Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2010, 12:24
Verwijderd
Wat doe of zeg jij thuis, dat anderen niet doen?

Welke grap maken jullie keer op keer, welk woord gebruik jij dat niemand anders kent en welke leuke regels of gewoonten hebben jullie thuis?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2010, 12:27
Verwijderd
Wij hebben de regel, alles dat je in de was vindt (behalve kleding) mag je houden. Gisteren kwam er 16 euro uit de broekzak van mijn vriendje (A).. :-)
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 12:34
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Ik sla vaak op het poepje van mijn kleinste zus
dan zegt ze "aleeeeheee das wel ni leuk hé!" en zeg ik " je moet maar niet zo een schattig poepje hebben" maar dan slaat ze dubbelhard terug

Mn vader laat ik vaak schrikken of hij mij. Gewoon omdat het kan! Laatst liet ie zijn glas vallen
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 12:36
Verwijderd
Als je op vakantie gaat (en vakantie is breed, een weekendje weg is ook vakantie) moet je de lelijkste magneet meenemen die je kunt vinden. Al die magneten hangen op de afzuigkap, en we hebben inmiddels een verzameling van rond de 40 magneten
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 14:13
Roosje
Roosje is offline
^ dat is zo cool

Ik werd er laatst op gewezen dat we bij mij thuis allemaal liedjes zingen, en dat als de één stopt, dat dan anderhalve minuut iemand anders verder gaat op de plaats waar de eerste is gestopt. En sindsdien let ik er op, en het is echt waar. Het is wel grappig, want we kennen allemaal Doe Maar en Kinderen voor Kinderen en de Leeuwenkoning uit ons hoofd, dus dat wordt de godganse dag heel vals gezongen. Maar tegenwoordig ook Fireflies (Owl City) en Lady Gaga en dat soort troep.
Verder maken mijn broertjes en ik graag lawaai als we aan het fietsen zijn. Dat is niet thuis, maar wel eigen aan ons.

En we citeren te pas en te onpas uit de Leeuwenkoning - niet alleen de liedjes, maar ook allemaal andere dingen, omdat we dat bandje vroeger echt honderd keer hebben gehoord.
Oud 09-03-2010, 14:25
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
^ dat is zo cool

Ik werd er laatst op gewezen dat we bij mij thuis allemaal liedjes zingen, en dat als de één stopt, dat dan anderhalve minuut iemand anders verder gaat op de plaats waar de eerste is gestopt. En sindsdien let ik er op, en het is echt waar. Het is wel grappig, want we kennen allemaal Doe Maar en Kinderen voor Kinderen en de Leeuwenkoning uit ons hoofd, dus dat wordt de godganse dag heel vals gezongen. Maar tegenwoordig ook Fireflies (Owl City) en Lady Gaga en dat soort troep.
Verder maken mijn broertjes en ik graag lawaai als we aan het fietsen zijn. Dat is niet thuis, maar wel eigen aan ons.

En we citeren te pas en te onpas uit de Leeuwenkoning - niet alleen de liedjes, maar ook allemaal andere dingen, omdat we dat bandje vroeger echt honderd keer hebben gehoord.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 16:47
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik sla vaak op het poepje van mijn kleinste zus
dan zegt ze "aleeeeheee das wel ni leuk hé!" en zeg ik " je moet maar niet zo een schattig poepje hebben" maar dan slaat ze dubbelhard terug
Bij mijn ouders thuis wordt er ook constant op elkaars billen gemept, gewoon omdat het kan. En dan heel dramatisch 'AUW, AUW KINDERMISHANDELING!!!" roepen.
Of m'n vader zegt dan "Durf je wel, bij zo'n oude man!" of "sla nooit de hand die je voedt!" en dan zeg ik "Je voedert me al jaren niet meer *pats*"

En we quoten steeds dingen van De Brekers (jaren 80 serie met Johnny Kraaykamp en Rijk De Gooyer etc.) en dat kent niemand, maar is wel grappig.

En als ik 's avonds bij hun op de bank zit en m'n vader zegt heel enthousiast "Nou!..." dan weet ik al hoe laat het is. Ik vraag dan toch altijd "Wat Nou?!" en dan is de reply "Choco! En neem zelf ook wat."
Oud 09-03-2010, 17:30
Balance
Balance is offline
Bij mijn ouders zeggen we 'olifant' als we paard bedoelen.
Verder kan ik niks aparts bedenken nu.
Oud 09-03-2010, 17:53
AzN
AzN is offline
Ik loop thuis altijd in 'n kamerjas .
Oud 09-03-2010, 18:35
Philosophy
Philosophy is offline
Mijn m'n ouders thuis zeggen we altijd 'lekker koese' (dat is Fries voor slaap lekker jeweetzelluff) terwijl mijn moeder en ik helemaal geen Fries spreken. Maar het voelt vertrouwd.
Altijd als ik een weekend thuis kom zit mijn moeder vrijdagmiddag altijd klaar met een pot thee. Niet apart, wel fijn.

Verder weet ik het niet hoor ;o
Oud 09-03-2010, 19:40
Miekje*
Miekje* is offline
Mijn vader en ik kunnen heel gek doen, en dat eindigt meestal in een knuffel. Aan tafel gaat het bijna altijd over vieze dingen, variërend van seks tot braaksel of verrotte lijken. Dat geeft weleens rare blikken of plotseling-geen-trek-meer-hebben bij bezoekers .
Oud 11-03-2010, 16:57
Rivka
Rivka is offline
@ Miekje: Toen je over seks begon stopte ik met mandarijn eten.
Oud 11-03-2010, 17:25
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
het is bij ons altijd als je een raar geluid maakt of als je iets zegt wat er op aansluit: 'Dat zei mijn vrouw vannacht ook!"
Alleen gebruik ik de naam van mijn vriendin en zegt mijn stiefmoeder dan "man" in plaats van vrouw.

Het is het meest achterhaalde grapje ooit, maar het is leuk als je het goed toepast!
Oud 12-03-2010, 12:27
Verwijderd
Ja bah, manderijntjes en seks!

OT: Stinkende kleding moet in het schoenenhoekje en als je jas stinkt moet ie op het balkon!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 15:18
Musiquefreak
Musiquefreak is offline
Citaat:
Mijn vader en ik kunnen heel gek doen, en dat eindigt meestal in een knuffel. Aan tafel gaat het bijna altijd over vieze dingen, variërend van seks tot braaksel of verrotte lijken. Dat geeft weleens rare blikken of plotseling-geen-trek-meer-hebben bij bezoekers .
Whaha dat is zó herkenbaar
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 16:03
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
het is bij ons altijd als je een raar geluid maakt of als je iets zegt wat er op aansluit: 'Dat zei mijn vrouw vannacht ook!"
Alleen gebruik ik de naam van mijn vriendin en zegt mijn stiefmoeder dan "man" in plaats van vrouw.

Het is het meest achterhaalde grapje ooit, maar het is leuk als je het goed toepast!
Daar maken mijn homeboys ook altijd een kunst van. Als ik een avond weg ben met ze hoor ik die opmerking minstens 10 keer langskomen.

Bij m'n ouders niet though. Thuis wordt er niet over seks gepraat. Dat is beschamend enzo. Ik heb ook nog nooit iets van voorlichting gehad oid.
Als ik een film aan het kijken was met de parentals en er kwam ineens een seks-scene in voor, werd iedereen ineens heel stil... En soms doen ze dan van 'He, wat een rare film *zap*'...
Oud 12-03-2010, 17:11
Henck
Henck is offline
Niet veel bijzonders eigenlijk, soms steek ik thuis een jonko in brand. Maar daar blijft het dan wel bij....
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 18:58
marrel
marrel is offline
Hmm wij hebben ook niet echt van die hippe familie dingen geloof ik. Mama en ik hebben soms wel ooit echt zo'n gave bui dat we elkaar voor vanalles en nog wat uitmaken en dan echt totaaaaaaaaaaal niet serieus zijn en das wel grappig voor ons 2 iig, maar verder?
Oud 12-03-2010, 19:19
Dott
Dott is offline
Ik noem mijn moeder regelmatig veenlijk.
Mensen die dat niet kennen snappen echt niet waarom ze dat pikt haha
En alle vriendjes van mij en mn nichten worden steevast bungel aan het been genoemd.
Dus dat is wel beetje iets eigens van onze familie, niet vragen hoe het met je vriend is, maar (op zijn twents): Hoest met oe bung'l ant been?
Reageren

Regels voor berichten