Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2010, 12:26
Mark
Mark is offline
Hoi,

het is een bekend fenomeen dat de relatie met de schoonouders niet voor iedereen even veel rozengeur en maneschijn inhoudt. Immers je vriend/vriendin kies je zelf uit, de ouders krijg je er gratis bij. Ondanks de vele mooie momenten die dit kan opleveren, kan het ook zo zijn dat je wordt geforceerd om een relatie met ze te onderhouden. Of je nu wilt of niet.

Hoe is jouw relatie met de ouders van je vriend/vriendin?

In mijn geval verschillen de karakters zo veel, dat er ongewild irritaties ontstaan als we te lang bij elkaar zijn. Daarnaast merk ik dat mijn vriendin steeds meer los komt van haar ouders en meer naar mij toegroeit, wat mijns inziens een natuurlijk proces is. Dit zorgt echter voor een onbedoelde en enerzijds onbewuste spanning, een soort "battle".
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2010, 12:37
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
relatie met mijn schoonouders is perfect!
downside is dan weer dat mijn eigen moeder stikjaloers is en bang heeft dat ze 'vervangen' wordt door zijn moeder (alsof iémand mijn lieve mams zou kunnen vervangen, hoe komt ze erbij?) en dat onze kinderen zijn ouders vaker gaan zien dan de mijne omdat zij dichterbij wonen ... 't is ook nooit goed.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 14:00
WAT
WAT is offline
ouders van m'n vriend mogen me graag Hij heeft heerlijk relaxte ouders.

moeder en hele familie van mijn ex mochten me niet omdat ze vonden dat hij bij zijn ex had moeten blijvan waar hij mee getrouwt was en 2 kinderen mee had.... Ze wouden er niet aan geloven dat zij vertrokken was en dat zij degene was die het afgebroken had.... Achja, vreemde zooi daar ook....
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 14:20
I C U
I C U is offline
Ik heb hele relaxte schoonouders. Ze mogen mij, ik mag hen en ik geloof dat ik hen zou missen als het uit mocht raken tussen mij en mijn vriend. Andersom geldt hetzelfde. Je merkt wel dat wanneer je elkaar beter leert kennen (mijn vriend en ik wonen allebei nog thuis, dus dan heb je automatisch meer met de ouders te maken) je toch anders tegenover elkaar gaat gedragen, maar het loopt soepel, zelfs de feestdagen
Oud 06-01-2010, 14:22
AzN
AzN is offline
De ouders van m'n vriend zijn gescheiden en tot nu toe heb ik alleen z'n moeder één keer ontmoet. Ze is echt 'n hele lieve, vrolijke en grappige vrouw, dus tot nu toe ik heb (nog) niets te klagen .
Oud 06-01-2010, 14:41
Verwijderd
Laatste schoonouders zijn echt relaxte mensen. Zijn alleen beledigd als je geen eten wilt, omdat je bijv net gegeten hebt.
Het stel ervoor was echt n ramp en de moeder van mn eerste vriendje ook. Lui varken met een smerig huis en verwachtte dat ik alles schoonmaakte. Dankje de koekoek.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 14:50
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Laatste schoonouders zijn echt relaxte mensen. Zijn alleen beledigd als je geen eten wilt, omdat je bijv net gegeten hebt.
Het stel ervoor was echt n ramp en de moeder van mn eerste vriendje ook. Lui varken met een smerig huis en verwachtte dat ik alles schoonmaakte. Dankje de koekoek.
Huh, woonde je daarbij in dan? Of zelfs dat niet eens? Sowieso logisch dat je niet haar huis ging poetsen, in elk geval.

Ik heb niets te klagen, het is eigenlijk altijd gezellig bij mijn schoonouders en haar broertje en zusje vinden me ook leuk Maar het scheelt natuurlijk dat we samenwonen en dus niet constant met elkaar te maken hebben.
Oud 06-01-2010, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Huh, woonde je daarbij in dan? Of zelfs dat niet eens? Sowieso logisch dat je niet haar huis ging poetsen, in elk geval.

Ik heb niets te klagen, het is eigenlijk altijd gezellig bij mijn schoonouders en haar broertje en zusje vinden me ook leuk Maar het scheelt natuurlijk dat we samenwonen en dus niet constant met elkaar te maken hebben.
Neehoor, heb zelfs een eigen huis. Maar zijn surinaamse mensen en ze hebben ALTIJD eten klaar staan en zijn echt close to beledigd als je niet wil eten. T vriendje eet ook gerust 2 warme maaltijden op een avond of begint zn ochtend met karbonade op brood.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 15:01
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
O, maar ik had het over je eerste schoonmoeder
Oud 06-01-2010, 15:12
Verwijderd
Citaat:
O, maar ik had het over je eerste schoonmoeder
O haha, nee was mn eerste vriendje en was daar redelijk vaak. Hij zat in het leger en zag hem dus alleen in de weekenden bij hem thuis. Als ik daar dan was wilde ik best es meehelpen door een keer te stofzuigen of af te wassen. Door mn moeder geleerd dat je best mag meehelpen in huis enzo.. Tot ik voor ik het doorhad de hele koelkast stond schoon te boenen en de douche schoonmaakte omdat die te smerig was om normaal in te douchen. Als die douche dan helemaal schoon was, hoorde ik nix behalve 2 weken later de vraag of ik het nog es wilde doen.
Toen ik op het einde een ruzie tussen mn toenmalige vriendje en zn moeder hoorde omdat ik blijkbaar alleen maar teringzooi kon maken (volgens haar), ben ik weggegaan en niet meer teruggekomen. Relatie bloedde ook niet veel later dood. Al trok hij wel partij voor mij.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 12:22
Optima
Optima is offline
1

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 21:39.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 13:03
Verwijderd
Ik heb leuke schoonouders + aanhang (ze zijn gescheiden), kan ik het allemaal prima mee vinden en ze verwennen ons altijd als we er zijn
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 19:57
VIYAN
VIYAN is offline
Ìk heb hele leuke schoonoudersss
Ik ben dol op ze, en zij (gelukkig) ook op my!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 16:09
igfy
igfy is offline
Ik vind het moeilijk om met mijn schoonmoeder om te gaan. Maar dat komt gewoon omdat ze een moeilijk persoon is (mijn vriendje is het daarin met mij eens). Ze weet ieder gesprek om te buigen in iets wat over haarzelf gaat en hoe moeilijk ze het wel niet heeft. Daarom heb ik nooit het gevoel dat ik iets over mezelf kan vertellen waar naar geluisterd wordt. Verder geeft ze constant adviezen die ik helemaal niet wil en die ook meer berusten op haar eigen ervaring.Bovendien heeft ze een "allergie" voor alles waar geur aan zit (alles dus) waardoor ze continu met luchtfilters en gasmaskers rond loopt en op straat met een boog van minstens 10 meter om rokende mensen loopt, luid klagend dat ze rokers zo iritant vindt.

Met mijn schoonvader kan ik het verder prima vinden. Mijn vriend lijkt ook het meest op hem.

Gelukkig wonen mijn schoonouders aan de andere kant van de wereld en zie ik ze hooguit twee keer per jaar.
Oud 22-01-2010, 16:20
Batave
Batave is offline
Ik zat eens te denken: het is bekend dat een deel van de mannen op vrouwen vallen die op hun moeder lijken, of die in ieder geval een soort zelfde karaktertrekken hebben(ik herken dit ook en een aantal vrienden van mij waaraan ik het heb gevraagd hebben hetzelfde). Dus dat zou betekenen dat je vriendin op je moeder lijkt, gegeven dat je een man bent. Zou het dan zo zijn dan schoonouders van vrouwen eerder een soort van vriendschappelijk/vertrouwelijke band opbouwen met zijn ouders dan andersom? Vriendin lijkt op moeder -> moeder kan goed met vriendin praten. Vader valt op moeder -> vader kan goed opschieten met vriendin. Andersom werkt dat niet.
Natuurlijk weet ik niet of vrouwen ook vallen op mannen die op hun vader lijken, maar dat lijkt me niet.
Oud 22-01-2010, 17:08
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Natuurlijk weet ik niet of vrouwen ook vallen op mannen die op hun vader lijken, maar dat lijkt me niet.
Volgens mij wel hoor Dus dan zou het cirkeltje rond zijn.
Heb nog niet zo heel lang schoonouders, maar zijn vader is echt leuk en gezellig, met zijn moeder loopt het contact een beetje stroefjes... Ik voel me als ik bij haar in de buurt ben, de hele tijd alsof ik beoordeeld word (ze vond het ook niet zo leuk dat zijn vorige relatie uitging en hij gelijk een week later een ander=mij had).
Oud 22-01-2010, 23:55
Verwijderd
Citaat:
Ik zat eens te denken: het is bekend dat een deel van de mannen op vrouwen vallen die op hun moeder lijken, of die in ieder geval een soort zelfde karaktertrekken hebben(ik herken dit ook en een aantal vrienden van mij waaraan ik het heb gevraagd hebben hetzelfde). Dus dat zou betekenen dat je vriendin op je moeder lijkt, gegeven dat je een man bent. Zou het dan zo zijn dan schoonouders van vrouwen eerder een soort van vriendschappelijk/vertrouwelijke band opbouwen met zijn ouders dan andersom? Vriendin lijkt op moeder -> moeder kan goed met vriendin praten. Vader valt op moeder -> vader kan goed opschieten met vriendin. Andersom werkt dat niet.
Mijn vriendjes hebben altijd eigenschappen gehad die ook heel duidelijk te zien zijn in mijn vader Lekker freudiaans. Maar in hoeverre dat heel duidelijk is, weet ik niet... mijn vader heeft bijvoorbeeld een hekel aan alle vormen van kunstmatige geurtjes, en hij houdt dus niet van deo en gruwelt van vrouwen met parfum. En mijn vriendje heeft precíes hetzelfde. Maar dat wist ik van tevoren niet over hem, dus in hoeverre dit nu freudiaans verantwoord is..?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 11:24
ILUsion
ILUsion is offline
Ik heb ook heel leuke schoonouders, vanaf het eerste moment ging dat daar ook al goed; maar het zijn dan ook heel erg vriendelijke en open mensen (ook wel met hun rare trekjes, maar dat heeft iedereen wel natuurlijk).

Enige nadeel is dat ik bij hen in de familie heel weinig kan misdoen, dat was in het begin echt wennen om die omgang te begrijpen. Bij mijn vriendin omgekeerd een beetje: zij vond het hier thuis wennen dat we niet zo hecht zijn als bij haar thuis.
Oud 24-01-2010, 15:08
Verwijderd
Ik heb geen contact met mijn schoonouders.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 15:26
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
De relatie met mijn schoonouders is wel goed hoor. Zijn ouders zijn gescheiden, en zijn vader heeft weer een relatie, dus ik heb eigenlijk 2 schoonmoeders. Vind het bij beiden altijd erg gezellig.

In het begin verliep het contact wel wat stroef, kwam misschien ook wel door het leeftijdsverschil, waardoor er een beetje argwaan was. Maar vooral sinds we samenwonen vind ik dat ik absoluut niets te klagen heb over mijn (stief)schoonouders.

En ja, ze zijn heel anders dan mijn ouders, maar goed, dat maakt het misschien ook alleen maar leuker, anders is het zoveel van hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 19:50
blackheart03
blackheart03 is offline
Wha mijn schoonvader is geweldig, mijn schoonmoeder weet ik niet zo. Eigenlijk heb ik een scary gevoel als ik in haar buurt bent. Alsof ze me in de gaten houdt. Terwijl ik met die vader gewoon rustig alleen kan zijn (we stonden gisteren 2 uur lang met elkaar te praten bij een voetbalwedstrijd van mn vriend en kvond het nog leuk ook). Maar met die moeder zou ik dat nooit willen, ik weet niet waarom ze me zo'n eng gevoel geeft..
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 12:13
Verwijderd
Goed goed! meer kan ik er niet over zeggen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten