Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2013, 18:04
Someoneee
Someoneee is offline
Wie heeft er ervaringen met de 21 +test op het hbo? Is dit heel moeilijk? Wat kun je allemaal verwachten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2013, 20:37
Verwijderd
Ik heb de test onlangs gedaan (en geslaagd). Het niveau is vergelijkbaar met een havo examen. Iedereen moet sowieso Nederlands en Engels doen. Die examens bestaan vooral uit teksten lezen en vragen beantwoorden en een samenvatting maken, valt niet echt voor te leren en je mag een woordenboek gebruiken. Verder is het afhankelijk van je opleiding welk(e) vak(ken) je nog meer moet doen. Dit kan je terugvinden op de site van je school.
Je 21+ toets is alleen geldig op de school waar je 'm maakt trouwens. Ik moest 50 euro per examen betalen en kreeg 3 uur de tijd voor elk examen. Dat is ruim voldoende.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2013, 20:43
Someoneee
Someoneee is offline
Oh dat is wel nice, maar kreeg je alleen Nederlands en Engels, geen rekenen? zo ja wat voor toetsen kreeg je allemaal. Ik wil graag ICT gaan volgen op het hbo, aangezien ik een ICT mbo 3 diploma heb, of een andere hbo opleiding die niet zo heel moeilijk is. Ik ben op dit moment 21 jaar. Ik ben niet echt goed in rekenen als ik dat zou krijgen, dan zou ik het wel een beetje moeilijk krijgen maar ja. Hoeveel kost de test in totaal? Ik heb op dit moment geen school, werk. Ik weet echt niet wat ik later zal bereiken. Maar ja ,waar een wil is is een weg

Misschien zul je zeggen doe eerst mbo 4 en dan hbo. Ik wil niet meer treuzelen op het mbo en wil snel mijn diploma halen en aan de bak gaan, dat is mijn motto. Oke, ik zou mbo 4 wel willen doen maar dan moet het wel een 2 jarig of een anderhalve jarig opleiding zijn..

Laatst gewijzigd op 13-08-2013 om 20:57.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2013, 01:13
Verwijderd
Rekenen was niet relevant voor mijn opleiding, dus nee. Of dat voor ICT geldt zou ik niet weten. Je stelt trouwens allemaal vragen die ik al heb beantwoord.

Misschien kan je vrijstellingen krijgen met ict mbo 3 diploma, geen idee. Bel de school een keer zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2013, 12:24
Verwijderd
Ik heb ook een ICT MBO opleiding gedaan op niveau 3, en van daaruit naar HBO doorstromen was geen enkel probleem. Ik was ook 21, en heb een gesprekje gehad met de opleidingscoördinator. Besef je wel dat je weer 4 jaar gaat studeren, op een niveau dat een behoorlijk tikkeltje moeilijker is dan je vorige opleiding.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2013, 18:22
Verwijderd
Vraag het aan de school waar je de opleiding wilt gaan volgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten