Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2012, 20:15
Verwijderd
Koop je enkel merkkleding, drink jij alleen Coca Cola, moeten je schoenen van een bepaalde designer zijn, ga jij in de supermarkt voor de A-merken, was je je haar met topshampoo van de kapper? Of koop je makkelijk bij de H&M, drink je alles als er maar Cola opstaat, kijk je naar de prijs van de schoen en probeer je uit wat het lekkerst is, is de Lildl-shampoo goed genoeg?

Kledingmerken kijk ik niet naar, ik mag al blij zijn als iets past wat ik leuk vind. En aangezien ik steeds schommel in gewicht, moet het ook allemaal niet te duur zijn. Qua schoenen heb ik wel een favoriet merk (Bronx), maar ik koop ook zat merkloze schoenen, als ik ze maar leuk vind.
Wat drinken betreft, ben ik wel een merk-beestje. Als ik het zelf moet kopen, koop ik enkel Coca Cola, Fanta en 7Up. Ergens anders zal ik wel drinken wat er is, maar met liefde zal het niet zijn. Pepsi vind ik overigens afschuwelijk. Qua eten kijk ik naar de prijs en wat het beste smaakt.
Verzorgingsproducten maken me niet zoveel uit. Ik heb op zich een vaste shampoo, maar als die er niet is (is bijvoorbeeld niet in België te koop), dan ga ik voor een andere. Gewoon uit het Kruidvat of de supermarkt. Deoderant verschilt altijd bij mij. Make up verschilt evenals nagellak. Zeep en douchegel verschilt ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2012, 21:00
Verwijderd
Merken doen mij niets.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2012, 21:16
Hakuna
Hakuna is offline
Drink helemaal geen frisdranken, smaakt mij te zoet en je wordt er dik van en houdt er een slecht gebit aan over.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2012, 22:05
Daantjer
Daantjer is offline
Ik drink alleen maar Nespresso-koffie, AH IJsthee, gebruik alleen L'oreal haarzooi, alleen nivea-deo en qua kleding en schoenen zou het aan mijn reet roesten. Ik wil alleen zeker weten dat het spul wat ik in mijn lichaam donder slecht genoeg is. En ja, qua sigaretten ben ik ook een merkslet...
Oud 20-02-2012, 06:20
Verwijderd
Kledingmerken doen mij helemaal niks. Ik heb liever twee goedkope dingen dan één heel duur iets. Voor schoenen ben ik wel merkgericht, maar dat komt omdat stevige en goede schoenen echt noodzakelijk zijn.

Voor eten en drinken zijn ik en mijn ouders ook niet merkgericht. We kopen net zo makkelijk eten bij de Aldi als bij de Albert Heijn.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2012, 11:05
DAH
DAH is offline
Merken? Qua etenswaren koop ik zowel Euroshopper als 'A-merken', het ligt aan hoeveel de prijs compensoort voor de smaak, laat ik maar zeggen. En met kleding? Ik koop gewoon wat ik leuk vind, en omdat ik liever geen fortuin uitgeef aan kleding koop ik in principe amper tot geen merkkleding.
Oud 20-02-2012, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Drink helemaal geen frisdranken, smaakt mij te zoet en je wordt er dik van en houdt er een slecht gebit aan over.
je kan het hebben
Met citaat reageren
Oud 20-02-2012, 11:33
Verwijderd
Ik wilde zeggen dat ik niet merkgericht ben, maar dat is niet helemaal waar. Er zijn merken die ik per definitie niet wil omdat de kwaliteit niet goed genoeg is (dan heb ik het dus over kleding of schoenen). Er zijn ook merken die vanzelf een positievere uitstraling hebben omdat ze van een goede kwaliteit zijn. Dat hoeft dus echter geen híp merk te zijn; het gaat me er gewoon om dat de naden niet meteen loslaten en dat ik op echt leer loop, bijvoorbeeld. Dus in die zin kijk ik wel naar merk, maar zoals gezegd gaat dat alleen over de kwaliteit. In gevallen waarin twee dingen uit dezelfde fabriek komen en de een krijgt een merk en de ander niet, dan ga ik voor de laatste, natuurlijk.

Wat eten betreft ligt het aan het product. Ik wil echte duo penotti, want die is veel lekkerder dan alle nepperds. Daarentegen wil ik alleen de goedkope choca-vlokken en geen vlokken van De Ruijter. Met verzorgingsproducten maakt het me vrijwel niks uit, want hetzelfde product is in het huismerk meestal even goed als het merkproduct.

Laatst gewijzigd op 22-02-2012 om 10:00.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2012, 11:54
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik wil echte duo penotti, want die is veel lekkerder dan alle nepperds.
Ik kwam er laatst achter dat de een-kleur-chocopasta die ik altijd koop (smaakt prima, kost geen fluit), gewoon uit de fabriek van Penotti komt.

OT: in principe ga ik voor acceptabele/goede kwaliteit met een prijs die daarbij past, of het nou een merk is of niet. Maar in de praktijk betekent dat bij bepaalde dingen dat ik vast zit aan een merk, omdat er geen (goed) alternatief is. Waar mogelijk probeer ik de merkloze varianten uit, en als die net zo goed zijn (of hun prijs-kwaliteit verhouding echt heel goed is) neem ik die.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2012, 15:47
Rivka
Rivka is offline
Ik ben eigenlijk best merkgericht op veel dingen, het meeste wel op gezichtsreinigers en crèmes, omdat daar met een duurder merk toch wel de beste ingrediënten zitten (en ik een gevoelige, lastige huid heb). Als ik geen apothekersmerk gebruik neem ik wel het huismerk van De Tuinen

Shampoo heb ik gewoon van Neutral (geen parfum of wat dan ook), conditioner koop ik wel kwalitatief goed en duurder, zoals van Guhl of The Body Shop.
Bij kleding maakt het me heel weinig uit, ik heb ook liever twee goedkope
dingen dan een duur iets. Alleen merkkleding kopen zou me qua kosten helemaal niet lukken. Schoenen dan weer wel, omdat ik het verschil in kwaliteit tussen merk en niet-merk daar wel duidelijk zie. Eten maakt me meestal ook niet uit: dan kijk ik naar de kwaliteit/prijsverhouding.
Oud 20-02-2012, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Ik wil echte duo penotti, want die is veel lekkerder dan alle nepperds.
Ja, daarover. Dan ben je alsnog niet echt merkgericht toch? Ik eet ook liever tijgernootjes van Duyvis dan de willekeurige euroshopper-variant omdat ze gewoon beter zijn. Bedoel je dat met merkgerichtheid? ;o
Met citaat reageren
Oud 20-02-2012, 17:43
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
merken doen me niets, schoenen koop ik gewoon waar ik ze vind, aan de buitenkant zie je toch niet waar dat het vanaf komt.
kleding hetzelfde, leggings hebben ze af en toe bij de action zelfs hele gave, en beenwarmers/handschoenen en al die zooi haal ik ook echt niet als ze meer dan 5 euro zijn.
ik vind dat het juist wel leuk om voor heel weinig geld hele leuke kleding te vinden, en als ik wel naar winkels als h&m, NewYorker, Sting ofzo ga presteer ik het eigenlijk altijd wel om een shirtje ofzo te vinden voor 5 euro wat gewoon super leuk is.
ik betwijfel sowieso of ik uberhaupt iets in mn kast heb van meer dan 40 euro, ik kom als ik nu nadenk niet verder dan 1 spijkerbroek van een euro of 60. Als ik dure kleding draag dan ben ik toch continu bang dat ze vies/kapot etc gaan.

nagellak haal ik ook gewoon goedkoop, ik vind 10 euro voor een potje nagellak van 5 ml echt te ver gaan, en dan kan het wel zogenaamd lang blijven zitten maar ik ben het meestal toch wel beu als ik nagellak een week op heb en dan wil ik toch een andere kleur erop.

shampoo boeit me dan wel weer wat meer, aangezien ik mn haar geverfd heb en dat liever ook geverfd houdt, head&shoulders heeft hele fijne anti-roosshampoo voor geverfd haar.
Oud 20-02-2012, 21:01
Miekje*
Miekje* is offline
Ik ben bij veruit de meeste dingen niet merkgericht. Merkkleding? Boeiend, vaak kost het ook nog eens een vermogen. Schoenen van Van Haren of Scapino zitten prima en gaan bij mij ook lang mee. Sommige mensen beweren verschil te proeven tussen Campina-melk en Lidl-melk, maar volgens mij klopt daar geen snars van. De leggings van de Hema zitten prima en zijn lekker warm, de BH's van Zeeman gaan bij mij het langste mee. De enige merkjes waar ik aan 'gehecht' ben zijn Head&Shoulders, vanwege mijn vreselijke jeukhoofd, en Dove invisible dry, omdat die een fijn neutraal geurtje achterlaat en niet streept op mijn (overwegend zwarte) kleding. Oh, en ik heb een Vans-etui, maar die vond ik gewoon leuk dus dat telt niet. En in douche vaak met spul van Dove enzo, maar daar ben ik niet aan gehecht, dat staat er nou eenmaal gewoon.
Oud 20-02-2012, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Ja, daarover. Dan ben je alsnog niet echt merkgericht toch? Ik eet ook liever tijgernootjes van Duyvis dan de willekeurige euroshopper-variant omdat ze gewoon beter zijn. Bedoel je dat met merkgerichtheid? ;o
Hm, ik ging er vanuit dat het gold voor "ik wil per se dat merk", ongeacht de reden.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2012, 22:59
Verwijderd
Gewone merkkleding doet me helemaal niets. Ik hou niet van merken die overal maar op zitten. Ik doe overal boodschappen, bij de Lidl maar ook bij de AH. Maar ik neem eigenlijk wel altijd het goedkoopste, omdat ik toch niet echt verschil proef.

Met schoenen ben ik wel wat meer merkgericht. Of, nou ja, als ik hakken koop dan koop ik die standaard bij duurdere winkels, maar dat is omdat ik vind dat die beter lopen. Ze gaan ook wel wat minder snel kapot, dus ja. Hetzelfde heb ik met bh's. Ik draag eigenlijk alleen maar hele dure bh's, gewoon, omdat die voor mijn gevoel veel prettiger zitten en omdat ik ze koop in winkels waar je heel erg goed geholpen wordt in plaats van de hunkemöller.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2012, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Merkkleding? Boeiend, vaak kost het ook nog eens een vermogen. Schoenen van Van Haren of Scapino zitten prima en gaan bij mij ook lang mee.
Dat heb ik dus totaal niet; er zijn best leuke modellen bij de scapino, maar qua kwaliteit valt het niet te vergelijken met Manfield.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 06:36
Silvano08
Silvano08 is offline
Ik ben niet echt merkgericht, qua voedsel en drinken minder dan qua kleding.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 08:51
Crazy-G90
Crazy-G90 is offline
Kleding en schoenen tegenwoordig ook niet meer! Vroeger wel schoenen, toch de dure nikes willen hebben & vooral geen goedkopen voetbalschoenen! die tjid is alleen geweest!

Qua eten en drinken moet ik toegeven dat meestal de merk drankjes toch iets lekkerder zijn dan de merkloze namaak drankjes, maar ook dat drink ik zonder moeite op!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 09:46
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:
Dat heb ik dus totaal niet; er zijn best leuke modellen bij de scapino, maar qua kwaliteit valt het niet te vergelijken met Manfield.
tsja, maar ik ben zo'n kluns die nogal eens op dr bek gaat en dan maakt het echt niet uit of ze nou 10 of 100 euro waren, kapot gaan ze dan toch wel
Oud 21-02-2012, 11:23
Vowel
Vowel is offline
Hmm, nee eigenlijk ben ik niet merkgericht. Er zijn wel dingen waarvan ik per se die van een merk wil hebben, maar dat komt dan niet door het merk, maar doordat ze gewoon lekkerder/beter zijn. Zoals bijvoorbeeld leverpastei. De enige die te vreten is, is die van Unox. Kan er niets aan doen. Maar goed, als ze diezelfde hadden gehad van een goedkoper merk, dan had ik die gekocht.

