Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2003, 10:51
karamba
karamba is offline
Ik weet niet of ik bij Psychologie goed ben hoor. Maar eigenlijk wil ik de oorzaak en het gevolg van de compliment ter discussie stellen. Horen jullie ook vaak zo een comliment? Als ik em te vaak hoor dan word het ongeloofwaardig, of dan ga ik me misschien te goed voelen. Te veel complimenten is toch ook niet goed? Of zit ik dan verkeerd? Wat vinden jullie eigenlijk van een compliment? wat doet het met jullie? irriteert het je soms? of ben je er soms blij mee? licht het eraan welke persoon het zegt? Geven jullie wel eens een compliment, en hoe vaak dan? Ik hoor het graag!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2003, 10:57
Verwijderd
Ehm.. ik denk dat de opvatting van een compliment vaak verschilt. Daarnaast is het soort compliment ook wel van toepassing op de opvatting, mensen kunnen hele foute complimenten maken tegen me...

Meestal vat ik het fout op, ik hoor complimenten niet zo snel.. Maar wanneer iemand iets negatiefs over me zegt, onthoud ik dat járen.. Heel gek... Ben vrij perfectionistisch volgens mij.. en onzeker..

Ik geef wel eens complimenten, maar niet super vaak. Wel aan mijn vriend, maar aan andere mensen vind ik dat snel moeilijk..
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 12:36
Verwijderd
Sja.. complimenten..
ehmm ja.. ik weet niet.. vaak heb ik t iedeej dat complimenten niet egt aankomen zeg maar. dat j ze wel kunt geven, maar dat egttt onzekere mensen t tog niet geloven.. of iig, zo LIJKT het vaak. en naja.. je hebt ntuurluk alllllerlei soorten complimenten en t ligt er helemaal aan van wie die afkomen of je er ook iets mee kunt, denkik.
Ik weet niet of ik zelf vaak complimeten geef.. Ik zeg meestal wel gwoon wat ik denk en als dat positief is zou j dat een compliment kunnen noemen. Zelf krijg ik z oowk wel, maar ik heb r wel moeite mee eigelijk.. ik voel m dan altijd heel ongemakkelijk op de een of andre manier. maarja.. tis natuurluk veel bter dan een blediging oid. net wat andijvie zegt: daar blijf je meestal veeeeel langer mee rondlopen. gek eigelijk....

xxPlu
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 14:15
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Ik word persoonlijk altijd heel verlegen van complimenten
Ik onthoud ze meestal wel vrij lang, maar wil ze eigenlijk niet krijgen omdat ik echt niet weet wat ik dan terug moet zeggen enzo, ja meestal gewoon bedankt, maar soms dan past dat niet echt ofzo
Teveel complimenten zijn ook niet goed denk ik, maar bij echt onzekere mensen geef je niet snel te veel complimenten!! Daar moet je alleen mee uitkijken bij heel zelfverzekerde mensen enzo... die kunnen dr nog wel es arrogant van worden

En ja beledigingen, die onthoud ik denk ik nog beter dan complimenten
Daar kan ik echt nog tijden mee rondlopen, ook al is het als grapje bedoeld ofzo, ik denk altijd dat dr wel een kern van waarheid in zal zitten
Oud 05-02-2003, 14:43
whizzer
whizzer is offline
ik word ook altijd verlegen van een compliment...., kweet nooit zo goed hoe ikdaar op moet reageren
Oud 05-02-2003, 15:41
Verwijderd
Citaat:
whizzer schreef:
ik word ook altijd verlegen van een compliment...., kweet nooit zo goed hoe ikdaar op moet reageren
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 18:45
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik geef nogal veel complimentjes, maar alleen als ik het écht meen en niet om te slijmen...
En mensen die vals bescheiden zijn (en die dus heel de tijd zeggen wat voor een taart ze wel niet zijn of hoe lelijk ze wel niet zijn, terwijl ik zeker weet dat ze er eigenlijk anders over denken, maar dat ze gewoon een compliment willen) tja die becomplimenteer ik dus NIET hé, hoe bot het ook mag lijken...

Zelf ben ik blij (uiteraard?) als ik een complimentje krijg (tenzij het een persoon is waar ik absoluut niet van moet weten), ik word er niet paranoide of geprikkeld van ofzo...Het kan zelfs m'n dag goed maken .
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 19:32
butterfly_1
butterfly_1 is offline
Citaat:
whizzer schreef:
heppik ook ja.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 15:51
prulleke
prulleke is offline
Het ligt heel erg aan het soort compliment, wie het maakt en of ik het er mee eens ben.

Wanneer ik goed in mijn vel zit, me leuk heb aangekleed en heb opgetut en een complimentje krijg van mijn vriend zie ik dat als een teken van waardering en liefde voor wie ik ben.
Wanneer iemand te veel complimentjes maakt (je hebt een leuke broek aan zeg, wat zit je haar leuk, waar heb je dat gave shirt gekocht?) denk ik vaak dat mensne iets van me willen, maar het niet direct durven vragen en me proberen te paaien.

Ik geef zelf ook wel regelmatig complimentjes, maar niet te vaak tegen dezelfde mensen. Een complimentje is voor mij ook tegen iemand zeggen dat het je is opgevallen dat ze zo stralen, of zeggen dat je hebt gezien dat ze iets nieuws aan hebben of een neiuw kapsel hebben (je hoeft dan niet te vermelden wat je er van vindt, zolang je het maar opmerkt)
Oud 12-02-2003, 20:59
Fantôme
Fantôme is offline
Ik geef zelf wel redelijk vaak complimentjes en krijg ze ook wel veel, maar vaak hoor ik ze niet of wil ik ze om een of andere reden niet horen...
Ik ben vrij perfectionistisch en als iemand dan zegt, Goedjoh, die 6,5 (als het gemm. op een 3,8 ligt zoals bij AK) dan vind ik het overdreven, maar ze hebben wel gelijk.. in vergelijking met het gemm. is het zeker goed, maar ik wil gewoon beter en dus zie ik het niet als een compliment... ja ik weet het, klinkt een beetje weird maar toch... Net zoals, toen we zaterdag in het ziekenhuis waren (bij me oma, ze is nu inmiddels overleden) ze was heel ziek en had veel pijn, en lag te huilen en alles, toen heb ik een hele tijd met dr gepraat. Later heeft ze tegen mn oom gezegd dat ze me zo'n geweldige meid vind... dus hij verteld dat aan mij. Als je dit zo leest zou je denken 'dat is toch een geweldig compliment?!!' maar aan de andere kant heb ik zoiets van dat het normaal is dat ik zo de hele tijd met haar heb zitten praten over hoe ze zich voelde... ze is familie en dus iemand waar je (tenminste in de meeste gevallen) om geeft... dus ik vat het weer niet op als een compliment. Ik vind dat wat ik heb gedaan logisch is en dat iedereen dat zou doen. En dat is toch ook zo?!
Naja, dat was het weer!
xxxxxxx
Oud 13-02-2003, 02:57
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik kan het absoluut niet aannemen en mensen die er over doorgaan die irriteren me eerder dan dat ik het aanneem
Ach, zal wel komen door het absolute tegenovergestelde beeld dat ik heb van mezelf.
Oud 13-02-2003, 08:51
Margriet
Margriet is offline
Citaat:
KissMyJackass schreef:
Ik word persoonlijk altijd heel verlegen van complimenten
Ik onthoud ze meestal wel vrij lang, maar wil ze eigenlijk niet krijgen omdat ik echt niet weet wat ik dan terug moet zeggen enzo, ja meestal gewoon bedankt, maar soms dan past dat niet echt ofzo
Teveel complimenten zijn ook niet goed denk ik, maar bij echt onzekere mensen geef je niet snel te veel complimenten!! Daar moet je alleen mee uitkijken bij heel zelfverzekerde mensen enzo... die kunnen dr nog wel es arrogant van worden

En ja beledigingen, die onthoud ik denk ik nog beter dan complimenten
Daar kan ik echt nog tijden mee rondlopen, ook al is het als grapje bedoeld ofzo, ik denk altijd dat dr wel een kern van waarheid in zal zitten
helemaal mee eens!!
Reageren

Regels voor berichten