Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2003, 17:15
G.T.C.
G.T.C. is offline
Balkenende is bij bush in het witte huis geweest bij Bush en powell enzow. In het kort ging het erom dat Bush, balkenende wilde bedanken dat nederland nu al had toegezegd dat nederland mee wil doen met een internationale vredesmacht in Irak.

Maar het ging er mij meer om hoe balkenende daar binnen kwam bij Bush. Ik schaam me echt helemaal dood joh. Net zo'n klein jongetje die super zenuwachtig was. Het leek wel alsof ie bijna niks durfde te zeggen. Op zo'n manier denken de amerikanen cker weten dat iedereen gewoon konten likkers zijn van
amerika
Als je het nog nie gezien heb moet je vanaaf echt even naar het nieuws kijken!

Vonden jullie ook niet dat die hele ontmoeting echt zo'n uitstaling had, dat het alleen maar was om andere landen in europa over te halen zeg maar? En dat balkenende zo dom overkwam bij bush?
Oud 03-09-2003, 17:22
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Nog niet gezien, maar heeft Harry niet wat beters te doen dan bij Yankee langs te gaan?
Oud 03-09-2003, 17:33
Joostje
Joostje is offline
als bush balkenende wil bedanken voor de troepeninzet, moet ie maar naar den haag komen, en niet andersom.
Oud 03-09-2003, 17:38
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Joostje schreef op 03-09-2003 @ 18:33:
als bush balkenende wil bedanken voor de troepeninzet, moet ie maar naar den haag komen, en niet andersom.

Ik heb het wel gezien. ik vond het een beetje raar inderdaad. Zei Jaap DHS nou, iets van "hello mr. president"? dat zou ook een beetje raar zijn, het is toch zeker niet zijn president? maar ik weet niet zeker of hij dat zei.

Verder was het idd. om een of andere reden beschamend.
Oud 03-09-2003, 17:41
alwaysgood
alwaysgood is offline
nu denkt balkenende dat hij heel belangrijk is omdat een hele delegatie hem ontving. NU loopt ie nog meer achter bush aan.

En bush is niet dom om nu akkoord te gaan met een vn vredesmacht omdat hij weet dat het de amerikaanse soldaten niet lukt om de vrede te handhaven in de vs.
Oud 03-09-2003, 17:43
Zaina
Zaina is offline
Ik vond het er wel gezellig uitzien. Jammer dat ik niet uitgenodigd was
Oud 03-09-2003, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad, het overtuigd mij ervan dat Balkie een echt loopjongen van Bush is, hij gaat zelf zijn eigen bedankt'tjes ophalen.

Het zegt wel wat uit over de relatie van onze regering met die van de VS. Ze doen altijd zo alsof het een gigantische eer is dat je met de VS mag omgaan, terwijl de VS gewoon misbruik maakt van ons leger en de domheid en kinderlijkheid van Balkenende.
Oud 03-09-2003, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 03-09-2003 @ 18:43:
Ik vond het er wel gezellig uitzien. Jammer dat ik niet uitgenodigd was
Ja, had mij ook wel wat geleken, beschuit om o-sevenhundred met George Dabbeljoe
Oud 03-09-2003, 18:46
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik zag het daarstraks op Netwerk edit: 2 Vandaag.

Vrienden dit, vrienden dat. Wat een hielenlikkerij zeg. Ik werd er zowat onpasselijk van.

Laatst gewijzigd op 03-09-2003 om 18:54.
Oud 03-09-2003, 18:46
Verwijderd
Citaat:
alwaysgood schreef op 03-09-2003 @ 18:41:
nu denkt balkenende dat hij heel belangrijk is omdat een hele delegatie hem ontving. NU loopt ie nog meer achter bush aan.
Macht corrumpeert. Bovendien heeft De Hoop Scheffer kans op een leuk baantje bij de NAVO of VN, dus die zal ook maar al te blij zijn dat ie ontvangen wordt.
Oud 03-09-2003, 18:47
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 03-09-2003 @ 19:46:
Ik zag het daarstraks op Netwerk.

Vrienden dit, vrienden dat. Wat een hielenlikkerij zeg. Ik werd er zowat onpasselijk van.
Straks komt Al Quada hier om wat bommen te laten ontploffen.
Oud 03-09-2003, 19:16
NN
NN is offline
Gaat Bush nu ook nog al die andere oorlogsliefhebbers als Berlusconi, Blair, etc. uitnodigen?

Balk zag er zo verlegen uit alsof hij op het verjaardagsfeestje van de populairste jongen van de klas mocht komen. Wat een staatsman!
Oud 03-09-2003, 19:29
Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Ook ik vond het een genante vertoning..En dan ook nog de discussie ''of Balkenende samen met Bush nog ff naar buiten voor het Witte Huis zouden poseren om vervolgens daar de pers nog te woord te staan'' Neej, het was weer eens niks Ik denk dat Bush vanavond even de Atlas erbij moet pakken om Den Haag op te zoeken. Wel nadat hij Nederland gevonden heeft
Oud 03-09-2003, 19:31
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
NN schreef op 03-09-2003 @ 20:16:
Balk zag er zo verlegen uit alsof hij op het verjaardagsfeestje van de populairste jongen van de klas mocht komen. Wat een staatsman!
haha, precies!!! dat is precies wat ik bedoelde
HEt was echt niet om aan te zien
Oud 03-09-2003, 19:53
Anonymous John
Anonymous John is offline
JP moet echt aan zijn Engelse accent werken
Oud 03-09-2003, 20:03
Rissie
Rissie is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 03-09-2003 @ 18:15:
Balkenende is bij bush in het witte huis geweest bij Bush en powell enzow. In het kort ging het erom dat Bush, balkenende wilde bedanken dat nederland nu al had toegezegd dat nederland mee wil doen met een internationale vredesmacht in Irak.

Maar het ging er mij meer om hoe balkenende daar binnen kwam bij Bush. Ik schaam me echt helemaal dood joh. Net zo'n klein jongetje die super zenuwachtig was. Het leek wel alsof ie bijna niks durfde te zeggen. Op zo'n manier denken de amerikanen cker weten dat iedereen gewoon konten likkers zijn van
amerika
Als je het nog nie gezien heb moet je vanaaf echt even naar het nieuws kijken!

Vonden jullie ook niet dat die hele ontmoeting echt zo'n uitstaling had, dat het alleen maar was om andere landen in europa over te halen zeg maar? En dat balkenende zo dom overkwam bij bush?

Ik vind dit oowk eg NIET interresant
Oud 03-09-2003, 20:09
pvm
pvm is offline
Het is interessant om te zien dat Balkenende toch door een flinke Amerikaanse delegatie ontvangen werd. Dat is toch een mooi diplomatiek succes waarvan we in Nederland maar weinig zien. Nederland is over het algemeen toch de olifant in de internationale porseleins kast.

Dat de minister van buitenlandse zaken "his excellencies" tegen president Bush zegt is normaal in diplomatieke kringen. We zijn niet allemaal zo Nederlands/lomp om direct te beginnen met je/jouw.
Oud 03-09-2003, 20:14
Verwijderd
Citaat:
pvm schreef op 03-09-2003 @ 21:09:
Nederland is over het algemeen toch de olifant in de internationale porseleins kast.
Hoe bedoel je?
Oud 03-09-2003, 20:37
pvm
pvm is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 03-09-2003 @ 21:14:
Hoe bedoel je?
Dat Nederland niet bepaald bekend staat als een land dat subtiel optreed als het om diplomatieke kwesties gaat; zoals bijv. het benoemen van Nederlanders in topfuncties.
Oud 03-09-2003, 21:16
Verwijderd
Citaat:
pvm schreef op 03-09-2003 @ 21:37:
Dat Nederland niet bepaald bekend staat als een land dat subtiel optreed als het om diplomatieke kwesties gaat; zoals bijv. het benoemen van Nederlanders in topfuncties.
Geef eens een voorbeeld?
Oud 03-09-2003, 21:27
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
pvm schreef op 03-09-2003 @ 21:09:
Het is interessant om te zien dat Balkenende toch door een flinke Amerikaanse delegatie ontvangen werd. Dat is toch een mooi diplomatiek succes waarvan we in Nederland maar weinig zien.
zeker, als het politieke doel van nederland is om de premier croissantjes te laten eten met dhr bush.
Oud 03-09-2003, 21:42
pvm
pvm is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 03-09-2003 @ 22:16:
Geef eens een voorbeeld?
Bijvoorbeeld Lubbers als Secretaris Generaal van de NAVO is mislukt. Duisendberg is ter nouwer nood ECB topman geworden; het had niet veel gescheeld of de Franssen waren met de post aan de haal gegaan. Wim Kok als voorzitter van de Europese Commissie enz. Waarschijnlijk zijn er nog meer belangrijke posten aan Nederland voorbijgegaan waar we nooit wat van horen; zoiets gaat in stille diplomatie.

