Advertentie | |
|
![]() |
|
Oh god, niet Cohen alsjeblieft. Domme zet ook, hij mag in Amsterdam dan wel bekend zijn, maar in grote gedeeltes van de rest van het land vrij onbekend. Plus problemen met charisma, zoals Fumble zegt. Bos, een energieke veertiger die al jaren landelijk bekend is, spreekt nu eenmaal meer mensen aan dan de onbekende, kalende vijftiger Cohen. Maargoed, ik weet zo snel ook niemand anders die partijleider zou kunnen zijn bij de PvdA.
|
![]() |
goed dat Bos opstapt. niet dat ik iets tegen de man heb, maar het is tijd voor wat nieuwe gezichten. kan het CDA nog wat van leren...
Cohen zou volgens mij een hele goede leider, en zelfs premier, kunnen zijn - een intelligente, rustige man - maar hij mist idd het charisma om de aankomende verkiezingsstrijd te doorstaan. ik hou hem ook net zo graag als burgemeester ![]() voor de rest ken ik de pvda niet goed genoeg om te zeggen wie het dan wel moet worden. ze moeten op zoek gaan naar "hun" Balkenende (die van vier kabinetten geleden dan *kuch*): relatief onbekend, iemand van onbesproken gedrag met een duidelijk uitstraling, die partijbreed gesteund wordt.
|
Ik denk eigenlijk dat Cohen ook in de rest van het land wel bekend is hoor, ik heb hem in elk geval wel eens op televisie gezien. Verder weet ik niet goed wat ik ervan moet vinden, eigenlijk. Hoop maar dat het niet te negatief uitpakt (maar wat is negatief? Ik zou het geen ramp vinden als alle mensen die eerst PvdA stemden nu Groenlinks zouden gaan stemmen, bijvoorbeeld, maar aan de andere kant is het niet echt gunstig als D66, Groenlinks en PvdA alle drie ongeveer even grote partijen zijn en dan CDA en PVV overduidelijk de twee grootste).
|
![]() |
en Job is vertrokken uit Amsterdam
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
En ik vind dat Bos' imago in de loop der jaren teveel beschadigd is om nog geloofwaardig over te komen. Ik denk dat het een goede zet is om nu weer met iemand anders verder te gaan. En Cohen komt altijd over als een sympathieke en betrouwbare man, dus waarom niet.
|
Het imago van Cohen is natuurlijk ook niet helemaal onbeschadigd, ik voorspel nu al opmerkingen over zijn "softe" aanpak, theedrinken en de NZ-lijn.
En Cohen komt inderdaad wel sympathiek en betrouwbaar over, maar is voor veel mensen ook het schoolvoorbeeld van een politicus uit de linkse bestuurderselite van de PvdA.
|
Als Cohen lijsttrekker wordt, vraag ik me af wie de nieuwe burgemeester gaat worden. Misschien Lodewijk Asscher? Maar misschien hoort die discussie hier niet thuis
![]() Amsterdammers vinden Cohen wel tof, maar volgens mij in de laatste jaren wordt hij geizen als iemand die teveel toegeeft en teveel kiest voor de onderhandeltafel, dan 1 die eisen stelt t.o.v. bepaalde inwoners van Amsterdam. Weet niet of dat PvdA zal gaan helpen.
|
![]() |
tja, je kunt grapjes maken over, of kritiek hebben op, het theedrinken, maar veel "grootstedelijke problematiek" is in Amsterdam nog altijd beperkt tov andere grote steden.
overigens denk ik dat Cohen bekender is bij de gemiddelde Nederlander dan Pechtold, Halsema of Balkenende waren toen zij voor het eerst partijleider werden. hoe dan ook: zoals gezegd zal Cohen niet zonder meer mee kunnen in het moddergooien dat er ongetwijfeld plaats gaat vinden tussen nu en 9 juni. aan de andere kant kan hij - mede daardoor - toch de volwassen, bijna vaderlijke, figuur worden die buiten al het geschreeuw en getier (van zowel links als rechts) staat. hij is toch een stukje ouder dan de andere aanvoerders en zal het daardoor nog best goed kunnen doen bij mensen die niet zo gediend zijn van de huidige politiek. mijn stem heeft de pvda nog niet, maar er staat hierdoor een voorzichtig plusje achter de partij ![]()
||
Citaat:
En Gatara, aan de onderhandeltafel zitten klinkt wel suf, maar het is wel realistisch. Door alleen maar krampachtig vast te houden aan een standpunt bereik je niks behalve polarisatie, en als je dan toch uiteindelijk water bij de wijn moet doen, word je afgeschilderd als draaikont.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Marcouch ligt zachtstgezegd niet helemaal lekker binnen de PvdA, fat chance dus. Ik vrees dat het die gladjanus van een Ascher wordt
![]() Vervanging van Bos kan ook weer de deuren openzetten naar een PvdA / CDA samenwerking...
|
Verwijderd
|
Ik vond het commentaar van Wilders toch wel erg sterk moet ik zeggen. Toen het kabinet nog niet gevallen was, zat hij te raaskallen dat iedereen op moest stappen. En nu mensen zich terugtrekken is het ook weer niet goed.
Maar ik denk dat het op zich wel goed is om een rustige ervaren kerel als leider te hebben. |
Advertentie |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() in Amsterdam zie ik Asscher en Marcouch allebei geen burgemeester worden. ik ga ervan uit dat er ergens anders iemand wordt gevonden. zoekt Plasterk niet nog een nieuwe baan? ![]()
||
Citaat:
Misschien trouwens Eberhard van der Laan? Ter Horst wilde ook wel, maar ik vind haar niks voor Amsterdam.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
het is nog wat vroeg, aangezien hij alleen nog maar een veilige persconferentie heeft gegeven, maar toch is het een eerste opsteker:
Citaat:
nu maar hopen dat dit niet een gevalletje is van hoge verwachtingen die alleen maar in kunnen zakken.
|
Ik voorspel een hoop geblaat over de AOW, de Kinderopvang en de hypotheekrente, plus wat geneuzel over groene energie. Rekeningrijden is ook wel een topic waar je op kunt scoren.
Over de voortschrijdende Big Brother tendenzen zullen ze zeer stil zwijgen. En als ze eenmaal gekozen zijn, draaien ze weer 180 graden om. Net als de vorige keer. Veel beloven en weinig waarmaken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik voorspel alleen waar deze verkiezingen over zullen gaan, voor alle grote partijen, dus ook de PvdA. Die gaan het geen van allen hebben over privacy en geen van allen over immigratie. De leden van de ANWB zijn voor het rekeningrijden, las ik net. Nou, dan zal dat ook wel worden ingevoerd, want "het volk" is er voor. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() onderhandelen hoort bij een coalitievorming. als Nederlanders hun stemmen verdelen over 10+ partijen, dan zou het ook vreemd zijn as 1 partij gewoon zijn zin kon doordrukken. "geven en nemen" noemt men dat, en daar is helemaal niets mis mee. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|