Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2004, 10:32
lilo
lilo is offline
ok ik heb een groot probleem...

iets langer dan een maand chat ik met een hele goeie vriend van mn broer. Het werd steeds leuker; qua gespreksstof -we konden echt over alles lullen.. vaak tot diep in de nacht. Mijn gevoelens begonnen mee te spelen -hij was zo lief, grappig, slim e.d. ..
Ik probeerde hem hints te geven, maar wist niet of hij ze begreep/wilde zien.
Bij mij werd het langzaam meer dan alleen "leuk vinden" .. (ik ken hem ook van gezicht enzo hoor -niet alleen van het chatten).

Donderdagavond ging ik uit met mensen van school, en wat bleek.. in dezelfde disco was hij ook -met zijn vrienden (die ik ook allemaal ken via mijn broer).
Toen ik voor het eerst naar hem toestapte, klikte het meteen. We begonnen te praten, hij kocht de drankjes voor me (ik had nog aangeboden om ze zelf te betalen -maar dat wilde hij niet), we dansten...
Natuurlijk moest ik ook terug naar mijn "eigen" vrienden, en elke keer als ik bij hen was.. keek-ie vaak en als ik terugkeek knipoogde hij soms.
Natuurlijk bleef het niet bij de ene keer (naar hem toe gaan). Ik ging vaker en het werd intiemer.. . Ik bleef hem hints geven, en hij mij.. Blijkbaar begreep hij ze wel. Toen kwamen we in een gesprek, over ons 2 -hij zei dingen die neerkwamen op "sorry, je bent een leuke meid, echt, maar het kan niet voor mijn gevoel. Ik heb een te goede band met je broer, het kan gewoon niet" (dit is samengevat -hij gebruikte er veel meer woorden voor, het duurde langer etc.).
Ik was teleurgesteld, begreep het niet helemaal.. had ie nou toegegeven dat ie mij ook zag zitten of juist niet? Ik was een btje pissig.. hierna was het volgens hem tijd om lol te maken -dit maakte me nog verdrietiger en ik ging weer terug naar mijn eigen vrienden.

Ik wilde niet meer aan hem denken en bleef gewoon bij mijn groepje dansen. Het had toch geen nut om naar hem terug te gaan.
Maar langzaam merkte ik dat ie weer een btje mijn richting op bewoog -samen met nog een vriend. Nouja; toen stond ik er weer een btje open voor...(door de gevoelens die er natuurlijk nog waren en door de alcohol).
We stonden een btje sullig bij elkaar -met zn 4-en (hij met zijn vriend, ik met een vriend uit mijn groep). Toen op een gegeven moment die vriend van hem, mij en hem naar elkaar duwde..
Ik had zoiets van "wat is dit? Betekent dit dat hij er net met die vriend over heeft gepraat, en mij toch wil? of wat...??". Maar goed -veel tijd om hierover na te denken had ik niet, want zoals ik al zei.. t klikt altijd meteen tussen ons.. en deze keer dus weer... Al gauw stonden we weer intiem te dansen -en dat werd steeds intiemer. Onze lichamen leken wel 1 te worden, we hielden handen vast, we omhelzden elkaar steeds, keken elkaar diep in de ogen met de voorhoofden tegen elkaar...
Soms praatten we nog wel.. over de situatie. Hij wilde echt nix veranderen aan de vriendschap met mijn broer -hij wilde geen risico lopen om het te verpesten.. - ik snap dat heel goed; vriendschap is heel belangrijk! Maar toch.. liefde heb je ook nodig..? Hij zei allemaal lieve dingen, ik begreep hem en hij begreep mij... we wisten allebei dat het een moeilijke situatie was... Uiteindelijk zei hij dat hij met mijn broer zou proberen te praten - maar dat het op die avond niet het juiste moment was.. (wat ik begreep -dat was het ook niet).

Toen we naar huis gingen, vroeg-ie nog of ik meefietste... (met zijn groep -waar mijn broer o.a. ook tussenzat). Bij een tankstation kocht-ie nog drinken voor me..

Sindsdien heb ik hem niet meer gesproken.
Ik weet niet wat ik moet doen. Ik weet niet wat hij er nu over denkt. Lag het aan de alcohol of zeg je zulke dingen niet zomaar? (let op: ik heb het zo kort mogelijk opgeschreven -qua tekst enzo was het wel wat heftiger..)

Hij is trouwens 20 en ik 17.

Iemand tips? Wat denken jullie van zijn gedrag -wat vindt hij?
iemand in een soortgelijke situatie gezeten?

thnx alvast...
xxxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2004, 10:44
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik merk uit je verhaal dat hij je maar een beetje aan het lijntje houdt, als je elkaar leuk vind, gaat de vriendschap met jouw broer toch niet kapot!? ik wil niet stom doen ofzo, maar in jouw verhaal op te merken houdt hij je nogal aan het lijntje. ik zou hem vergeten als ik jou was, hoe moeilijk het ook is...
Oud 11-04-2004, 10:47
lilo
lilo is offline
hij wil niet dat mijn broer boos op 'm wordt of whatever -dat mn broer het vaag zou vinden en dus anders tegen 'm zou doen enzo.. (???)

[Ik weet niet hoe mn broer erop zou reageren, trouwens.]
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 10:59
rubenrtv
rubenrtv is offline
praat er eens met je broer over zou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 11:06
Balance
Balance is offline
Citaat:
J-tjuh schreef op 11-04-2004 @ 11:44 :
ik merk uit je verhaal dat hij je maar een beetje aan het lijntje houdt, als je elkaar leuk vind, gaat de vriendschap met jouw broer toch niet kapot!? ik wil niet stom doen ofzo, maar in jouw verhaal op te merken houdt hij je nogal aan het lijntje. ik zou hem vergeten als ik jou was, hoe moeilijk het ook is...
Tuurlijk kan de vriendschap met haar broer wel kapot gaan. Als ik met een vriend van m'n broer neem is m'n broer woest op mij. Daarnaast zal m'n broer ook kwaad worden op die vriend, want voortaan is die vriend dan niet meer voor hem, maar voor mij. Er verandert heel veel in zo'n situatie.
Ik begrijp enorm goed dat hij eerst met je broer wil gaan praten. Lijkt me ook de juiste volgorde. Of hij alles meende wat hij tegen je zei dat kan ik natuurlijk niet zeggen, maar het klinkt niet alsof hij veel dingen onder invloed van alcohol heeft gezegd. Als je alcohol op hebt denk je júist niet zo aan anderen en 'ga je er sneller voor'. Maar je weet het pas echt als je op msn met hem spreekt.
Door nou heel afstandelijk te gaan doen, wordt het denk ik helemaal niks, dus ik zou gewoon op dezelfde manier met hem omgaan als je al deed en nog wat vaker jullie 'relatie' aankaarten.
Oud 11-04-2004, 11:49
Sjoerd
Sjoerd is offline
Ik zag niet dta het zo is.. maar het lijkt alsof hij gewoon liegt, ik denk dat hij het een te groot leeftijdsverschil vind ofzo, maar ik dnek niet dta het met je broer te maken heeft. Je kan toch via je broer zijn tefoonnummer/emailadres/huis vinden? Zoek 'm op. vraga wat je wilt weten. en misschien word het dna roch wat..
Succes..
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 12:01
kimberley
kimberley is offline
Vraag aan die vriend van je broer of hij even met jou broer wil praten. Misschien vind je broer het helemaal niet erg dat jullie samen wat zouden krijgen. Als hij het niet goed vind zou ik me er bij neerleggen en de vriend van je broer de keuze laten maken.
Laat hem wel duidelijk in 1x een keuze maken, en laat hem jou niet aan het lijntje houden.

Hopelijk vind je broer het goed!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 12:10
Orion2003
Orion2003 is offline
Ik kan me voor stellen dat hij eerst met je broer er over wilt praten. Dat zou ik in z'n situatie ook doen. Ik zou voorlopig gewoon contact met hem houden en afwachten. Wanneer hij met je broer heeft gesproken zal hij waarschijnlijk meer duidelijkheid geven.
Oud 11-04-2004, 12:44
Verwijderd
Het lijkt mij ook wel vanzelfsprekend dat hij er éérst met je broer over wil praten. Jou kan hij niet verliezen, want hij 'heeft' je nog niet, maar zijn vriendschap met jouw broer kan er wel ernstig door beschadigen en ik begrijp uitstekend dat hij dat toch niet wil. Niet meer dan logisch toch?

Ik hoop voor je dat je broer er geen problemen mee zal hebben
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 12:56
juno
juno is offline
Een vriend van mij is al hoog en breed samenwonend met de zus van zijn beste vriend.

Een van mijn aangetrouwde tantes was ooit het vriendinnetje van een andere tante, die met haar mee kwam naar huis en mijn oom leerde kennen.

Mijn oma was eerst alleen de zus van de verloofde van de zus van mijn opa, ze leerden elkaar daar thuis kennen, en zijn binnen drie maanden getrouwd.

Ik zie het probleem niet. Juist goed toch, je broer en je ouders weten dat jij een hele fijne knul als vriend hebt, en je aanstaande vriend kent zijn schoonfamilie al en dan daar goed me opschieten.

Ga er toch niet zo meteen vanuit dat het vast wel weer uit zal gaan tussen jullie en dat je broer dan tussen twee vuren komt te zitten. Als je er zo weinig vertrouwen in hebt, moet je er inderdaad niet eens aan beginnen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 13:03
x-Jola-x
x-Jola-x is offline
Citaat:
zjoerd schreef op 11-04-2004 @ 12:49 :
ik denk dat hij het een te groot leeftijdsverschil vind ofzo,
Succes..
is 20 en 17 een groot leeftijdsverschil??? Vind ik nog wel meevallen eerlijk gezegd..
Oud 11-04-2004, 14:07
annetjuh
annetjuh is offline
leeftijdsverschil valt ook nog wel mee jah.
Ik denk dat hij denkt dat zijn vriendschap een deuk kan krijgen als er iets gebeurd als jullie een relatie zouden krijgen als het te gezellig voor of jij dumpt hem of anders om. En misschien denk hij dat dat niet goed is voor zijn vriendschap met jouw broer
Oud 11-04-2004, 14:08
Balance
Balance is offline
Citaat:
juno schreef op 11-04-2004 @ 13:56 :
Ik zie het probleem niet. Juist goed toch, je broer en je ouders weten dat jij een hele fijne knul als vriend hebt, en je aanstaande vriend kent zijn schoonfamilie al en dan daar goed me opschieten.
Dat jij 3 voorbeelden hebt waarbij het goed is gelopen is fijn, maar dat zegt toch niks over haar situatie? Ik ken 2 situaties waarin juist grote ruzie is ontstaan. Maar ook dat zegt niks.
Ik vind het juist verstandig dat er eerst met die broer wordt gepraat en daarna eventueel begonnen wordt aan een relatie. Dan zal die broer er waarschijnlijk ook minder snel moeite mee hebben, terwijl hij anders misschien voelt dat zijn vriend 'wordt afgepakt' door z'n zusje.
Oud 11-04-2004, 16:50
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Zijn er niet een soort regels tussen jongen; jij gaat niet met mijn zusje?

Ik zou het er echt eens over hebben met je broer want hij kan kennelijk als enige het groene licht geven zeg maar....

Vraag eens of hij het een groot probleem zou vinden als....
Wees gewoon eerslijk tegen hem. En zeg ook wat die vriend ervan heeft gezegd. Je broer ziet heus wel in dat hij een liefde niet kan tegenhouden en keurt het vast goed.
Dan merk je ook of die goedkeuring de enige reden was waarom het niet zou kunnen....
Oud 12-04-2004, 00:10
probeer
probeer is offline
hmm ik heb die regel dan verneukt..

mijn vriendin is een goede vriendin van mn zusje, en zit zelfs bij dr in de klas. toen we het over ons aan mijn zusje vertelde, hebben we uitgelegd dat het helemaal los staat van haar, en ze vatte het heel goed op. heeft er ook geen probleem mee.

moraal: praat erover.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 17:38
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Volgens mij vindt hij het een "probleem" dat jij een zus van een van zijn vrienden bent. Als jullie iets krijgen en het loopt mis, is hij misschien bang dat de vriendschap met je broer ook stuk gaat, al hoeft dat natuurlijk niet. Ik denk dat het goed is als je er eens met je broer over praat, als hij tenminste weet en meekrijgt wat er "groeit" tussen jullie.
Oud 12-04-2004, 17:41
Verwijderd
ach, ik kan me moeilijk voorstellen dat je broer er problemen mee zou hebben..
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 23:24
Verwijderd
wat een lang verhaal! samenvatting in maximaal 5 regels svp!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 23:30
Balance
Balance is offline
Citaat:
bertbart schreef op 13-04-2004 @ 00:24 :
wat een lang verhaal! samenvatting in maximaal 5 regels svp!
Zij vindt een jongen leuk.
Jongen vindt haar ook leuk.
Jongen is een vriend van haar broer.
Jongen wil eerst praten met haar broer.
Dan pas een relatie met haar.
Oud 12-04-2004, 23:31
Luego
Luego is offline
Is misschien niet makkelijk, maar ik denk ook net zoals het hierboven al ergens staat dat 't handig is om het er met je broer over te hebben.

Heb uit jouw verhaal het idee dat hij niet zo goed weet wat hij wil.

Nutteloze opmerking, heb je verder niets aan.

Volgens mij komt dit juist vaak voor....
Voorbeelden die ik zo bedenk is een vriendin van me die heel lang met een vriend van haar broer heeft gehad, en mijn "wijlen" oma en een oudtante van me waren voor ze familie werden ook al heel lang vriendinnen.

Succes ermee, vrees alleen helaas dat jij niet degene bent die de uitkomst hiervan bepaalt.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 18:30
lilo
lilo is offline
ten eerste wil ik *balance* bedanken voor de nuttige replays en het begrip...

maar goed...

heb m gister op msn gesproken, en hij heeft me zwaar teleurgesteld en ook kwaad gemaakt.
Hij maakte steeds grapjes, terwijl ik serieus was, en daarna zei hij nog dat er die avond voor hem geen gevoelens speelden.. Terwijl ik 99% zeker weet, dat dat wel t geval was.. Ik zag hoe hij aan het playen was met andere meiden, en ik weet hoe hij deed met mij. En geloof me; das een héél groot verschil...
Vind het laf van hem om er achteraf over te liegen. Wees dan tenminste eerlijk.. al wordt het niets....

Als ik hem binnenkort weer spreek; vraag ik hem wat nou het geval is:
* donderdag loog hij over alles wat hij zei, en wassie aan het playen
* of hij liegt nu

Allebei is fout natuurlijk.. maar optie 2 net iets beter..
Gister was ik in een "te grote shock" om dit te vragen..

xx
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 18:50
Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik krijg soms het idee dat mannen iets makkelijker dingen doen, zonder er echt bij na te denken, zonder te weten wat hun gevoelens zijn.
Ik heb het daar ook eens met een jongen over gehad, gevraagd wat hij die avond dacht en van mij vond enzo, maar dat wist hij niet zei hij.

mannen...

Jammer voor je, trouwens!
En sterkte!
Oud 14-04-2004, 10:46
dream-on3
dream-on3 is offline
jezus... das idd laf van hem!!!
het lijkt, uit je verhaal opmakend, dat hij je wel leuk vond maar het nu niet meer durft en er dus omheen gaat lullen...

Best wel kinderachtig...
maar ja, hij is je gewoon niet waar joh!
Don't worry too much!!
*x*
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 14:32
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
tjonge jonge wat een piep zeg!
Oud 15-04-2004, 19:20
ilse
ilse is offline
wat een eikel dan!! heb je hem nog gezien? weet je broer van nix?
Reageren

Regels voor berichten