Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2010, 18:46
Verwijderd
Ik heb een casus, en ik durf er niks zinnigs op te zeggen.

Je kent het wel, als je iets opzeg, moet het gewoon doorgevoerd worden in de administratie. Dan moet je naam niet meer staan in de administratie. En als het er wel staat, moet er staan; "ex-lid".

Je hebt ook van die leuke mensen die zeggen dat je niet heb opgezegd en je denkt uit te goeder trouw dat het een eerlijke vereniging is. Daarom heb je het ook niet aangetekend verstuurt.

na 1.2 jaar niet meer zijn geweest bij die vereniging en ook nooit wat van je laten horen, krijg je alsnog een rekening van dat jaar. Moet je dit betalen? Wie moet wat bewijzen en tot hoever mag men gaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2010, 18:58
Verwijderd
Citaat:

Je kent het wel, als je iets opzeg, moet het gewoon doorgevoerd worden in de administratie. Dan moet je naam niet meer staan in de administratie. En als het er wel staat, moet er staan; "ex-lid".
Inderdaad, afhankelijk van de manier van opzeggen.
Citaat:

Je hebt ook van die leuke mensen die zeggen dat je niet heb opgezegd en je denkt uit te goeder trouw dat het een eerlijke vereniging is. Daarom heb je het ook niet aangetekend verstuurt.
Ja, dat kan natuurlijk altijd. Er mag ook niet verplicht worden in de AV om aangetekend op te zeggen.
Citaat:

na 1.2 jaar niet meer zijn geweest bij die vereniging en ook nooit wat van je laten horen, krijg je alsnog een rekening van dat jaar. Moet je dit betalen? Wie moet wat bewijzen en tot hoever mag men gaan?
Nouja het is vrij simpel. Je bent een overeenkomst aangegaan op het moment dat je lid werd. Alle afspraken die niet in strijd met de wetgeving zijn, zijn daar in principe geldig. Het opzeggen van het lidmaatschap is geregeld in die overeenkomst. Als jij hebt opgezegd kan je daarom altijd het beste vragen om een ontvangstbevestiging of nog beter een bevestiging van einde lidmaatschap.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 19:02
Verwijderd
Oftewel; als je geldig hebt opgezegd, maar je kunt dit niet bewijzen, heb je pech.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Ik weet daar wel wat op te zeggen:

'Als ik moet betalen of je komt nog meer met die rekeningen dan speelt de gedachte door mijn hoofd om je te vermoorden / verkrachten / in een rolstoel te schoppen / je tent te verbouwen, etc.'

Is dit strafbaar? Nee, de gedachte alleen is niet strafbaar.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad, afhankelijk van de manier van opzeggen.

Ja, dat kan natuurlijk altijd. Er mag ook niet verplicht worden in de AV om aangetekend op te zeggen.

Nouja het is vrij simpel. Je bent een overeenkomst aangegaan op het moment dat je lid werd. Alle afspraken die niet in strijd met de wetgeving zijn, zijn daar in principe geldig. Het opzeggen van het lidmaatschap is geregeld in die overeenkomst. Als jij hebt opgezegd kan je daarom altijd het beste vragen om een ontvangstbevestiging of nog beter een bevestiging van einde lidmaatschap.
Ook als je ter goeder trouw? Ja, met het laatste ben ik eens.
Maar wat als je die niet krijgt?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Ook als je ter goeder trouw? Ja, met het laatste ben ik eens.
Maar wat als je die niet krijgt?
Ter goeder trouw heeft er niks mee te maken.

Dan kan je zelf langsgaan voor een ontvangstbevestiging of aangetekend versturen.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Ter goeder trouw heeft er niks mee te maken.

Dan kan je zelf langsgaan voor een ontvangstbevestiging of aangetekend versturen.
Inderdaad simpel Dus als men wil en je stuurt niks aangetekend, dan ben je gewoon de sjaak
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad simpel Dus als men wil en je stuurt niks aangetekend, dan ben je gewoon de sjaak
In praktijk komt het daar inderdaad op neer.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 00:57
Verwijderd
En uiteindelijk is het allemaal een logisch gevolg van de regel 'wie stelt moet bewijzen'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten