Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2010, 19:03
Patt92
Patt92 is offline
Ik doe MBO Toerisme, en ik heb een aan een autisme verwante stoornis (PDD-NOS)
Nou heb ik dus net de pech dat ik voor een maand over ben geplaatst naar een andere klas want die leraren weten het natuurlijk niet.
Het is dus helaas gebeurd, ik heb een heel erge discussie gehad met een lerares en er uit gestuurd. Omdat een klasgenoot iets vroeg en ik gewoon antwoord gaf en anderen zaten te praten werden wij er maar uitgestuurd, feit is dat ze tegen me ging schreeuwen en je moet nooit gaan schreeuwen tegen leerlingen met een autistische stoornis. Ik heb heel hard teruggeschreeuwd en toen de gang opgegaan en toen ben ik zeg maar in elkaar gestort. Begon te trillen ging bijna hyperventileren. Die klasgenoten die er ook waren uitgestuurd gingen meteen die leraar halen maar de beveiliging was er ook bij en toen zei ik dat het wel met me ging (Ik had alleen even rust nodig) wil net zo zijn dat die leraar net de beveiliging tegenkomt, en ze loopt doodleuk gewoon terug naar het lokaal. Vind dit niet normaal. Toen hebben ze mentor er bij gehaald en nu moet ik morgen op gesprek. Feit is dat ik bang ben dat de leraar het verhaal naar haar kant gaat zetten . Me mentor noemt dit miscommunicatie en een samenloop van omstandigheden maar zo zie ik dit niet. Wat moet ik nu doen want ben bang dat het fout gaat aflopen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2010, 19:08
Nona
Nona is offline
Leg morgen in het gesprek het hele verhaal uit. Dat je pdd hebt, dat dit je manier van perceptie beïnvloedt, dat je in paniek raakte en dat je de situatie als enorm onprettig hebt ervaren (maar dan in je eigen bewoording en met details over hoe je je voelde en waarom je zo reageerde).

Je lerares kon niet weten hoe jouw situatie is. Dat speelt natuurlijk mee. Maar als je duidelijk uitlegt hoe het verlopen is en waarom jij zo reageerde, kun je eraan werken dit soort situaties in de toekomst te voorkomen. Geef ook aan dat je dit wilt. Aangeven waarom jij denkt dat de lerares fout zat heeft weinig zin, een interpretatie kan je mentor zelf ook wel geven. Houd je bij de feiten en jouw eigen gevoelens en gedachten.
Oud 04-03-2010, 19:15
Patt92
Patt92 is offline
Citaat:
Leg morgen in het gesprek het hele verhaal uit. Dat je pdd hebt, dat dit je manier van perceptie beïnvloedt, dat je in paniek raakte en dat je de situatie als enorm onprettig hebt ervaren (maar dan in je eigen bewoording en met details over hoe je je voelde en waarom je zo reageerde).

Je lerares kon niet weten hoe jouw situatie is. Dat speelt natuurlijk mee. Maar als je duidelijk uitlegt hoe het verlopen is en waarom jij zo reageerde, kun je eraan werken dit soort situaties in de toekomst te voorkomen. Geef ook aan dat je dit wilt. Aangeven waarom jij denkt dat de lerares fout zat heeft weinig zin, een interpretatie kan je mentor zelf ook wel geven. Houd je bij de feiten en jouw eigen gevoelens en gedachten.
Ja ik wou het al uitleggen maar ja ze wou niet komen hé, slechte lerares vind ik het dan.....!
Overigens heb ik het idee dat mijn mentor er werk van heb gemaakt want ik heb haar alleen nog volgende week en daarna krijg ik een andere leraar voor dat vak
Thanks voor je hulp in ieder geval

Laatst gewijzigd op 04-03-2010 om 19:25.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2010, 11:27
Nona
Nona is offline
Hoe is het gegaan?
Oud 06-03-2010, 11:41
Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
-verhaal-
Ben jij mij?

Anyway, dat 'nooit schreeuwen tegen een autistische leerling' is bullshit, ik heb ook PDD-NOS alleen ik heb nooit de neiging terug te schreeuwen als iemand tegen mij schreeuwt.

Verder gewoon het verhaal uitleggen, jouw zijde aankaarten en je excuses aanbieden.

Als de lerares het gewoon vertikt op te dagen dan kan je d'r vanuit gaan dat ze gewoon incompetent is.

Tenzij je het wel heel ernstig hebt verneukt, want anders is 't gewoon van 'Ja, mevrouw. Nee, mevrouw. Zal niet meer gebeuren, mevrouw'.
Oud 20-03-2010, 18:03
Patt92
Patt92 is offline
Citaat:
Hoe is het gegaan?
Beetje late reactie maar het is allemaal goed uitgesproken, ze heeft haar excuses aangeboden en ja nu kunnen we prima door een deur
Met citaat reageren
Oud 20-03-2010, 18:04
Patt92
Patt92 is offline
Citaat:
Ben jij mij?

Anyway, dat 'nooit schreeuwen tegen een autistische leerling' is bullshit, ik heb ook PDD-NOS alleen ik heb nooit de neiging terug te schreeuwen als iemand tegen mij schreeuwt.

Verder gewoon het verhaal uitleggen, jouw zijde aankaarten en je excuses aanbieden.

Als de lerares het gewoon vertikt op te dagen dan kan je d'r vanuit gaan dat ze gewoon incompetent is.

Tenzij je het wel heel ernstig hebt verneukt, want anders is 't gewoon van 'Ja, mevrouw. Nee, mevrouw. Zal niet meer gebeuren, mevrouw'.
Vergeet niet dat geen enkele autist het zelfde is, als jij die neiging niet hebt kan ik het wel hebben natuurlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten