Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2009, 17:30
reindertd
reindertd is offline
Over 6maanden word ik 18 en zit dan nog in 5vwo.
Ik heb wat sites doorgelezen over leerplicht en kwalificatieplicht, maar het blijft nog wat onduidelijk.
-Kan ik als ik 18 ben zomaar besluiten niet naar een les te gaan?
en dus aan het eind van het jaar niet mijn 1000uren norm te halen, zonder dat ik hier problemen mee krijg met een leerplicht ambtenaar?
-Kan les verzuim (ookal ben ik 18jaar) een reden zijn voor mijn school om mij van school te sturen?
-Ben ik als 18jarige zelf bevoegd me via de telefoon ziek te melden?

bvd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2009, 18:25
Verwijderd
1. Dat kan zeker. De leerplichtambtenaar is er alleen voor minderjarigen. Daarna ben je zelf verantwoordelijk, de school kan wel maatregelen treffen.
2. Ja. Zeker als jij je eigen rooster gaat maken en veel lessen mist. De school bepaalt zelf wat er gebeurt als je het doet, maar bij ons kun je bijvoorbeeld van school worden verwijderd.
3. Dat weet ik eigenlijk niet. Volgens mij zijn het altijd je ouders die moeten bellen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 12:13
Verwijderd
Je mag zelf je briefjes tekenen als je absent bent. Lesverzuim kan volgens mij een reden zijn om een gesprek aan te gaan, in het leerlingenstatuut staat beschreven wanneer je daarin te ver gaat.

Daarbij is het onverstandig om lessen te missen
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 18:08
reindertd
reindertd is offline
Citaat:
Je mag zelf je briefjes tekenen als je absent bent. Lesverzuim kan volgens mij een reden zijn om een gesprek aan te gaan, in het leerlingenstatuut staat beschreven wanneer je daarin te ver gaat.

Daarbij is het onverstandig om lessen te missen
Inderdaad lijkt het me slim om het leerlingenstatuur eens te gaan doorlezen, mits ik dat nog kan vinden...
En ik ben echt niet van plan veel lessen te gaan missen, maar bijvoorbeeld onze godsdienst lessen kun je geen lessen noemen...
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 08:15
Verwijderd
Ik zou dat ook even vragen aan de godsdienstleraar. Die mag bijvoorbeeld wel beslissen dat als jij niet naar de lessen komt, je ook geen toetsen mag maken, en dan haal je dus een 1. Zou jammer zijn als je blijft zitten op godsdienstles.
(niet vragen: "he ik wil gaan spijbelen is dat goed", maar "stel dat iemand nooit naar de lessen zou komen, wat zou u dan doen?")
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten