Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Naar mijn mening valt er niks te vertellen. Ik heb ook niemand verteld dat ik hetero was. Dat merkte de wereld vanzelf toen ik naar jongens begon te kijken en er een keer met een thuis kwam. Ik zie niet in waarom je zou moeten verkondigen homo te zijn. Dat merken mensen vanzelf als je naar jongens kijkt of er met een thuis aan komt zetten. En als ze dan zeggen: Ben je homo ofzo? Dan antwoord jij met 'ja'.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Wel als iedereen het angstvallig geheim houdt. Er zit een levensgroot verschil tussen het als een geheim zien of als iets wat nu eenmaal zo is en wat mensen toevallig wel of niet van je kunnen weten.
|
Tsja, televisie. Dat helpt natuurlijk ook maar gedeeltelijk, het is niet alsof je met zo iemand ervaringen kan uitwisselen over vervelende reacties en twijfels bij jezelf en zo.
|
Ik snap best dat je het wilt vertellen. Je wilt niet liegen tegen je vrienden en je wilt niet bang zijn om je te verspreken. Vrienden en klasgenoten kunnen nog wel accepteren wie je bent, maar andere medescholieren kunnen misschien minder begrip voor jouw geaardheid opbrengen. Als je eenmaal uit de kast bent, kun je er niet terug in. Als je denkt dat je ermee om kan gaan om een paar maanden lang het gespreksonderwerp op school te zijn en het mikpunt van spot, dan moet je ervoor uitkomen dat je homo bent. Als je dat niet wilt en toch je gevoelens wilt uiten, vertel het alleen aan je beste vriend/vriendin of desnoods aan een paar vrienden. De rest van de school hoeft niets te weten, want die hebben er niets mee te maken en die reageren waarschijnlijk onvolwassen.
|
![]() |
|
![]() |
Verbergen zou ik niet doen..
maar als je je vrienden in vertrouwen neemt, dan lucht het in iedergeval op. En als jij een leuke jongen ziet, zeg je gewoon; hij ziet er goed uit ![]() reageren klasgenoten met; OMG? ben je homo ofzo? dan zeg jij; problemen mee ![]() En je moet je vooral aan niemand iets van aantrekken. blijf jezelf(A) |
![]() |
|
![]() |
denk dat de meesten er wel begrip voor hebben, ik zou het ook niet erg vinden als 1 van mn vrienden homo blijkt te zijn(een vriendin van me is ook lesbi/bi)
ik maak met vrienden wel vaak van die homograppen als iemand van ons bijv. iets zegt wat dubbelzinnig opgevat kan worden, maar als het erop aankomt heb ik geen enkel probleem met homo's(net als dat we regelmatig nazi en hitlergrappen maken, en af en toe hakenkruizen en wp in elkaars schriften hebben gezet, terwijl geen van ons extreemrechts is) maar dat kan mischien ook aan liggen omdat we er wel aan gewend zijn, we hebben 4 homoleraren bij ons op school waarvan 2 bij de chilste leraren van de school horen(maar 1 van die andere 2 hoort juist bij de ergste leraren van de school), en dat zijn ook de 2 die er het meest open over zijn en er het meest openlijk voor uitkomen, als pieper weet je gelijk de 1e dag(of de 2e dag als je geen les van ze hebt) dat ze homo zijn |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
OT: Als jij het prettig vindt, en je denkt ook dat je vrienden er goed mee om kunnen gaan, kun je het aan je vrienden vertellen. Verder hoef je het echt niet aan de grote klok te hangen door het de hele school te vertellen. Maar als je denkt dat het niet geaccepteerd wordt, kun je er misschien beter nog even mee wachten, en het alleen je ouders vertellen. Ik heb het zelf pas verteld toen ik van de middelbare school af was, en heb het toen ook alleen aan mijn ouders en vrienden verteld. Mijn vrienden heb ik het allemaal apart verteld, toen de situatie daar was. Een na een schoolfeest, en een ander kwam bij mij thuis eten, en ja, uiteraard wist ik ook vooraf dat ik het ging vertellen, waardoor het wel erg gemaakt over moet zijn gekomen. Maar ik vond het erg prettig toen het er eenmaal uit was, het is alsof er een hele last van je af valt. Tegenwoordig weet iedereen in mijn directe omgeving het, en vreemden gaat het verder niets aan. En mocht iemand nu vragen 'Heb je een vrouw/vriendin?', dan antwoord ik gewoon 'nee, ik heb een vriend'. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Tadaa! je bent uit de kast. Wat ik wil zeggen is dat het niet anders hoeft te zijn dan voor hetero mensen, die laten ook met geleidelijk hun seksualiteit zien en wachten niet tot een specifiek vooraf bepaald moment. Homos kunnen dat ook doen. Sterker nog, de homos die zich niet verschuilen en gewoon normaal antwoord geven op vragen als 'heb je al een vriendin' hebben minder gedoe met pesten of wat dan ook, omdat ze er altijd normaal over hebben gedaan. Dan valt er ook niks te roddelen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() @TS: Het is natuurlijk afhankelijk van de sfeer op je school of je het daar wel of niet wil vertellen. Het is niet leuk om te horen, maar er wordt toch nog wel veel negatief op gereageerd. Ik ken verhalen van homojongeren die er prima voor uit konden komen, maar ook van scholen waar de sfeer ronduit negatief is. Het heeft ook met je eigen positie in de pikorde op je school te maken, ben je populair, geliefd en heb je veel (goede) vrienden, dan is het makkelijker dan als je een buitenbeentje bent. Ik zou er gewoon mee wachten tot je klaar bent met school en eventueel studeert. Daar loop je meestal wel tegen wat volwassener mensen aan (hoewel ik je niet aanraad om op dag een gelijk met roze kleding door de klas te huppelen en vrolijk te roepen dat je gay bent ![]() Ik zou er sowieso mee wachten totdat je directe omgeving het weet. Als je perse uit de kast wil komen op je school, zorg dat je een groepje vrienden hebt die het al weet, en die je kunnen steunen, want (tja, helaas) reken er op dat je negatieve reacties kunt krijgen. Verder in je persoonlijke omgeving: bedenk wie er het beste op zou reageren, dat is dan vaak de meest veilige keus om het als eerste te vertellen. Dat kunnen ouders zijn, maar ook je beste vriend(in) of je broer of zus. Er is geen "juiste" volgorde om het te doen, doe wat voor jou het beste voelt. Schrik niet als mensen koeltjes of afstandelijk reageren, dat is vaak een eerste reactie, als ze dicht bij je staan zullen ze snel weer bijtrekken. Succes! ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het klinkt overigens wel veel makkelijker dan dat het in het begin is, ik had vooral ook nogal wat moeite om het bij mezelf te accepteren, als je dan die stap genomen hebt is het toch een soort 'eng' om het voor het eerst te vertellen. Maar als je die drempel eenmaal hebt genomen, dan is het veel makkelijker, vooral als je ziet dat de mensen in je directe omgeving allemaal zoiets hebben van 'oh, ok, geen probleem'. Dat gaf mij dat stuk zelfvertrouwen om inderdaad te antwoorden 'nee, ik heb liever een vriend'. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Ben ik nou homo bi of hetro? Anoniem56 | 22 | 15-11-2016 18:01 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Ons nieuw neefje: Homo floresiensis Apomes | 31 | 30-10-2004 20:54 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Homo-discussie België J. Geelman | 137 | 12-01-2004 15:01 | |
De Kantine |
Voornamen die vaak bij homo's voorkomen. Verwijderd | 63 | 27-05-2003 21:04 | |
Muziek |
is boy george nou homo? [roel, rutger, tim discussie] a new noise | 39 | 22-09-2002 01:29 | |
De Kantine |
is homo besmettelijk? CrazY G | 39 | 23-07-2002 16:03 |