
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vind het trouwens wel heel makkelijk om complimenten te krijgen van of te geven aan goede vriendinnen. Dan durf ik ook gewoon overal over te complimenteren. Maar wat ik net zei geldt dus vooral voor complimenten van mensen die ik iets oppervlakkiger ken. Tegen het meisje met wie ik mijn hele jeugd heb gespeeld en naast wie ik 12 jaar gewoond heb durf ik heus wel te zeggen dat ze er lekker uitziet in die broek ofzo, maar als een klasgenootje heel goed heeft gezongen dan vind ik het al moeilijk om dat te zeggen.

Oh en ik heb er ook een handje van om complimenten als een belediging op te vatten. Dan zegt mijn vriendje "wat heb je lekkere slagroomsoesjes gebakken" en dan zeg ik: "VOND JE DE TAART NIET LEKKER DAN". Maar daar ben ik dan ook echt bang voor.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Oh en ik heb er ook een handje van om complimenten als een belediging op te vatten. Dan zegt mijn vriendje "wat heb je lekkere slagroomsoesjes gebakken" en dan zeg ik: "VOND JE DE TAART NIET LEKKER DAN". Maar daar ben ik dan ook echt bang voor.
vrouw.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 17:36
Sens.
Sens. is offline
Ik geef regelmatig complimenten. Iemand anders zei tegen me dat ik altijd overal het positieve in zie, daarom is het ook niet zo moeilijk om regelmatig & gemeende complimenten te geven. Ik geef deze aan mijn vrienden, collega's of kennissen. Ik stap niet zomaar op wildvreemde mensen af.

Complimenten krijgen vind ik wel heel erg leuk, maar ik weet niet altijd hoe ik erop moet reageren. Vooral toen ik
jonger was, had ik daar veel moeite mee. Nu zeg ik gewoon dank je wel of iets soortgelijk. Toen ik deze zomer het compliment kreeg dat ik er goed uitzag, heb ik heel de dag gelukkig rondgelopen. Vooral omdat ik helemaal niets extra had gedaan & me de laatste tijd wat minder goed in mijn vel voelde.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 18:00
Verwijderd
Complimenten over mijn uiterlijk krijg ik niet zo vaak, en eerlijk gezegd interesseert het me ook weinig. Maar soms heb ik opeens zin om me op te tutten en er mooi uit te zien, en dan kan ik het zeker waarderen als mensen daar in positieve zin iets over zeggen (wat dan ook wel gebeurd).

Ik krijg wel heel regelmatig complimenten over mijn schilderijen. Of ik dat waardeer ligt er aan wat ze precies zeggen, en of ze met aandacht hebben gekeken wat ik heb gemaakt of gewoon lukraak 'wat mooi!' roepen. Dat doet me niets. Ik wil een onderbouwing en anders geloof ik het niet.

Wat fizzle zegt heb ik ook. Als iemand zegt: 'Wauw, wat heb je die achtergrond mooi gedaan!' denk ik: 'Oh, dus de voorgrond is mislukt?' Soms geven mensen ook een compliment maar hebben ze niet door dat het een kutopmerking is. Laatst zei iemand, na mijn werk te hebben gezien: 'Geweldig! Je bent al bijna een echte Marjolein Bastin!' Wat heeft dat me lang dwars gezeten.

Complimenten krijgen vind ik leuk, mits ze gemeend en terecht zijn. Daar bedank ik ook voor. Zelf geef ik weinig complimenten, en als ik ze geef ben ik ook niet echt uitbundig (bij een enkeling na dan). Ze zitten wel in mijn hoofd, maar meestal hou ik ze voor mezelf. Maar ik doe mijn best om ze vaker uit te spreken, al lukt dat alleen bij mensen die ik goed ken.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 18:28
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik vind die meisjes altijd vervelend die een complimentje krijgen en dan heel stellig gaan beweren dat ze echt niet zo mooi zijn en dat hun haar en kleren er ook ECHT niet uitzien of dat de presentatie die ze hebben gegeven echt ZOOOO kut ging, zodat de mensen eromheen nóg meer gaan complimenteren om die persoon van haar ongelijk te bewijzen.
Een studievriendin zegt regelmatig dingen als 'jij haalt echt alles/jij schrijft zo goed (terwijl ze nog nooit iets van me heeft gelezen)/als jij het niet haalt, haal ik het helemaal niet' en meer van dat soort dingen. Ik ben het daar dan gewoon oprect niet mee eens, en reageer dan ook vaak op een manier van 'wat een onzin/ik haal best lage cijfers/ik vond deze opdracht echt heel moeilijk, dus ik weet iet of ik het wel zo goed heb gedaan'. Dat is niet omdat ik van haar wil horen hoe slim ik wel niet ben, maar omdat ik echt echt echt heel onzeker ben over mijn eigen kunnen.

Maar als iemand me een compliment over m'n kleren ofzo geeft kan ik het meestal wel aannemen. Is ook minder persoonlijk.
Citaat:
Laatst zei iemand, na mijn werk te hebben gezien: 'Geweldig! Je bent al bijna een echte Marjolein Bastin!' Wat heeft dat me lang dwars gezeten.
Woeps! Daar word je niet heel erg blij van nee. Maar je moet maar bedenken dat die persoon waarschijnlijk helemaal geen verstand heeft van kunst, en dat dus ook echt als een compliment heeft bedoeld!
Oud 06-11-2009, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Laatst zei iemand, na mijn werk te hebben gezien: 'Geweldig! Je bent al bijna een echte Marjolein Bastin!'
WTF

Jouw werk is hartstikke anders.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 19:36
Verwijderd
...

ik suck
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 19:39
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
vrouw.
Vooral leuk dat jij die opmerking maakt, volgensmij ben jij net zo
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 19:41
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Soms geven mensen ook een compliment maar hebben ze niet door dat het een kutopmerking is. Laatst zei iemand, na mijn werk te hebben gezien: 'Geweldig! Je bent al bijna een echte Marjolein Bastin!' Wat heeft dat me lang dwars gezeten.
OMG dat is ook verschrikkelijk ja. Iemand vroeg me eens nadat ik allemaal klassieke stukken had staan zingen op de open dag van school, waarom ik niet mee ging doen aan idols.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 19:49
Slaapkopf
Slaapkopf is offline
Ik krijg vaak complimentjes omdat ik onverwacht erg hoog presenteer. Bijvoorbeeld met een toets, haal ik zonder enige voorbereiding een dik bovengemiddeld punt. Dat is wel leuk soms.
Oud 06-11-2009, 20:32
Verwijderd
presteer
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 20:58
Verwijderd
Ik krijg vaak complimentjes over kleding en uiterlijk, en ja soms weet ik niet wat ik daar van moet vinden en mompel ik iets van dankje, valt wel mee hoor!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 21:16
Verwijderd
Ik word nooit nagefloten door bouwvakkers, maar ik kom ook nooit onder kantooruren op bouwterreinen. Wel word ik soms nageroepen door hangjongeren. Afhankelijk van hoe beleefd ze daarbij zijn roep ik 'bedankt' of negeer ik ze.

Ik ben vrij positief over mensen en probeer ze dat ook te laten merken door complimentjes te geven, maar omdat ik niet zo uitbundig ben doe ik dat toch weinig. Of ik zeg het zo subtiel dat ze niet door hebben dat het een compliment is. Eigenlijk is dat ook het beste want zo geef ik ze een goed gevoel over zichzelf zonder de gene van het complimentje-moeten-ontvangen. Als ik zelf een compliment krijg zeg ik 'dankjewel' want zo hoort dat. Maar ik ben geneigd om 'jij ook' te zeggen, dat voelt beter dan een eenzijdig dankjewel, maar het is niet altijd van toepassing. Dus vaak verzin ik in ruil een nieuw compliment à la ''Dankjewel, en wat een leuke schoenen heb je aan'.
Een compliment ontkennen doe ik alleen als ik objectief weet dat het niet klopt. Bv. als iemand zegt dat ik alles weet, dan antwoord ik dat dat maar zo lijkt omdat ik rare dingen weet.
Ik krijg graag complimenten over karaktereigenschappen, maar dan wel subtiel.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 22:53
Verwijderd
ik zeg altijd: complUmentjes en heb m'n hele leven het ook al zo geschreven...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 23:59
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
ik zeg altijd: complUmentjes en heb m'n hele leven het ook al zo geschreven...
ik vind het wel schattig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2009, 02:06
Verwijderd
Gelukkig niet.

Hoe reageer je daarop?
NVT

Geef je een gevatte opmerking terug of zwaai je?
NVT

Vind je het een compliment of heb je echt zo iets van ?
NVT

Nee, af en toe.

Meen je ze ook echt?
Ja.

The usual: kleding, uiterlijk, iets kunstzinnigs, tekenwerk, etc.

Tegen wie?
Wie het ook maar verdient.

Krijg je ook complimenten?
Ja hoor.

Hoe reageer je op complimenten?
Opgewekt 'dank je' zeggen.

Over mijn teken of animatiewerk (en dan liefst met onderbouwing, dus niet standaard 'mooi' of 'wat kun je dat goed', maar iets specifieks benoemen wat er dan zo mooi of goed aan is.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2009, 15:30
Verwijderd
Oh ja.
Ik ben nog nooit nagefloten door een bouwvakker, maar er is er wel eentje geweest die 'Picasso!' naar me riep. In mijn middelbare schooltijd liep ik regelmatig met doeken van mijn huis naar school en weer terug, en hij had me voorbij zien komen. Dat vond ik wel grappig.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2009, 16:19
BendeBen
BendeBen is offline
nu ik er zo over nadenk geef ik vrij vaak complimenten maar meen ik ze niet altijd echt eigenlijk. "he! tijd niet gezien, je ziet er goed uit" of "he gave schoenen/jas/whatever".

een compliment vermomd als een belediging is eigenlijk de beste. "jézus wat zie jij er ongelooflijk kut uit zeg" als het duidelijk is dat mevrouw moeite heeft gedaan om er leuk uit te zien. maar natuurlijk wel met een sarcastisch toontje.

complimenten krijgen reageer ik eigenlijk altijd overdreven arrogant op. dat komt veel minder arrogant over dan (valse) bescheidenheid.
Oud 11-11-2009, 21:07
marrel
marrel is offline
Ja soms wel, ik zie alleen niet zo vaak bouwvakkers

Hoe reageer je daarop? Nah niet echt, keertje kijken en hoi roepen ofzo, en stiekem vind m'n ego het wel leuk maar dat hoeven hun niet te weten.

Geef je een gevatte opmerking terug of zwaai je?
Naja niet echt gevat dus, keer zwaaien of hoi en daar mogen ze het mee doen

Vind het wel grappig mits het bij een keer fluiten blijft, dat hey schatje etc. hoef ik niet zo

Mja soms wel, maar wel naar bekende en niet naar iedere willekeurige knappe kerel op straat

Meen je ze ook echt?
Ja.

Standaard dingen, uiterlijk/kleding etc. of als iemand iets goed heeft gedaan/geregeld/gereageerd

Tegen wie?
Voornamelijk bekenden of mensen waar ik direct mee in contact ben, zal niet zomaar iemand aan spreken waar ik geen enkele binding mee heb

Ja hoor.

Dankje ofzoiets he

Persoonlijke dingen. Als je aan komt in een nieuwe jas ist fijn als mensen hem mooi vinden maar iets over je karakter of daden zeggen veel meer en zijn vaak ook gemeender.
Oud 11-11-2009, 21:31
Verwijderd
Ik weet nooit zo goed wat ik met complimenten moet doen
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 15:47
Issun
Issun is offline
Ik krijg soms wel eens complimentjes over dat ik goed gitaar speel, dat wuif ik dan altijd weg maar stiekem voel ik me dan heel gevleid.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 20:41
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik kreeg vandaag een compliment over mijn presentatie, terwijl ik me er van tevoren nogal druk over had gemaakt en ik tijdens de presentatie ook nog erg zenuwachtig was. Dus dat deed me echt heel goed .
Oud 12-11-2009, 20:49
Sherlock
Sherlock is offline

Ligt eraan.
Meen je ze ook echt?

Altijd.

Uiterlijk, gedrag, ownen in games, etc

Tegen wie?

Vrienden, klasgenoten, etc

Af en toe

Meestal bescheiden

Uiterlijk, gedrag, ownen in games, etc
Oud 12-11-2009, 21:19
Verwijderd
Vaak is een groot woord.
Meen je ze ook echt?

Nee. Niet altijd. Maar soms hebben mensen het blijkbaar nodig

Uiterlijk, slimheid, muziek(smaak), hoe mensen tegen me doen

Tegen wie?

Mensen die ze al dan niet verdienen

Weet ik niet, denk het wel

Hangt van het compliment af, ik vind het wel leuk om "ja dat weet ik zelf ook wel" te zeggen.

uiterlijk, gedrag, skils, slimheid.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 23:10
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Hmm, wel vrij regelmatig. Zou wel vaker kunnen, denk ik.

Meen je ze ook echt?
Ik lieg in elk geval niet dat ik zeg dat iets mooi is als ik het lelijk vind, maar ik zeg wel eens dat ik iets mooi vind terwijl ik eigenlijk het niet echt bijzonder ofzo vind. Om leegte te vullen of beleefd te zijn.

Wat andere mensen maken, wat ze aanhebben (soms), hoe ze iets aanpakken.

Tegen wie?
Vage kennissen en vrienden.

Jawel.

Ik zeg 'dankjewel' of ik (glim)lach erom.

Over als ik ergens muziek heb zitten maken of heb zitten zingen, over mijn Engels, mijn tekeningen, over mijn persoonlijkheid.

Laatst gewijzigd op 13-11-2009 om 22:41.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 11:13
roosjuh1988
roosjuh1988 is offline
Soms

Hoe reageer je daarop?
Niet

Ik vind het niet echt een compliment en heb het liever niet

Soms

Meen je ze ook echt?
Ja

Kleding, haar en andere dingen

Tegen wie?
Mensen die ik aardig vind..

Ja

Door gewoon dankje te zeggen

Alle
Oud 13-11-2009, 15:50
Verwijderd
Nee maar wel door bejaarde dames en nichten in leren pakjes, why?

Hoe reageer je daarop?
Ik kan er wel om lachen.

Ja want ik hou van attent gedrag.

Meen je ze ook echt?
Niet altijd, in het kader van de etiquette kan ik wel eens overdrijven dat een maaltijd ontzettend lekker heeft gesmaakt of dat die persoon er leuk uit ziet. Tegen vrienden kan ik gelukkig wel eerlijk zeggen dat hij/zij terug naar de Efteling moet ofzo.

Uiterlijk, gedrag, intelligentie.

Tegen wie?
Voornamelijk kennissen want bij echte vrienden hoeft het complimenteren er niet zo dik bovenop te liggen. Dat uit zich ook in andere dingen.

Gelukkig wel.

Ik neem het compliment graag in ontvangst. Niets is zo ergerlijk als mensen het compliment schaapachtig gaan nuanceren of zelfs ontkennen.

Uiterlijk want dat maakt je dag net iets vrolijker. Al moet het geen Amerikaanse routine worden want daar zeggen ze iedere ochtend 'oh you look gorgeous' want dan is het effect nogal snel verdwenen. Complimenten over mijn karakter, humor en intelligentie doen het meestal ook wel goed. In ieder geval alles wat oprecht gemeend is want ik vind complimenteren meer een vorm van retoriek om de communicatie te verbeteren.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2009, 01:21
Verwijderd
Citaat:
Word je wel eens nagefloten door bouwvakkers? Hoe reageer je daarop? Geef je een gevatte opmerking terug of zwaai je? Vind je het een compliment of heb je echt zo iets van ?

Geef je zelf vaak complimenten? Meen je ze ook echt? Waarover geef je complimenten? Tegen wie? Krijg je ook complimenten? Hoe reageer je op complimenten?

Tell us.
Ik word wel nagefloten door bouwvakkers ja. Ik heb ook altijd sjans met vuilnismannen (ik heb echt nog nooit een chagrijnige vuilnisman gezien, wat een gezellige jongens zijn dat altijd ) en krijg vaak wel aandacht op straat. Dat is niet per se te danken aan mijn uiterlijk, hoewel slank + lang haar (= in een oogopslag vrouwelijk) wel zal helpen, maar vooral omdat ik altijd nieuwsgierig rondkijk, mensen dus aankijk, en ook terugpraat Ik zal wel overkomen als open-voor-contact Maar goed, ik vind het dan ook altijd leuk om complimentjes te krijgen, wat boeit mij het nou als het een ouwe man is die dat zegt, dan is het toch ook leuk? Of een oud vrouwtje die zegt "god meid wat is je haar toch mooi!" Ik bedank mensen of lach of zeg iets terug, in ieder geval reageer ik in zulke gevallen wel. Heb ook nog nooit gehad dat mensen vervolgens vervelend deden ofzo.

Ik weet niet of ik veel complimenten geef. Ik denk het wel; ik ben nooit zuinig met mijn mening, negatief danwel positief. Als ik het zeg, dan meen ik het wel ja. Ik ben heel slecht in zeggen "Wat een leuke broek!" als die er echt niet uitziet, dan wordt het wel iets van "mijn smaak is het niet..." Dus bij een compliment van mij kun je er altijd vanuit gaan dat ik het ook meen.

Ik krijg met enige regelmaat complimenten, maar daar staat tegenover dat ik ook met enige regelmaat kritiek krijg Ik ben een vrij... uitgesproken persoonlijkheid dus ik roep altijd veel reacties op, en die kunnen positief zijn maar ook negatief. En soms ook gewoon neutraal.

Leuke complimenten... god ik vind het altijd leuk om te horen dat ik er leuk uit zie, want ik ben heel lang heel onzeker geweest over mijn uiterlijk, en stiekem ben ik dat nog wel. Maar nog fijner is het om te horen dat ik iets goed heb gedaan. Maar ik moet zeggen, als ik bijvoorbeeld een illustratie heb gemaakt en ik vind 'm zelf niet echt goed, en iemand zegt dat die 'm heel leuk vind, dan neem ik dat véél minder serieus dan wanneer ik een illustratie heb gemaakt die ik zelf ook leuk vind. Het is dus heel erg afhankelijk van mijn eigen mening, of ik iemand serieus neem of niet.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2009, 11:13
capibara
capibara is offline
Van een docent, vers in de mailbox lol, presentatie uit de losse pols.

Ik vind het zeer mooi en sterk hoe je ons deelgenoot maakt van jouw levenstocht – jij bent een van die creatievelingen van wie je plotseling een echte uitvinding kan verwachten (omdat je er zo systematisch mee omgaat – je goed thuis bent in een aantal verschillende domeinen – omdat je de rust en discipline lijkt te hebben die nodig is. Complimenten.
Oud 16-11-2009, 13:11
Verwijderd
OMG RDLF, hoe ziet Oprah Winfrey er in het echt uit?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten