Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Hier moet ik als barista even op reageren natuurlijk.
Het beste is een espressoapparaat, het leukste is het natuurlijk als je het handmatig moet doen, hoewel volautomaten wel constant dezelfde kwaliteit bieden is het effect gewoon niet hetzelfde. Op deze site staat flink wat informatie waar je wel wat aan zou kunnen hebben: http://www.espresso-machine-gids.com...-machines.html Verder zijn er workshops van onder andere Barend Boot (de man van de AD-koffietest) waarbij je leert de perfecte espresso én ook cappucino te zetten. Vooral het laatste vind ik gaaf, want dan kan je aanklooien met melkschuim en figuurtjes en dergelijke. Zo'n workshop kost rond de 60 euro, en is wat mij betreft het geld dubbel en dwars waard. Ikzelf heb mijn eerste baristaervaring opgedaan bij de CoffeeCompany waar ik ook een interne training van 3 dagen heb gekregen, met niet alleen de praktijk maar ook de theorie over koffie. Erg leerzaam en interessant. Nu werk ik bij Bagels&Beans, waar ik eerlijk gezegd de koffiebonen een stuk beter vind. Wel denk ik er over om alsnog een workshop latte art er bij te gaan doen, zodat ik tenminste constant rosetta's, hartjes en appeltjes in mijn cappucino's en lattes kan verwerken. Als je het écht heel leuk vind zou ik er gewoon mijn werk van maken, en niet alleen zelf van je eigen espresso's genieten, maar anderen ook laten meegenieten. De glimlach die een goedgezette koffie op zelfs het meest ochtendhumeurige gezicht kan toveren is zoooo rewarding!
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Koffie! Een ouderwetse CU2 vragenlijst. Fitematrulle | 44 | 12-01-2016 19:36 | |
Eten & Drinken |
Ode aan koffie Nichy | 53 | 04-05-2007 09:51 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Koffie Verwijderd | 15 | 12-07-2004 18:22 | |
Lichaam & Gezondheid |
Medicijnen met koffie. Veroorzaakt.... HelpMePlease | 6 | 26-02-2004 15:21 | |
Eten & Drinken |
Koffie-variaties Bikinie-meisje | 8 | 11-03-2003 15:53 |