Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-12-2009, 14:58
LilyB
LilyB is offline
Pff, ik hoop dat dit de juiste plaats is om dit te vragen!

Ik heb een bestelling gedaan bij H&M, via internet, en heb het ontvangen. Het is een jas van 30 euro en een vest van 15 euro. Er zit een acceptgiro bij. Het vest wil ik retourneren omdat het bij nader inzien echt ontzettend lelijk is.

Nouja de retourbon invullen snap ik wel, en op de acceptgiro kon ik ook gewoon invullen: 45 euro - 15 euro = 30 euro + 1 euro retourkosten = 31 euro. Dus ik moet 31 euro betalen.

Ook zit er op het retourformulier een retouretiket, die ik er als sticker af kan halen.

Mijn vraag: moet ik nu de ingevulde retourbon er tussenuit scheuren (er staan scheurlijntjes, dus dat neem ik aan) en die samen met het vest in een pakje doen?
en vervolgens het retouretiket (de sticker) op het pakje plakken.
de acceptgiro naar de bank
en alles samen opsturen...

Trouwens, op het retouretiket staat ook; "ruimte bestemd voor het aanbrengen van barcodesticker", moet ik daar nog iets mee? Bijvoorbeeld de sticker met barcode die op het vest zat erop plakken?

Help me eventjes alsjeblieft.
Oud 26-12-2009, 09:38
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Mijn vraag: moet ik nu de ingevulde retourbon er tussenuit scheuren (er staan scheurlijntjes, dus dat neem ik aan) en die samen met het vest in een pakje doen?
en vervolgens het retouretiket (de sticker) op het pakje plakken.
de acceptgiro naar de bank
en alles samen opsturen...
dat lijkt mij een prima oplossing; zeker als je zelf al aangeeft dat de scheurlijntjes dat doen vermoeden...

Citaat:
Trouwens, op het retouretiket staat ook; "ruimte bestemd voor het aanbrengen van barcodesticker", moet ik daar nog iets mee? Bijvoorbeeld de sticker met barcode die op het vest zat erop plakken?
ik denk dat die ruimte bedoeld is voor een eventuele sticker van de post. je kunt pakjes versturen met een track'n'trace code: dat is een barcode met een nummer waardoor jij kunt zien waar je pakje is (en kunt bewijzen dat je het verstuurd hebt). zelf niets opplakken dus en even afgeven bij het postkantoor (daar kun je vragen voor een verzendbewijs = zo'n sticker)
Oud 26-12-2009, 09:50
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Euhh ik vraag me af of het in rekening brengen van "retourkosten" wel is toegestaan. Maar misschien weet iemand dat.
Oud 26-12-2009, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Euhh ik vraag me af of het in rekening brengen van "retourkosten" wel is toegestaan. Maar misschien weet iemand dat.
In principe mag dat niet. Bij het ontbinden op grond van koop-op-afstand mogen geen administratiekosten oid gerekend worden. Enkel de kosten voor het versturen zijn voor rekening van de koper. Maar zoals ik het begrijp heeft de H&M zelf een retoursticker bijgevoegd en kan deze gebruikt worden als postzegel om het pakketje te versturen, 1 euro hiervoor is een redelijk bedrag dus dit valt binnen de kader van de wet.

Mocht het nou overigens zo zijn dat TS alsnog een postzegel moet kopen, dan hoeft die 1 euro dus niet betaald te worden.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2009, 14:56
gurl19
gurl19 is offline
Je moet wel een sticker opplakken, zit er bij.
Je moet ook idd 1 euro betalen, maar geen postzegel.
Gewoon retourblaadje erin doen, sticker erop plakken en naar postkantoor of milo gaan.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2009, 12:36
Lente
Lente is offline
je moet ook de verzendkosten betalen, die komen er nog bij
Met citaat reageren
Oud 27-12-2009, 13:18
Verwijderd
Citaat:
je moet ook de verzendkosten betalen, die komen er nog bij
Van wat ik me kan herinneren is het een antwoordnummer en hoef je dus geen verzendkosten te betalen als je je pakje afgeeft op 't postkantoor. Alleen dus die 1 euro die H&M zelf vraagt.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2009, 14:41
Lente
Lente is offline
Citaat:
Van wat ik me kan herinneren is het een antwoordnummer en hoef je dus geen verzendkosten te betalen als je je pakje afgeeft op 't postkantoor. Alleen dus die 1 euro die H&M zelf vraagt.
ik bedoel de verzendkosten van H&M naar je huis. ts zei: '45 euro - 15 euro = 30 euro + 1 euro retourkosten = 31 euro. Dus ik moet 31 euro betalen.' maar als ze geen kortingscode voor gratis verzenden had, komt daar dus nog €4,90 bij
Met citaat reageren
Oud 27-12-2009, 15:05
Bloem
Bloem is offline
Behalve als je alles terugstuurt, dan hoef je die verzendkosten niet te betalen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2009, 18:29
Verwijderd
Citaat:
ik bedoel de verzendkosten van H&M naar je huis. ts zei: '45 euro - 15 euro = 30 euro + 1 euro retourkosten = 31 euro. Dus ik moet 31 euro betalen.' maar als ze geen kortingscode voor gratis verzenden had, komt daar dus nog €4,90 bij
Oh ja, als je een gedeelte terugstuurt moet je die idd wel gewoon nog betalen
Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 17:46
Verwijderd
Je kan ook het hele bedrag betalen.
En daarna dat jasje terug brengen in de winkel.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 17:47
Verwijderd
Conclusie: Betaal voor wat je moet betalen via internetbankieren? en stuur wat je niet meer moet terug retour en bestaat even de retourkosten gewoon op.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 23:37
Adore
Adore is offline
Citaat:
Nee, dat is een onderdeel van TNT Post.

Wanneer je een pakket retour zendt, heb je het recht te vragen of je een afgiftestempel van een TNT-balie mag krijgen. Ik weet het precieze niet helemaal (zou ik wel moeten doen ), maar je pakketje is dan ook in te scannen voor verzending. Dit is aan TNT, maar hoeft bij mijn weten niet per sé. Jij mag het in ieder geval leeg laten.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2009, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat is een onderdeel van TNT Post.

Wanneer je een pakket retour zendt, heb je het recht te vragen of je een afgiftestempel van een TNT-balie mag krijgen. Ik weet het precieze niet helemaal (zou ik wel moeten doen ), maar je pakketje is dan ook in te scannen voor verzending. Dit is aan TNT, maar hoeft bij mijn weten niet per sé. Jij mag het in ieder geval leeg laten.
Volgens mij doen ze dat nu standaard met pakketjes, ik heb dat in ieder geval de laatste keer ook gekregen zonder dat ik er voor vroeg en kon dus op internet precies zien of mijn pakje al was afgeleverd.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2009, 12:03
ganralph
ganralph is offline
bij sommige (alle?) postkantoren kun je pakjes ook gewoon in een bak gooien (brievenbus voor pakjes); dan krijg je natuurlijk geen sticker met code...
Oud 29-12-2009, 12:10
Verwijderd
Citaat:
bij sommige (alle?) postkantoren kun je pakjes ook gewoon in een bak gooien (brievenbus voor pakjes); dan krijg je natuurlijk geen sticker met code...
Hier staat er heel groot bij die bak dat dat niet de bedoeling is en dat je pakketjes bij de balie moet afgeven Er mogen alleen pakketjes in die al een pakketzegel hebben, volgens mij (en dan heb je dus ook wel die code en kan je ze traceren).

Laatst gewijzigd op 29-12-2009 om 12:15.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2009, 12:49
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Hier staat er heel groot bij die bak dat dat niet de bedoeling is en dat je pakketjes bij de balie moet afgeven Er mogen alleen pakketjes in die al een pakketzegel hebben, volgens mij (en dan heb je dus ook wel die code en kan je ze traceren).
ok... vooruit...

maar de pakketjes kwamen in het verleden wel aan, en daar gaat het om
Oud 29-12-2009, 12:58
Verwijderd
Citaat:
ok... vooruit...

maar de pakketjes kwamen in het verleden wel aan, en daar gaat het om
Idd, met een antwoordnummer zal dat vast wel goed gaan
Met citaat reageren
Oud 29-12-2009, 20:01
Adore
Adore is offline
Citaat:
Volgens mij doen ze dat nu standaard met pakketjes, ik heb dat in ieder geval de laatste keer ook gekregen zonder dat ik er voor vroeg en kon dus op internet precies zien of mijn pakje al was afgeleverd.
Ik moet het nog een beetje leren op mijn werk. Ze hebben er ineens een TNT-balie neergedonderd en het was 'succes!', dus ik ben nog niet de meest ervaren en wijze verkoopster als ik iets voor TNT moet doen.

Maar naar mijn weten heb je gelijk dat het standaard gedaan wordt. Ik ga morgen even navragen of het een gunst is (of goede dienstverlening), of dat het dus echt moet!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 18:46
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
Je kan ook het hele bedrag betalen.
En daarna dat jasje terug brengen in de winkel.

Dit. Je krijgt je geld gewoon terug. Is toch net zo makkelijk?
Oud 06-01-2010, 23:42
Tink*
Tink* is offline
Maar als je iets retourneert in de winkel krijg je toch een tegoedkaart? Of is dat nu veranderd?
Oud 07-01-2010, 20:27
Noddy
Noddy is offline
Heb even gekeken op de site. Je hebt gelijk Tink! In de winkel krijg je een tegoedbon. Als je het terugstuurt krijg je je geld terug.

Maar ik heb best vaak kleding teruggebracht naar de winkel en toen kreeg ik gewoon mijn geld terug.
Hebben ze dus veranderd.
Reageren

Regels voor berichten