Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
en dan rijst de vraag wat een politicus goed maakt.
ja, Wilders is slim en berekenend in het publieke debat, maar politiek is meer dan het publieke debat. Een film die veel bezoekers trekt is ook niet per se een goede film; het product met de beste reclames is ook niet per se lekkerder dan de concurrentie.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Had bijna tijdens de afgelopen Provinciale Staten verkiezingen op de SGP gestemd vanwege Van der Vlies en bij gebrek aan beter. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik kom helaas niet tot een top 5. Een top 4 beste: Femke Halsema (GL), Bas van der Vlies (SGP), Ronald Plasterk (PvdA), Mark Rutte (VVD). Een top 3 slechtste: Mariette Hamer (PvdA), Geert Wilders (PVV), Rita Verdonk (Verdonk/TON) Ik ga mogelijk stemmen op: geen flauw idee nog ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Veel van jullie vinden Verdonk slecht en ik snap het wel, zou ook nooit op haar stemmen of zo, maar sinds ik haar 'in het echt' bij een programma van Claudia de Breij heb gezien, vind ik haar toch een ontzettend sympatieke, gezellige vrouw, ik mag haar wel.
Ik vind Wilders niets, omdat het bij hem alleen om provoceren en scoren gaat. Ik vind Rouvoet altijd nogal eng. Rutte vind ik wel oké, die komt wel degelijk over. Balkenende komt ook altijd ontzettend degelijk over, maar bij hem weet ik niet goed of ik het positief vind. Halsema vind ik erg goed, ik vind juist dat ze wel met argumenten komt en niet alleen maar andere partijen onderuit haalt (wat ik bij PVV en SP soms wel vind). Zelfde geldt voor Pechtold. Over Cohen heb ik nog niet zo'n mening.
|
Verwijderd
|
Goed:
1 Rutte, zonder meer de politicus met het meeste economische en maatschappelijke inzicht. Kondigde de crisis al 2 jaar eerder aan dan alle andere partijen. 2 Halsema, komt sympathiek en fel over. 3 Eurlings, bedreven politicus die zich niet geheel blind staart op z'n doel, maar ook goed omgaat met kritiek van de zijlijn. 4 Koenders, grote betrokkenheid met het doel van zijn ministerie. 5 Wilders, introductie van nieuwe politieke middelen waarbij vooral de duidelijkheid waarmee hij zijn standpunten beschrijft verfrissend is. Slechtste: 1. Hamer, stamelt altijd maar wat. Retorisch erg zwak Weinig inhoud, geen kennis, geen inzicht, helemaal niks. 2. Van Geel, kort achter Hamer. Maakt zichzelf vooral belachelijk door nooit vragen te beantwoorden maar altijd ellenlange inhoudsloze verhalen te houden. 3. Bosma, ongelovelijk irritant persoon. Beledigd ipv te beargumenteren. 4. Spekman, kleedt zich op een dusdanige manier dat hij moeilijk serieus te nemen is als kamerlid. 5. de Mos, ook zo iemand waaruit blijkt dat de PVV geen goede mensen kan vinden. Beledigd het liefst, maar wil alleen zijn standpunten herhalen. Dubieus: Alexander Pechtold. Heeft natuurlijk D66 teruggebracht naar een grote partij (hoewel ze wel weer gaan krimpen de komende maanden), maar heeft D66 vooral veranderd in een one-issuepartij. Ze zijn anti-Wilders, ipv voor hun eigen standpunten te kiezen. Maarja dat was altijd al het probleem van D66. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik vind Pechtold vergeleken met voorgaande jaren inderdaad slechter geworden doordat hij alleen anti-wilders was. Al vind ik hem nog steeds niet slecht, maar niet meer zo goed als hij was. Hij was juist altijd erg breed georienteerd, in de zin van dat hij op uiteenlopende punten vragen stelde, interrumpeerde etc, maar nu meer een one-issue geworden. De laatste maanden wel weer minder heb ik het idee.D66 is echter de partij, niet de lijsttrekker. D66 heeft goede punten, ook voorstellen, en als je bijvoorbeeld kijkt naar de tweede man, Boris van der Ham, ook andere goede debaters. En inderdaad, met 3 zetels kun je niet zoveel...
|
![]() |
||
Citaat:
En daarvoor: Wilders respect ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik snap niet waarom in dit topic politici zoveel op hun persoonlijkheid beoordeeld worden; uiteindelijk lijkt het me toch het belangrijkste dat zo iemand Nederland in een betere toestand kan brengen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat ik zijn oplossingen niet werkbaar noem, heeft overigens niets met mijn persoonlijke mening te maken; ze zijn gewoon niet werkbaar. Zijn plan voor een hoofddoekjesbelasting was nog niet eens een begin van een serieus te nemen idee: hij heeft nooit duidelijk gemaakt hoe zoiets in de praktijk zou werken. Hetzelfde geldt voor zijn verbod op de Koran. En al had hij dat wel gedaan, dan nog los je met zo'n verbod religieus extremisme niet op, je wakkert het alleen maar aan. Dat is ook geen mening, dat is een realistische voorspelling.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Beste =>
Wilders; Wel correct en spreekt tenminste voor heel de bevolking. Komt niet met ingewikkelde taal en zegt ook waar het op staat. Zet echte problemen van de maatschappij op de kaart. Ik denk dat vele tegenstanders niet weten waar ze het over hebben als ze proberen over multiculturele bevolking te praten. Denk even wakker worden toch wel het probleem is; Geloof is geen feit, wel een mening. Pechtold => Eerlijk en oprecht. Zegt ook waar het op staat(zoals dat boekenvoorbeeld). Gemiddeld Femke Halsma => op zich heeft ze wel potentie, alleen de verkeerde idealen ten opzichte van mijn idealen. Verdonk => Ze wordt niet serieus worden genomen, maar heeft wel enkele goede agrumentatie. Slecht Balkenende => Zegt A en doet B Job Cohen => Sorry, maar bij voortbaat kan die beter nu al stoppen. "Ga dood in de politiek" gedachte => Marianne Thieme. Boring! |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Dus, hoe ga je belasting heffen op het dragen van een kledingstuk?
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nu ben jij aan de beurt; Hoe wil je uberhaupt controleren? dan ga je behoorlijke problemen krijgen met jurisprudentie, want wie zegt dat je een verdachte ben in de zin van artikel 27 SV. Daarnaast vraag ik mij af wat zwaarder weegt qua boeteinhoud; een overtreding in de verkeersnorm of een overtreding, omdat je een hoofddoek draag? Dat kan je ook niet vergelijken met een mes bij hebben of een hoofddoek dragen, omdat een mes meer risico heeft tot overtreding van een strafnorm dan een hoofddoek. JE moet het gewoon totaal of niet verbieden. De rest is allemaal te duur? Enige optie zou kunnen zijn, dat je artikel 53 aanpast en artikel van verplichten aangifte aanpast. Dan moet je dit delict er in verwerken. Dan krijg je burgerplicht ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Tot hier graag. Als jullie het graag willen hebben over de uitvoerbaarheid van een hoofddoekjesbelasting mogen jullie op N&A een nieuw topic openen, of verder praten in het andere topic over hoofddoekjes.
Hier graag weer ontopic verder over de goede en minder goede kwaliteiten van de heren en dames politici.
|
![]() |
1.) Wouter Bos:Ik vind het goed hoe hij ervoor heeft gezorgd dat NL niet straatarm is als je dat vergelijkt met bv Griekenland,ook komt hij op mij over als een aardige man.
2.)Job Cohen:Een sociale man die eigenlijk gewoon op een lijn zit met mij. 3.)Bas van der Vlies & Piet-Hein Donner:Beide oude mannen die nog weten hoe het echt in de kamer hoort te gaan. RESPECT! 4.)Femke halsema: Komt op mij over als een zorgzame moeder en een politicus die het belang inziet van het mileu. 5.) Geert Wilders:met zijn ideeën ben ik het helemaal niet eens en het zou een ramp zijn als hij premier werd maar toegegeven hij heeft humor ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Pfff ik vind het lijstje verder zo moeilijk.
Goed: 1. Femke Halsema, GroenLinks 2. Alexander Pechtold, D66 3. Bas van der Vlies, SGP 4. Mark Rutte, VVD (alhoewel hij de afgelopen jaren veel te veel heeft geschreeuwd en meer op een normale toon in debat had moeten gaan) 5. Ronald Plasterk, PvdA (alhoewel die heel erg in mijn achting gedaald is met zijn concessies richting klein christelijk) Slechtste: 1. Pieter van Geel, CDA; Altijd en eeuwig dat verongelijkte geschreeuw á la Ad Melkert t.o.v. Fortuyn na de val van Paars 2 2. Mariette Hamer, PvdA; Chronisch ongestelde teef met trekjes van de nummer 1 van deze lijst 3. Fleur Agema, PVV 4. Richard de Mos, PVV; http://www.dumpert.nl/mediabase/8703...en_de_mos.html maar ook vanwege: en zo kan ik nog wel een paar voorbeelden aanhalen. 5. Wijnand Duyvendak, GroenLinks; Ga lekker ergens anders Durka Durka, Mohammad Jihad roepen joh. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast had hij beter het Zweedse voorbeeld kunnen volgen dan had hij een veel betere deal kunnen sluiten. |
![]() |
||
Citaat:
Simpelweg het historisch beproefde schuld in de schoenen schuiven van de meest recente groep immigranten biedt geen oplossing. Ervoor zorgen dat immigranten een deel uit gaan maken van onze constitutionele democratie en daarmee een burger worden. Dat zie ik de PVV niet doen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Goed:
1) Geert Wilders. Ga er maar aan staan, iedereen is tegen hem en toch is hij zo succesvol. Ik doe het hem niet na. 2) Marco Pastors. Hey, er staat nergens dat dit over tweede kamer-politici moet gaan. En Marco Pastors vind ik gewoon een hele goeie, ondanks dat Rotterdam heel ver van mij bed af ligt. Eeuwig zonde dat hij niet in de kamer is gekomen met EenNl. 3) Wouter Bos. Vond het goed van hem dat hij eindelijk zijn poot stijf hield in het hele Uruzgan-debat. 4) Rita Verdonk vroeger. Ik vond haar toen ze tweede bij de VVD was en in de beginperiode van ToN echt heel erg sterk, heb toen ook overwogen om op haar te stemmen. 5) Kan even niemand bedenken om hier neer te zetten Slecht: 1) Marianne Thieme. ziet er wel leuk uit maar voegt echt helemaal niets toe. Kan beter maar gewoon helemaal haar mond dicht houden. 2) Mariette Hamer. 0 charisma. nuff said 3) Agnes Kant. Je kon zeggen wat je wil over Marijnissen, ik was het totaal niet met zijn standpunten eens maar hij kon wel debatteren. Agnes Kant kan gewoon helemaal niets. Ben blij dat ze dat nu zelf ook ingezien heeft. 4) Jan Peter Balkenende. Hij zorgt er gewoon voor dat we internationaal een pleefiguur slaan. We hebben iemand van het kaliber Sarkozy nodig om ons in het buitenland te vertegenwoordigen, niet het debiele broertje van Harry Potter. Ik wil een andere MP please bij de volgende verkiezingen, geen kabinet Balkenende 17 ![]() 5) Rita Verdonk nu. Jawel, Rita staat zowel in het 'beste-lijstje' als in het 'slechtste-lijstje'. Haar roem is momenteel echt als een nachtkaars uit aan het gaan. Waar is ze in godsnaam mee bezig?? Dit is de periode voor de verkiezingen, waar je jezelf moet profileren, jezelf moet onderscheiden van de rest. Maar ik zie en hoor helemaal niets van Rita Verdonk. Zonde. Ow, en ik ben het eens met Kitten dat Rouvoet maar een eng mannetje is ![]()
||
![]() |
Citaat:
Maar qua uiterlijk en charisma... oef... edit: verder ben ik het met je eens, alsjeblieft geen balkenende 17! Hebben jullie er trouwens wel eens over nagedacht dat als je je portemonnee met 250 euro tijdelijk aan een politicus zou moeten geven, aan wie dat zou toe vertrouwen, zodat je je geld er naderhand nog inzit? |
![]() |
||
Citaat:
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
België, hoe nu verder? Gatara | 224 | 09-08-2008 17:52 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Rollo Tomasi | 501 | 09-08-2006 19:03 |