Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2009, 12:21
*oma*
*oma* is offline
Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die weleens naar de sneak preview gaan. Zo ja, wat vinden jullie van het concept? Of wil je liever van tevoren weten welke film je gaat zien (of weet je dat stiekem vaak al welke film er gaat draaien)?
Oud 15-12-2009, 14:36
Martiño
Martiño is offline
Ik heb wel eens vaker getwijfeld als er geen leuke film draaide om in plaats daarvan naar de sneak te gaan, maar nooit gedaan eigenlijk. Gedeeltelijk ook omdat je natuurlijk niet weet wat er draait, en je dus het risico loopt om een flutfilm te zien.
Oud 15-12-2009, 16:49
Dinalfos
Dinalfos is offline
Tot juni 2008 ging ik elke week. Maar toen kapte de bioscoop er ineens mee

Raar, want het leek erg succesvol. Ik mis het ook wel een beetje
Oud 15-12-2009, 17:05
Verwijderd
Nee, nog nooit gedaan. Het concept is wel leuk, je ziet de nieuwste films als eerst en als je een beetje mazzel hebt is het nog een goede film ook.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 18:39
DanielC
DanielC is offline
Heb het wel eens gedaan. Maandagavond is alleen een beetje jammer. Dan ga ik sowieso sporten en zie maar eens iemand te vinden die iedere maandagavond om tien uur nog even met je mee gaat naar de bios (waar je ook weer een half uur voor moet fietsen vanuit Middelburg). Ik zou wel vaker willen gaan, ik kan er altijd wel om lachen. Charmant publiek ook altijd, haha.
Oud 15-12-2009, 19:16
Dinalfos
Dinalfos is offline
Het is ook leuk als het niet leuk is. Dus dat je daar met z'n allen zit en dat er dan een film gestart wordt die je helemaal NIET wilt zien. En dat iedereen dan massaal begint te zuchten en steunen

*Pinkt nostalgisch traantje weg*
Oud 16-12-2009, 09:59
ac3000
ac3000 is offline
Ga bijna iedere dinsdag. En ja: soms zie je wel eens flutfilms. Maar vaak genoeg ook leuke dingen. Het publiek laat ook duidelijker de mening horen. Soms juichen ze al bij het zien van de titel. Haha. Of ze gaan, zoals Dinalfos zegt, met zn allen zuchten en steunen
Met citaat reageren
Oud 16-12-2009, 12:30
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik durf er nooit heen, omdat ik bang ben dat er enge moordfilms komen en daar hou ik echt niet van.
Oud 16-12-2009, 15:14
Verwijderd
Nooit gedaan. Natuurlijk is het leuk als je een dope film tegekomt maar ik zie niet in waarom je het risico zou lopen dat het waardeloos is.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 18:35
Blubje
Blubje is offline
Ik ging altijd iedere week. En toen ging die bioscoop dicht.
En de sneak nu mogen we niet met ons abonnement naartoe

Maar ik mis de sneak. Het leukste eraan is dat je vaak met dezelfde groep mensen in de bioscoop zit. Na een tijdje ken je elkaar ook wel. En het publiek bij de sneak is wat meer aanwezig idd, zoals anderen ook al zeiden. Altijd erg gezellig
Oud 18-12-2009, 22:59
Verwijderd
Hehe, is het publiek een beetje Night of Terror-achtig, dat ze luidruchtig zijn en hardop dingen afkraken of toejuichen?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2009, 01:20
BendeBen
BendeBen is offline
wel eens gedaan ja. enige dat ik me kan herinneren was dat ik Slither in de sneak kreeg. in de pauze had ik er nog over met de homies dat het altijd zo verschrikkelijk lame is als iemand flinterdun gesliced wordt en dat het betreffende lichaamsdeel er dan langzaam af glijdt. filmt begint weer en binnen 10 sec aanschouwen we een lomp monster dat met zn tentakel iemand te grazen neemt. het lijdende voorwerp kijkt wat ongemakkelijk en verbouwereerd nemen we waar dat ie vervolgens uit elkaar glibbert te slecht.

nee voor de sneak hoef je mij niet echt wakker te maken. waar ik wel graag voor zou betalen is oude bioscoopwaardige films nog eens in de bios te zien. denk aan the matrix, saving private ryan of andere visueel sterke films. op request zou helemaal tof zijn. van te voren op internet stemmen ofzo.
Oud 19-12-2009, 08:54
Dinalfos
Dinalfos is offline
Slither
Oud 19-12-2009, 19:35
Uice
Uice is offline
Ik heb het één keer gedaan, in Utrecht. Het was een Italiaanse film en zodra dat duidelijk werd begon het publiek 'oh nee' te zuchten.

Verder was het wel een goede film, hoewel ik de titel vergeten ben, maar ik ga toch liever voor drie keer zoveel geld naar iets waarvan ik zeker weet dat ik en de rest van het publiek het willen zien.
Oud 19-12-2009, 19:37
Uice
Uice is offline
Citaat:
nee voor de sneak hoef je mij niet echt wakker te maken. waar ik wel graag voor zou betalen is oude bioscoopwaardige films nog eens in de bios te zien. denk aan the matrix, saving private ryan of andere visueel sterke films. op request zou helemaal tof zijn. van te voren op internet stemmen ofzo.
Dat gebeurt toch ook gewoon. Hoewel het dan meestal om echt wat oudere films gaat, dus niet The Matrix.
Oud 19-12-2009, 19:58
BendeBen
BendeBen is offline
waar dan? niet in het bioscoopje hier in maastricht iig.

het zal wel gezeik zijn met rechten die alleen voor een bepaalde periode gelden. wel jammer want ik denk dat het best wat kan opleveren voor bioscopen. het is niet alsof je voor de nieuwste films perse naar de bios moet tegenwoordig. enige onderscheidende is het grote scherm en goede geluid. kunnen ze wel allerlei romkoms gaan draaien maar die zie je liever thuis op de bank met je vriendin(nen) denk ik.
Oud 20-12-2009, 08:40
Ieke
Ieke is offline
Ik zou het altijd nog wel willen, maar op een een of andere manier ga ik nooit alleen naar de bios.
Oud 20-12-2009, 09:29
WolterB
WolterB is offline
Ik heb het een maand of 2-3 bijna wekelijks gedaan toen ik in Zwolle vlakbij de bioscoop woonde. Prima concept en heb een paar zeer goede films daar gezien. Nu heb ik eigenlijk niet meer iemand om mee te gaan en alleen naar de bioscoop vind ik een beetje jammer.
Oud 20-12-2009, 13:12
Uice
Uice is offline
Citaat:
In Amsterdam weet ik minstens vijf bioscopen waar af en toe tot regelmatig oude films worden vertoond.
Oud 20-12-2009, 16:02
*oma*
*oma* is offline
Citaat:

het zal wel gezeik zijn met rechten die alleen voor een bepaalde periode gelden. wel jammer want ik denk dat het best wat kan opleveren voor bioscopen.
Ik vind het wel een leuk idee (en dan vooral ook met het stemmen erbij) en het kan volgens mij ook wel. De bioscoop moet dan nog gewoon filmhuur betalen, maar als er mensen heen gaan dan kan dat gewoon uit. In de bioscoop waar ik werk is ook een 50+ bios. Die is 's middags en daar worden altijd films gedraaid die al eens uitgekomen zijn.
Oud 20-12-2009, 16:15
Uice
Uice is offline
In het Filmmuseum liggen gewoon heel veel oude films, die ze volgens mij altijd mogen vertonen als ze dat willen. En dan zijn er nog genoeg bioscopen die inderdaad oude films huren.
Reageren

Regels voor berichten