Advertentie | |
|
![]() |
|
ja ik zoek een beroep voor later. ik zit nu op het VWO en ik moet dus kiezen welk profiel enz voor de 2e fase. en ik ga voor het geld ja, maar het moet wel een baan zijn waarbij ik gemotiveert ben... na een paar jaar word het toch steeds minder leuk. verdient systeembeheerder ook goed? of een ander beroep in de ICT?
|
![]() |
||
Citaat:
Als je echt veel geld wilt verdienen moet je eigenlijk iets kiezen waar tot nu aan toe niemand op is gekomen, maar wat???? Ik weet het ook niet. |
![]() |
|
![]() |
Als je nou gewoon eens iets zoekt wat in je interesse ligt, in plaats van de verwachte opbrengst...aangezien er geen enkele zekerheid over is dat dat over 10 jaar als je klaar bent met studeren nog hetzelfde is...
BTW als je iets leuk vind kom je vanzelf hogerop en verdien je steeds meer...iedereen moet van onderaf aan beginnen...
|
wat een dikke vette onzin. nee natuurlijk vind je niet elke dag alles precies leuk. maar in grote lijnen wel. werktuigbouwkundige zie ik mijzelf 40 jaar lang wel leuk vinden. mijn vader bij de gemeente vind het al 30 jaar leuk. ik bedoel het kan best. als je nou 40 jaar lang vakken vult ofzo dan niet. maar met afwisseling en werk dat bij je past kun je makkelij 40 jaar gelukkig zijn
dus wat jij ook zegt is als mensen rond de 50 55 jaar zo'n pest hekel aan hun werk hebben dat ze of nog 10 15 jaar door moeten zetten of een andere baan. zoveel gebeurt dat niet hoor
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Moeten jullie nou luisteren.. je gaat je irriteren, dat is gewoon zo. Zoveel mogelijk variatie in je werk is belangrijker dan iets doen wat je echt leuk vind. Naja misschien verschilt het per persoon, maar bij mij is het zo dat ik gemotiveerd word door werk als ik leuke collega's heb of als ik verantwoordelijkheid krijg in mijn werk. Niet zozeer of ik het werk zelf leuk vind of niet. ohw... en veel geld is ook belangrijk voor de motivatie ![]() Laatst gewijzigd op 28-05-2003 om 11:12. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
heel veel mensen die rechten hebben gestudeert worden toch geen advocaat? Dat duid er dus wel op dat niet iedereen even goed is in advocaatschap die de studie heeft voltooit. of zeg ik nu kolder. als je veel geld wil verdien: Kies natuur en techniek met economie en biologie. kun je later alle studies mee op, heb je nog even de bedenktijd. ![]() pfffffffffff "welk beroep verdient nou heel veel" |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
heel moeilijk hoor, met wiskunde. Heb je wel aanleg voor Economie? Anders zie ik het somber voor je in. ![]() |
![]() |
|
Ik denk dat je na 40 jaar ook nog steeds met plezier naar je werk kunt gaan en ik denk dat je ook eerder van genoeg zult hebben van een baan die je eigenlijk helemaal niet leuk vindt maar die wel goed verdient..
Wat heb je nou eigenlijk aan al dat geld als je elke dag doodongelukkig naar je werk toegaat?? Ik denk dat het zeker belangrijk is dat je ook een beroep kiest dat bij je past en dat je leuk vindt! En ik denk dat decanen en mentoren je dat op school nog vaak op het hart zullen drukken! Maar als je echt voor het grote geld gaat dan moet je toch eens kijken naar beroepen als chirurg, tandarts, piloot... Van die beroepen waarvoor je lekker een hele tijd kunt gaan studeren.. ICT is nu een beetje minder geloof ik.. Maar goed je weet maar nooit wat er over een jaar of 10 super goed verdient natuurlijk..
|
![]() |
[QUOTE]PardonMe schreef op 29-05-2003 @ 18:40:
Maar als je echt voor het grote geld gaat dan moet je toch eens kijken naar beroepen als chirurg, tandarts, piloot... Van die beroepen waarvoor je lekker een hele tijd kunt gaan studeren.. ICT is nu een beetje minder geloof ik.. Dat is niet waar, voor chirurg en tandarst misschien wel maar piloot is maar een 21 maanden opleiding. waarvan je in groningen en in amerika zit |
![]() |
||
Citaat:
![]() Mij lijkt het helemaal niks.. Ik ga toch liever voor een beroep dat ik leuk vindt.. Ik zou me niet kunnen motiveren voor iets als ik er echt geen bal aan zou vinden..ook al verdient het dan veel geld, geld is ook weer niet alles (ik geef toe; je kunt ook niet zonder).. Maar goed; misschien dat je de Bill Gates-tour eens moet proberen; die man is ook lekker binnen ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Dit kan dus zeer uiteenlopend zijn van Concorde-piloot tot chirurg ofzo (zit alsnog een redelijk verschil tussen denk ik, maarja).
haha lekker snugger als je concorde piloot ben , dan verdien je niet veel hoor. die dingen vliegen niet meer. ![]() xxx suus |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Een eigen bedrijf verdient lang niet altijd goed, Syphon...je moet eerst een idee hebben waar nog niemand op is gekomen wil je een beetje goed boeren. Verder moet je nog een zeker startkapitaal hebben (en banken lenen niet graag grote bedragen aan mensen met vage ideeën) en dan moet je nog een manier vinden om dat kapitaal en jouw idee samen goed op de markt te brengen.
In 95% van de gevallen is een eigen bedrijf in de vorm van een eenmanszaak gewoon keihard werken, veel uren draaien, niet bijzonder veel geld verdienen en constant proberen het hoofd boven water te houden. Je bent ook veel meer beïnvloedbaar door schommelingen in de economie dus het is nog riskanter ook. Verder: Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Tja het ligt eraan wat je echt rijk noemt... Miljonair kan je in loondienst ook worden
![]() ![]() En met een mbo opleiding rijk worden? Dan mag je wel heel erg veel verzekeringen verkopen hoor ![]() |
![]() |
|
President Directeur/Senior Commercial Executive van een grote onderneming.
1) Je krijgt ENORM veel cadeautjes en extra's 2) Je basismaandsalaris is niet verkeerd 3) Je rijdt op kosten van de zaak rond in de duurste Mercedes 4) Je kan alle reisjes declareren op kosten van de zaak Beetje combineren met commisies zodat je daar ook premies uit krijgt. Dan kom je snel uit op 10.000 euro per maand ![]() Good luck. P.S. Het lijkt een hoop geld maar je werkt wel 14 uur per dag en soms meer. Het is maar net wat je er voor over hebt. Laatst gewijzigd op 07-06-2003 om 14:15. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Stel een vraag aan de forummer onder je Verwijderd | 500 | 27-02-2013 06:11 | |
Algemene schoolzaken |
kakkers help mij!!!!! ukkie88 | 67 | 17-08-2011 07:26 | |
Algemene schoolzaken |
Opstromen Krekkie | 42 | 25-04-2011 09:20 | |