Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Lieve S.,
je zult wel denken ‘wat is dit? een envelop waar niets in zit!’ Ik zal je zeggen, het zit zo dit is een heel speciaal cadeau. Zit je er een keer doorheen ga dan met dit cadeau in zee. Natuurlijk ga je niet alleen, je neemt je man en kinderen mee. Ach nee, is ‘in zee’ nou wat ik zei? ‘Náár zee’ is natuurlijk wat deze Sint bedoelt, of toch het bos in, of naar de hei, afhankelijk van hoe jij je voelt. Wil je richting zee, naar Naaldwijk, gratis parkeren – ook belangrijk, of lekker dichtbij, niet te ver rijden, de Veluwe op met je man en je meiden. In Vierhouten vier sterren, wat een weelde! Of even écht weg naar Zeeland, een plek die de Sint zelf eens beoordeelde. Jij mag kiezen: Groningen of Brabant, of waar je ook maar wil in Nederland. Een verhuizing over niet al te veel tijd, aan de kids ben je ook veel uren kwijt, en dan nog je man, met z’n passie voor z’n band - soms wil je gewoon even lekker niksen met je vent! Dus bij deze: pak lekker wat tijd met z’n twee. De kids zijn nog geen drie dus gaan gratis mee. Eigenlijk is het dus tijd met z’n vieren en Sint zorgt ondertussen wel voor jullie dieren. Ontbijt en diner moet je wel zelf verzorgen en boeken doe je liever vandaag nog dan morgen. Overleg dus snel met de reserveringspieten, zodat jullie samen van een nachtje weg kunnen genieten. Liefs, Sinterklaas en Zwarte Piet PS. Mocht je nou denken “’t is me teveel gedoe,” heb je geen zin, of ben je te moe, heb je liever een bon voor een boek of uit eten, laat het de Sint dan gewoon even weten! |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Jep
![]() En nog één: cadeau is een zak yoghurtgums, surprise is een vleesetende plant (want die vroeg ie). Madrid, 5 december 2009 Lieve J., Sint weet niet waar hij moet zijn, dus vertel: uit wiens wrede brein komt dit rare idee toch voort? Een plant die vliegen vangt en vermoordt! De Sint weet ook wel: ieder z’n smaak, en waar je van houdt, is enkel jouw zaak. De één houdt van vlees, de ander van vega, maar verwacht niet, dat ik met je mee ga als je gaat kijken hoe de plant dat beestje langzaam verteerd, dat is echt geen feestje. Laat ik het over een and’re boeg gooien: indirect zorg je voor nog meer dooien! Want hoe moet het nu met alle spinnen? Wat moeten die zonder voedsel beginnen? Ach, de Sint is een gevoelig type en moet, simpel gezegd, ‘niet zo miepuh’, dus bij deze: je eigen vliegenopvreter, alleen dan iets mooier en zelfs nog wat beter. Want deze unieke vleesetende plant is gemaakt voor jou met eigen hand. Hij verspreidt een zoete, romantische geur en is lekker groot en heel vrolijk van kleur. Dionaea Muscipula, is hoe dit ding heet, hij leeft van een zeer bijzonder dieet. Behalve wat vlees en insectenbloed, houdt deze plant op z’n tijd ook van zoet. Dus maak de plant voorzichtig open en ontdek wat daar in is gekropen. Trek snel aan z’n mond, en geniet van het lekkers dat z’n maag je biedt. Liefs, Sinterklaas en Zwarte Piet Laatst gewijzigd op 03-12-2009 om 09:56. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Omdat ik heel veel sinterklaasgedichten maak, hier nog een stuk! (Een stuk omdat het hele gedicht nogal lang is en er ook wat persoonlijkere dingen in staan)
Surprise is een Robob. (Een klushulp-robot) Aan zo’n verhuizing ben je, behalve tijd, ook flink wat energie en nachtrust kwijt. Van alles moet worden bedacht en berekend, terwijl het koopcontract nog niet eens is getekend! Een nieuwe keuken is niet echt overbodig, een likje verf hier en daar is ook wel nodig, de woonkamer is helaas niet zo groot als gehoopt dus wordt er gewoon een muurtje gesloopt. Het verven, de keuken, dat is zo gedaan, maar voor het slopen moet je hard kunnen slaan, en al zal R. ongetwijfeld z’n mannetje staan, een muurtje zie ik nog niet zomaar neergaan. Brute kracht heb je nodig, vuisten van staal, en deze stoere Robob heeft dat allemaal. Hij is wellicht niet echt bekend met subtiliteit, maar hee: dat muurtje, dat ben je in no-time kwijt. Brokken maken, dat kan ie goed, dus is er iets dat in stukken moet dan laat je z’n arm met snelheid zakken om wat er onder zit in stukken te hakken. Wat oefening vooraf is geen slecht idee, dit papieren huis, begin daar maar eens mee, zo kan Robob alvast een beetje aan je wennen en leer jij meteen de juiste knopjes kennen. Hij is niet veeleisend en hoeft haast geen eten, wil niet altijd van alles het ‘waarom dan’weten, hij noemt je geen‘mammelwammel’, zegt niet steevast ‘nee’ en z’n dikke huid is bestand tegen hete koffie en thee. Lekker makkelijk dus, zo’n slopende vent, vooral als je kinderen bent gewend, die kan je niet ‘uit’ doen of gewoon achterlaten, ook als je denkt ‘NU EVEN NIET’, blijven ze tegen je praten. (Mocht je nu denken: ‘nu je het zegt, die kinderen zijn eigenlijk hartstikke slecht!’ Stop ze gewoon in de zak van de Sint en we maken een ander blij met uw kind. Ik weet wel iemand die L. en B. leuk vind..) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben dit jaar op een soortvan sonnet geland, al voldoe ik vast niet aan alle regels.
Geen surprise, cadeau is een theepot voor een natuur- en kunstliefhebster ![]() Een grijze lucht, het wordt al sneller fris, de zwarte aarde met bladeren bedekt. De laatste hand aan de tuin en dan gewis naar binnen, voor het beste effect. Haaksbergerveen, de route is bekend, toch elke keer een heel ander gezicht. Een laatste blik achterom, voor dat moment: zonsondergang, over groen evenwicht. Kunst in het park, een jaarlijks ritueel, het is zomer, toch regent het altijd. Genoeg te zien, abstract en soms reëel… Zo weer voorbij, maar wel altijd verblijd. Bij thuiskomst na dat buitenzijn Is een warm drankje altijd fijn! |
![]() |
|||||||
Verwijderd
|
Voor iedereen een paar sokken:
voor mezelf: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Oeh, leuk fizzle en Ave!
Het zit hier ook behoorlijk mee drie van de vijf gedichten zijn al klaar dat is niet altijd zo vroeg in 't jaar. Meestal is het stressen op het laatste moment (dat is een gevoel dat iedereen wel kent) hier in huis is dat alhaast een trend dus ik ben nu al behoorlijk content ![]() De gedichten, tja, dat ken je, zijn wel wat privé, met namen enzo, dat hoort hier niet, nee. Ik zet hier dus slechts een deeltje neer van wat ik geschreven heb dit keer. (De server op rijmwoordenboek.nl is vandaag trouwens niet erg snel!) Voor m'n zusje: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 05-12-2009 om 10:55. |
![]() |
|
De honger en de wanhoop sloegen toe
Drie uur na het zinken van het schip Twee ferme knapen, uitgeput en moe Zitten op een vlot en elkaars lip De zon brandt blaren op hun naakte huid Zout water, dat doet niets tegen de dorst Dus met de pret is het volledig uit Als Kees de laatste druppel cola morst Zonder eten, zonder water, zonder bier Van alles wat hen lief is bruut beroofd Worden deze mensen langzaam dier Ontdekken zij het beest in ieders hoofd Want is er honger in het spel, Dat speelt moraal niet mee En in deze natte hel, Op de eindeloze zee Doe je soms dingen die je later wil vergeten Maar, geef toe, een mens moet toch ook eten Kees verzet zich eerst nog, maar helaas Henk is hem maar al te snel de baas Het vlees is taai en oh mijn god, het bloed Maar honger maakt de rauwe bonen zoet Het is pas als het laatste stukje Kees in Henk verdwijnt Dat aan de horizon terstond een reddingsschip verschijnt Sint De surprise was een grote bal aluminiumfolie waar bananen uit staken. Het cadeau was het boek 'Van nature goed' van Frans de Waal.
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
hoooii Stomme Klont | 34 | 23-01-2014 20:52 | |
Verhalen & Gedichten |
Dichten, gevoelens en het waarom Verwijderd | 27 | 12-07-2005 19:55 | |
Verhalen & Gedichten |
links, stijltypen, enz. kortom: alles over gedichten. (2) Verwijderd | 20 | 02-11-2004 18:11 |