Citaat:
zeker, als het politieke doel van nederland is om de premier croissantjes te laten eten met dhr bush.
Of als het gaat om belangen van Nederlandse ondernemingen onder de aandacht te brengen, de rol van de VN in Irak (waarbij Amerika de koers ten goede heeft gewijzigd), de AIDS problematiek in Afrika.
Oud 03-09-2003, 22:16
Verwijderd
Citaat:
pvm schreef op 03-09-2003 @ 22:42:
Bijvoorbeeld Lubbers als Secretaris Generaal van de NAVO is mislukt. Duisendberg is ter nouwer nood ECB topman geworden; het had niet veel gescheeld of de Franssen waren met de post aan de haal gegaan. Wim Kok als voorzitter van de Europese Commissie enz. Waarschijnlijk zijn er nog meer belangrijke posten aan Nederland voorbijgegaan waar we nooit wat van horen; zoiets gaat in stille diplomatie.
Mm, ik denk dat een land als Frankrijk er inderdaad meer in bedreven is.
Oud 03-09-2003, 22:16
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Of als het gaat om belangen van Nederlandse ondernemingen onder de aandacht te brengen, de rol van de VN in Irak (waarbij Amerika de koers ten goede heeft gewijzigd), de AIDS problematiek in Afrika.
Nee. Een diplomatiek success gebied zou zijn als de VS belastingvoordelen aan nederlandse bedrijven toekent, onder nederlandse druk de ultieme macht in Irak aan de VN toekent, of meer geld gaat uitgeven aan aidsbestrijding. Niks van dat alles is gebeurt.
Oud 03-09-2003, 22:19
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Bijvoorbeeld Lubbers als Secretaris Generaal van de NAVO is mislukt.

mjuh. Daar zijn wel meerdere kandidaten voor geweest, en die zijn ook afgewezen.

Duisendberg is ter nouwer nood ECB topman geworden; het had niet veel gescheeld of de Franssen waren met de post aan de haal gegaan.

Dat komt omdat Frankrijk in dat geval ERG haar poot stijfhield. Alle andere landen waren voor Duisenberg's kandidatuur.

Wim Kok als voorzitter van de Europese Commissie enz.

voorzover ik weet verkoos Kok om premier e blijven tot aanhet einde van zijn kabinet.

Waarschijnlijk zijn er nog meer belangrijke posten aan Nederland voorbijgegaan waar we nooit wat van horen; zoiets gaat in stille diplomatie.

kan kloppen. Maar dat gebeurt is waarschijnlijk ook bij andere landen.
Oud 03-09-2003, 22:25
Prea|K
Prea|K is offline
Lol wat was die gast zenuwachtig zeg die Balkenende.

'How are you' vroeg die standaart zonder ook maar ff op antwoord te wachten.

Gekke vent.
Oud 03-09-2003, 22:45
pvm
pvm is offline
Citaat:
Nee. Een diplomatiek success gebied zou zijn als de VS belastingvoordelen aan nederlandse bedrijven toekent, onder nederlandse druk de ultieme macht in Irak aan de VN toekent, of meer geld gaat uitgeven aan aidsbestrijding. Niks van dat alles is gebeurt.
De rol die de VS aan de VN wil geven is toegenomen. Dat noem ik toch een flink succes voor een klein land als Nederland!

Bovendien lijkt het erop dat de VS Nederland als belangrijke Europese partner ziet. Dat verhoogt ons aanzien ook binnen Europa; en dat is weer gunstig in tal van onderhandelingen met de andere EU lidstaten.

Citaat:
mjuh. Daar zijn wel meerdere kandidaten voor geweest, en die zijn ook afgewezen.
Citaat:
Dat komt omdat Frankrijk in dat geval ERG haar poot stijfhield. Alle andere landen waren voor Duisenberg's kandidatuur.
Citaat:
kan kloppen. Maar dat gebeurt is waarschijnlijk ook bij andere landen.
En we hebben er diplomaten voor om Nederlanders op die posten te krijgen. Sommige zaken krijg je gewoon niet voor elkaar. Maar er zijn een aantal voorbeelden waarbij Nederland het diplomatie zo verprust heeft dat we uit de race waren.
Oud 03-09-2003, 23:36
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Premier Balkenende kijkt met een tevreden gevoel terug naar het werkontbijt, dat hij vanochtend op het Witte Huis had met president Bush en veiligheidsadviseur Rice. Op het laatste moment werd de Amerikaanse delegatie aangevuld met vice-president Cheney en minister Powell. Zij namen ook aan het gesprek deel.

De ontmoeting, waarbij Balkenende werd vergezeld door minister De Hoop Scheffer, duurde vijf kwartier. De zware delegatie geeft volgens de premier het belang aan, hoe belangrijk voor de Verenigde Staten een goed contact met Nederland is.

De gesprekken gingen over Irak, Noord-Korea, het terrorisme en de bemiddelende rol die Den Haag kan spelen in de relatie van de VS met Frankrijk en Duitsland.

Dat hebben ze snel gedaan dan
Komt op mij toch een beetje over dat Amerika heeft verteld hoe zij het wilden hebben en Balkenende alleen maar ja heeft geknikt.
Oud 03-09-2003, 23:47
Verwijderd
pvm straalt dezelfde domme bekrompenheid en kinderachtigheid uit als Balkenende. Voel jeje wel helemaal lekker jong
Oud 04-09-2003, 00:31
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 03-09-2003 @ 18:47:
pvm straalt dezelfde domme bekrompenheid en kinderachtigheid uit als Balkenende. Voel jeje wel helemaal lekker jong
En jij bent nog meer bekrompen en kinderachtig door iemand te flamen die normaal beargumenteerd en zijn mening uit.
Oud 04-09-2003, 06:52
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
pvm schreef op 03-09-2003 @ 23:45:
De rol die de VS aan de VN wil geven is toegenomen. Dat noem ik toch een flink succes voor een klein land als Nederland!

lol youse funneh! Dat was al bekend voordat JP langskwam, en komt eerder omdat er gewoon TE WEINIG soldaten in Irak zijn. De VS wil zelf niet meer levens riskeren, en probeert andere landen zo waardevolle mensenlevens te laten afstaan ten behoeve van Bush doelen.

Bovendien lijkt het erop dat de VS Nederland als belangrijke Europese partner ziet. Dat verhoogt ons aanzien ook binnen Europa; en dat is weer gunstig in tal van onderhandelingen met de andere EU lidstaten.

lijkt me sterk. Trouwens zijn de beslissingsstructuren in Europa allang stevig vastgelegd.

En we hebben er diplomaten voor om Nederlanders op die posten te krijgen. Sommige zaken krijg je gewoon niet voor elkaar. Maar er zijn een aantal voorbeelden waarbij Nederland het diplomatie zo verprust heeft dat we uit de race waren.

zoals? meer dan bij andere landen?
Oud 04-09-2003, 09:51
little nemo
little nemo is offline
eeej...je kan zeggen wat je wil...maar meteen na het bezoek van balkenende heeft bush gezegd dat ie meer VN betrokkenheid bij irak wil, precies waar balkenende op aangedrongen heeft...ik denk dat ie bush met zn stokje gewoon betoverd heeft ofzo
Oud 04-09-2003, 11:54
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
little nemo schreef op 04-09-2003 @ 10:51:
eeej...je kan zeggen wat je wil...maar meteen na het bezoek van balkenende heeft bush gezegd dat ie meer VN betrokkenheid bij irak wil, precies waar balkenende op aangedrongen heeft...ik denk dat ie bush met zn stokje gewoon betoverd heeft ofzo
ja, het zat er ook echt niet aan te komen ofzo
Oud 04-09-2003, 13:00
Ninnoc
Ninnoc is offline
wat een vertoning zeg, we zouden ons moeten schamen (niet voor balkenende maar voor onszelf) wij hebben er immers voor gezorgt dat zo'n lulletje mp is enzo.
Ik vond het echt heel erg, zo'n jongetje die vroege gepest is en nu met de 'stoere' jongens mag meedoen (en ondertussen natuurlijk zwaar genaaid word)
Oud 04-09-2003, 13:59
Gatara
Gatara is offline
Ik was net wakker toen ik het nieuws keek (nog even nadommelend in mijn bed) en ik zag als achtergrondplaatje de Hoop Scheffer Colin Powell een hand geven, maar omdat ik nog niet helemaal wakker was en doorhad wat er werd gezegd, dacht ik: heh? is dit een foto van Hitler zonder snor? (serieus ) En ik luisterde eens goed waar ze het over hadden en toen bleek het om de Hoop Scheffer te gaan
Echt, op die foto was ie (qua uiterlijk!) net Hitler zonder snor.
Maar ik was duidelijk niet wakker genoeg

En wat ik van dit bezoek vind? Grappig hoe de Nederlandse leiders de schijn hoog proberen te houden dat ze tijdens dit bezoekje zo belangrijk gevonden werden (lees: serieus genomen werden). Kom nou, denk je nu echt dat wereldmacht VS wakker ligt van een landje als Nederland? En helemaal grappig vond ik Balkenendes opmerking over dat project in die arme wijk:
een goed idee,.. school samen met lesgeven in tennis.

