Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2002, 16:06
maniak
maniak is offline
Vandaag, een nieuw jaar, een nieuwe start. Nou dat zat er voor mij niet echt in. Mijn laatste uur kreeg ik van mijn mentor te horen dat ik me alweer moest melden bij de conrector (niet mijn beste vriend). Toen ik daar zat begon hij vertellen dat ik teveel lessen gemist had van gym en daardoor uitgesloten werd van mijn examen. Naar mijn mening heb ik 1 x gespeibeld en daarvoor moest ik 4 uur nakomen. De andere keren was ik ziek of naar de dokter. Hij kwam met het idee dat ik weer moest gaan inhalen, maar dan dit keer bij een sportvereniging. Ik heb gezegd dat dit voor mij geen optie was, omdat de gymlessen reeds zijn afgelopen.

Wordt ik genaaid of is dit terecht?
En wat kan ik hier aan doen als ik genaaid ben?
(Kortgeding zie ikzelf als laatste mogelijkheid, maar als het niet anders kan , dan kan het niet anders)

Groetjes Maniak
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2002, 16:19
crazy_ ella
crazy_ ella is offline
het zal vast niet door alleen die gymles komen,je zult wel meer gedaan hebben....
tja lullig voor je.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 16:48
PV
PV is offline
tja als je het kan bewijzen dat je naar de dokter ging en ziek was enzo, kan school je volgens mij niks maken. (evt rekeningen ofzo laten zien??)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 16:49
eden6
eden6 is offline
Die regel klinkt bekend, maar ik heb gehoord dat de school je niet om die reden mag uitsluiten voor het examen.

Ze mogen je wel verplichten om de gemiste lessen in te halen. Als ze naar jou mening onterechte stappen ondernomen hebben en je dus echt geoorloofd verzuimd hebt zou ik een brief van je ouders ofzo meenemen waarin zij dat schriftelijk bevestigen.

Daar schijnen scholen waarde aan te hechten... ouders zijn geloofwaardiger dan de leerlingen zelve...
Oud 07-01-2002, 19:33
Verwijderd
Gym is helaas handelingsdeel, dus je zult alles met een voldoende af moeten sluiten. als je er vaak niet bent, krijg je een onvoldoende voor gym en kun je geen examen doen. Je zegt dat je 1 keer hebt gespijbeld en dat je daarvoor de overeengekomen straf al hebt ontvangen. Dat betekent dat je voor dat uur niet meer kan worden gestraft (ben ff vergeten hoe dat heet. Nare man, help?!?). Als je voor de andere uren aan kunt tonen dat je legitiem afwezig was en dat ook hebt gemeld, dan zie ik niet in waarom je meteen uit zou moeten worden gesloten van het examen.
Je zegt ook dat je een alternatief is aangeboden. Je voert als tegenargument aan dat gym reeds af is gelopen. Dit verband kan ik niet leggen, je kunt niet sporten omdat er geen gym meer is?!? Het sporten bij een vereniging geldt als vervangende opdracht. Als je dit doet, wordt de onvoldoende veranderd in een voldoende. Mag je zelf bepalen welke sport je doet? Ik zou het alternatief aangrijpen of met geldige tegenargumenten komen. Overleg eens met een van de docenten gym op je school of je niks anders mag doen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 19:45
C'est moi!
C'est moi! is offline
waarschijnlijk is dit toch weer typisch zo'n eigen-schuld-dikke-bult geval....

Oud 07-01-2002, 20:05
sublime
sublime is offline
als je die andere keren ind. naar de dokter of ziek was, is het allemaal met een briefje van je ouders te regelen lijkt mij, so whats the problem????
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 20:07
John-17
John-17 is offline
volgens mij word je hard genaaid, want ik kan gewoon 10 talle uren spijbelen zonder dat er iets gebeurt
idd
ze kunnen je het handelingsdeel onvoldoende geven, maar na 1 keer spijbelen
en heb je bewijs dat je ziek was en naar de dokter was?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 20:24
koelkastje
koelkastje is offline
Bij mij op school is het zo dat je 80% van de gym lessen aanwezig moet zijn (omdat het een handelingsdeel is bla bla bla) en ben je minder vaak dan die 80% aan wezig dan krijg je een vervangende opdracht, dat is bij ons een werkstuk schrijven, en die moet je dan voldoende afsluiten. Ik weet niet of ze je zomaar mogen uitsluiten van het examen, maar als je andere handelingsdelen niet in orde hebt mag je ook niet meedoen. Lastig...
Oud 07-01-2002, 20:34
Verwijderd
Citaat:
DutchECK schreef:
Je zegt dat je 1 keer hebt gespijbeld en dat je daarvoor de overeengekomen straf al hebt ontvangen. Dat betekent dat je voor dat uur niet meer kan worden gestraft (ben ff vergeten hoe dat heet. Nare man, help
In het strafrecht heet dat het Ne bis in idem-beginsel...wat inhoudt dat niemand twee maal vervolgd kan worden voor hetzelfde feit. Maar ik ben bang dat zo'n rector niet zoveel waarde hecht aan één of andere bepaling uit het Wetboek van Strafrecht
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 15:29
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
In het strafrecht heet dat het Ne bis in idem-beginsel...wat inhoudt dat niemand twee maal vervolgd kan worden voor hetzelfde feit. Maar ik ben bang dat zo'n rector niet zoveel waarde hecht aan één of andere bepaling uit het Wetboek van Strafrecht

Jaaa, die bedoelde ik! Dat lag op het puntje...
Tja, ik hoop dat die rector daar wel waarde aan hecht
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 20:04
Verwijderd
ik heb ook maar 3 keer meegedaan aan gym in examenjaar en steeds met stomme smoezen als buikpijn enzo dus...ik heb ook gewoon examen mogen doen, gym telde bij ons niet mee op je rapport.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 18:17
verwijderen_aub
verwijderen_aub is offline
als jij gewoon je 'deadlines' (of een ander vies woord dat er op lijkt) hebt gehaald, zie ik geen rede waarom hij jou uit zou kunnen sluiten voor het examen ?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten