Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
er was laatst nog een fin helemaal gek van zo'n band Sturmgeist (zo noemde hij zichzelf ook), later moordde hij een halve klas uit. misschien kun je het beter laten naar die muziek/clips te kijken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Jij hebt echt een ticket realiteit nodig. Wow. Funny, that made my day. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik kafferde een (voormalig) vriend een paar maanden geleden nog uit omdat hij in zijn wanhoop om aan de bak te komen (22 jaar al, en dat zit hem dwars) achter een net 14-jarig R&B sletje aanhobbelde die het inderdaad helemaal fantastisch vond om met haar nauwelijks 35-40 kilo lekker tegen hem aan te rijden te midden van iedereen. Het was haar 10e zoenpartij volgens haar eigen zeggen en dat klonk niet op de toon waarin men opschept, waarna de grappigste opmerking van haar volgde "Ik ben eigenlijk best wel een slet he?"
||
Citaat:
![]() Maar zoals eerder gezegd is er geen relatie gevonden tussen 'sexy videoclips' en 'rondsletten'. Ik betwijfel echt of invloeden van clips wel tot dit soort gedrag leiden en dat het niet meer een algemene tendens is (de jaren '40 en '60 waren ook een wereld van verschil). Overigens zijn dit soort meisjes als deze in de minderheid (net als de metalfans die in hun polsen snijden).
|
![]() |
Ik vind de titel enigzins raar, want het probleem is niet perse het bloot. Integendeel ik en mijn penis vinden dat geen slechte zaak
![]() Wanneer jij een happy clip hebt met naakte vrouwen of mannen erin hoeft dat helemaal niet een probleem te zijn. Mensen moeten zich vooral niet schamen voor hun lichaam, laatstaan dat je er niet open en bloot mee zou mogen pronken op tv. Ik vind het juist een goeie ontwikkeling dat je meer bloot ziet op tv. Het probleem is de context waarin dat bloot soms wordt gepresenteerd en dan met name de "urban clips". (maar goed daar doel je dan ook op!) |
![]() |
||
Citaat:
vreemd genoeg heb ik nog nooit gehoord van iemand die ook daadwerkelijk een lijk geneukt heeft, maarja die kan dan ook moeilijk aangifte gaan doen...
|
Verwijderd
|
van mij hoeven die wijven in weinig kleren ook niet en die domme teksten, maar ja, sex sells dus moet t maar oid. En ik vrees ook niet dat je een inhoudelijke clip kunnen maken met teksten over bitches, ho's, cars, money en guns... maar als je t niet trekt kan je ook gewoon zappen, die vrouwen staan zover ik weet namelijk niet onder dwang in hun mini outfit rond te hupsen dus wie ben ik om te zeggen dat ze t niet moeten doen, dat de domme mensen in de maatschappij t niet snappen en het als voorbeeld nemen is meer een probleem van achterlijkheid dan van moraal in clips, er waren ook mensen die dachten dat ze konden vliegen omdat dat in games kan, eh, ja, dombo. mensen moeten eens leren wat allemaal echt en nep is...
oh en edit: metal? geen wijven? zie Dimmu Borgir - Progenies of the great Apocalypse ![]() |
![]() |
|
Ze lopen echt een paar jaar achter want dit soort clips zijn al op hun retour volgens mij. En persoonlijk vind ik het hilarisch om duizenden 15-jarige meisjes "Bitches zitten aan mijn penis" te horen roepen bij het optreden van the Opposites op de TMF awards.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Okee, met een excuus willen ze nu sex in videoclips verbieden. Natuurlijk is die urban cultuur een probleem, maar dat komt niet door de clips, meer door het gebrek aan opvoeding en slecht onderwijs. Maar ja, los dat maar eens op he, als politiek. Nee, dan maar makkelijk scoren met wat symboolwetgeving.
Maar wat is de volgende stap? Ik vind het een sterk staaltje moraalridderij waar ik persoonlijk liever van verschoond blijf.. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dus dan is de vraag: hoe los je dat op? voorlichting in de vorm van stukjes tekst om de 5 minuten die waarschuwt dat niet alles wat je op tv ziet realiteit is? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Schwinghammer trekt de conclusie dat videoclips jongeren aanzetten tot amoreel gedrag/denkbeelden. Echter, vele andere jongeren vertonen dit gedrag/denkbeelden niét na het zien van videoclips. Dat bewijst dat de oorzaak niet ligt in videoclips, want anders had dat effect bij iedereen moeten gelden. Daarom snap ik niet waarom je op de proppen komt met een vergelijking die kant noch wal raakt. Laatst gewijzigd op 09-11-2007 om 16:42. Reden: spelling |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En die hele discussie hierboven is een beetje van beiden. Die clips laten mensen de grip op de werkelijkheid van sociale verhoudingen verliezen, maar tegelijkertijd is het de persoon zelf die toelaat dat ze op een dergelijke manier beïnvloed worden.
|
Media hebben de macht om een bevolking te sturen. Zij geven inhoud aan het nationale geweten, waaraan bevolkingsleden zich steeds meten. Daarnaast bepalen zij de nationale agenda. Hun onderwerpen worden eenzijdig geprojecteerd op de bevolking, die niets terug kan zeggen, of andere onderwerpen kan inbrengen.
Dat Nederland een democratie is, maakt de macht van media nog groter. Bepaalde tv/kanalen propageren seksualisering en geweld. Dit vind ik wel schadelijk, maar er zijn urgentere problemen. Ik heb vooral moeite met hun determinatierecht van de agenda. Ik herinner me nog dat de NOS door bepaalde rechtse media werd gedwongen om mee te doen in de hetze jegens moslims en vooral marokkanen. Zolang de omroep dat niet deed, was zij slinks, onbetrouwbaar enzovoorts. Haar subjectiviteit werd een agendapunt van die rechtse kanalen, totdat de NOS overstag ging... Tegen de monopolie van de agendabepaling moet echt iets gedaan worden. Maar wat precies weet ik niet... Aan de andere kant kun je betuigen dat de mediacratie waarin we leven een mooi voorbeeldje van kapitalisme is. Wie betaalt, bepaalt. Eerlijkheid en rechtvaardigheid zijn ver te zoeken, maar met waarden en normen bereik je zo weinig in een wereld waarin eigelijk alleen gortdroge natuurwetten van belang zijn. De idealisten die in de waarden achter het diee van democratie geloven, moeten misschien hun roze bril afdoen... |
![]() |
|
![]() |
Je hebt zat vrolijk gebrachte dancehall of reggaeton clips waar vrouwen heerlijk met hun billen flowen/shaken en de man er sensueel achter danst of schuurt. Niks mis mee in mijn ogen, dat is gewoon uiting van dans en seksualiteit. In het westen is men dit nog niet helemaal gewend al begint het ook steeds meer de norm te worden in het uitgaansleven, maar in bijvoorbeeld zuid amerika is dat vrij normaal.
Het gaat mij dus echt puur om de tekst erbij, want dat bepaald waarom die vrouw daar flowt met haar cutie pie billetjes. Mijn vraag is: Vinden jullie de manier waarop die vrouwen zich presenteren opzichzelf al te ver gaan? Of is het vooral de context die je stoort? |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Gepost door Peter (Petre) - Bron: De Telegraaf Gepubliceerd: dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:44 Icoon Shocking'Only in America.' Tenminste, dat mag je hopen. Een 24-jarige technisch medewerker van het Holy Name Hospital in het Amerikaanse Teaneck werd in het mortuarium betrapt in een compromitterende situatie. Hij was bezig om zijn lusten te botvieren op het lichaam van een overleden 92-jarige vrouw. De medewerker werd door bewakers aangehouden op beschuldiging van necrofilie. Hij mag nooit meer werken in de gezondheidssector en moet een psychologisch onderzoek ondergaan.
|
![]() |
Het zou natuurlijk niet aan de beinvloedde persoon in kwesting liggen.
Ik zie media invloed zoiets als een verschil tussen vissen vangen met een hengel en vissen vangen met een net. De urban gangstas (vissen) in ontwikkeling hebben zo'n mooi seksistisch beeld gezien en konden zich daar wel in vinden. Zij gaan voor het aas aan de hengel, een eigen keuze. Het is minder zo dat er een G-Unit boot langskomt die allemaal jongeren grijpt met een net, die daardoor weinig zelfkeuze hebben en de achterliggende boodschap van die clips klakkeloos en zonder veel na te denken over nemen. Ik heb het liefst geen Amerika-achtige situaties. Het blijft entertainment en nog net geen haatzaaiende propaganda. Als de kijker geen onderscheid kan maken tussen fictie (clips) en realiteit (sociale omgang), dan ligt het aan zijn intelligentie, niet zozeer de clips. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |