Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Veel mensen hebben er wat aan om met een psycholoog te gaan praten. Het kan opluchten om over die dingen die je beschrijft te praten. Daar hoef je echt niet gek voor te zijn. En als je dat te eng vindt of niet nodig of wat dan ook, probeer es met vrienden te praten of misschien met broer/zus als je die hebt, of zelfs met je moeder? Misschien herkennen zij zich wel in jou of hebben ze goeie tips. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Doe de dingen die je doet met passie, kan je er geen passie voor opbrengen dan is het misschien wel niet jouw ding. Wat is je droom voor later? Wat voor baan wil je? En hoe zie je de rest van je leven voor je? Als je je in die richting beweegt en nu alvast kleine stapjes zet naar het doel van later heb je niet het idee dat je je leven nu aan het vergooien bent. Zelf heb ik ook het nodige meegemaakt, overlijden van moeder, alcoholistische paps toen ik puber was, maar uiteindelijk heeft het me alleen maar duidelijker gemaakt wat ik wil met mijn leven. En nu ik dat weet doe ik ook alles er aan om in die richting te blijven bewegen, en mocht ik het niet halen dan was ik toch dichtbij.
||
Citaat:
Schoolmaatschappelijk werk ging ik eerst heen, die kon me alleen niet goed helpen. Ik zit nu bij een psycholoog en ik denk toch echt dat ik best normaal functioneer. Een psycholoog helpt je meestal stapjes in de goede richting te zetten, zodat je als het ware opnieuw leert lopen. Het is moeilijk om voor een psycholoog te kiezen, maar het helpt je enorm. Ze zijn lang niet zo eng als wat er beweerd word in amerikaanse films.
||
Citaat:
![]() Als de stap naar een psycholoog te groot is, begin dan bij maatschappelijk werk. Persoonlijk vind ik dat men tegenwoordig sowieso (erg) snel naar een psycholoog stapt, terwijl maatschappelijk werk echt niet overal slecht geregeld is.
|
Kan het wel met je eens zijn, Sade. Bovendien is SMW gratis, en kost een psycholoog via je huisarts 10 euro per gesprek (en dat zijn 10 gesprekken, daarna word het duurder.)
Alleen SMW stelt voor mijn gevoel alleen maar vast, terwijl de psycholoog je echt verderhelpt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Alleen komt niet iedereen in aanmerking voor behandeling bij een psycholoog van een GGZ-instelling. Wilde ook geen discussie hierover uitlokken, ik wil meer aangeven dat het niet altijd nodig is dat iets vást gesteld wordt. Soms gaat het er puur om dat je tegen een neutraal persoon (die overigens wel opgeleid is hoe hier mee om te gaan) je verhaal kwijt kunt, en vervolgens een aantal simpele handvatten krijgt/positieve bekrachtiging om hier in het vervolg mee om te gaan
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
ik wordt gek of ben ik het al diane | 5 | 15-10-2002 18:48 | |
Lifestyle |
De Amerikaanse Vlag=>>ik wordt gek: kleding,strings,oorbellen,schoenen etc *Finding*Niki* | 61 | 13-10-2002 14:42 | |
Algemene schoolzaken |
wordt gek van zijn school AirRaid | 4 | 24-09-2002 15:07 | |
Verhalen & Gedichten |
Gek Erker | 0 | 14-02-2002 12:25 | |
Lichaam & Gezondheid |
word gek van mezelf (mijn lichaam... al m'n vet gaat naar m'n buik!!) dolores_temp | 5 | 16-11-2001 19:55 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn gedichten Missygirly | 4 | 28-10-2001 10:03 |