Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2010, 17:49
Girliej91
Girliej91 is offline
Hooi,
Ik ben gewoon een normaal meisjes maar met te veel tegenslagen waardoor dat wel is kan gaan veranderen.
Afgelopen 2 jaar slechte dingen:
Ouders gescheiden
Verhuizing
Mn moeder heeft een nieuwe vriend
Oma overleden
Vriendje bleek crimineel
Vader Overleden!!!!!!!!!!! sinds dien na elke keer als er wat gebeurd voel ik me 100x rotter.
Studie niet leuk door leraren (heb er zelfs 1 die je gewoon uitscheld) en slechte organisatie van de school
Autorijden gaat maar niet zoals ik wil
Druk met baantje stage en school waardoor ik soms niet eens 1 dag vrij ben.

Oftewel heb het idee dat als ik 23 ben en klaar ben met mijn studies dan pas weer leuk kan leven. Ben nu 18.
Heb jij ook zoiets of zoiets gehad of heb je tips voor me om niet door te gaan slaan en overal mee te gaan stoppen geef me die dan alsjeblieft. x hopeloos geval

Ohja en ik weet ook wel dat het 10x erger kan en ik het vast niet zo slecht heb als sommige andere mensen, maar toch voel ik me heel slecht terwijl ik altijd denk mensen hebben het slechter maja.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2010, 17:51
Verwijderd
Stap naar een psycholoog?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2010, 18:06
Girliej91
Girliej91 is offline
Daar ga je toch niet even naar toe dat is toch pas als je psygisch gek bent, maar dat ben ik niet.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2010, 18:13
Yukari-sensei
Yukari-sensei is offline
Citaat:
Stap naar een psycholoog?
ik denk niet dat dit een hele nuttige opmerking was, ze is denk ik niet opzoek naar een aantekening in haar dossier: heeft bij psycholoog gelopen... als het ook anders kan.

Al moet ik helaas zeggen dat ik ook niet zo gauw een goede tip weet =(
Oud 04-02-2010, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Daar ga je toch niet even naar toe dat is toch pas als je psygisch gek bent, maar dat ben ik niet.
Dat hoeft niet hoor.
Veel mensen hebben er wat aan om met een psycholoog te gaan praten. Het kan opluchten om over die dingen die je beschrijft te praten. Daar hoef je echt niet gek voor te zijn.

En als je dat te eng vindt of niet nodig of wat dan ook, probeer es met vrienden te praten of misschien met broer/zus als je die hebt, of zelfs met je moeder?
Misschien herkennen zij zich wel in jou of hebben ze goeie tips.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2010, 18:45
Batave
Batave is offline
Citaat:
Hoeft niet persé, maar goed. Is er niet iemand op je school(ik neem aan dat je studeert) waar je bij terecht kan? Of een goede vriend/vriendin bij wie je je verhaal kwijt kan en dat je dan samen je leven wat overzichtelijker kan maken. Dat je iemand hebt waarmee je even dingen op een rijtje kan zetten. Als je je tijd goed/beter kan indelen kan je meer genieten van je vrije tijd.
Oud 04-02-2010, 20:40
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Hooi,
Ik ben gewoon een normaal meisjes maar met te veel tegenslagen waardoor dat wel is kan gaan veranderen.
Afgelopen 2 jaar slechte dingen:
Ouders gescheiden
Verhuizing
Mn moeder heeft een nieuwe vriend
Oma overleden
Vriendje bleek crimineel
Vader Overleden!!!!!!!!!!! sinds dien na elke keer als er wat gebeurd voel ik me 100x rotter.
Studie niet leuk door leraren (heb er zelfs 1 die je gewoon uitscheld) en slechte organisatie van de school
Autorijden gaat maar niet zoals ik wil
Druk met baantje stage en school waardoor ik soms niet eens 1 dag vrij ben.

Oftewel heb het idee dat als ik 23 ben en klaar ben met mijn studies dan pas weer leuk kan leven. Ben nu 18.
Heb jij ook zoiets of zoiets gehad of heb je tips voor me om niet door te gaan slaan en overal mee te gaan stoppen geef me die dan alsjeblieft. x hopeloos geval

Ohja en ik weet ook wel dat het 10x erger kan en ik het vast niet zo slecht heb als sommige andere mensen, maar toch voel ik me heel slecht terwijl ik altijd denk mensen hebben het slechter maja.

Doe de dingen die je doet met passie, kan je er geen passie voor opbrengen dan is het misschien wel niet jouw ding. Wat is je droom voor later? Wat voor baan wil je? En hoe zie je de rest van je leven voor je? Als je je in die richting beweegt en nu alvast kleine stapjes zet naar het doel van later heb je niet het idee dat je je leven nu aan het vergooien bent.

Zelf heb ik ook het nodige meegemaakt, overlijden van moeder, alcoholistische paps toen ik puber was, maar uiteindelijk heeft het me alleen maar duidelijker gemaakt wat ik wil met mijn leven. En nu ik dat weet doe ik ook alles er aan om in die richting te blijven bewegen, en mocht ik het niet halen dan was ik toch dichtbij.
Oud 04-02-2010, 21:13
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Je moet het verschil wel blijven zien met een psychiater.

Schoolmaatschappelijk werk ging ik eerst heen, die kon me alleen niet goed helpen. Ik zit nu bij een psycholoog en ik denk toch echt dat ik best normaal functioneer. Een psycholoog helpt je meestal stapjes in de goede richting te zetten, zodat je als het ware opnieuw leert lopen.
Het is moeilijk om voor een psycholoog te kiezen, maar het helpt je enorm. Ze zijn lang niet zo eng als wat er beweerd word in amerikaanse films.
Oud 04-02-2010, 21:45
Sade
Sade is offline
Citaat:
Hooi,
Zo denken heeft geen zin, je leeft nu en je moet er dus ook nu iets van maken. Je gaat jezelf tenslotte niet vijf jaar opsluiten om je 23e verjaardag af te wachten, omdat dan het leven pas écht zou beginnen

Als de stap naar een psycholoog te groot is, begin dan bij maatschappelijk werk. Persoonlijk vind ik dat men tegenwoordig sowieso (erg) snel naar een psycholoog stapt, terwijl maatschappelijk werk echt niet overal slecht geregeld is.
Oud 05-02-2010, 07:43
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Kan het wel met je eens zijn, Sade. Bovendien is SMW gratis, en kost een psycholoog via je huisarts 10 euro per gesprek (en dat zijn 10 gesprekken, daarna word het duurder.)
Alleen SMW stelt voor mijn gevoel alleen maar vast, terwijl de psycholoog je echt verderhelpt.
Oud 05-02-2010, 10:44
Verwijderd
Citaat:
Kan het wel met je eens zijn, Sade. Bovendien is SMW gratis, en kost een psycholoog via je huisarts 10 euro per gesprek (en dat zijn 10 gesprekken, daarna word het duurder.)
Alleen SMW stelt voor mijn gevoel alleen maar vast, terwijl de psycholoog je echt verderhelpt.
Ik weet niet waar jij woont maar hulp via GGZ etc wordt vergoed via het AWBZ.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2010, 16:52
Sade
Sade is offline
Alleen komt niet iedereen in aanmerking voor behandeling bij een psycholoog van een GGZ-instelling. Wilde ook geen discussie hierover uitlokken, ik wil meer aangeven dat het niet altijd nodig is dat iets vást gesteld wordt. Soms gaat het er puur om dat je tegen een neutraal persoon (die overigens wel opgeleid is hoe hier mee om te gaan) je verhaal kwijt kunt, en vervolgens een aantal simpele handvatten krijgt/positieve bekrachtiging om hier in het vervolg mee om te gaan
Reageren

Regels voor berichten