Right, alsof men in Nederland nog in grotten leeft en niet aan dergelijke projecten gedacht of gewerkt heeft.
Oud 04-09-2003, 14:01
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 03-09-2003 @ 18:38:

Ik heb het wel gezien. ik vond het een beetje raar inderdaad. Zei Jaap DHS nou, iets van "hello mr. president"? dat zou ook een beetje raar zijn, het is toch zeker niet zijn president? maar ik weet niet zeker of hij dat zei.
Da's normaal hoor Een staatshoofd van een ander land spreek je met de titel aan.
Zo is Beatrix voor Bush ook "Queen Beatrix" en niet mevrouw Bea
Oud 04-09-2003, 14:03
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 03-09-2003 @ 20:53:
JP moet echt aan zijn Engelse accent werken
Hij spreekt in ieder geval veel beter Engels dan Kok. Da's een pluspunt voor onze Harry Potter
Oud 04-09-2003, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-09-2003 @ 14:59:
Kom nou, denk je nu echt dat wereldmacht VS wakker ligt van een landje als Nederland?
Ach, Nederland heeft Rotterdam

Wat me meer zorgen baart is de toenemende invloed van de VS op het Nederlandse (drugs)beleid en het Nederlandse rechtssysteem... En wat dat betreft hoeven we niet op tegengas te rekenen van Balkenende en Jaap ''hoe diep is de anus van Bush'' de Hoop Scheffer.
Oud 04-09-2003, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-09-2003 @ 15:03:
Hij spreekt in ieder geval veel beter Engels dan Kok. Da's een pluspunt voor onze Harry Potter
Beetje offtopic, maar toch: er zijn vrij weinig Nederlanders die goed Engels spreken, laat staan Duits en Frans...
Oud 04-09-2003, 15:01
Verwijderd
Je zou van elke jurist mogen verwachten dat hij Engels en Frans perfect beheerst. Dat zijn de twee talen van (onder veel andere) het HvJEG en het EHRM. Onzin dus om te denken dat Nederlands recht studeren alleen Nederlands is
Oud 04-09-2003, 15:45
the_conquer
the_conquer is offline
Ik vind het ronduit een schande dat Balkeneinde premier van Nederland is laat staan dat hij bij Busch op ontbijt komt. Ik vind dat zelf een kleuter Nederland beter kan regeren dan nu het geval is.....
Oud 04-09-2003, 15:55
Zaina
Zaina is offline
Can you pass me some butter, please?
Oud 04-09-2003, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 04-09-2003 @ 16:55:
Can you pass me some butter, please?
Echte boter brengt ze weer om de tafel
Oud 04-09-2003, 16:09
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Het was wel duidelijk te zien dat Jaap de Hoop Scheffer diplomaat is geweest, en JPB niet.
Oud 04-09-2003, 16:36
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-09-2003 @ 14:59:
En wat ik van dit bezoek vind? Grappig hoe de Nederlandse leiders de schijn hoog proberen te houden dat ze tijdens dit bezoekje zo belangrijk gevonden werden (lees: serieus genomen werden). Kom nou, denk je nu echt dat wereldmacht VS wakker ligt van een landje als Nederland?
ja daarom. Het is volgens mij echt alleen om andere landen in europa over de streep te halen.
Ik vraag me wel af hoe de europese landen nu tegen nederland zijn gaan aankijken. Ik heb echt het idee dat ze ons nu als loopjongen van Bush gaan zien. Lijkt mij niet zo gek na deze vertoning in ieder geval.
Oud 04-09-2003, 17:24
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik heb nu ook de krantenfoto's gezien met Bush en Balkenende erop. Vergeleken met die zoutzak van een Balkenende zag Bush eruit als een groots staatsman.

Kun je nagaan.
Oud 04-09-2003, 17:27
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 04-09-2003 @ 18:24:
Ik heb nu ook de krantenfoto's gezien met Bush en Balkenende erop. Vergeleken met die zoutzak van een Balkenende zag Bush eruit als een groots staatsman.

Door die foto's was mijn ochtendhumeur in 1x weg
Vreemde man die balkie
Oud 04-09-2003, 19:57
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
ik weet niet hoe het er inhoudelijk aan toe gegaan is (waar het dus eigenlijk om gaat) maar buiten dat vond ik het een ronduit zielige vertoning.
Oud 04-09-2003, 20:10
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Dat vreselijke Amerikaans-Zionistisch-Joodse Wereldoverneemplan toch altijd, hč?
Oud 04-09-2003, 20:12
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 04-09-2003 @ 21:10:
Dat vreselijke Amerikaans-Zionistisch-Joodse Wereldoverneemplan toch altijd, hč?
Waarom haal je erin vredesnaam Zionisten en Joden bij?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten