Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2010, 09:49
bushongo
bushongo is offline
Hallo,

Ik zit nu in een kut situatie.

Na 2 jaar een leuke relatie hebben gehad met een schat van een meid is het nu uit.

Dit doet me erg zeer maar weet ook dat het door mij zelf komt.

Ook zal het er ook wel mee te maken hebben dat ze nog niet zolang 16 is.

Nu heeft ze echt tegen mij gezegt dat het voor haar over is en niet weet of het nog goed komt.

Maar ze zegt ook dat ze me mist en dat ze nog van me houd.

En als ik het er moeilijk mee heb in de vorm van tranen dan begint zij ook te huilen.

Ook hebben we nog zo goed als dagelijks contact met elkaar.

Wat moet ik doen ik weet het zelf niet meer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2010, 10:26
Dott
Dott is offline
Afkappen.
Dat is eigenlijk het enige dat echt werkt, naar mijn mening dan.
Gewoon geen contact, niet smsen/bellen/mailen/msnen.
Dat is voor jezelf moeilijk, maar voor haar ook.
Ga leuke dingen doen, verzet je gedachten.
Wie weet gaat ze je wel zo erg missen dat het nog een kans heeft, en zo niet.. move on.
Ik weet wat het is, heb zelf ook een relatie van 2 jaar gehad en ging daarna ook nog veel met hem om.
Maar totaal afkappen is voor mij echt het beste geweest.
Het is moeilijk, zwaar, pijnlijk en je zult dr erg gaan missen.. maar anders blijf je aan elkaar hangen, en dat doet uiteindelijk meer pijn op het moment dat zij een ander krijgt.. neem dat maar van mij aan.
Oud 17-03-2010, 10:31
bushongo
bushongo is offline
ja dat zegt iedereen.

Maar ze geeft zoveel signalen dat ze twijfelt en dat ze het eigenlijk ook nog niet weet.

En wat moet ik doen als zij met mij contact zoekt zoals vanmorgen om 8 uur al?

Ik zit nu op mijn stage maar ik kan mijn aandacht er gewoon niet bijhouden ze spookt constant door mijn hoofd.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 10:53
Dott
Dott is offline
Negeren, gewoon tegen haar zeggen dat het beter is om nu even volledig te breken zodat jullie allebei na kunnen denken.
Zet er desnoods een tijd op, een week, 2 weken, een maand.

edit: als iedereen het zegt, waarom vraag je het hier dan? denk je hier een ander antwoord te krijgen?
Oud 17-03-2010, 11:30
aim_and_fire
aim_and_fire is offline
wat is de reden dat het uit is gegaan?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 11:52
bushongo
bushongo is offline
het gevoel is minder geworden zegt ze.

Maar dat komt door dat ze net 16 is en dat ik me liefde teveel liet zien in de vorm van toe geëigend.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 11:56
Dott
Dott is offline
Ik snap niet zo goed wat de leeftijd ermee te maken heeft
Oud 17-03-2010, 12:18
Volk
Volk is offline
Citaat:
het gevoel is minder geworden zegt ze.

Maar dat komt door dat ze net 16 is en dat ik me liefde teveel liet zien in de vorm van toe geëigend.
Hmm. Ik denk niet dat het 16 zijn er iets mee te maken heeft. Het gevoel is gewoon minder geworden. Ga er geen zelf bedachte redenen voor bedenken. Het is namelijk niet zo dat als ze 17 was geweest het goed was. Neem afstand. Waarschijnlijk vat jij haar signalen verkeerd op. Waarschijnlijk vind ze het heel rot voor je maar is het niet zo dat ze weer een relatie met je wil (ook niet als ze straks een andere leeftijd heeft). Neem afstand.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 15:41
I C U
I C U is offline
Jep, afstand werkt het beste. Spreek met elkaar af dat jullie geen contact opnemen, hoe moeilijk dat ook is. Spreek desnoods af dat jullie op een bepaald moment elkaar een mail sturen om te laten weten hoe het gaat. Ze is jong, zeker, maar dat maakt verder niet zo veel uit, als het op is, is het op. Ga dingen doen met vrienden, sporten, probeer je nog meer dan anders te focussen op je stage. Tijd heelt alle wonden, heel cliché, maar o zo waar.
Oud 17-03-2010, 15:56
AzN
AzN is offline
'Toeëigenen'.. Bedoel je misschien dat je te bezitterig/jaloers was? In dat geval is ze waarschijnlijk nog heel dol op je, maar is ze gewoon bang voor (weer) zo'n verstikkende relatie.

Ik begrijp wel waarom je haar leeftijd erbij betrekt. Ze heeft op haar 16e vast veel behoefte aan vrijheid (haar eigen ding doen, uitgaan, lol trappen met vriendinnen), terwijl jij (vast iets ouder ) al 'n beetje over die fase heen bent en graag 'n serieuze relatie zou willen beginnen.

Ik zou zeggen, kies voor jezelf en verbreek (tijdelijk) 't contact met haar of werk aan jezelf zodat je haar de vrijheid kan geven die ze nodig heeft .

En als je met 'toeëigenen' niet bezitterigheid/jaloezie bedoelde, dan weet ik 't ook niet .
Oud 17-03-2010, 18:11
bushongo
bushongo is offline
Citaat:
'Toeëigenen'.. Bedoel je misschien dat je te bezitterig/jaloers was? In dat geval is ze waarschijnlijk nog heel dol op je, maar is ze gewoon bang voor (weer) zo'n verstikkende relatie.

Ik begrijp wel waarom je haar leeftijd erbij betrekt. Ze heeft op haar 16e vast veel behoefte aan vrijheid (haar eigen ding doen, uitgaan, lol trappen met vriendinnen), terwijl jij (vast iets ouder ) al 'n beetje over die fase heen bent en graag 'n serieuze relatie zou willen beginnen.

Ik zou zeggen, kies voor jezelf en verbreek (tijdelijk) 't contact met haar of werk aan jezelf zodat je haar de vrijheid kan geven die ze nodig heeft .

En als je met 'toeëigenen' niet bezitterigheid/jaloezie bedoelde, dan weet ik 't ook niet .
ja idd jaloezie haar altijd willen zien, ja ben idd wat ouder 19 jaar om precies te zijn.

ik vraag me idd af wat ik moet doen

houd ze nog van me en is het idd verstikking dat haar tegen houd en moet ik dan door gewoon met haar contact tehebben haar laten zien dat het ook anders kan.

of moet ik geen contact met haar opnemen en kijken of ze me echt mist en realiseert msischien dat ik nog meer voor haar beteken als wat ze denkt.

Update: vanavond gezegt dat ik niet als vrienden verder wilde en even geen contact meer wilde en dat ze er mar is goed overna moest denken of ze de oude mij terug wilde.

Toen kwam het antwoord dat ze de inderdaad de oude jeroen heel graag terug wil.

Laatst gewijzigd op 17-03-2010 om 22:56.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 17:26
AzN
AzN is offline
Om welke reden(en) heeft ze 't eigenlijk uitgemaakt? Zij zei dat 't gevoel minder was geworden en jij denkt dat 't door jouw bezitterigheid kwam?

't Kan echt alle kanten op .
- Als je 't contact (tijdelijk) verbreekt, kan zij zich erop richten om je te vergeten of ze beseft inderdaad dat ze je niet kan missen.
- Als je contact met haar blijft houden, blijf jij jezelf onnodig pijn doen of ze merkt (aan alle moeite die jij doet) dat je zó veel om haar geeft dat ze je toch niet kan laten gaan.

Ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat ze zegt dat ze je terugwil hoor. Als je 't na twee jaar uitmaakt met je vriend(in), mis je toch wel 'n deel van je leven . Maar ja, als je echt zo bezitterig was, is 't misschien ook wel beter dat jullie elkaar even loslaten . 'n Verstikkende relatie lijkt me niet zo gezond en dan heb jij tenminste ook de tijd om aan jezelf te werken .
Oud 26-03-2010, 14:48
jekentmetogniet
jekentmetogniet is offline
wat zegt ze dan zoal tegen je als ze je smst ? misschien weet ze niet precies wat ze moet doen en twijfelt ze gewoon , na een relatie van 2 jaar zou ik het toch echt niet zomaar uitmaaken , ik heb de laatste tijd ook alleen nog maar problemen met mn vriendin maar ik raad je echt niet aan om dit af te kappen , je gaat er echt veel spijt van krijgen , een relatie van 2 jaar krijg je niet met iedereen ..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 00:09
bushongo
bushongo is offline
we hebben besloten om het weer heel langzaam aan tegaan proberen begin als vrienden en kijken of we het weer kunnen uitbouwen.

Dus al met al positief afgelopen nog niet wat ik wil. maar het begin is er.

Het is in iedergeval onze keuze waar we allebij tevreden mee zijn.

en idd wat je zegt 2 jaar krijg je niet mer iedereen en in een relatie maak je fouten en als je genoeg om elkaar geeft komt het allemaal goed
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten