Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Toen ik op het einde een ruzie tussen mn toenmalige vriendje en zn moeder hoorde omdat ik blijkbaar alleen maar teringzooi kon maken (volgens haar), ben ik weggegaan en niet meer teruggekomen. Relatie bloedde ook niet veel later dood. Al trok hij wel partij voor mij. |
![]() |
|
Ik vind het moeilijk om met mijn schoonmoeder om te gaan. Maar dat komt gewoon omdat ze een moeilijk persoon is (mijn vriendje is het daarin met mij eens). Ze weet ieder gesprek om te buigen in iets wat over haarzelf gaat en hoe moeilijk ze het wel niet heeft. Daarom heb ik nooit het gevoel dat ik iets over mezelf kan vertellen waar naar geluisterd wordt. Verder geeft ze constant adviezen die ik helemaal niet wil en die ook meer berusten op haar eigen ervaring.Bovendien heeft ze een "allergie" voor alles waar geur aan zit (alles dus) waardoor ze continu met luchtfilters en gasmaskers rond loopt en op straat met een boog van minstens 10 meter om rokende mensen loopt, luid klagend dat ze rokers zo iritant vindt.
Met mijn schoonvader kan ik het verder prima vinden. Mijn vriend lijkt ook het meest op hem. Gelukkig wonen mijn schoonouders aan de andere kant van de wereld en zie ik ze hooguit twee keer per jaar.
|
Ik zat eens te denken: het is bekend dat een deel van de mannen op vrouwen vallen die op hun moeder lijken, of die in ieder geval een soort zelfde karaktertrekken hebben(ik herken dit ook en een aantal vrienden van mij waaraan ik het heb gevraagd hebben hetzelfde). Dus dat zou betekenen dat je vriendin op je moeder lijkt, gegeven dat je een man bent. Zou het dan zo zijn dan schoonouders van vrouwen eerder een soort van vriendschappelijk/vertrouwelijke band opbouwen met zijn ouders dan andersom? Vriendin lijkt op moeder -> moeder kan goed met vriendin praten. Vader valt op moeder -> vader kan goed opschieten met vriendin. Andersom werkt dat niet.
Natuurlijk weet ik niet of vrouwen ook vallen op mannen die op hun vader lijken, maar dat lijkt me niet.
||
Citaat:
![]() Heb nog niet zo heel lang schoonouders, maar zijn vader is echt leuk en gezellig, met zijn moeder loopt het contact een beetje stroefjes... Ik voel me als ik bij haar in de buurt ben, de hele tijd alsof ik beoordeeld word (ze vond het ook niet zo leuk dat zijn vorige relatie uitging en hij gelijk een week later een ander=mij had).
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik heb ook heel leuke schoonouders, vanaf het eerste moment ging dat daar ook al goed; maar het zijn dan ook heel erg vriendelijke en open mensen (ook wel met hun rare trekjes, maar dat heeft iedereen wel natuurlijk).
Enige nadeel is dat ik bij hen in de familie heel weinig kan misdoen, dat was in het begin echt wennen om die omgang te begrijpen. Bij mijn vriendin omgekeerd een beetje: zij vond het hier thuis wennen dat we niet zo hecht zijn als bij haar thuis.
|
![]() |
De relatie met mijn schoonouders is wel goed hoor. Zijn ouders zijn gescheiden, en zijn vader heeft weer een relatie, dus ik heb eigenlijk 2 schoonmoeders. Vind het bij beiden altijd erg gezellig.
In het begin verliep het contact wel wat stroef, kwam misschien ook wel door het leeftijdsverschil, waardoor er een beetje argwaan was. Maar vooral sinds we samenwonen vind ik dat ik absoluut niets te klagen heb over mijn (stief)schoonouders. En ja, ze zijn heel anders dan mijn ouders, maar goed, dat maakt het misschien ook alleen maar leuker, anders is het zoveel van hetzelfde. |
![]() |
|
![]() |
Wha mijn schoonvader is geweldig, mijn schoonmoeder weet ik niet zo. Eigenlijk heb ik een scary gevoel als ik in haar buurt bent. Alsof ze me in de gaten houdt. Terwijl ik met die vader gewoon rustig alleen kan zijn (we stonden gisteren 2 uur lang met elkaar te praten bij een voetbalwedstrijd van mn vriend en kvond het nog leuk ook). Maar met die moeder zou ik dat nooit willen, ik weet niet waarom ze me zo'n eng gevoel geeft..
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
In de war randomforumnaam | 1 | 30-09-2015 22:11 | |
Liefde & Relatie |
slechte relatie tussen ouders en schoonouders Balpen | 33 | 15-01-2012 10:36 | |
Liefde & Relatie |
Te aardige schoonouders? Poor twisted me | 17 | 04-12-2007 09:11 | |
Liefde & Relatie |
'Mijn schoonvader is zo'n lekker ding!' Verwijderd | 49 | 22-07-2007 15:12 | |
Liefde & Relatie |
Schoonouders + andere huisbewoners? Lynn | 33 | 19-01-2004 11:36 | |
Liefde & Relatie |
Ouders Williams | 25 | 10-08-2003 18:51 |