Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2010, 10:33
Lasagna
Lasagna is offline
Wegens overweging mijdt ik bont en leer in kleding. Nu heb ik ontzettend leuke nepleren laarsjes gevonden, ook helemaal niet duur.. Maar ik vraag me af of hier nadelen aanzitten? Gaan ze sneller kapot? Zit dat minder lekker, is dat niet goed voor je voeten? Ik heb wel al gehoord dat ze zouden kunnen stinken maar dat is te verhelpen. Ik zou zelf zeggen dat dit prima kan maar in mijn omgeving wordt gezegd dat het niet comfortabel en van goede kwaliteit zou zijn. Dus, wie heeft ervaring met nepleer?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2010, 11:00
Verwijderd
Als gewoon leer slijt, zit daaronder ook gewoon leer en kun je de schoenen poetsen en dan zien ze er weer goed uit, maar als nepleer slijt, zie je al gauw het binnenlaagje en dat blijft dof.
En als iets kapot gaat aan de schoen, bv. een bandje scheurt af, of de zool laat los, is dat bij leer te repareren terwijl dat bij kunstleer niet altijd het geval is.
Daardoor gaan nepleren schoenen minder lang mee.
Maar nepleer is wel goedkoper, wat wel een reden kan zijn om te accepteren dat het minder lang mee gaat
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 11:44
JustADreamer
JustADreamer is offline
Het kan natuurlijk ook een voordeel zijn, ze zijn goedkoper dus hoef je je niet verplicht te voelen om er meer dan één seizoen mee te doen. Daarnaast zijn er geen diertjes gebruikt in je schoenen, wat ik zelf ook wel een pluspunt vind. Hoewel ik 'normaal' leer (van koeien, en dus niet van slangen of andere exotische dieren) ook niet schuw.
Oud 04-10-2010, 12:20
*oma*
*oma* is offline
Ik heb nepleren laarsjes voor op mijn werk (ik heb geen zin om geld uit te geven aan werkschoenen). Mijn ervaring ermee is dat ze heel snel stuk gaan. Van stinkvoeten heb ik dan weer geen last, maar dat heb ik eigenlijk nooit.
Als je ze mooi vindt dan moet je ze gewoon kopen. Als ze beschadigen worden ze wel snel lelijk, dus in dit geval kun je misschien het beste de prijs laten meewegen. Hoe duur zijn ze?
Oud 04-10-2010, 13:24
Lasagna
Lasagna is offline
Ze zijn 30 euro

Maar er is dus niets aan te doen als ze kapot gaan? Ennuhm, ik was niet van plan om er heftige dingen mee te gaan doen, maar ze slijten dus echt wel snel?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 13:56
Verwijderd
Nouja, hoeveel ze slijten hangt af van wat je doet ik heb twee keer nepleren laarzen gehad, beide gingen twee seizoenen mee voordat er iets aan kapotging wat niet te repareren was. Ze hadden na één seizoen al wel zichtbare slijtplekjes op de neus, maar ik ben dan ook een onhandig persoon die tegen stoeprandjes schopt enzo
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 17:53
Verwijderd
Het ligt er aan. Ik heb voor 25 euro nepleren laarsjes gehaald om te larpen en daar was snel een stukje bovenlaag af. Anderen hebben het een jaar uitgehouden en bleven mooi tot de zool losliet.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 19:35
Verwijderd
Tja, de ene namaak is al beter dan de andere.
en zelfs met echt leder heb ik al gemerkt dat de ene al sneller slijt dan het ander.

ik denk dat als het stevig aanvoelt, het doorgaans ook echt wel lang zal meegaan.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 20:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb vorig jaar nepleren laarzen gekocht en heb er echt spijt van. Ze zijn natuurlijk wel goedkoper dan leren laarzen maar binnen een jaar zijn ze kapot. Bovenlaagje op de punt van m'n laars sleet echt heel snel af en de schoenmaker kon er niets meer aan doen. Heb het maar ingekleurd met zwarte viltstift Daarnaast had ik pech dat de naden heel snel loslieten maar dat heb ik laten plakken en zit nu nog steeds.
Oud 05-10-2010, 09:57
neardo
neardo is offline
Nepleren laarzen zijn niet bedoeld om lang mee te gaan maar gewoon om je kooplust te bevredigen. Dus ik zeg doen
Reageren

Regels voor berichten