![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Gewoon proberen mee te doen met gym
![]() En maandag een afspraak maken met de huisarts is een goed idee, die kan dan onderzoeken en uitleggen waarom je de afgelopen dagen nou zó duizelig was, en dan is het ook belangrijk om erbij te zeggen dat je al een halfjaar soms duizelig bent, want misschien heeft dat er iets mee te maken ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik kende een meisje die was 14 en zat dik aan de drugs iig,ben je vegatarisch? heb je t veel koud? |
![]() |
|
Misschien een te lage bloeddruk, te weinig ijzer? Dit kan de dokter bij je onderzoeken.
Het kan ook psychisch liggen, soms is de angst om duizelig en misselijk te worden al genoeg om het echt te laten worden. Zo worden er mensen echt ziek als ze geloven dat ze kanker hebben. Oftewel het placebo-effect. Probeer er zo min mogelijk aan te denken!
|
Ik denk dat het stress ofzo is.. donderdag ging ik dus ja naar huis, toen zou ik m'n boekbespreking hebben,ging dus niet door omdat ik ziek was..moest ik 'm vandaag herkansen..ik was zooo zenuwachtig..maar toch had ik een 9..En nu ? Ik voel me super..niet duizelig, niet misselijk..
![]() |
![]() |
|
Merk je dat je vaak hoog ademt? Dat je het gevoel hebt dat je je longen niet vol genoeg krijgt met lucht? Gaan je vingertoppen of andere delen van je lichaam tintelen als je zo duizelig bent? Kun je normaal lezen? Raak je ook gedesoriënteerd? Ben je ook trager van denken als je zo duizelig bent?
Het kan zijn dat je hyperventileert namelijk. |
![]() |
|
Eh, ja, wat is gedesoriënteerd. Nou, dat je je oriëntatiegevoel kwijt bent. Niet per se van 'waar ben ik' maar meer van 'waar was ik mee bezig' - een beetje of je dronken bent zeg maar. Ik kan het niet goed uitleggen.
Hoog ademen is dus niet in je buik. Je ademt hoog als je lang onder water bent geweest en naar boven komt en naar lucht hapt, of inademt omdat je schrikt. Dan zet niet eens je borstkas uit, maar dan voel je je longen bijna tegen je luchtpijp drukken. Vaak gaan je schouders zelfs mee omhoog zodat je longen meer ruimte krijgen. En dat is het tegenovergestelde van 'laag' ademen, wat niet per se laag is, maar waarbij je hele romp en vooral je buik uitzet (gewoon omdat je buik het flexibelst is) om je longen de ruimte te geven. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat vind ik geen reden om niet meer te gaan; als dit de eerste keer was, oke, maar je hebt er al langer last van en de laatste keer was ineens heel erg. Dat kan best stress zijn, maar dan nog is een bezoekje aan de huisarts verstandig, want 't kan ook best iets anders zijn...
|
![]() |
|
Je kan ook even naar de huisarts bellen in de ochtend. Ze hebben nu ook vaak telefonische spreekuren. Dan leg je het probleem voor (vaak aan een assistent) en zij kan je dan advies geven, ook over of het verstandig is om wel of niet alsnog even langs de dokter te gaan! En zoals je moeder zegt, iedereen is wel eens duizelig, maar een hele nacht, terwijl je ligt denk ik niet?!
|
![]() |
|
haha
![]() Vandaag hadden een project-week.(Loopbaan Oriëntatie op Beroepen) En ik wou doktersassistente worden,dat even tussen door.. (sorry!) Moesten we elkaars bloeddruk meten..(ik dacht,ha..komt dat mooi uit) 'k had bloeddruk van 78. Heeft iemand hier verstand van?? ![]() Want dat was met z'n vinger ding zeg maar. Want die ene bloeddruk meter om je arm was iemand anders mee bezig. |
![]() |
|
|