Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2010, 12:48
Verwijderd
Ik vroeg me eigenlijk af of mensen misschien tips/ervaringen hebben om migraines te verminderen of ter preventie, ofzo? Dus afgezien van voorgeschreven medicijnen..

Dagelijks migraine aanvallen en als zelfs Motrin niet meer werkt, dan wordt het een beetje lastig. De dokter blijft maar zeggen dat de medicijnen genomen moeten worden, maar het helpt dus gewoon niet meer..

Echt heel erg vervelend.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 12:58
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Sex schijnt ook te helpen. Anders dan dat weet ik er weinig van.

Ik weet wel dat door nlp patterns en hypnose een migraine aanval aan te praten is, wellicht kan dat ook omgekeerd worden? Het is geen reguliere behandelmethode, maar als de wetenschappelijke medische wereld zegt 'weet ik veul' is kijkje nemen mby waard.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 08:21
martijn1985
martijn1985 is offline
Er zijn wat aanwijzingen dat neurofeedback kan helpen bij migraine (ongeveer de helft van de patiente heeft er baat bij..)

zie: http://www.neurofeedback.nl/migraine.htm
Oud 12-01-2010, 08:45
timmy007
timmy007 is offline
migraine is een opeenstapeling die het regulaire lichaam normaal kan opvangen maar met migraine ondervind je lichaam aan het einde van die opstapeling een migraine aanval of overlast.
probeer dus zo cool mogelijk te blijven zodat er minder prikkels ontstaan die de prefrontale fortex effectiefiezeren dus om het kort te houden

- cool blijven
- positief denken
- veel water drinken (kan ook helpen)
- en visualiseer je dat je het niet hebt
-weg blijven van drukke ruimtes

dit zijn wat tips maar echt verhelpen kan niet en veel beter als dat je mediceinen het doen kan ook niet super veel

veel sterkte nog
Grts. Timmy;
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 16:13
marjolein243
marjolein243 is offline
ik heb ook heel erg last van migraine (waarschijnlijk),
maar miss moet je gewoon vragen om andere medicijnen of anders miss een keer naar de neuroloog gaan...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 18:05
Verwijderd
Wat je zelf kunt doen om het te voorkomen is stress vermijden (makkelijker gezegd dan gedaan), de pil doorslikken of juist stoppen met de pil, regelmatig leven. Om een aanval korter te laten duren kun je niet veel meer doen dan in een donkere stille kamer gaan liggen en slapen.

Maar als je werkelijk dagelijks een aanval hebt ondanks preventieve medicatie, wordt het tijd dat je eens naar de neuroloog wordt doorverwezen. Heb je dat al lang? Is dat van de ene op de andere dag begonnen, of in de loop van enkele weken of maanden, of is het in de loop van jaren geleidelijk steeds vaker opgetreden?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten