Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2010, 13:34
Birte1991
Birte1991 is offline
hallo hallo!
ik ga echt elk jaar op wintersport, maar ik zit met een probleempje.
steeds als ik in de gondel zit, van boven naar beneden, krijg ik ontzettende oorpijn en gaan mijn oren dichtzitten. dit is normaal, dat weet ik wel, alleen het duurt echt lang voordat het weg is... als ik een uur aan het gapen en aan het slikken ben voel ik het nog steeds.

heeft iemand hier een oplossing voor? het is echt heel irritant!
Oud 21-01-2010, 18:49
Verwijderd
Komt door het hoogte verschil. De eerste keer dat ik vloog had ik daar ook heel veel last van, maar daarna heb ik de hele reis lolly's gegeten. Kauwgum e.d. baatte bij mij niet, maar kauwgum did the trick. Weet niet, maar misschien een tip?

En moet dit niet op L&G?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Kauwgum e.d. baatte bij mij niet, maar kauwgum did the trick. Weet niet, maar misschien een tip?

Inderdaad kauwgum. Volgens mij hebben ze bij ANWB-winkels speciale kauwgum daarvoor (of voor vliegen, van die vliegtuigsnoepjes helpen ook wel)
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 23:01
AlopiA
AlopiA is offline
Je kunt ook je oren klaren, dat doe je door je neus dicht te knijpen en dan door je neus uit proberen te ademen. Je oren "ploppen" dan, en dan is het goed. Probeer maar eens, nu werkt het ook al
Oud 24-01-2010, 23:02
AlopiA
AlopiA is offline
En Eropuit! --> L&G
Oud 25-01-2010, 08:32
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Neusspray werkte bij mij altijd ook! Ik weet ook niet waarom en het is wel een beetje nasty want neusspray is vies als je neus niet verstopt zit en je het kunt proeven, maar het hielp echt heel goed.
Oud 25-01-2010, 11:24
ganralph
ganralph is offline
wat ook goed werkt - maar het staat wat stom - is plastic bekertjes op je oren zetten tijdens het stijgen. zelf heb ik er niet veel last van, maar ik ken mensen die het in het vliegtuig doen.
Oud 25-01-2010, 12:07
Verwijderd
Ik zag bij de ANWB ook oordopjes die daartegen zouden helpen, maar dan heb je dus wel als nadeel dat je een tijdje minder goed hoort.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 17:43
Birte1991
Birte1991 is offline
Dat oren ploppen heb ik geprobeerd ja, maar het lukte niet echt haha, en het deed best pijn.
misschien zijn die oordopjes en die kauwgum wel iets. bedankt iig voor het reageren!
Oud 25-01-2010, 23:06
mxshaun
mxshaun is offline
Ik snap het niet dat mensen hun oren niet kunnen laten ploppen. Een vriend van mij had er ook heel erg last van in het vliegtuig, en hij had nog nooit gehoord van "oren ploppen". Hij probeerde het wel, maar wist niet echt hoe en zei dat het ook veel pijn deed wanneer hij dat probeerde. Toch geloof ik dat het DE oplossing is.

Denk maar aan het duiken naar de bodem van een zwembad. Er komt een grote druk op je oren te staan.. Mijn vader heeft me toen geleerd om mijn oren te ploppen, dan kun je weer een stuk dieper duiken.

Ik zou zeggen: probeer het te leren, want het is de manier om druk van je oren af te halen..
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 10:37
Verwijderd
Citaat:
Ik snap het niet dat mensen hun oren niet kunnen laten ploppen. Een vriend van mij had er ook heel erg last van in het vliegtuig, en hij had nog nooit gehoord van "oren ploppen". Hij probeerde het wel, maar wist niet echt hoe en zei dat het ook veel pijn deed wanneer hij dat probeerde. Toch geloof ik dat het DE oplossing is.

Denk maar aan het duiken naar de bodem van een zwembad. Er komt een grote druk op je oren te staan.. Mijn vader heeft me toen geleerd om mijn oren te ploppen, dan kun je weer een stuk dieper duiken.

Ik zou zeggen: probeer het te leren, want het is de manier om druk van je oren af te halen..
Het idee is dat als je gaapt, je oren ook 'ploppen', maar bij mij doen ze dat alleen als ik na het gapen bewust even druk op m'n oren zet (bij het uitademen). (Maar verder kan ik het ook moeiteloos zonder te gapen.)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten