Advertentie | |
|
![]() |
|
Bedoel je een paar leuke powerpoint sjablonen?
||
Voor PowerPoint, in 2007 zitten heel wat ingebouwde templates en die kan je qua kleuren en lettertypecombinaties nog aanpassen met een vijftal klikken. Verder kan je ook gewoon zelf een bepaalde achtergrond instellen voor al je slides, eventueel door te vertrekken van een bestaande template.
Je kan zelf templates maken/aanpassen via de optie Slide Master (of Master Slide) in de Engelstalige PowerPoint; wat het in het Nederlands is, ik weet het niet. Alles wat je daarin aanpast, past op al de slides die je daarop baseert aan. Een abstracte/subtiele achtergrond pakt meestal het beste trouwens; je wilt immers niet dat je eigenlijke inhoud verloren gaat in drukke achtergrondafbeelding. Citaat:
Zorg er in de eerste plaats voor dat je presentatie goed ineen steekt; daarna kan je gaan beginnen prutsen aan opmaak en pas op het einde moet je aan toeters en bellen denken zoals effectjes. In de eerste plaats is het een ondersteuning van wat je presenteert; geen afleidingsmiddel. Met te veel effectjes ga je bovendien continu gebogen over je pc staan, dus heb je geen oogcontact meer met je publiek, dus verlies je de aandacht. Hoe minder je aan die pc moet komen, hoe meer je kan focussen op wat je aan het vertellen bent; of dat is toch mijn mening daarover.
||
![]() |
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=6tGq3tH4qSw (ja hij is oud, maar blijkbaar kent niet iedereen het ![]() maar serieus: zoals ILUsion al min of meer zegt, (te veel) effectjes zijn de doodsteek voor een goede pp.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Powerpoint hoe schrijf je dat goed? Verwijderd | 5 | 14-02-2012 16:54 | |
Software & Hardware |
PowerPoint loopt vast :S NiceR | 42 | 24-06-2008 08:00 | |
Software & Hardware |
powerpoint naam ingebruik | 3 | 07-10-2006 16:23 | |
Software & Hardware |