Met schoenen en kleding let ik vrij weinig op merken, dan let ik eerder op kwaliteit. Meestal is het makkelijk te zien. En met bijvoorbeeld make-up let ik ook niet op het merk, maar toch zeker wel op de kwaliteit. Ik denk dat zo'n beetje iedere vrouw/ieder meisje op dit forum die geur wel herkent; die geur van make-up, dat chemische goedje dat je vroeger vast wel rook terwijl je stiekem make-up opdeed van je oma, of zo? Dat spul wil ik niet hebben. Meestal is de iets duurdere (en dan heb ik het zelfs over huismerk Etos) gewoon beter.

Oh oh en ik moet er ook bij vertellen dat ik sowieso niets weet van merken. Ik zou zo niet eens 5 kledingmerken kunnen opnoemen, dus het is zo mogelijk dat mijn familie/vrienden rondlopen in dure merkkleding, maar dat ik het niet eens doorheb.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 12:10
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Nee, dat snap ik ook wel. Maar ik heb best veel schoenen, dus ik draag ze ook niet dag-in-dag-uit maandenlang elke dag. Ik wissel veel. En de schoenen die ik bijna elke dag aan heb (vaak sneakers van Scapino, of mijn kisten) gaan lekker lang mee. Ja, ook die sneakers van Scapino. Ik ben niet ook niet iemand die zijn schoenen al weggooit als ze vaal of kaal zijn geworden.
Oud 21-02-2012, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Hm, ik ging er vanuit dat het gold voor "ik wil per se dat merk", ongeacht de reden.
Dan staat mijn eerste post, hoewel ik vaak genoeg merk-shit koop.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 12:26
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
ik ben sowieso vaak meer van de neppe versies van dingen, ik haal liever een paar gympen bij de scapino voor een tientje dan echte all stars van 70 euro, want dan loop je vaker in dezelfde schoenen doordat je alleen maar duurdere koopt. en dat geldt ook voor birkenstocks.

ik denk dat ik 2 paar nikes heb, en 2 paar schoenen van sarenza(zalando-kloon) en de rest komt ws allemaal van bristol/schoenenreus/scapino etc. sowieso heb ik een lastige schoenmaat(en ben ik best veeleisend), dus zijn de meeste van mijn schoenen toch wel jongensschoenen maar dat zie je er vaak niet aan. alleen zijn er nu gelukkig steeds meer websites die mijn maat verkopen.
Oud 21-02-2012, 18:35
Roosje
Roosje is offline
Ik draag stiekem toch graag Vans en geen scapinogympen. Waarom weet ik niet.
En heel graag koop ik kleren bij de Superstar, maar die zijn mooi en van een lekkere kwaliteit stof en ik word gelukkig van ze aantrekken en ze zitten veel mooier. Als ik zelf kleren maak, heb ik wel een voorkeur voor patronen van Burda want die snap ik.
Oud 21-02-2012, 19:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben wel merkgericht maar kies niet altijd automatisch voor A-merken.

Zo doe ik boodschappen bij allerlei supermarkten maar vooral bij de AH en Jumbo maar dat is omdat die dicht in de buurt zitten. Ik probeer altijd eerst het huismerk of Euroshopper oid en pas als dat niet bevalt kies ik een duurder merk. Zo wil ik wel calve pindakaas, unox rookworst (en leverpastei idd), campina melk en echte optimel want die is langer houdbaar.

Qua toiletartikelen wissel ik wel vaak tussen merken maar ik wel wel sanex deodorant omdat die niet op m'n luchtwegen slaat. Verder kijk ik wat er in de aanbieding is, wat ik lekker vind ruiken, etc.

Qua kleding en schoenen verschilt het heel erg. Ik wil perse een Esprit spijkerbroek want dat is een van de weinige broeken die bij mij goed zitten en verder gaan ze lang mee en zijn ze ook weer niet extreem duur. Bh's wil ik ook van Esprit want ik vind van andere merken nooit niet-voorgevormde beugelbh's. Sokken koop ik altijd bij de Action, ondergoed en leggings/panty's bij V&D want die maten passen beter bij me dan die van de Hema/Zeeman/oid. Shirtjes, broeken en truien ed koop ik overal. Schoenen eigenlijk vooral in goedkopen winkels maar ook bij Dolcis en V&D enzo. Ik heb een hekel aan schoenen winkels waar je niet zomaar zelf even kan passen en vaak is dat bij dure winkels dus daar kom ik niet zo vaak. Heb erg lastige voeten en zooltjes enzo en wil dan liever zelf even de tijd nemen om te passen dan dat er zo'n verkoopster op je vingers staat te kijken.
Oud 21-02-2012, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat snap ik ook wel. Maar ik heb best veel schoenen, dus ik draag ze ook niet dag-in-dag-uit maandenlang elke dag. Ik wissel veel. En de schoenen die ik bijna elke dag aan heb (vaak sneakers van Scapino, of mijn kisten) gaan lekker lang mee. Ja, ook die sneakers van Scapino. Ik ben niet ook niet iemand die zijn schoenen al weggooit als ze vaal of kaal zijn geworden.
Ik ook niet, maar daarom moeten ze dus bij voorkeur flink stevig zijn Voor gympen is het idd vaak geen punt, maar het verschil tussen de nepleren haklaarsjes van de scapino en die van 120 euro van een duurdere dorpswinkel was toch wel duidelijk te merken - 't zal niet verbazend zijn dat ik op die laatste nog steeds loop. Maar het verschil natuurlijk ook per schoen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 01:55
MiBe
MiBe is offline
Ik denk dat iedereen tot op zekere hoogte wel merk-gericht is. Hoe verstandig je ook bent, het zal op de een of andere manier toch effect op je hebben. Bij mijzelf is het wisselend. Bepaalde zaken ben ik absoluut niet merk-gericht in, kleding bijvoorbeeld. Het maakt mij niet uit of ik een broek van Chasin' of van de C&A aan heb, als het maar fijn zit en er enigszins fatsoenlijk uitziet. Wat schoenen betreft neig ik wel snel naar Asics. Dit is denk ik voornamelijk omdat ik vrij moeilijke voeten heb en met de sneakers van dat merk goede ervaringen heb, ze zien er naar mijn mening goed uit en wat ik nog belangrijker vind; ze lopen lekker.

Op het gebied drinken hangt het bij mij helemaal af van het product. IJsthee drink ik bijvoorbeeld het liefste van de Aldi terwijl ik bij cola echt niet anders dan Coca Cola wil, simpelweg omdat ik het aanzienlijk lekkerder vind. Red Bull heb ik bijvoorbeeld niets mee en drink net zo lief Golden Power of een ander B-merk, Monster daarentegen vind ik wel weer erg lekker. Wat bier betreft heb ik wel lichte voorkeuren, maar ook het goedkope Schulten Bräu van de Aldi gaat er hier prima in. Wat eten betreft heb ik denk ik nog het minste boodschap aan merken. Het meeste haal ik gewoon bij de Aldi of als ik in een andere supermarkt ben kies ik vaak ook voor b-merken.
Oud 22-02-2012, 22:12
Verwijderd
Alleen bij schoenen geloof ik. Ik heb te vaak schoenen gekocht die toch niet goed bleken te zitten en ik weet nu dat adidas schoenen altijd goed zitten. Er zullen vast meer merken zijn die goed zitten, maar van adidas weet ik het, dus loop ik geen risico dan. Dus heb ik nu hippe gympies van adidas, hardloopschoenen van adidas en een paar wat nettere schoenen van adidas.

Ik geloof niet dat ik voor de rest echt op het merk let.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 22:44
Linda Prins
Linda Prins is offline
Ik kijk niet direct naar het merk, als ik schoenen of laarzen koop moet het een leuk model zijn, die goed aan mijn voet zit, kleding moet gewoon lekker zitten, ik kijk ook of die éne leuke blouse die ik dan in het rek zie hangen leuk te combineren is met een bepaalde schoen of broek, of rok, of de kleurencombinatie wel bij elkaar past.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 15:29
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik ben volgens mij helemaal niet zo merkgericht.
M'n boodschappen doe ik altijd bij de Lidl en ik vind het altijd leuk om door winkels als Xenos, Action te struinen op zoek naar koopjes. Verder zoek ik naar kleren en schoenen op sites als e-bay of bij winkels als Primark, omdat ik wil proberen om zo goedkoop mogelijk leuke dingen te vinden.
De enige 'merken' die ik met regelmaat koop zijn de T-shirts van Threadless (want leuk, goedkoop en ze zitten altijd goed) en zeepjes/shampoos etc. van Lush (want lekker).

Verder maakt het me dus niet zo veel uit. Als het maar leuk/lekker is en niet te veel kost.
Oud 23-02-2012, 18:10
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
ik vind het altijd leuk om door winkels als Xenos, Action te struinen

Twee van de weinige winkels die ik ook echt leuk vind. Bij de Action vind ik het al helemaal briljant hoe je met twee volle tassen naar buiten kunt komen terwijl je met minder dan 10 euro naar binnen ging.
Oud 23-02-2012, 18:33
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:

Twee van de weinige winkels die ik ook echt leuk vind. Bij de Action vind ik het al helemaal briljant hoe je met twee volle tassen naar buiten kunt komen terwijl je met minder dan 10 euro naar binnen ging.
Dit idd,
xenos is vooral cool omdat ze daar veel opbergdoosjes,kussens,en eigenlijk alles wel hebben met een matroesjka of geisha of een uil of iets anders vrolijks, in tegenstelling tot de vaak standaard versies van de action.
Oud 25-02-2012, 15:37
Catwoman6
Catwoman6 is offline
Nja, bij eten maakt het me allemaal niet zo uit, behalve dan bij de Sprite of 7Up.
Bij schoenen verschilt het. Ik koop bijv. ook wel schoenen bij de Van Haren, maar soms ook schoenen van 100,- ofzo (ik heb nog geen kledinggeld) maar daar doe ik dan ook heel lang mee.
Qua kleding koop de meeste dingen bij de H&M, anders bij de Coolcat en desnoods bij de V&D.
Mijn spijkerbroeken zijn wel allemaal van G-Star. Die vind ik lekkerder zitten dan bijvoorbeeld broeken van de Hema.
Qua make-up enzo koop ik de meeste dingen bij de Kruidvat van goedkope merken, of bij Etos Eigen Merk.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2012, 16:54
gurl19
gurl19 is offline
Ik ben redelijk merkgericht.
Heb de sausjes voor de pasta bijvoorbeeld liever van een A-merk, en koop dan de pasta vaak weer van het goedkoopste merk. Ik heb ook liever Pepsi dan de cola van de Liddle. Maar wij zijn maar met z'n 2en, en zoveel zou ik niet besparen als ik voor het goedkoopste zou gaan, en dan zou ik bij sommige producten zeker veel minder van genieten.

Bij kleren ga ik nooit voor 1 merk, maar het is vaak wel van een merk, maar liever niet te duur want ik mag graag veel kleren kopen

Verzorgingsproducten zijn wel van merken, maar niet van een duur merk bijvoord FA, Dove, Andrelon.

Mijn stylingsproducten zijn dan wel weer van de kapper, ik heb pluizige krullen en tot nu toe werken alle geprobeerde producten niet zo goed als die van de kapper!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2012, 18:00
AzN
AzN is offline
Ik ben vrij merkgericht, moet ik toegeven. Als ik goede gebruikservaringen heb met 'n bepaald merk, heb ik al gauw de neiging om te beredeneren: "Het is van dat merk, DUS.. het zal wel goed zijn." Dat geldt voor allerlei soorten producten/artikelen eigenlijk: van markeerstiften tot aan sieraden.
Oud 25-02-2012, 22:24
Verwijderd
Ik ben qua kleding absoluut niet merkgericht. Ik heb wel vaak dezelfde winkels waar ik naar binnen ga, maar dat komt omdat ik daar gewoon vaak slaag, niet omdat ik het ene merk fijner vindt dan het andere. Wat eten betreft valt het ook nog wel mee. Ik vind fruitsap van ah-huismerk lekkerder dan van de aldi of de euroshopper. Maar als het aankomt op broodbeleg, vlees, kaas, pasta, rijst, couscous, (zelfrijzend bak)meel, suiker e.d., ga ik meestal wel voor de goedkoopste dingen. Kruiden koop ik wel vaak van een bepaald merk, omdat ik zeker weet dat die goed zijn. Als ik een keer goedkoop en makkelijk wil koken, ga ik voor zo'n doos waar alles al in zit, dat kan dan van honig, maar zal ik gaan voor het huismerk. Gewoon, omdat die goedkoper is. En ik merk wel het verschil in smaak hoor, maar het geld dat we daarmee besparen, kunnen we weer een keer extra ergens uiteten of bijzonder vlees kopen voor in de tajine, zoals lamsvlees van de halalslager. Ook wat inrichting betreft zal het me werkelijk worst wezen waar iets vandaan komt. Ik ben iemand van de rommeltjes en kleine details en ik ben van mening dat er in een huis geleefd moet worden. Ik koop liever geen dingen die heel duur zijn, omdat ik in mijn huis leef en dingen dus slijten en ik het over een half jaar toch weer moe ben. Ik hou er van om leuke dingen als plantjes, potjes, kussenslopen, lijstjes, bakjes, fotolijstjes eens in de zoveel tijd te vervangen en dus moet het allemaal niet te duur zijn. Ik ga geen kussenslopen van 20,- p.s. kopen om ze over een half jaar toch weer aan de kant te leggen.

Wat verzorgingsproducten ben ik dan weer wel vrij merkvast. Ik gebruik het liefste shampoo en een haarmasker van Syoss, antipluisspul van Palmer's en ik zweer bij de nagellak van Catrice. De cremes van dove bijvoorbeeld, die trekken niet of nauwelijks in en die gebruik ik dus niet meer. Over het algemeen bevalt de huislijn van de Etos erg goed, dus gebruik ik daar reinigingsspul en de cremes van. Als een merk goed bevalt, grijp ik daar wel vaak naar terug. Zo heb ik bijvoorbeeld ook mascara en oogpotlood van Catrice, omdat de nagellak zo goed beviel.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2012, 15:12
*oma*
*oma* is offline
Ik hou van merkkleding (niet alles natuurlijk), maar h&m vind ik ook prima (maar C&A, Only, VeroModa, Coolcat etc vind ik dus echt duizend keer niets en daar zal ik zelden iets kopen).
Oud 28-02-2012, 13:59
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
ik snap trouwens ook echt niet dat mensen zo gek zijn om 20 euro aan een potje nagellak van 10 ml uit te geven.
ik heb zelf allemaal nagellak van essence, catrice of NYC dus dat is altijd max. 3 euro per potje, en op die manier heb ik lekker veel verschillende kleuren.
Sommigen zeggen dan van ''ja maar die duurdere blijft langer zitten'' en dat zal best wel maar ik ben het meestal na een week of anderhalf toch echt wel weer beu en dan wil ik toch weer wat anders op mn nagels.
Oud 28-02-2012, 14:13
Verwijderd
Oh, met lekkere luchtjes ben ik trouwens wel flink merkgericht, maar dat is omdat mijn tante bedrijfsleidster is bij een grote parfumerie (die ook voor het Koninklijk Huis provide) en ik dus al mijn hele leven ben voorzien van dure geuren. Dan doe ik het niet meer voor zo'n flesje vergif van puma voor 10 euro.

Of nouja, merkgericht. Het maakt me niet zoveel uit welk merk het is. Zolang het maar niet goedkoop is/ruikt.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2012, 14:30
Verwijderd
Oh ja, parfum moet voor mij ook wel van een merk zijn, niet altijd de duurdere merken (Naomi Campbell), maar ook wel Flowerbomb enzo. Al ruiken sommige dingen van Yves Rocher wel ok.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2012, 22:05
Volk
Volk is offline
Ik ben niet merk gericht. Als ik een product goed vind koop ik het, ongeacht het merk.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2012, 08:25
Verwijderd
Ik kijk voornamelijk naar de prijs. Kwaliteit is toch vrijwel altijd prut. Bij elektronica gelden voor mij andere regels: Sowieso moet ik er mee omkunnen gaan, dus altijd Windows (die al geïnstalleerd is). Liefst Dell. Flexibel, snel. En mijn telefoon moet toch echt met Android erop zijn!
Met citaat reageren
Oud 29-02-2012, 08:34
Spoiler-Dude
Spoiler-Dude is offline
ik ben niet zo met het merk gedoe, alhoewel ik mn airsoft guns alleen maar koop bij der-hollander, en verder doet merken me niks
Oud 29-02-2012, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Liefst Dell.
:')
Met citaat reageren
Oud 29-02-2012, 11:50
igfy
igfy is offline
Ik kijk in eerste plaats naar wat ik leuk/lekker/handig/prettig vind en of iets een beetje kwaliteit heeft en of ik het me kan veroorloven. Dan maakt het mij niet zoveel uit dat er een merkje op staat of niet. Het is echter wel zo dat ik van mezelf weet dat ik bijvoorbeeld in sommige winkels makkelijker kleding vind, dus als ik naar iets op zoek ben, ik daar eerst heen ga, dus wat dat betreft ben ik misschien wel een beetje merkgericht. Ook zijn er winkels waarvan ik weet dat de kleding niet lang meegaat of mij niet staat, daar ga ik minder snel heen. Maar ik koop best vaak dingen bij bijvoorbeeld de h&m, ook al gaat dat soms wat mider lang mee.

Qua voedsel koop ik veel euroshopper of huismerk, maar zeker niet alles, dat komt omdat sommige euroshopper dingen best prima zijn, maar bij andere dingen de "echte" echt veel lekkerder is.

Bij dingen als elektronica ga ik vaak af op recensies van het product en de prijs/kwaliteit verhouding die hierin naar voren komt. Overigens zou ik hierom niet snel een apple product kopen, omdat ik die echt veel te duur vind, voor wat je ervoor krijgt.
Oud 29-02-2012, 16:10
BlackButterfly
BlackButterfly is offline
Ik koop mijn kleding in hele vage winkeltjes, en dus staan er vaak hele vage -of gewoon geen - merken op. En dat kan me lekker niets schelen, want ik wel best veel geld uitgeven om er (in mijn eigen ogen) leuk uit te zien, maar niet om er duur uit te zien.

Eigenlijk let ik met eten & drinken nooit zo op merken, ik proef vanzelf wel of het lekker is of niet.

En voor electronica, ik zou héél graag alles van apple willen, omdat ik dat persoonlijk mooi vind, maar dat is zo duur, dus houd ik het maar gewoon bij wat betaalbaar is.
Oud 29-02-2012, 17:59
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
elektronica kom ik ws niet meer onder apple uit(vanwege opleiding die ik wil gaan doen) vind ik opzich ook niet zo erg, ik vind t alleen zo achterlijk dat het vaak zo is dat als je nu een laptop koopt, je er over een jaar of 4/5 al niets meer mee kunt omdat dat dan alweer een verouderd type is.
Geld trouwens ook voor camera's, waar ik wss ook uiteindelijk bij canon of nikon uit zal komen,
en die laptop en camera zijn beide dingen die ik binnen nu en n halfjaar aan ga schaffen.
Oud 29-02-2012, 20:51
Omar207
Omar207 is offline
Als ik kleren koop kijk ik niet naar merken, stijl is het enige wat bij mij telt. Daarom is The Sting zo gaaf, totaal onbekende merken, maar de nieuwste stijlen aan kleding. Alleen moet ik wel toegeven dat ik gewoon helemaal geen puma schoenen wil, omdat ze gewoon niet deugen. Doe mij maar nike schoenen, maar Zara mag ook van mij.

In mn haar doe iik bijna nooit iets, gebruik altijd water, heb ik altijd genoeg aan
Echt heel af en toe gebruik ik Brylcrème.

En qua geurtjes/deo's......op dit moment gebruik Fa Aqua deodorant, gewoon omdat het een frisse geur heeft, niet puur om het merk. En als aftershave gebruik ik Aqua di Gio, ook niiet om het merk, maar mn pa had 't cadeau gekregen maar gebruikt deze niet, dus gebruik ik 'em. En het ruikt top!

En voor voedsel maakt het me helemaal niks uit welke merk het is. Al moet ik wel toegeven dat Aldi's Ribber Chips lekkerder is dan Chips van de AH of Jumbo of al die andere winkels.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten