Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2010, 20:54
etotdec
etotdec is offline
Hallo allemaal,

Ik had een klein vraagje over me opleiding die ik hierna ga doen. Op het moment zit ik in het 4e jaar HAVO met een Natuur Gezondheid profiel (zonder natuurkunde - met aardrijkskunde en beeldende vorming), en heb een beetje spijt dat ik natuurkunde niet gekozen heb want wat blijkt, volgens mij, dat je voor Biologie en Medisch laboratoriumonderzoek natuurkunde nodig hebt. En mijn vraag was dus of ik nadat ik me HAVO diploma heb gehaald, nog iets kan doen waardoor ik eigenlijk wel natuurkunde heb gedaan zeg maar, zodat ik alsnog Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek kan doen...

En anders me 2e vraag.. kan ik zonder natuurkunde (met een NG profiel) ook bio informatica of verpleegkunde doen?

Decaan ga ik morgen heen denk ik maar ik kan niet wachten op antwoord XD
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2010, 21:00
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Je kunt toch wel ergens een natuurkunde certificaat halen op havo niveau?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2010, 21:05
etotdec
etotdec is offline
Citaat:
Je kunt toch wel ergens een natuurkunde certificaat halen op havo niveau?
Jewel maar natuurkunde zit niet in mijn profiel...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2010, 21:59
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Daar is dat toch voor? of zie ik dat verkeerd?

Je haalt dus de natuurkunde van klas 4/5 in, in de zomervakantie. Waarbij je na de zomervakantie gewoon kan beginnen met BML
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 08:32
Verwijderd
Inhalen kan, maar is veel werk en je moet het echt willen.
Natuurkunde is voor een studie als Biologie inderdaad verplicht als ik me niet vergis.
Ik dacht dat er ook aparte cursussen voor bestaan, maar het is beter het nu al in te halen, scheelt je later een hoop werk.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 17:35
Mewmew
Mewmew is offline
Citaat:
Hallo allemaal,

Ik had een klein vraagje over me opleiding die ik hierna ga doen. Op het moment zit ik in het 4e jaar HAVO met een Natuur Gezondheid profiel (zonder natuurkunde - met aardrijkskunde en beeldende vorming), en heb een beetje spijt dat ik natuurkunde niet gekozen heb want wat blijkt, volgens mij, dat je voor Biologie en Medisch laboratoriumonderzoek natuurkunde nodig hebt. En mijn vraag was dus of ik nadat ik me HAVO diploma heb gehaald, nog iets kan doen waardoor ik eigenlijk wel natuurkunde heb gedaan zeg maar, zodat ik alsnog Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek kan doen...

En anders me 2e vraag.. kan ik zonder natuurkunde (met een NG profiel) ook bio informatica of verpleegkunde doen?

Decaan ga ik morgen heen denk ik maar ik kan niet wachten op antwoord XD
De enige eis voor Bio-informatica is wiskunda A OF natuurkunde, dus zolang je wiskunda A hebt wordt je zonder meer toegelaten. Ik doe zelf Bio-informatica in Leiden, hele leuke studie. Als je meer wilt weten; vraag er maar op los.

Oh en trouwens, voor Biologie moet je sowieso je propedeuse halen. Ik dacht ook aan Biologie na mijn propedeuse Bioinformatica, dus ik heb wat nagevraagt. Ik ben even kwijt welke vakken je ookalweer moest hebben (scheikunde en biologie, maar deze haal je op Bioinformatica dus dat is geen probleem, en wiskunde en natuurkunde dacht ik?), maar mij is vertelt dat je deze vakken kunt halen tijdens je Biologie studie. Moet je wel even goed regelen met je decaan natuurlijk, die weet er alles van.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Oh en trouwens, voor Biologie moet je sowieso je propedeuse halen. Ik dacht ook aan Biologie na mijn propedeuse Bioinformatica, dus ik heb wat nagevraagt. Ik ben even kwijt welke vakken je ookalweer moest hebben (scheikunde en biologie, maar deze haal je op Bioinformatica dus dat is geen probleem, en wiskunde en natuurkunde dacht ik?), maar mij is vertelt dat je deze vakken kunt halen tijdens je Biologie studie. Moet je wel even goed regelen met je decaan natuurlijk, die weet er alles van.
Ze bedoelt niet de universitaire studie biologie, maar de hbo-opleiding 'biologie en medisch laboratoriumonderzoek'.
Dan is een propedeuse dus niet nodig

En volgens alle websites van hogescholen die ik vind, heb je voor BML niet per se natuurkunde nodig, alleen een N&G of N&T profiel.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 21:05
MrsMojoRisin
MrsMojoRisin is offline
Ik studeer aan het HLO, waar de propedeuse Chemie en Biologie & Medisch Labonderzoek voor driekwart gelijk is.
Natuurkunde is, hoewel al mijn klasgenoten het hebben gevolgd, geen verplichte eis voor toelating. Wel is het erg verstandig om het te hebben gevolgd. Er zit veel natuurkunde in beide opleidingen, vooral optica is erg belangrijk (voor de werking van de microscoop en spectrofotometer). Dit wordt wel gegeven in de studie, maar het is zeker in je voordeel als je al enigzins natuurkundig kunt beredeneren. Dat heeft helaas ook te maken met de slechte didactische kwaliteiten van de natuurkunde docenten.
Kortom, neem contact op met de studie adviseur en probeer ook studenten om hun ervaringen te vragen.
Het blijkt trouwens dat de studenten die hiervoor geen wiskunde B hebben gevolgd, veel moeite hebben met de studie. Als je dat niet hebt, zou ik natuurkunde zeker bijspijkeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten