Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2005, 23:18
bamiPoep
bamiPoep is offline
maaar ik blijf thuis wonen, schrijf me in op ander adres meld me bij gemeente en dan krijg ik extra studiefinanciering.
maar waar/hoe gaan ze op controleren...
Oud 01-03-2005, 23:38
Verwijderd
Dat staat op de site van de IB. ga zoeken.
Oud 02-03-2005, 08:59
Go
Go is offline
www.ib-groep.nl , klik vervolgens op scholieren,studenten... en daar staat een stukje over de controle.
Oud 02-03-2005, 09:50
Nona
Nona is offline
Foei!
Oud 02-03-2005, 11:18
Energie
Energie is offline
lijkt me ook een goed plan, gewoon bij een vriend zogenaamd inschrijven ofzo
Oud 02-03-2005, 12:15
Verwijderd
Dan moet je dat aan het einde van het jaar bewijzen dat je daar daadwerkelijk hebt gewoond
Oud 02-03-2005, 12:17
Sasz
Sasz is offline
nee hoor dat hoeft tegenwoordig niet meer. Je moet je inschrijven bij de gemeente en je moet je adreswijziging doorgeven bij de ib-groep. Dat controleren ze. Maar je hebt wel nadelen ervan, want je woont niet meer bij je ouders in huis officieel. Daar moet je ook wel rekening mee gaan houden (bijvoorbeeld met je verzekeringen).
Oud 02-03-2005, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Sasz schreef op 02-03-2005 @ 13:17 :
Daar moet je ook wel rekening mee gaan houden (bijvoorbeeld met je verzekeringen).
Volgens mij maakt dat niet zoveel uit...?
(Bij mij is er iig weinig/niets veranderd.)

Hoe ze controleren weet ik ook niet (zie site van de IBG idd), maar ze doen het wel en ze komen er toch wel achter als je niet echt uitwonend bent, je bent echt niet de eerste die dat probeert te doen. (Bovendien vind ik zo iets ook gewoon *kan het goede woord niet vinden*, maar goed.)
Oud 02-03-2005, 18:15
Gothic
Gothic is offline
moet je wel steeds naar dat adres voor je post...
Oud 02-03-2005, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 02-03-2005 @ 19:15 :
moet je wel steeds naar dat adres voor je post...
Nee, je kan zelfs je post gewoon bij je ouders laten bezorgen. Ander woonadres dan postadres kun je aangeven bij de IBG.
Voor het inschrijven bij de gemeente moet je wel een huurcontract hebben. Als ze er achter komen dat dat vals was ben je denk ik schuldig aan valsheid in geschrifte en aan fraude, en daarbij vind ik het hetzelfde als Leonoor en kan ik het goede woord ook niet vinden.
Oud 02-03-2005, 23:02
Luna
Luna is offline
ik heb me ook ergens in laten schrijven waar k niet echt woon, (k woon gekraakt vandaar) en ze controleren alleen of t adres van jou ouders overeenkomt met jouw eigen woonadres. Als dat dus niet t geval is is alles in orde.
Oud 02-03-2005, 23:28
Verwijderd
Ik vind het zwaar asociaal, maar ja, dat is mijn mening.
Oud 03-03-2005, 00:50
sebastiaan1987
sebastiaan1987 is offline
ze controleren het wel maarja...lekker boeiend..je legt gewoon een stapel kleren enzo die je toch niet meer draagt ergens bij een vriend op n kamer neer...laat maar komen dan hoor
Oud 03-03-2005, 06:59
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
Sylph schreef op 03-03-2005 @ 00:28 :
precies
Oud 03-03-2005, 08:37
Pierreke
Pierreke is offline
Illegaal profiteren van een ander zijn belastingcenten
Oud 03-03-2005, 11:07
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-03-2005 @ 18:24 :
Volgens mij maakt dat niet zoveel uit...?
(Bij mij is er iig weinig/niets veranderd.)

Hoe ze controleren weet ik ook niet (zie site van de IBG idd), maar ze doen het wel en ze komen er toch wel achter als je niet echt uitwonend bent, je bent echt niet de eerste die dat probeert te doen. (Bovendien vind ik zo iets ook gewoon *kan het goede woord niet vinden*, maar goed.)
het goede woord is volgens mij zwaar asosiaal want dat vind ik het
Oud 03-03-2005, 11:57
iamcj
iamcj is offline
Je kunt ook een bivakmuts opdoen en een winkel overvallen, dan hoef je niet zo lang te wachten op je geld...
Oud 03-03-2005, 12:12
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 02-03-2005 @ 19:28 :
Nee, je kan zelfs je post gewoon bij je ouders laten bezorgen. Ander woonadres dan postadres kun je aangeven bij de IBG.
Voor het inschrijven bij de gemeente moet je wel een huurcontract hebben. Als ze er achter komen dat dat vals was ben je denk ik schuldig aan valsheid in geschrifte en aan fraude, en daarbij vind ik het hetzelfde als Leonoor en kan ik het goede woord ook niet vinden.
da's allebei exact hetzelfde.
Oud 03-03-2005, 12:13
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
@ts : ga toch gewoon werken of zo. Dat geld is niet van jou, je hebt er geen recht op en het wel krijgen = diefstal.
Oud 03-03-2005, 16:15
Bell
Bell is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 03-03-2005 @ 13:13 :
@ts : ga toch gewoon werken of zo. Dat geld is niet van jou, je hebt er geen recht op en het wel krijgen = diefstal.
ik heb dit al zo vaak tegen hem gezegt, dat ie moet werken, maar naar mij wil ie niet luisteren...
Oud 03-03-2005, 20:51
Verwijderd
Laatste jaar zijn er veel controles uitgevoerd. Als ze erachter komen ben je zuur dat kost je duizenden euro's.
Oud 03-03-2005, 21:13
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Voor het inschrijven bij de gemeente moet je wel een huurcontract hebben.
Dat is alleen het geval wanneer je hoofdhuurder bent. Als er al iemand in het gebouw woont waar jij je wilt laten inschrijven zal de persoon die het huur- of koopcontract getekend heeft schriftelijk moeten doorgeven dat jij bij hem/haar komt wonen! Althans zo ging het bij mij. Maar voor de rest ben ik het met de gegeven meningen eens; het is schandalig om te profiteren van voorzieningen die niet voor jou zijn bedoelt!
Oud 04-03-2005, 10:19
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Voor het inschrijven bij de gemeente moet je wel een huurcontract hebben.
nee, je kunt ook gaan samenwonen met de eigenaar/huurder van de woning. dan is het echter wel van belang hoe die vriend (oid) aan de kamer komt. is hij eigenaar (het huis/de kamer is gekocht door hem) dan is er geen probleem.
laat jij je echter inschrijven in een huurhuis, zonder daadwerkelijk een eigen woonruimte (kamer) te hebben, dan KAN dit ooit problemen gaan geven.
de eigenaar (huurvereniging of particulier) of de gemeente kan gan onderzoeken of er niet meer mensen wonen, dan waarvoor het huis bestemd is (er is dan in zekere zin sprake van onderhuur, ook al zou je nix betalen)

bepaalde post (van de gemeente/overheid: stembiljetten ed) krijg je dan wel op je "nieuwe" adres

je vriend bij wie je de kamer "huurt" is natuurlijk ook strafbaar bezig, helemaal als jij hem geld geeft.
Oud 23-01-2010, 13:19
mrisjuh
mrisjuh is offline
ik heb al 4 jaar een relatie en ik slaap al 3,5 jaar elke dag bij mijn schoon ouders omdat ik thuis problemen heb, volgens mij zien ze dat al als een soort van uitwonend.
ik wil daar nu officieel gaan wonen zodat ik ook mijn post daar heb, maar mijn schoon ouders vroegen of er ook nadelen aan zaten of dat hun dan minder toeslagen krijgen ofzo weten julie dit toevallig??
Oud 23-01-2010, 14:01
Verwijderd
Kan je heel simpel oplossen als dat zo was; een huurcontract opstellen... een bedrag laten storten naar je schoonouders hun rekening(als je een beetje opvoeding hebt gehad, deed je dat wel)... en het is opgelost.
je woont op een andere adres, fiscaal kunnen ze niks bewijzen en zodoende komt het allemaal goed
Advertentie
Oud 23-01-2010, 22:06
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
het lijkt mij toch ook dat stel je gaat bij je opa/oma, tante/oom, schoonouders random iemand anders die niet je ouders is, wonen, dat je dan gewoon uitwonend bent en dus recht hebt op uitwonende stufi.
Oud 24-01-2010, 15:28
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Dit.
Oud 24-01-2010, 16:27
Verwijderd
Topic is bijna 5 jaar oud jongens.
Oud 24-01-2010, 23:28
Adore
Adore is offline
Citaat:
Topic is bijna 5 jaar oud jongens.
Mijn idee.

Ik sluit de topic, mrisjuh kan zelf ook heel goed deze vraag in het algemene IB-topic stellen / eigen topic maken, dan kan deze topic naar de eeuwige velden der vergetelheid!
Of na verloop van tijd gewoon gepruned worden dus. Dwalende, dolende topics zijn ook zo naargeestig.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten