Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2010, 21:17
Naimin
Naimin is offline
Heey allemaal,
Ik vind mijn internet een beetje traag worden.
Als ik bestanden download gaat dat maar met 160 kb/s.
Dat is traag als je iets van bijv. 100 MB moet hebben.

Nu zegt mijn pc dat als er verbinding is.
Er is nu verbinding met het netwerk.
100mbps (100 megabits per seconde)

Is 160 kb/s wel snel m et 100 mbps?
Sommige mensen downloaden namelijk met 1MB/s
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2010, 18:49
rens..
rens.. is offline
voor hoeveel betaal je?
En zit je draadloos? nee toch?
160kb/s zou ik niet mee kunnen werken, te sloom

doe even de speedtest op speedtest.net en post wat je heb, daar vind je de max die je op het internet zal halen
Oud 05-01-2010, 19:00
Lotte^^
Lotte^^ is offline
dat 100mbps heeft niks met de internetsnelheid te maken. zosnel kan je kabel/router aan.
het gaat meer om wat je betaald, aan de hand daarvan kan je zien hoe snel je internet zou moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 19:39
WolterB
WolterB is offline
blijkbaar kan je niet meer meer downloaden met het abonnement dat je hebt. Of je deelt thuis je internet met meerdere computers. Dit kan ervoor zorgen dat wanneer meerdere computers iets aan het downloaden zijn de totale snelheid verdeeld wordt over die pc's.
Oud 05-01-2010, 21:46
Naimin
Naimin is offline
Het is gewoon een LAN verbinding.
We zitten bij KPN en we betalen, 25 euro ofso ?? ongeveer
Oud 05-01-2010, 21:48
Naimin
Naimin is offline
Met speedtest kreeg ik
Ping 38ms
download 1.40 Mb/s
upload 0.22 Mb/s

http://www.speedtest.net/result/673065307.png
Oud 06-01-2010, 10:26
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
KPN is echt verschrikkelijk duur.
100 MBps is ongeveer 100.000 kpbs, maar dat haal je NOOIT.

Waarom niet? Nou, je zit namelijk niet aan de centrale vastgebonden, vanaf jou pc naar je modem, van modem naar de kast in het dorp, naar gemeente, naar centraal, van centrale naar je download locatie (bedenk hoeveel knooppunten dat zijn als je iets uit de VS download oid). Kost allemaal tijd (daaorm kan je wel gamen met iemand uit duitsland, niet met iemand uit china)

Bovendien, moeten al die punten de snelheid aan kunnen. Is er 1tje die maar 1 mb per seconde aankan, is dat je maximum snelheid. Jou snelweg kan 100 banen breed zijn en dus 100 autos tegelijk, als ergens ook maar 1 baan is hou je dus 99 op en duurt het ineens 100x langer. Bottleneck situatie.

Via lan moet je wel dichtbij komen. Ik heb ook KPN en 8 MB (haal maar 5,3 volgens het modem, volgens speedtest maar 160kb). Maar als ik bijv een 2 gb map via msn naar mijn broertje stuur heeft hij het in no-time binnen. Dan is het ook slechts vanaf mijn pc naar modem, en naar zijn pc. Maar 2 punten, met geen aspecten die de snelheid niet aan kunnen.

Upload is altijd lager dan download. Als jij iets download, dan upload iemand anders het. Dus je download snelheid haal je gewoonweg nooit. Je past je altijd aan op de langzaamste factor =(
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 13:34
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
KPN is echt verschrikkelijk duur.
Bullshit. Ligt aan het abonnement dat je afsluit. Elke provider heeft dure en goedkope abonnementen.
Citaat:
100 MBps is ongeveer 100.000 kpbs, maar dat haal je NOOIT.
Ook onzin. Áls je lijn in staat is om 100bmps te leveren, dan haal je dit op piekmomenten wel.

Citaat:
Waarom niet? Nou, je zit namelijk niet aan de centrale vastgebonden, vanaf jou pc naar je modem, van modem naar de kast in het dorp, naar gemeente, naar centraal, van centrale naar je download locatie (bedenk hoeveel knooppunten dat zijn als je iets uit de VS download oid). Kost allemaal tijd (daaorm kan je wel gamen met iemand uit duitsland, niet met iemand uit china)
Weer onzin. De bottleneck in dit geval is natuurlijk de snelheid die aan je abonnement vast hangt. Heb je er eentje waarbij je bijvoorbeeld 1.5mbit/384kb hebt, dan kan je met een ruime 1 MB/sec downloaden en met 384kb/sec uploaden.

Het aantal knooppunten is natuurlijk wel van belang bij abonnementen met een hoge snelheid (20MB of hoger), maar dan nog mag de provider geen abonnement aanbieden dat in jouw wijk niet haalbaar is.

En over dat gamen met mensen uit Duitsland en China is gewoon gelul. Ook dat hangt af van de up- en downloadsnelheden van de gebruiker. Zelfde verhaal met downloaden vanaf servers ergens anders in de wereld. Vaak is dichterbij wel sneller, maar dat is alleen zeker bij ervers waarbij dezelfde of vergelijkbare snelheden gelden.

Citaat:
Bovendien, moeten al die punten de snelheid aan kunnen. Is er 1tje die maar 1 mb per seconde aankan, is dat je maximum snelheid. Jou snelweg kan 100 banen breed zijn en dus 100 autos tegelijk, als ergens ook maar 1 baan is hou je dus 99 op en duurt het ineens 100x langer. Bottleneck situatie.
Dit klopt wel ja, zie bovenstaand stuk.

Citaat:
Via lan moet je wel dichtbij komen. Ik heb ook KPN en 8 MB (haal maar 5,3 volgens het modem, volgens speedtest maar 160kb). Maar als ik bijv een 2 gb map via msn naar mijn broertje stuur heeft hij het in no-time binnen. Dan is het ook slechts vanaf mijn pc naar modem, en naar zijn pc. Maar 2 punten, met geen aspecten die de snelheid niet aan kunnen.
Je vergeet hier de dat TS misschien wel aangesloten zit op een LAN-netwerk, maar nog altijd de snelheid vanaf de provider binnenkrijgt. Dat Windows 100mbps aangeeft is omdat de snelheid van de router of switch naar de pc op 100mbps ligt, niet omdat dit de snelheid is die vanaf de provider geleverd wordt.

Citaat:
Upload is altijd lager dan download. Als jij iets download, dan upload iemand anders het. Dus je download snelheid haal je gewoonweg nooit. Je past je altijd aan op de langzaamste factor =(
Ook dit klopt niet. Dit ligt aan de snelheid van de betreffende servers. Thuis heb ik een 250/250 full duplex-verbinding, dus ik kan met zowel 250mbit (zo'n 25MB/sec) up én downloaden. De bottleneck in dit geval ligt dus bij de machines aan de anderen kant die deze snelheid niet aankunnen. Dat je je aan de langzaamste factor aanpast klopt dus wel.
Oud 06-01-2010, 16:13
rens..
rens.. is offline
wolter heeft gelukkig alles weer duidelijk gemaakt.
In ieder geval zou ik een ander abonnement zoeken

zie dit stukje

zoals je ziet is UPC of ziggo over het algemeen wel goed in z'n prijs per mb/s.
En daar staat dus ook in dat je niet de max download snelheid zal halen.
Oud 08-01-2010, 13:21
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Bullshit. Ligt aan het abonnement dat je afsluit. Elke provider heeft dure en goedkope abonnementen.
Ook onzin. Áls je lijn in staat is om 100bmps te leveren, dan haal je dit op piekmomenten wel.
KPN heeft wel de slechtste €/kpbs ratio though.

Citaat:
Weer onzin. De bottleneck in dit geval is natuurlijk de snelheid die aan je abonnement vast hangt. Heb je er eentje waarbij je bijvoorbeeld 1.5mbit/384kb hebt, dan kan je met een ruime 1 MB/sec downloaden en met 384kb/sec uploaden.
Maar als jij het van iemand vandaan trekt die 56/8 heeft gaat je dat niet lukken -.-;

Citaat:
Het aantal knooppunten is natuurlijk wel van belang bij abonnementen met een hoge snelheid (20MB of hoger), maar dan nog mag de provider geen abonnement aanbieden dat in jouw wijk niet haalbaar is.
Ojawel hoor, doet KPN ook. Had abbo van 6 MB en haalde 5,3. Heb nu 8MB en haal 5,3. Al 8 keer voor gebeld + 2 keer monteur langs en toen de hoop maar opgegeven. Volgens hun website is 20 MB hier leverbaar.

Citaat:
En over dat gamen met mensen uit Duitsland en China is gewoon gelul. Ook dat hangt af van de up- en downloadsnelheden van de gebruiker.
Dus de kans op lag tussen iemand uit duitsland en china is bij jou evengroot? Laten we het de pro-gaming-wereld vertellen die de halve planeet overgaan om lagere ping te krijgen terwijl ze gewoon via hun i-net kunnen blijven spelen

Citaat:
Je vergeet hier de dat TS misschien wel aangesloten zit op een LAN-netwerk, maar nog altijd de snelheid vanaf de provider binnenkrijgt. Dat Windows 100mbps aangeeft is omdat de snelheid van de router of switch naar de pc op 100mbps ligt, niet omdat dit de snelheid is die vanaf de provider geleverd wordt.
Jup, en toch ben ik er zeker van dat zijn kpbs rate via lan hoger is dan via internet.

Citaat:
Ook dit klopt niet. Dit ligt aan de snelheid van de betreffende servers. Thuis heb ik een 250/250 full duplex-verbinding, dus ik kan met zowel 250mbit (zo'n 25MB/sec) up én downloaden. De bottleneck in dit geval ligt dus bij de machines aan de anderen kant die deze snelheid niet aankunnen. Dat je je aan de langzaamste factor aanpast klopt dus wel.
Contradictie?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2010, 14:20
Naimin
Naimin is offline
Wat is Ping eigenlijk ?? xD
Oud 08-01-2010, 16:24
rens..
rens.. is offline
de tijd die het kost om met iemand te verbinden en versturen, dus hoe sneller dat gaat hoe minder "lag" ( door verschil in ping kan in snelle games veel verschil ontstaan)
dit gaat in milliseconde en is dus niet erg veel, maar als je 200 ping hebt duurt het 0,2 seconde, in de game wereld is dit genoeg om iemand neer te schieten en dus werkt het spel dan niet goed
op Speedtest had je 38, dat is gewoon redelijk maar kan beter. ik heb rond de 5 namelijk (ziggo btw)
Oud 10-01-2010, 16:43
TopDrop
TopDrop is offline
Wat een vermakelijk topic
Oud 12-01-2010, 19:20
rens..
rens.. is offline
you killed the topic
en waarom is het zo vermakelijk

OT: ben je er al helemaal uit?
Oud 13-01-2010, 12:10
Verwijderd
Citaat:
KPN heeft wel de slechtste €/kpbs ratio though.
Nee dat is XS4ALL. Dat mag dan wel een dochter van KPN zijn, het blijft een zelfstandig opererend bedrijf.

Telfort is namelijk weer redelijk goedkoop en ook onderdeel van KPN.

Citaat:
Maar als jij het van iemand vandaan trekt die 56/8 heeft gaat je dat niet lukken -.-;
Ik snap niet zo goed hoe dit een antwoord is op het stukje van WolterB

Citaat:
Ojawel hoor, doet KPN ook. Had abbo van 6 MB en haalde 5,3. Heb nu 8MB en haal 5,3. Al 8 keer voor gebeld + 2 keer monteur langs en toen de hoop maar opgegeven. Volgens hun website is 20 MB hier leverbaar.
Dat 20Mb(KLEINE letter b) leverbaar is betekent niet dat je die snelheid ook haalt.

Citaat:
Dus de kans op lag tussen iemand uit duitsland en china is bij jou evengroot? Laten we het de pro-gaming-wereld vertellen die de halve planeet overgaan om lagere ping te krijgen terwijl ze gewoon via hun i-net kunnen blijven spelen
Dat hangt er vanaf waar iemand in Duitsland of China zit. In China hebben ze bizar snelle backbones aangelegd naar onder andere de AMS-IX. In Duitsland is snel internet relatief duur en veel backend-apparatuur verouderd.

Citaat:
Jup, en toch ben ik er zeker van dat zijn kpbs rate via lan hoger is dan via internet.
Wat is dit nou weer voor opmerking?

Citaat:
Contradictie?
Wat?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2010, 12:12
Verwijderd
Citaat:
de tijd die het kost om met iemand te verbinden en versturen, dus hoe sneller dat gaat hoe minder "lag" ( door verschil in ping kan in snelle games veel verschil ontstaan)
dit gaat in milliseconde en is dus niet erg veel, maar als je 200 ping hebt duurt het 0,2 seconde, in de game wereld is dit genoeg om iemand neer te schieten en dus werkt het spel dan niet goed
op Speedtest had je 38, dat is gewoon redelijk maar kan beter. ik heb rond de 5 namelijk (ziggo btw)
Je gaat niet door voor de koelkast. Een ping is namelijk de tijd die het kost om een ICMP-echo pakketje te versturen en weer terug te krijgen.

En 200 ping is niet genoeg voor een shooter maar véél te hoog. Alles boven de 50 is eigenlijk al vervelend als je op hoog niveau speelt.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2010, 15:57
rens..
rens.. is offline
geen koelkast volgende keer beter,
Bij de speedtest haalde te TS 38, 200 was een voorbeeld van veel te hoge lag, dus precies wat jij zegt
Reageren

Regels voor berichten