Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2010, 22:51
Daddy Cool
Daddy Cool is offline
Citaat:
Soms moet er iets gebeuren waardoor je weer even de werkelijkheid ziet zoals hij is. Door binnen een bepaalde groep mensen te leven, of in je eigen gedachten met je boeken, hobbies en gewoonten zou je bijna iets vergeten. De blog post van deze week gaat over andere mensen, en niet over jezelf.

Vind jij het lastig om nieuwe mensen aan te spreken? Weet jij niet zo goed wanneer iemand interesse in je heeft? Weet jij niet zo goed wat je moet zeggen? Weet jij niet zo goed wat een goede openingszin is? Vind jij het lastig om een telefoonnummer te vragen?

Ik heb nieuws voor je. Bijna iedereen heeft dit! Veel van de gesprekjes beginnen als: Hey, kom je hier vaker? Wat studeer je? Ga je vaak stappen? Hoe oud ben je? Dit is normaal. Maak je geen zorgen als je niet weet wat je moet zeggen, mensen vinden het heel normaal als een gesprek zo begint, ze zouden het zelf precies zo doen.

Ook dat het spannend is om op mensen af te stappen komt bij bijna iedereen voor! Dit is ook normaal, daarom hebben veel mensen truukjes zodat ze hier minder last van hebben. Meiden doen dit door vaak langs te lopen, naar de wc te gaan, je aan te stoten en hopen dat het gesprek op gang komt. Jongens doen dit soms wat minder slim, door bijvoorbeeld ongewenst aan te raken. Wees slimmer en doe net als zij! Ga toevallig op het zelfde moment een drankje bestellen als degene die je interessant vindt en kijk wie het eerst z'n drankje heeft!

Kortom, de meeste mensen kijken er net zo tegenaan als jij (ook al doen ze zich zelfverzekerd voor). Dit geldt ook voor mooie, sociale en intelligente mensen. Bedenk dit goed voor je gesprekjes aangaat zodat je minder "druk" voelt om iets speciaals te doen. Dan gaat het een stuk makkelijker en ontspannender. Als je dit regelmatig doe, wordt je vanzelf creatiever en kun jij het bovengemiddeld doen met je creatieve sociale vaardigheden!
Wat doen jullie met die soort dingen? Hoe gaan jullie om met je angst om op iemand af te stappen om een praatje te maken?

Hoe denk je dat dat het beste kan. Is het belangrijk om iig iets interessants te zeggen te hebben. Of is een mooi weer gesprek echt voldoende?

Laatst gewijzigd op 11-02-2010 om 12:15. Reden: Link weg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2010, 23:37
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Wat doen jullie met die soort dingen? Hoe gaan jullie om met je angst om op iemand af te stappen om een praatje te maken?

Hoe denk je dat dat het beste kan. Is het belangrijk om iig iets interessants te zeggen te hebben. Of is een mooi weer gesprek echt voldoende?
Dit is al een stuk beter. Ik zal eens sportief zijn en je vraag beantwoorden. De situaties waarin ik de kans krijg om leuke jongens aan te spreken, zijn meestal in de kroeg. In die situaties heb ik meestal wel wat gedronken en is schaamte mij onbekend. Ik wil niemand aanraden om je vol te laten lopen met alcohol, maar wel het advies geven om je open op te stellen voor andere mensen. Vaak genoeg zie ik mensen door hun onzekerheid hun meest arrogante gezicht trekken waardoor je mensen afschrikt, maar als je jezelf vriendelijk opstelt hoef je maar weinig moeite te doen. Mannen zijn meestal direct en als je een beetje vriendelijk kijkt, komen ze meteen op je af zonder dat je er iets voor moet doen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 23:40
Verwijderd
Een tijdje geleden spotte ik een leuk meisje ergens en ik praatte wat met haar, begint ze inderdaad dat standaard wat is je studie? verhaal. Verschrikkelijk. Gelukkig zag ik een bekende en kon ik me snel daarheen excuseren.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2010, 11:50
Verwijderd
Ja, ik vind dat ook verschrikkelijk. Gesprekken over werk en studie enzo. Daarvoor ben ik niet in de kroeg. Begin dan gewoon één of ander verhaal over aliens ofzo, dan heb je mijn aandacht meteen. Maar ik moet hier wel bij zetten dat ik sowieso niet naar de kroeg ga om mannen te ontmoeten. Ik doe niet aan ONS en ik heb wel mening man pissig gemaakt door aan het eind van de nacht gewoon naar huis te gaan in m'n eentje. Dan heb ik een reusachtig interessant en leuk gesprek gehad en dan verwachten ze meteen meer. Dus, meh, ik ga gewoon uit met vrienden en houd de meeste andere mensen op een afstand.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2010, 12:00
Verwijderd
Mijn laatste openingszin was 'Larp jij?' en helaas, 9 op de 10 niet, maar af en toe zit er een tussen en dan komen de verhalen vanzelf

Maar wat standaard vragen kunnen in mijn ogen geen kwaad.

Wel is het zo dat moed niet altijd evenveel succes heeft. Hier waar ik woon, zijn mensen bij het uitgaan behoorlijk asociaal. Een gesprekje proberen te beginnen, of iemand die alleen aan de bar zit uitnodigen aan de tafel met anderen of zelfs iemand trakteren heeft bijna altijd tot gevolg dat ze na twee zinnen weglopen. Dan ben ik het in Nederland en in de plaatsen waar ik vroeger woonde wel anders gewend .
Met citaat reageren
Oud 11-02-2010, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Een tijdje geleden spotte ik een leuk meisje ergens en ik praatte wat met haar, begint ze inderdaad dat standaard wat is je studie? verhaal. Verschrikkelijk. Gelukkig zag ik een bekende en kon ik me snel daarheen excuseren.
Ik vind dat niet eens zo erg. Het maakt natuurlijk wel een groot verschil of je dat vraagt omdat je niks anders weet (wel verschrikkelijk) of omdat je dat vraagt omdat je oprecht geïnteresseerd bent en gewoon echt benieuwd bent naar wie diegene is (niet verschrikkelijk).

Oprechte interesse is een pluspunt, geveinsde niet. Wat niet wil zeggen dat je ook op een creatievere manier naar dingen kunt vragen.

OT:
Het gaat ook niet eens zozeer om wat je zegt of vraagt, maar meer om je lichaamstaal. Sta je erbij als een duffe zoutzak die de ander niet aankijkt of doe je enigszins enthousiast en luister je aandachtig.
Uitzonderingen zijn dan weer beginnen over de kat van de buren die gisteren was doodgereden, dan kun je nog zo enthousiast vertellen over hoe de darmen over straat uitgesmeerd lagen, maar dat zal dan meestal niet bevorderlijk zijn voor een leuk gesprek. Of je moet net iemand treffen die dat wel kan waarderen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2010, 18:00
Verwijderd
Dat spreekt voor zich, het heikele punt was dat de bitch in kwestie nog geeneens mijn naam wist. Als ze dan dat soort onzin begint te praten weet ik dat het toch weer een 13-in-een-dozijn geval is.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2010, 19:18
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Even het topic opgeschoond
Oud 11-02-2010, 23:46
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb het niet vaak dat mannen/jongens op me afstappen, maar meestal was het met 'Hee, kom je hier vaker' zinnen.
De laatste keer was mijn reactie daarop 'Zo, daar heb je lang op geoefend'. Toen hij liet weten dat hij dit normaal niet deed en zenuwachtig was gaf ik hem nog een kans.
Hij vroeg 'Heb je ook hobbies'. Mijn antwoord: "Nee, daar doe ik niet aan." Hij: "Eh...oh. " Ik: "Natuurlijk wel, sukkeltje. "

Toen ik had verteld wat mijn hobbies waren kreeg ik als antwoord:
"Oh, en heb je ook leuke hobbies?"
Ja, flikker dan maar op.

Aaaanyway, Ik ben er nooit op uit om met iemand aan te pappen, maar sta wel open voor leuke gesprekken. Meestal begin ik met een grapje of rare opmerking en veel dudes vinden me dan raar ofzo. Dus mss moet ik 't maar houden bij "Goh, studeer jij ook?"
Oud 12-02-2010, 11:10
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik vraag anders ook meestal wat iemands studie is

Ik ben niet zo goed in slap lullen, maar ik reken mezelf niet tot de 13-in-een-dozijn, althans...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2010, 11:30
Verwijderd
Dat is ook niet aan jou
Met citaat reageren
Oud 12-02-2010, 11:32
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik vind het zo'n leuke openingszin:
"Waarom ken ik jou niet ergens van?"
Oud 12-02-2010, 11:46
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Dat is ook niet aan jou
verdammt!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2010, 18:33
Optima
Optima is offline
[1

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 21:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten