Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2008, 10:50
Rehab
Rehab is offline
Hallo!

In september wil ik de hbo opleiding management toerisme in Breda gaan doen.
Helaas heb ik niet de juiste diplomas en moet ik dus eerst een 21+ test doen. Je kunt je er dus niet op voorbereiden..

graag zou ik tips willen hebben of verhalen van mensen die deze test al eens gedaan hebben..

thanks
Advertentie
Oud 02-04-2008, 13:17
Verwijderd
hier ben ik ook wel benieuwd naar, maar dan richting Marketing Management
Oud 02-04-2008, 20:47
heggggje
heggggje is offline
ik ook maar dan intergrale veiligheidskunde
Oud 12-04-2008, 01:57
Juliensan
Juliensan is offline
Ik weet niet veel over Breda, maar op de HRO kan je jezelf inschrijven voor een voorbereidingscursus.

De testen zullen op havo niveau zijn, hangt af welke opleiding je gaat doen welke vakken je hier voor nodig hebt.

examens van de havo leren kan ik aanraden, de rest is het gewoon hopen dat je de kennis beschikt die je nodig hebt.

Het is zéker te doen.

Laatst gewijzigd op 12-04-2008 om 01:59. Reden: extra informatie toegevoegd
Oud 15-04-2008, 14:52
Verwijderd
vrienden van mij hebben ook wel eens toelatingstesten op het hbo gedaan, en die kregen gewoon een lijstje met boeken die ze moesten aanschaffen, en die ze dus moesten doornemen voor die test.
Oud 16-04-2008, 18:24
Verwijderd
Ik heb hem gedaan voor Functiegericht en Toerisme, ook op de NHTV in Breda.
Als het goed is, is de test nog niets veranderd, ik werk mee op de open dagen en dit is me verteld

Boeken etc hoefde ik niet aan te schaffen, ik kreeg een test over inzicht in wiskunde (getalreeksen, optellen, delen, breuken vermenigvuldigen etc), taal (woordvolgorde, fouten ontdekken, natypen etc) en een motivatietest. Voor zover ik me herinner dan

Wat ik je mee wil geven; niet te veel stressen, want voorbereiden kan je je dus niet. Op die motivatietest jezelf niet te laag inschatten. Ik ben niet echt een enorme opschepper, maar dat had ik dus wel moeten doen omdat ze twijfelden aan mijn inzet (en hier ben ik dan, bijna 2 jaar later, P in 1 x gehaald, zonder herkansingen...even wél opscheppen ).
Als advies kreeg ik dat ik een boek moest aanschaffen dat ik sowieso voor de opleiding moest hebben, en dit moest lezen. Als ik het snapte, dan zou ik het wel redden. Dit omdat het boek geschreven was op HBO-niveau

Als je vragen hebt, mag je altijd nog een PM sturen hoor

Enne, Breda; vooral doen! Geweldige stad, NHTV is écht een leuke school, voor zover ik dan weet wat betreft mijn opleiding.
Oud 19-04-2008, 17:58
Verwijderd
Klasgenoten bij mij hebben ook zo'n toelatingstest gedaan. Viel reuze me aldus hun. Het betreft hier wel de opleiding Small Business & Retail Management.
Oud 21-04-2008, 18:20
Rehab
Rehab is offline
Citaat:
Ik heb hem gedaan voor Functiegericht en Toerisme, ook op de NHTV in Breda.
Als het goed is, is de test nog niets veranderd, ik werk mee op de open dagen en dit is me verteld

Boeken etc hoefde ik niet aan te schaffen, ik kreeg een test over inzicht in wiskunde (getalreeksen, optellen, delen, breuken vermenigvuldigen etc), taal (woordvolgorde, fouten ontdekken, natypen etc) en een motivatietest. Voor zover ik me herinner dan

Wat ik je mee wil geven; niet te veel stressen, want voorbereiden kan je je dus niet. Op die motivatietest jezelf niet te laag inschatten. Ik ben niet echt een enorme opschepper, maar dat had ik dus wel moeten doen omdat ze twijfelden aan mijn inzet (en hier ben ik dan, bijna 2 jaar later, P in 1 x gehaald, zonder herkansingen...even wél opscheppen ).
Als advies kreeg ik dat ik een boek moest aanschaffen dat ik sowieso voor de opleiding moest hebben, en dit moest lezen. Als ik het snapte, dan zou ik het wel redden. Dit omdat het boek geschreven was op HBO-niveau

Als je vragen hebt, mag je altijd nog een PM sturen hoor

Enne, Breda; vooral doen! Geweldige stad, NHTV is écht een leuke school, voor zover ik dan weet wat betreft mijn opleiding.
oh hey ik lees dit nu pas..
ik heb inderdaad ongeveer dezelfde test gedaan vandaag,
het viel me reuze mee, ze zei meteen dat ik aangenomen was
Oud 14-12-2009, 22:04
Elrus
Elrus is offline
Citaat:
oh hey ik lees dit nu pas..
ik heb inderdaad ongeveer dezelfde test gedaan vandaag,
het viel me reuze mee, ze zei meteen dat ik aangenomen was
Hey ik ga ook 21 + toets doen bij NHTV Breda Toerisme Managment...
Mijn vraag is wat voor vragen komen er in toets? wiskunde, taal etc.. in havo niveau?
Of is er toch voorbereidings methode?

Grtz Rus
Oud 14-12-2009, 22:14
Martiño
Martiño is offline
Fijne up! Anderhalf jaar oud, dan kun je net zo goed een nieuw topic aanmaken.
Oud 15-12-2009, 10:17
Verwijderd
Grote up inderdaad, dus slotje!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten