Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2010, 19:49
Solee
Solee is offline
Ik sport nu ongeveer anderhalf jaar, en dan vaak 1x in de week bodypump (een groepsles met gewichten) en 1x in de week rpm (spinning). De laatste tijd probeer ik 3x in de week te gaan. Maar sinds een paar weken heb ik pijn in de buurt van mijn knieën. Als ik een tijdje niet sport gaat het wel weer, maar als ik begin gaat het weer pijn doen. Vervelend want ik kan me hierdoor niet voor de volle 100% geven.
Iemand een idee wat ik hier tegen kan doen?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 19:52
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Knieën zijn heel gevoelig, ik zou eerder naar de huisarts gaan om maar zeker te zijn.
Ik kan zo een paar mogelijke dingen kunnen zeggen, maar het is zooooveeeeel beter om asap naar de huisarts te gaan dan adviezen hier op te volgen zonder precies te weten wat er aan de hand is.
Huisarts is toch gratis, wat heb je te verliezen.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 19:59
Pluis
Pluis is offline
spinning kán heel slecht voor je knieën zijn als je je fiets niet goed hebt afgesteld. De fiets moet zo afgesteld staan dat je je benen net niet helemaal kunt strekken bij het rondtrappen. Probeer verder altijd met de knop te remmen en niet met je benen want dat is ook heel slecht voor je knieën.
Oud 01-03-2010, 11:15
_anoniem_
_anoniem_ is offline
Citaat:
spinning kán heel slecht voor je knieën zijn als je je fiets niet goed hebt afgesteld. De fiets moet zo afgesteld staan dat je je benen net niet helemaal kunt strekken bij het rondtrappen. Probeer verder altijd met de knop te remmen en niet met je benen want dat is ook heel slecht voor je knieën.
En de afstelling moet zo zijn dat je knieën recht boven je voeten zijn op het moment dat je kracht zet op je benen, je knieën mogen zeker niet voor je voeten uitsteken.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2010, 19:02
marrel
marrel is offline
Pump kan ook zwaar zijn voor je gewrichten bij een verkeerde houding. Je doet het al vrij lang dus wellicht is het wel oke, maar geef het anders eens aan bij je instructrice met de vraag of ze gedurende het uur af en toe eens op je houding wil letten. Kun je achteraf even horen of je het goed aan pakt.

Regels voor berichten