Advertentie | |
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Imo weinig dat je kan doen, en een beetje psycholoog heeft het wel door dat ze liegt, elk mens is namelijk verdomd slecht in liegen. Deze mensen accepteren lichaams taal als waar en niet wat er gezegt word, en lichaamstaal word onbewust aangestuurd. Liegen tegen psychologen is niet heel erg eenvoudig. Als roep om hulp kan je ofc de politie bellen, maar zelfmoord is niet strafbaar dus die kunnen eigenlijk ook niks doen, anders dan extra aandacht op de situatie brengen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Stuur haar naar een psychiater. |
![]() |
||
Citaat:
Kun je haar daar niet van overtuigen, dan is het vaak het beste om afstand te nemen. Als ze niet geholpen wil worden en per se wil falen in het leven, kun je er toch niets aan doen. Je bent iemand die ze kent, niet haar persoonlijke levensführer. ![]()
|
Zo, de meeste offtopic reacties zijn weg, nu weer gewoon ontopic reageren dan maar?
OT: Ik denk dat je vrij weinig voor haar kan doen. Als zij blijft liegen tegen haar psycholoog, maakt ze het alleen maar heel moeilijk voor zichzelf. Het enige wat jij kunt doen is haar proberen te overtuigen dat het voor haar zelf heel fijn is als ze daar eerlijk kan zijn. En verder kan je haar laten merken dat je er voor haar bent en haar wilt steunen. Maar zoals al eerder naar voren gebracht is, jij bent niet haar persoonlijke levenscoach en het is dus ook niet jouw dagtaak om haar in leven te houden oid. Goed dat je om haar geeft en wilt helpen enzo, maar vaak is het wel zo dat mensen die niet geholpen willen worden vrij moeilijk te bereiken zijn.
Laatst gewijzigd op 30-11-2009 om 06:48. |
![]() |
||
Citaat:
Verder wat de rest zegt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een therapeut hoort dat door te hebben, dat is essensieel aangezien een gemiddelde bezoeker altijd wel een leugen verteld en het voor therapie essencieel is dat hier doorheen geprikt kan worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar ze komen pas uit die put als ze het zelf willen daarom kun je maar het beste die depressieve mensen goed duidelijk maken wat wij nou van ze wensen en op die manier de hulp bij hun gaan zoeken en als ze die niet geven willen, dan vervloeken zij alleen zichzelf, en jij hebt je best gedaan en dan kun je ze alleen nog maar laten gaan en hopen dat ze ooit op hun eigen kracht zullen vechten voor hetgeen waar op jij wacht het is moeilijk om een vriend of een vriendin te vergeten maar wie geen hulp wil, die moet het zelf maar weten..." |
![]() |
|
![]() |
Niemand wil dood...
echt waar. maar als je geeen uitkomst meer ziet.. dan is dat de enige weg. en voor jou vriendin is dat uitkomst,. maar dan weet ze nog niet wat ze achterlaat qua vrienden, familie, iedereen die haar kent. maar voor jou is het nu heel moeilijk. jij kan haar niet dwingen blijven leven. boos worden helpt al helemaal niet, want dan denkt ze al helemaal dat niemand om haar geeft. en als je zo depri ben. dan wil je alleen maar van de wereld. weg weg weg., het nieuwe of niets te gemoed... en haar opvrolijken kan heel moeilijk. je kan haar wel veel meenemen naar iets, dat ze opvulling in haar leven heeft. haar proberen op te vrolijken. maar voorderest, het is ook haar leven. ze maakt ook haar keuzes. keuzes die niet altijd goed zijn, maar wel goed lijken. ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk gezegd heb. maar ik heb ook in zo'n situatie gezeten, en ben er door veel en lange behandelingen en opname's uitgekomen... zo was mijn ervaring.. |
![]() |
|
![]() |
Haar vriendin is gewoon overstuur, ze wil Zelfmoordplegen omdat ze het leven niet meer ziet zitten.
Zelfmoord is je zelf van het leven beroven, dr moeder zou overstuur zijn jij haar andere vriendinnen vrienden. Ik denk dat jij en haar andere goeie vriendinnen met haar moeten praten dat is een beter idee dan haar naar een pshycholoog sturen. Ik weet zeker dat jullie haar beter kunnen overtuigen dan die Psygoloog(ken ut nejt typen..) Mischien de moeder inlichten ook samen met die moeder gaan praten. En het zo snel mogelijk doen. Ik hoop dat dit je helpt |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
ik heb inderdaad ook in zo'n situatie gezeten, alleen was ik degene die voor de trein wilde springen. Nu niet meer hoor.
Ik vertelde het uiteindelijk mijn beste vriendin, het was heel moeilijk maar ik moest maar eerlijk zin waar ik aan toe was. Daarna was ze heel afstandelijk naar me toe en sloot me helemaal buiten, terwijl ik juist op haar steunde. Dit was echt heel moeilijk, we wisten niet meer hoe we met elkaar om moesten gaan. Nu hebben we geen contact meer. Met mij gaat prima, door mijn eigen doorzettingsvermogen en wil om te 'leven'. Ik zou haar echt steunen, het werkt écht! |
![]() |
||
Citaat:
|
Ga eens apart met haar praten en praat alleen over positieve dingen, ook over haar, waar ze goed in is en waarin je haar bewondert. Luister daarnaast naar haar verhaal. Maak een afspraak voor de bioscoop met haar en behandel haar als een 'normaal' persoon.
Zorg dat jij een uitlaatklep van de problemen en ook een positief aspect in alle narigheid kunt zijn. Hier zal ze echt meer aan hebben dan dat jij de moed ook opgeeft omdat ze zogenaamd niet omkeerbaar is. Uit eigen ervaring is dit zeker omkeerbaar!! Zo zal ze zich belangrijk voelen en geloof me: dat heeft een mens nodig! Sta alsjeblieft voor haar klaar. Het is een situatie die zij ook niet gekozen heeft. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Wat te doen als je weet dat iemand zich snijd? goudamandel | 35 | 19-05-2011 19:42 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #116 rare kwast | 492 | 19-12-2007 21:11 | |
Films, TV & Radio |
G.T.S.T. [nr 13] ~Hadiya~ | 500 | 06-12-2004 19:34 | |
Psychologie |
depri Verwijderd | 6 | 03-04-2004 14:19 | |
Liefde & Relatie |
geen wederzijdse verliefdheid, poging tot moord? moenbase | 69 | 31-08-2002 12:44 | |
Psychologie |
ik zou nadenken over dood of leven, het word dood *mies* | 37 | 11-05-2002 20:11 |