Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En om maar even over mijzelf te praten: Ik heb er eigenlijk nooit echt last van. Soms is het wel zo dat iemand teveel over zichzelf praat, maar soms heb ik ook wel een gesprek dat ik teveel over mijzelf praat. Bovendien hangt het ook van diegene af waarmee je praat. Met vrienden heb ik er sowieso geen last van en bij onbekenden vind ik het geen punt.
|
![]() |
Tja, pak een degelijk boek over de mens en er staat in dat het lievelings onderwerp 'ik' is. Stel een domme vraag aan iemand 'hoe is je opleiding' oid, en je bent 15 minuten zoet aan een verhaal. Is ie klaar, kan je korte vraag stellen (kan je vast leuk werk mee gaan doen), en het gebrabbel begint weer.
Terwijl als je iets actueels vraagt, 'tja, shit happens' 'zielig' 'ya super tof' 'moet kunnen' en ze zijn uitgeluld. Vooral meisjes zijn hier goed in, als zij een probleem hebben zoeken ze ook gewoon iemand om bij uit te huilen. Die persoon hoeft zijn mening er niet over te geven, maar gewoon medeleven te tonen in HAAR situatie. Om een eigen ervaring of oplossing word niet gezocht, dat gaat het immers niet meer over zichzelf. In een goed gesprek zijn mensen ongeveer 50 - 50 aan het woord. Praat je wat meer, ben je zelfverzekerd, word het echt veel meer ben je gewoonweg vervelend en irritant (of arrogant), praat je wat minder dan luister je meer, ook wat passiever. Praat je veel minder ben je vervelend en saai. Tja, wat doe je er aan? Weinig voor zover ik weet, anders dan er gewoon leuk op ingaan en het gesprek sturen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb hier zelf ook last van Optima, ik heb altijd het idee dat ik degene ben die vragen stelt aan mensen tijdens een gesprek en ik ben vaak niet degene die echt veel praat voor mijn gevoel.. ik wil eigenlijk net zo veel praten als de ander maar ik weet nooit wat nou wel en wat nou niet boeiend is om te vertellen. ik denk altijd dat alles wat ik meemaak niet boeiend is, en dan hoor ik andere mensen iets vertellen wat een beetje te vergelijken is met iets wat ik heb meegemaakt, maar ik vind dat soort dingen vaak niet boeiend om te vertellen.
mazzel |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Lekker handig om zo egocentrisch te zijn als ik ben, geloof ik, ik maak me echt nooit druk of een opmerking boeiend is voor de ander - ík moet het gewoon kwijt ![]() |
![]() |
|
Kan het niet ook zo zijn dat degenen die daar 'last' van hebben zelf te bescheiden/afwachtend zijn? Ik vind het niet raar als iemand gewoon iets vertelt. Helemaal als je elkaar niet zo goed kent en niet veel van elkaar situatie weet (anders vraag je vrij vanzelfsprekend hoe het met iemands nieuwe nier gaat als je weet dat hij/zij die heeft, als je zoiets niet weet krijg je toch alleen maar van die standaardvragen waar een geforceerd gesprek uit rolt).
En al vraagt niemand je iets, dan kun je toch ook uit jezelf iets vertellen? Je vrienden luisteren dan heus wel (neem ik tenminste aan). Misschien begrijp ik de situatie ook wel verkeerd hoor maar ik zou het echt heel raar vinden als ik iets vertel over een situatie en ik dan actief aan iemand zou moeten vragen: "En wat vind jij daar van" of "Hoe gaat dat bij jou meestal?". Mij lijkt het een stuk logischer dat iemand dat dan uit zichzelf wel vertelt. En mocht echt iedereen om je heen heel narcistisch zijn dan moet je ze daar misschien op aanspreken. Misschien hebben ze dat dan helemaal niet in de gaten maar ik zou toch eerst ook naar mijn eigen aandeel in het geheel kijken. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een stukje waarheid over de Islam Kaka8 | 4 | 23-01-2011 10:18 | |
Liefde & Relatie |
Hoe vaak ben jij verliefd geweest, hoe lang & hoe hevig? Verwijderd | 87 | 13-07-2007 16:32 | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel jij je op relationeel gebied #58 Verwijderd | 500 | 18-03-2007 03:07 | |
Psychologie |
Blijven hangen. Verwijderd | 27 | 05-03-2007 20:08 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Liefde & Relatie |
[stelling] verliefde mensen die alleen over zichzelf kunnen praten zijn vermoeiend Sangria | 8 | 13-09-2003 19:22 |