Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2010, 15:44
Xantalien
Xantalien is offline
Hallo, ik weet eigenlijk niet of dit hier wel thuis hoort, in dit topic, maar..

Het is nu nog heel vroeg en zo, maar ik ben eigenlijk best wel nieuwgierig. Ik zit nu in de derde klas van havo, dus het duurt nog even voordat ik naar de volgende school moet.
Maar, ik woon zeg maar vlak bij assen (iets 'lager'). Na deze school ga ik hoogst waarschijnlijk naar een school in Zwolle. Mijn ouders hebben zoiets; je hoéft niet op kamers, je kunt ook elke ochtend met de trein naar je school.
Ik heb zoiets: Zal mij het heen en weer reizen wel bevallen? Ik reis verder nooit met de trein, dus het zou een grote stap zijn. Verder ken ik de stad Zwolle ook niet zo goed, ik kom er wel af en toe, maar voor de rest; ik zou begod niet weten waar alles zit.

Wat kan ik het beste doen? Dan op kamers gaan, of toch elke keer heen en weer reizen? En dan natuurlijk in het weekend thuis komen.

Alvast bedankt.
Oud 09-02-2010, 16:53
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik denk dat op en neer reizen met de trein een minder grote stap is dan op kamers gaan.
Je kunt natuurlijk ook beginnen met reizen en als je dan toch liever minder reist en op kamers gaat, een kamer gaan zoeken.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 18:43
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Ik ging nooit met de trein, ga nu 10 keer per week ofzo, dat wennen aan de trein is de eerste twee weken 'woah, zit ik nu wel in de goede trein?', maar ik kijk nu niet eens op de borden. Sterker nog, zoek niet eens op welk peron ik moet hebben. Loop er blind heen en stap in, zie ook wanneer iets een stoptrein is en intercity, ook als het verkeerd op de borden staat.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 19:32
Xantalien
Xantalien is offline
@ HaWaHaai,
ik denk inderdaad dat dat het beste is. Misschien lijkt dat me wel een grotere stap dan op kamers gaan, omdat ik serieus nog nooit met de trein ben geweest.. En wel al eerder in mn eentje een week ofzo weg ben geweest...

@ NaamInGebruik,
Ik denk dat ik er inderdaad dan ook wel aan wen. En achja, het is nog zo ver weg, wie weet gaat er in die tijd wel een famililid ofzo wonen, hahaha. Mijn oom en tante woonden er vroeger... Vroeger..

Bedankt!
Oud 09-02-2010, 19:34
justhanna
justhanna is offline
Je kan je altijd alvast inschrijven bij de woningzoeker in Zwolle (is gratis), bijv. een jaartje van te voren, dan kan je alvast punten verzamelen, en is het minder moeilijk een kamer te vinden als het reizen je toch tegen gaat vallen.

Ik zelf kwam uit een gehucht bij Hoogeveen in de buurt, waardoor ik eerst met de bus en daarna met de trein naar Zwolle moest, dit heb ik de eerste 2 jaar wel gedaan maar daarna ben ik (mede ivm stage) op kamers gegaan.
Oud 09-02-2010, 19:38
Hawahaai
Hawahaai is offline
@ TS: een week niet thuis zijn is toch anders dan op kamers wonen, dan moet je ineens (grotendeels) voor jezelf zorgen; bij een weekje op vakantie is dat toch anders. En aan dat reizen met de trein wen je echt zo. Ik maakte tot ik ging studeren misschien 4 keer per jaar een kort ritje met de trein en heb toen 4 jaar 1;15 uur gereisd (1/2 uur bus, 1/2 uur trein en 15 min bus). Na een paar dagen ben je gewend aan welke trein je moet hebben en kun je 't bijna automatisch.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 22:58
Verwijderd
Die trein is geen probleem hoor! Maar ik zit nu ook op school in Zwolle en heb klasgenoten die uit Assen reizen, en het is toch best een flinke afstand. Dus op de lange termijn zou ik wel op kamers gaan. En inderdaad, inschrijven bij www.dewoningzoeker.nl! Dan ben je iig op tijd.

Als je eenmaal in Zwolle studeert, leer je in principe genoeg mensen kennen om gezellig samen te leven en dingen te doen in Zwolle, en je leert ook snel genoeg waar alles zit. Uiteindelijk zou ik zéker op kamers gaan, dat voegt toch wel echt iets toe aan je ontwikkeling.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 07:21
Verwijderd
Freyja weet what's up.

je wil echt niet veranderen in zo'n grijze huismuis die uit angst voor het onbekende, tot haar huwelijk bij pa en ma blijft wonen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 09:50
Verwijderd
Ik denk dat op kamers gaan inderdaad een (veel) grotere stap is dan zelf met de trein gaan. Een weekje van huis is heel anders dan 24/7 op jezelf wonen. En je zit pas in de derde, je hebt dus nog anderhalf jaar om eens met de trein te gaan voor je het vaker zult moeten doen.

Op een gegeven moment zou ik trouwens wel op kamers gaan...is uiteindelijk vaak makkelijker en waarschijnlijk ook leuker.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 17:52
honkballertje
honkballertje is offline
damn toen ik in de derde zat dacht ik alleen maar aan het probleem 'hoe werkt de tweede fase bij ons' maar jij zit je al druk te maken over op kamers gaan of met de trein. weet je uberhaupt al welke studie je wilt gaan doen? lijkt me beter dat eerst uit te zoeken dan hoe je daar ooit gaat komen. relax a bit je zit in de 3e nog niet in de 5de
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten