Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2009, 08:47
Verwijderd
Hallo Jongens

Ik ben 19 jaar en ik wou graag naar het Conservatorium Van Amsterdam ik heb de eisen die nodig zijn (havo, noten lezen enz.) Maar is het wel een slimme keuze om te doen want kun je er later wel goed geld mee verdienen (muziek leraar of gewoon als muzikant spelen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2009, 12:07
MizZoo
MizZoo is offline
Hangt er vanaf wat je 'goed geld' vindt. Je kunt er jezelf mee onderhouden. Het is wellicht wat moeilijker om aan een baan te komen, en het salaris zal niet hetzelfde zijn als dat wat je zou krijgen in bijvoorbeeld de financiele dienstverlening, maar je doet in ieder geval iets wat je leuk vindt. Het hangt natuurlijk ook wel een beetje af van het beroep waar je in terecht komt. (Concertpianist, CKV-leraar of componist, verschilt natuurlijk nogal onderling)

De eisen zijn wel heel wat hoger dan noten kunnen lezen, je moet ook een uitstekend gehoor hebben (melodische dictees, etcetera) en talent en motivatie hebben om toegelaten te worden. Maar ik neem aan dat je dat zelf ook al onderzocht hebt.

Uit interesse: wat wil je precies gaan doen?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2009, 13:46
Verwijderd
Ik ga de opleiding Klassiek doen omdat er niet echt een bepaalde richting voor metal is maar Ik speel eigenlijk van alle genre's wel goed op niveau
Met citaat reageren
Oud 11-11-2009, 14:19
Verwijderd
In Amsterdam zijn ze wel het strengst, d.w.z. ze stellen er de hoogste eisen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2009, 14:55
MizZoo
MizZoo is offline
En je speelt gitaar?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 14:40
Caradhas
Caradhas is offline
De mensen die ik ken die conservatorium hebben gedaan zijn muziekleraar/lerares geworden.

Bedenk wel dat je bijzonder goed moet zijn met of 1 instrument + zang of 2 instrumenten. Ze doen ook een beroep op je muzikale gehoor en je vermogen te kunnen componeren etc.
Je komt niet zomaar op een conservatorium en het is keihard, maar dan ook keihard werken.

Als je (rock/metalish) muzikant wil worden dan heb je nog altijd de rockacademie, hoewel die ook hele strengen eisen stellen + een auditie.
Oud 12-11-2009, 15:00
Neutie
Neutie is offline
Citaat:
.
Je komt niet zomaar op een conservatorium en het is keihard, maar dan ook keihard werken.
Dat valt best mee. Mijn broer doet ook het conservatorium (van Amsterdam) en ZO keihard hoeft hij nou ook weer niet te werken. Hij zit nu in zijn laatste jaar en doet er nu ook een ander studie bij.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 22:58
Verwijderd
Citaat:
De mensen die ik ken die conservatorium hebben gedaan zijn muziekleraar/lerares geworden.

Bedenk wel dat je bijzonder goed moet zijn met of 1 instrument + zang of 2 instrumenten. Ze doen ook een beroep op je muzikale gehoor en je vermogen te kunnen componeren etc.

Als je (rock/metalish) muzikant wil worden dan heb je nog altijd de rockacademie, hoewel die ook hele strengen eisen stellen + een auditie.
Mwa. Ik ben ook meer uitvoerend musicus dan docent geworden hoor.
En je moet ook niet goed zijn in zang & instrument of 2 instrumenten. Je meldt je aan voor 1 hoofdvak, en de rest kun je als bijvak doen, maar is geen zware verplichting verder. En componeren heb ik nooit hoeven doen. Arrangeren wel, maar dat hoort bij de theorie.

Over het algemeen is de studie zeer goed te doen, met een behoorlijke inzet op je instrument en bijvakken. Maar wat jij hier verteld is belachelijk overdreven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten