Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2010, 17:30
dianaotten
dianaotten is offline
Hoii,

Als dit topic niet goed staat,mag je het wel verplaatsen..
Maar heb de laatste tijd veel ruzie thuis.. Ik zal het even uitleggen.
Voor 29 Maart moeten we een keuze maken in ons beroep(welke richting je dus op wilt leren)
Ik wil sowieso Zorg&Welzijn op. De zorg dus.
Het liefst wil ik doktersassistente worden..Mijn ouders wouden me de administratieve kant op hebben,daar heb ik een stokje voor gestoken.Dat wou ik absoluut niet!! Lijkt me gewoon niets.
Nu vinden ze dat ik eerst algemeen verpleegkundige moet doen,voordat ik doktersassistente wil worden. Dan moet ik dus eerst MBO in Emmen doen. Maar dat is 1 of 2 jaar algemeen,ik heb al wel gelezen wat het inhoud. Het lijkt me echt niets..en om nou 1 of 2 jaar met tegenzin naar school te gaan vind ik ook niets. Dus ik heb liever direct het Alfa-college in Hoogeveen dacht ik..en dan direct doktersassistente.

Nu mijn vraag: wat is handiger? Wat is beter? Wat moet ik doen dus?
En misschien zijn hier wel mensen doktersassistente of verpleegkundige! Die mogen me altijd een privéberichtje sturen als ze willen...

xx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2010, 20:32
snowflakes
snowflakes is offline
Dus als ik het goed begrijp willen je ouders dat je MBO-Verpleegkunde gaat doen en wil je zelf MBO-Doktersassistent doen?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2010, 20:35
dianaotten
dianaotten is offline
Ja... Omdat je dan al een basis hebt, en meer kans op een baan zeggen ze...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 12:24
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Ik vind het persoonlijk vreemd te noemen dat je ouders je een andere richting in willen leiden dan je zelf bedenkt. Motivatie is vrij belangrijk in een opleiding.
Oud 17-01-2010, 12:57
Balance
Balance is offline
Wat handiger is, is een studie doen waar je achter staat. Als jij een studie gaat doen die jij niet leuk vindt, dan vrees ik dat je cijfers niet hoog zullen zijn en het is nog maar de vraag of je het dan af maakt.
Natuurlijk is werkgelegenheid ook wel prettig. Heb je enig idee hoe dat zit met doktersassistenten?

Mocht het redelijk gesteld zijn met de werkgelegenheid, dan zou je dat eens aan je ouders kunnen laten zien. Ook kan je benoemen dat je bang bent dat je niet genoeg motivatie zal hebben voor verpleegkunde. Beschrijf bijvoorbeeld wat je echt niet leuk lijkt aan verpleegkunde. Ga niet fel tegen ze in, maar bespreek het gewoon rustig.
Oud 17-01-2010, 15:42
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Er vallen altijd ontzetten veel mensen af omdat ze een verkeerde opleiding kiezen, wellicht door slechte voorlichting, of omdat ze gepushed worden door de ouders....

Je kan het beste doen wat je zelf leuk vind, anders doe je iets wat je a) niet leuk vind b) daardoor ook moeilijker vind en, c) kans dat je afvalt stukken groter is.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 18:22
dianaotten
dianaotten is offline
Het kwam ook echt bij mij over dat ze geen vertrouwen in me hebben als ik die opleiding tot doktersassistente zou doen!
klinkt misschien dom,maar zo voelde het
Ik vertelde dus wat ik niet leuk vond..mama zo:'' Je hebt ook wel andere dingen in doktersassistente zoals vervelende patiënten enz! daar kom je toch ook overheen?! Dus daar kom je ook wel overheen!''
Dus ik zei dat ik liever een opleiding had wat ik zelf wil en ook heel leuk vind!
Dinsdag avond hebben we een voorlichting van die 2(verpleegkundige en doktersassistente..dus ik hoop dat ze dan worden overtuigt..)
Aan de ene kant ben ik dus ook wel bang dat ze gelijk gaan krijgen
Met citaat reageren
Oud 18-01-2010, 12:10
Verwijderd
ik wilde toen ik van de basisschool afging naar t vmbo, appelflappen maken, mocht niet, ga maar havo vwo doen, nu zit ik alsnog mbo niveau 2 banketbakker te doen

moraal van t verhaal: doe wat jij wilt want jij moet t later klaarspelen, je ouders niet...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2010, 15:25
dianaotten
dianaotten is offline
Nee, okč.. Ik snap wel dat het mijn toekomst is..en niet die van m'n ouders..maar waarom mag het dan niet !?!
Ik snap hun ook totaal niet
Met citaat reageren
Oud 18-01-2010, 19:28
Methuselah
Methuselah is offline
Deze past uiteindelijk toch beter op Studiekeuze. Na overleg verplaatst!
Oud 19-01-2010, 07:18
Verwijderd
Ik zou gewoon doen wat je zelf leuk vindt. Het is jouw toekomst en studie, niet die van je ouders. Ik zou zeggen begin gewoon aan die Doktersassistente opleiding. Iedere opleiding heeft nadelen maar ook veel voordelen. En de kans dat je vroeg of laat afvalt is natuurlijk ook groter als jij niet achter je keuze staat. Succes!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 08:26
surimeid
surimeid is offline
doen wat jij wilt...
tenslotte moet jij de rest van je leven die baan uitoefenen...
Oud 19-01-2010, 12:56
dianaotten
dianaotten is offline
Okč Ik heb vanavond op m'n school daar een voorlichting van... Dus misschien worden ze dan over gehaald..
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 18:44
Verwijderd
Oké succes! Laat je nog even weten wat eruit kwam? Ik ben erg benieuwd namelijk.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 19:55
Gus
Gus is offline
Doen wat je zelf leuk vind!

Ben benieuwd hoe het afloopt trouwens, laat 't weten!
Oud 20-01-2010, 07:07
dianaotten
dianaotten is offline
MENSEN!!

Het wordt toch doktersassistente. We gingen dus eerst naar lokaal 108 en daar was een vrouw die alles uit ging leggen over doktersassistenten. Die vrouw legde heel goed uit, ik had er dus direct een goed gevoel bij. Maar omdat ik er minimaal 2 moest kiezen van die voorlichtingen. Koos ik ook maar Verpleegkundige in lokaal 112.(wel gewoon bij ons op school) En daar had ik helemaal niet z'n goed gevoel bij. Ik vond het echt saai om er naar te luisteren...niets trok me aan.. dus het wordt Doktersassistente! Dus Alfa college in Hoogeveen!
Dus papa die zei in de auto terug naar huis direct weer zo:'' zou je niet eerst een basis verpleging willen?'' Ik zo:'' PAPA! Ik wil graag doktersassistente worden!! LAAT ME DAN OOK! mijn toekomst!!'' En toen begreep hij het wel...maar nog niet met overtuiging..
Dus volgende week woensdag naar de open dag!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 07:32
Verwijderd
Oké top! Hoop dat je vader uiteindelijk ook overtuigd wordt.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 08:36
surimeid
surimeid is offline
Veel succes ik hoop dat je het leuk zult vinden...
Oud 20-01-2010, 15:00
dianaotten
dianaotten is offline
Papa gaat niet mee naar de open dag.. Wou hij niet. M'n moeder moest maar mee gaan vond tie.. Echt dom.. maar goed, ik ga zeker met mama heen!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 19:44
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Goedzo

Gewoon doen wat je leuk vind!
En ja vader komt er heus wel overheen -hij wil toch dat je gelukkig bent?- (hoop ik )
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 20:14
dianaotten
dianaotten is offline
Mag het wel hopen ja !!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 06:12
dianaotten
dianaotten is offline
Nou!
Ik heb gisteravond de opendag in het Alfa-College in Hoogeveen gehad! Het was echt super mooi! Wel heel erg groot, maar écht super! Die mensen daar die konden aan me zien dat ik het super mooi vond,zeiden ze
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 09:53
brands
brands is offline
Zijn je ouders er nu ook van overtuigd dat jij die opleiding wil doen en niet iets met administratie of verpleegkundige?

Succes met je opleiding na dit schooljaar .
Oud 28-01-2010, 12:52
dianaotten
dianaotten is offline
Papa begon nog echt wel te zeuren..mama bemoeide zich er niet mee. Maar dat is al wel opgelost..

Euhh.. over 1˝ jaar pas zit nu in de 3e. maar we mochten alvast gaan kijken en we moesten weten wat we wouden.. dus dit half jaartje nog..dan zit k in de 4e
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten